W123 m113
W123 m113
Morjensta aattelin tänne kirjotella tämmöstä rojekti hommaa
Elikkäs homma lähti siitä kun ostin vahingossa huutokaupasta w123 mersun 2L bensakoneella ja manuaali lootalla ja sit homma lähti käsistä. Tässä kuva kun se haettiin sitten se seisoi pari kuukautta ja päätin että jotain muutakun museo autoo ja V8 siihen saatava siinä seisottamisen aikana kattelin halpoja tekniikan luovuttajia ja löytin tämmönen V8 w210 farkku väyrynen sopivaan hintaan Lokakuussa sain autot halliin ja lähtölaskennan työn alle.
Hitsattavaa oli paljon ja mitä enemmän purkas nii sitä enemmän hitsattavaa löyty
Jossain kohtaa tuli aika hankkia korigrilli ja semmonen löytykin ja siinä kiikku valmiiks 123 tyhjä kori mikä oli paljon paremmassa kunnossa ja grilli korineen tarttu mukaan Korin sain hitsattua niin pitkälle kun oli järkevää tässä vaiheessa kun ei vielä tiedä mitä tarvii tehdä että saa noilla vanteilla istumaan kivasti vanteet ovat kolmeosaiset fabulous merkkiset ja koossa 19” ja etu 9 ja taka 10 et tais olla +25. Sitten kun saatiin pohja pohja kuntoon nii alkoi koneen sovitus Eihänse sinne oikein mahtunut ottaa simpukka kanteen kiinni just pakoaukkojen kohdasta joten sit piti laittaa väyrysen hammastanko sinne kuvassa vasta hollilla omaa paikkaansa.
Pakosarjoja piti myös pikkusen muokkaa lähinnä kääntää lähtöjä vaan jyrkemmin suoraan alaspäin.
Tässä kohtaa ollaankin sit tänä päivänä ja seuraavaks aletaan alustan osia putsaasaam ruosteesta ja irrottaan puslia ja laakereita ja palloja mitä kaikkee niissä onkaan. Päitittelen tänne sitä mukaa kun jotain saan aikaan ja tarkotus tämä olis saada ajoon kesäluun eka viikonloppu jolloin on cdlc bigmiitti jämijärvellä
Elikkäs homma lähti siitä kun ostin vahingossa huutokaupasta w123 mersun 2L bensakoneella ja manuaali lootalla ja sit homma lähti käsistä. Tässä kuva kun se haettiin sitten se seisoi pari kuukautta ja päätin että jotain muutakun museo autoo ja V8 siihen saatava siinä seisottamisen aikana kattelin halpoja tekniikan luovuttajia ja löytin tämmönen V8 w210 farkku väyrynen sopivaan hintaan Lokakuussa sain autot halliin ja lähtölaskennan työn alle.
Hitsattavaa oli paljon ja mitä enemmän purkas nii sitä enemmän hitsattavaa löyty
Jossain kohtaa tuli aika hankkia korigrilli ja semmonen löytykin ja siinä kiikku valmiiks 123 tyhjä kori mikä oli paljon paremmassa kunnossa ja grilli korineen tarttu mukaan Korin sain hitsattua niin pitkälle kun oli järkevää tässä vaiheessa kun ei vielä tiedä mitä tarvii tehdä että saa noilla vanteilla istumaan kivasti vanteet ovat kolmeosaiset fabulous merkkiset ja koossa 19” ja etu 9 ja taka 10 et tais olla +25. Sitten kun saatiin pohja pohja kuntoon nii alkoi koneen sovitus Eihänse sinne oikein mahtunut ottaa simpukka kanteen kiinni just pakoaukkojen kohdasta joten sit piti laittaa väyrysen hammastanko sinne kuvassa vasta hollilla omaa paikkaansa.
Pakosarjoja piti myös pikkusen muokkaa lähinnä kääntää lähtöjä vaan jyrkemmin suoraan alaspäin.
