W210 jarrulevyjen vaihto
W210 jarrulevyjen vaihto
edited
Viimeksi muokannut Vieras, La 05.11.2005 23:23. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: W210 jarrulevyjen vaihto
Hieno kuvasarja ja selventävät tekstit .
Aina välillä näkee hyvää tarkoittavia remonttikuvia, jotka ovat liian pimeitä synkkiä ja epäteräviä . Nämä oli hyviä kuvia, kannattaa ottaa mallia.
Aina välillä näkee hyvää tarkoittavia remonttikuvia, jotka ovat liian pimeitä synkkiä ja epäteräviä . Nämä oli hyviä kuvia, kannattaa ottaa mallia.
W210 290TD T
Hyviä on kuvat, syksyllä vaihtelin itsekin kaikki levyt.
Takalaikat oli kuluneet ja niin kierot että jumputti kuin juna kun jarrutteli.
Edessä näytti vähän paremmalta, liekö vaihdeltu eri aikaan mutta vaihtelin sitten samointein kaikki uusiin...eikä tosiaan kovin mittava operaatio, tupakkataukoineen jos laskis vartin per levy
Takalevyt oli kyllä lievästi tiukassa mutta naputtelemalla alkoi irtoamaan....Mutta hieno ja selkeä kuvasarja
Takalaikat oli kuluneet ja niin kierot että jumputti kuin juna kun jarrutteli.
Edessä näytti vähän paremmalta, liekö vaihdeltu eri aikaan mutta vaihtelin sitten samointein kaikki uusiin...eikä tosiaan kovin mittava operaatio, tupakkataukoineen jos laskis vartin per levy
Takalevyt oli kyllä lievästi tiukassa mutta naputtelemalla alkoi irtoamaan....Mutta hieno ja selkeä kuvasarja
MB W210 200cdi -01
Juuh - tuossa oli hyvin dokumentoitu juttu. Vaikka kyseessä oli ehkä yksinkertainen asia monelle, niin minulle se oli sopiva - antaa motivaatiota tehdä vaikka itse jos tarvetta ilmenee. Tällaiset kuvasarjat pitäisi voida löytää helposti tarvittaessa - mutta miten??
290 TurboDiesel, sedan -96 ex
CL 600 C215 ABC-alusta vm. 2001
Volvoja pilvin pimein
CL 600 C215 ABC-alusta vm. 2001
Volvoja pilvin pimein
Itselläni aiheutta ongelmaa käsijarrun automaattikiristin, joka on takapenkin alla lisäksi kätkettynä vielä pellin alle. Tuosta kiristimestä ei tässä kuvasarjassa ollut mitään mainintaa.
Käsijarrun kiristinruuvi ei antanut enää tarpeeksi löysiä kun vaijeri kantoi automaattikiristimeltä.
Käsijarrun kiristinruuvi ei antanut enää tarpeeksi löysiä kun vaijeri kantoi automaattikiristimeltä.
Ei oppinut olutta ojaan kaada
Itse tein saman homman S202:n etupäähän. Jos joku sattuu olemaan ensimmäistä kertaa jarrujen kimpussa, niin pikku lisäys mainioihin ohjeisiin:
-ainakin 202:n etupään levyjen vaihdossa auttaa pari pientä liimauspuristinta, saa painettua männät sisään ennenkuin paloja edes tarvitsi irroittaa.
-putsaa kaikki pinnat santapaperilla/teräsharjalla. Levyjen alta, sekä ne pinnat jota pitkin uudet jarrupalat liikkuvat.
-painaessasi mäntiä, tarkkaile jarrunestettä. Pelkkä etulevyjen ja palojen vaihto nosti nesteet tulivimaan kun nesteet oli täytetty lähelle maksimia vanhoilla paloilla ja levyillä. Poista liika neste tarvittaessa letkulla ja varo läikyttämästä - on ärjyä ainetta maalipinnalle. Nestepinta laskee jonkun verran kun palat asettuvat kunnolla, älä poista liikaa.
-jarrunestesäiliöstä on hyvä ottaa tukeva ote toisella kädellä korkkia avatessa ja sulkiessa. Muovi räksähtää helposti hajalle varsinkin kylmällä ja varsinkin vanhemmiten.
-ainakin 202:n etupään levyjen vaihdossa auttaa pari pientä liimauspuristinta, saa painettua männät sisään ennenkuin paloja edes tarvitsi irroittaa.
-putsaa kaikki pinnat santapaperilla/teräsharjalla. Levyjen alta, sekä ne pinnat jota pitkin uudet jarrupalat liikkuvat.
-painaessasi mäntiä, tarkkaile jarrunestettä. Pelkkä etulevyjen ja palojen vaihto nosti nesteet tulivimaan kun nesteet oli täytetty lähelle maksimia vanhoilla paloilla ja levyillä. Poista liika neste tarvittaessa letkulla ja varo läikyttämästä - on ärjyä ainetta maalipinnalle. Nestepinta laskee jonkun verran kun palat asettuvat kunnolla, älä poista liikaa.
-jarrunestesäiliöstä on hyvä ottaa tukeva ote toisella kädellä korkkia avatessa ja sulkiessa. Muovi räksähtää helposti hajalle varsinkin kylmällä ja varsinkin vanhemmiten.
C180T (S202) -99