Pitäisi olla kunnossa
Pitäisi olla kunnossa
Eli e500 airmaticilla,jokseenkin käsitelty aihe mutta...
Kaikki hilppeet venttiiliyksikköä ja letkuja lukuunottamatta vaihdettu,välillä vain apukuskin takakulma jostakin syystä alkaa
ajonkin aikana "roikkumaan",autosta tulee keinulauta.
Takanahan on vain yksi tasonsäädön tanko,siksi ihmettelenkin kun vain toinen puoli tuota tekee,alkaa ärsyttämään.
Auto saa olla vaikka kuukauden ajamatta hallissa niin yksikään kulma ei laske,mikähän....
Kaikki hilppeet venttiiliyksikköä ja letkuja lukuunottamatta vaihdettu,välillä vain apukuskin takakulma jostakin syystä alkaa
ajonkin aikana "roikkumaan",autosta tulee keinulauta.
Takanahan on vain yksi tasonsäädön tanko,siksi ihmettelenkin kun vain toinen puoli tuota tekee,alkaa ärsyttämään.
Auto saa olla vaikka kuukauden ajamatta hallissa niin yksikään kulma ei laske,mikähän....
Re: Pitäisi olla kunnossa
Eli takapussit on uusittu?
Onko lisäsäiliötkin uusittu?
Onko lisäsäiliötkin uusittu?
Re: Pitäisi olla kunnossa
Mikäs korimalli olikaan kyseessä? Eikös nuo Airmatic toteutukset ole vähän erilaisia eri versioissa?
Re: Pitäisi olla kunnossa
Virkistävä otsikko Venttiiliyksikön tarkastaisin.Sieltä ei saisi vuotaa kompuralle päin yhtään.
W123 200 (2024-)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
Re: Pitäisi olla kunnossa
Joo,takapussitkin uusittu,bilsteinit ilman lisäsäiliöitä.
Farmari w211 e500.
Tuota venttiiliyksikköä vähän epäilisin,täytyypä tutkia.
Farmari w211 e500.
Tuota venttiiliyksikköä vähän epäilisin,täytyypä tutkia.
Re: Pitäisi olla kunnossa
Eli onko tässä nyt laitettu tavallisen farkun takajouset Airmatic:illiseen autoon? Ei ehkä vaikuta järjestelmän toimintaan (vikailmoituksia lukuunottamatta), mutta ominaisuuksiin kylläkin. Vai onko vaihdettu vain käytetyt Airmatic:in takajouset ilman lisäilmasäiliötä ja kytketty nämä autossa oleviin lisäilmasäiliöhin?
Tuota epävakautta voi aiheuttaa myös "väärä" alustan (etupään) kalibrointi.
S211 320CDI 2004
S210 220CDI 1999
W124 200D 1989
S210 220CDI 1999
W124 200D 1989
Re: Pitäisi olla kunnossa
Ilman lisäilmasäiliötä tarjoavat airmaticiin useat valmistajat,esim, merteil myy airmaticiin arnottia ilman lisäilmasäiliöitä.
Myös nämä bilsteinit tarjotaan airmaticiin,eikä valtuutettu mb huolto kommentoinut mitenkään.
tarkoitatko mitä väärälllä kalibroinnilla etupäässä,koko alusta kalibroitiin kun vaihdettiin myös etutolpat samalla.
Myös nämä bilsteinit tarjotaan airmaticiin,eikä valtuutettu mb huolto kommentoinut mitenkään.
tarkoitatko mitä väärälllä kalibroinnilla etupäässä,koko alusta kalibroitiin kun vaihdettiin myös etutolpat samalla.
Re: Pitäisi olla kunnossa
Mikä varaosaliike tarjosi Bilsteinin pussia ilman lisäsäiliötä airmaticiin, muistatko tai onko kuittia millä numerolla pussi on ?
Arnott tekee erikseen airmaticin pusseja ilman lisäsäiliötä ja rakenne on muutettu sen mukaisesti, mutta Bilsteinista en ole kuullut.
Arnott tekee erikseen airmaticin pusseja ilman lisäsäiliötä ja rakenne on muutettu sen mukaisesti, mutta Bilsteinista en ole kuullut.
wiimax.fi
Re: Pitäisi olla kunnossa
Ei vaan eteenhän tuli Bilsteinin tolpat,taakse juurikin nuo arnotit....sorry.
Re: Pitäisi olla kunnossa
Sitä, että etupäällä säädetään kuinka kallellaan/suoraan auto kulkee.
Ajatko Airmaticin Comfort asetuksella? Jos ajat niin, tämä aiheuttaa varmasti kummallisuuksia, sillä niistä Arnotin takajousista puuttuu juurikin se lisäilmasäiliö, jolloin takapää on jatkuvasti Sport1-tilassa. Käyttämällä Arnotin jousia, menetetään Airmaticin Comfort-asetus. Eli varmasti outo ajaa, jos keulassa on Bilsteinit pehmeämmällä säädöllä ja takana sitten Arnotit kovemmalla säädöllä. Kokeile vaihtaa Airmaticin asetus Sport1 tai Sport2-asentoon. Muuttuuko käytös?
S211 320CDI 2004
S210 220CDI 1999
W124 200D 1989
S210 220CDI 1999
W124 200D 1989