Tässä kohtaa ollaankin sit tänä päivänä ja seuraavaks aletaan alustan osia putsaasaam ruosteesta ja irrottaan puslia ja laakereita ja palloja mitä kaikkee niissä onkaan. Päitittelen tänne sitä mukaa kun jotain saan aikaan ja tarkotus tämä olis saada ajoon kesäluun eka viikonloppu jolloin on cdlc bigmiitti jämijärvellä
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
- Jari Nysten
- Mersumies
- Viestit: 579
- Liittynyt: Ti 26.10.2010 14:58
- Paikkakunta: Valkeakoski
Re: W123 m113
Mielenkiintoinen projekti.
Jotenkin kiinnostavia nämä m113 tai m119 projektit.
Jotenkin kiinnostavia nämä m113 tai m119 projektit.
E500 4Matic S211 -04 RE85 (eFlexFuel)
400SE W140 -93 RE85 (eFlexFuel)
400SE W140 -93 RE85 (eFlexFuel)
Re: W123 m113
Ei näitästä m113 tai m119 projekteista hirveesti vielä oo suomen maalla juttua mutta kaippa lisääntymään päin kun voi saada jopa kilpien väliinkiJari Nysten kirjoitti: ↑Ti 01.02.2022 19:17 Mielenkiintoinen projekti.
Jotenkin kiinnostavia nämä m113 tai m119 projektit.
Re: W123 m113
Bensa V8 Mersuprojektit aina kiinnostaa, onko tämä nyt 4.3L vai 5.0L, tuskin sentään 5.4L?
Re: W123 m113
No kyllä siinäkin varmaan on tarpeeksi voimaa ja taitaa kestää aika hyvin myös virittää jos vakioteho ei riitä.
Onko moottorinohjaus jo päätetty?
Onko moottorinohjaus jo päätetty?
- Jari Nysten
- Mersumies
- Viestit: 579
- Liittynyt: Ti 26.10.2010 14:58
- Paikkakunta: Valkeakoski
Re: W123 m113
4.3l ero 5.0l:seen on muistaakseni 27hv joten ei paljon häviä.
Mulla toi m119 on 4.2l ja 286hv vs m113 5.0l ja 306hv.
Hyviä koneita kaikki.
Mulla toi m119 on 4.2l ja 286hv vs m113 5.0l ja 306hv.
Hyviä koneita kaikki.
E500 4Matic S211 -04 RE85 (eFlexFuel)
400SE W140 -93 RE85 (eFlexFuel)
400SE W140 -93 RE85 (eFlexFuel)
Re: W123 m113
Mielenkiintoinen projekti! Joiltain osin tutun näköistä, viimetalvena tein m113 swapin w108 mersuun. Samanlailla joutui väyrysen hammastangon laittamaan. Onko tarkoitus millä laatikolla ja moottorinohjauksella toteuttaa?
Re: W123 m113
Maxxecu tai mega ja laatikoks tulee toi 722.6 ja ofgear ohjaan sitä
Re: W123 m113
Jaha, tätä(kin) pitää seurailla. Tsemppiä projektiin ja muista että kuvat on kivoja
wiimax.fi
Re: W123 m113
Hieno mielenkiintoinen projekti. M113 lämmittää kovin mieltä.
Miksei orkkis moottorinohjauksella? Pistää koko paketin mittaristoineen johtosarjoineen ja kaikkine antureineen. Nojaa, koodaamista siinäkin olisi kun perä tuskin on samalla välityksellä kuin väyrysessä.
Miksei orkkis moottorinohjauksella? Pistää koko paketin mittaristoineen johtosarjoineen ja kaikkine antureineen. Nojaa, koodaamista siinäkin olisi kun perä tuskin on samalla välityksellä kuin väyrysessä.
Nykyiset...
'14 MB E500 Coupe
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
'14 MB E500 Coupe
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
Re: W123 m113
Olis taas viikonloppuna pikkusen askarreltu.
Konehuoneesta kaikki ylinääräset pienet reijät ja kuopat ja möykyt hitsattu ja siloteltu Useen kitti kerroksen ja hiomis kerran jälkeen sai siedettävän näkösen kuusi kertaa taisin maalaa kittaa hioo tuon ja varmaan tarvii tehä koko juttu vielä uudestaa jossein pyörä mahdu kääntymään
Tuli pikkusen ihmeteltyä että miltä se tulee näyttämään ja mimmonen maavara jää ja todettua ettätarvii saada 10cm alemmaks vielä
Konehuoneesta kaikki ylinääräset pienet reijät ja kuopat ja möykyt hitsattu ja siloteltu Useen kitti kerroksen ja hiomis kerran jälkeen sai siedettävän näkösen kuusi kertaa taisin maalaa kittaa hioo tuon ja varmaan tarvii tehä koko juttu vielä uudestaa jossein pyörä mahdu kääntymään
Tuli pikkusen ihmeteltyä että miltä se tulee näyttämään ja mimmonen maavara jää ja todettua ettätarvii saada 10cm alemmaks vielä
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: W123 m113
Mielenkiintoinen projekti. Tosi hienot vanteet Lisää vaan kuvia
https://www.sarjat.org/
3 mersua ja pari muuta (17 vuotta ja 48 Mersua):
W115 220D -68 (53tkm) katsastettu 25v huilaamisen jälkeen, nyt talviunilla
W211 E220CDI -06 Automaatti (574tkm, entinen taxi, farkku, pakettiauto)
W903 Sprinter -03 (619tkm) 10-paikkainen linja-auto
Ford Focus -02 (319tkm)
VW Golf -04 (516tkm) diesel manuaali pakettiauto
VW Crafter -12 (308tkm) diesel manuaali pakettiauto
Kupla -72 katsastettu 2 vuoden leimaan
Kupla -65 katsastettu 2 vuoden leimaan
Päivitetty 30.05.2024
3 mersua ja pari muuta (17 vuotta ja 48 Mersua):
W115 220D -68 (53tkm) katsastettu 25v huilaamisen jälkeen, nyt talviunilla
W211 E220CDI -06 Automaatti (574tkm, entinen taxi, farkku, pakettiauto)
W903 Sprinter -03 (619tkm) 10-paikkainen linja-auto
Ford Focus -02 (319tkm)
VW Golf -04 (516tkm) diesel manuaali pakettiauto
VW Crafter -12 (308tkm) diesel manuaali pakettiauto
Kupla -72 katsastettu 2 vuoden leimaan
Kupla -65 katsastettu 2 vuoden leimaan
Päivitetty 30.05.2024
Re: W123 m113
Nyt onkin hieno laite rakennuksen alla.
Mulla on sama tekniikka tiputettu s202 koriin jossa on kaaret pirtissä. Maxxeculla tarkoitus ohjata. Kaasuläppä päätettiin isontaa ja muuttaa pakosarjat, muuten pysyy vakiona.
Mulla on sama tekniikka tiputettu s202 koriin jossa on kaaret pirtissä. Maxxeculla tarkoitus ohjata. Kaasuläppä päätettiin isontaa ja muuttaa pakosarjat, muuten pysyy vakiona.
MersuMies kolmannessa polvessa..........
w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
Re: W123 m113
Noonnii nyt on mersu laskettu oman alustansa varaan
Edestä jää tosi korkeelle kun tuo ylävarsi osuu koriin. Tämä aika lähelle ajokorkeutta nii tuo varren asento vähän mietityttää että tarviikohan alkaa vakaajanki paikkaa vähän nostamaan edessä myös kääntymis ongelma kun osuu vanne jousikuppiin takana näyttää vähän peremmalta mutta tarvii sinnekkin tehä tilaa vetarille ja pohjaanlyönti kumin paikkaa tarvii nostaa ainakin 5cm ylemmäks ja nostaa pyörän koteloo 10cm saas nähdä että saako enää tankattua alkuperäsestä kohtaa taakse tarvii pistää 30mm speiseri nii ei tuo vanne jää noin sisälle muutense mahtuu olla noinkin tossa.
Edestä jää tosi korkeelle kun tuo ylävarsi osuu koriin. Tämä aika lähelle ajokorkeutta nii tuo varren asento vähän mietityttää että tarviikohan alkaa vakaajanki paikkaa vähän nostamaan edessä myös kääntymis ongelma kun osuu vanne jousikuppiin takana näyttää vähän peremmalta mutta tarvii sinnekkin tehä tilaa vetarille ja pohjaanlyönti kumin paikkaa tarvii nostaa ainakin 5cm ylemmäks ja nostaa pyörän koteloo 10cm saas nähdä että saako enää tankattua alkuperäsestä kohtaa taakse tarvii pistää 30mm speiseri nii ei tuo vanne jää noin sisälle muutense mahtuu olla noinkin tossa.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: W123 m113
Puuhasteltu on ja saatu jotain isoo tuhoo aikaankin. Tilaa on tehty eteen ja taakse aika reilusti. Edestä on nostettu ja tehty tilaa ylä tukivarrelle ja ny on keula 5 senttiä alempana
Ekoista vanne sovittele kuvista on saatu jo 6 senttiä lisää vanetta kaaren sisään ja vielä tarvii sen 3 senttiä sit saa yön nukuttua elikkäs rälläköinti jatkuu
konekkun tulee painoks nii tuo apurunkopalkki on maassa kiinni
Takaa on kans isolla lentävällä otettu peltiä veks ja vielä tarvii ottaa että saa btcf kulman pois Ekoista vanne sovittele kuvista on saatu jo 6 senttiä lisää vanetta kaaren sisään ja vielä tarvii sen 3 senttiä sit saa yön nukuttua elikkäs rälläköinti jatkuu
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: W123 m113
Nyt on ankaraa pajotusta
Tämä on kova projekti
Tämä on kova projekti
MersuMies kolmannessa polvessa..........
w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
Re: W123 m113
Ei se aina oo helppoo tuo auton madaltaminen... Härski vehje tästä tulee kyllä
Re: W123 m113
Nyt on taas touhotettu vetareille tarvi tehä lisää tilaa ylöspäin noin 7cm ja sisäkaarta nostettu reippaasti että sai btcf nojan pois
Aikamoista tilkkutäkkiä ja muumipappa saumaa mutta paksu maali peittää tankkaus putkeeki tarvii alkaa muokkaa nytkun tää on lähteny käsistä nii tarvii alkaa kaappari ovia suunnittelee taakseSinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: W123 m113
Yllättävän paljon sitä pitää muokata kun haluaa matalan. Ja isot peukut kaappari oville.
MersuMies kolmannessa polvessa..........
w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
Re: W123 m113
Edestä tarvii vielä enemmän muokkaa kun pitää ylä tukivarren kiinnitys kohtaakin nostaa reilusti ylöspäin ja tehä muutenki tilaa sille
Re: W123 m113
Taas on pikkusen saatu rojektia etiepäin. Etupään pyöränkoteloitten korotukset saatu viimeistelyävaille valmiiks.
Koneen nostin kans paikalleen että pääsee pakoputkee vääntämään.
Imusarjaakin tuli kiilloteltua ja venttiilikansia näkyviltä kohilta tallikaverilta löyty 200sx nipponin jäähdytin nii sopi aika kivasti paikoilleen, tarvinee varmaa hommaa semmonenkanssa
Koneen nostin kans paikalleen että pääsee pakoputkee vääntämään.
Imusarjaakin tuli kiilloteltua ja venttiilikansia näkyviltä kohilta tallikaverilta löyty 200sx nipponin jäähdytin nii sopi aika kivasti paikoilleen, tarvinee varmaa hommaa semmonenkanssa
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
- Rammstein69
- Mersumies
- Viestit: 708
- Liittynyt: Ke 30.03.2005 16:50
- Paikkakunta: Humppila
Re: W123 m113
Hyvältä näyttää tämä prokkis! Lisää kuvia vaan kansalle, kun hommat etenee..
S203 220CDI -03
W111, Rusty Twisted Frankenstein -62
Jotain löyhästi Tähdellisiin ja harrasteluun liittyvää instasta: #gearloosegarage31640
W111, Rusty Twisted Frankenstein -62
Jotain löyhästi Tähdellisiin ja harrasteluun liittyvää instasta: #gearloosegarage31640