W210 jarrulevyjen vaihto

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Vieras

W210 jarrulevyjen vaihto

Viesti Kirjoittaja Vieras »

edited
Viimeksi muokannut Vieras, La 05.11.2005 23:23. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
TIMO T T
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 344
Liittynyt: Su 20.02.2005 11:37
Paikkakunta: Espoo

Re: W210 jarrulevyjen vaihto

Viesti Kirjoittaja TIMO T T »

Hieno kuvasarja ja selventävät tekstit :lol: .
Aina välillä näkee hyvää tarkoittavia remonttikuvia, jotka ovat liian pimeitä synkkiä ja epäteräviä :( . Nämä oli hyviä kuvia, kannattaa ottaa mallia. :D
W210 290TD T
Avatar
Boss
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1491
Liittynyt: Pe 04.04.2003 11:06

Viesti Kirjoittaja Boss »

Hyviä on kuvat, syksyllä vaihtelin itsekin kaikki levyt.
Takalaikat oli kuluneet ja niin kierot että jumputti kuin juna kun jarrutteli.
Edessä näytti vähän paremmalta, liekö vaihdeltu eri aikaan mutta vaihtelin sitten samointein kaikki uusiin...eikä tosiaan kovin mittava operaatio, tupakkataukoineen jos laskis vartin per levy :roll:
Takalevyt oli kyllä lievästi tiukassa mutta naputtelemalla alkoi irtoamaan....Mutta hieno ja selkeä kuvasarja :D
MB W210 200cdi -01
Avatar
Chili
Mersumies
Mersumies
Viestit: 745
Liittynyt: Ti 16.11.2004 15:13
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Chili »

Juuh - tuossa oli hyvin dokumentoitu juttu. Vaikka kyseessä oli ehkä yksinkertainen asia monelle, niin minulle se oli sopiva - antaa motivaatiota tehdä vaikka itse jos tarvetta ilmenee. Tällaiset kuvasarjat pitäisi voida löytää helposti tarvittaessa - mutta miten??
290 TurboDiesel, sedan -96 ex
CL 600 C215 ABC-alusta vm. 2001
Volvoja pilvin pimein
Avatar
pyhimys
Mersumies
Mersumies
Viestit: 504
Liittynyt: Ti 03.08.2004 13:55
Paikkakunta: Sipoo

Viesti Kirjoittaja pyhimys »

Itselläni aiheutta ongelmaa käsijarrun automaattikiristin, joka on takapenkin alla lisäksi kätkettynä vielä pellin alle. Tuosta kiristimestä ei tässä kuvasarjassa ollut mitään mainintaa.
Käsijarrun kiristinruuvi ei antanut enää tarpeeksi löysiä kun vaijeri kantoi automaattikiristimeltä.
Ei oppinut olutta ojaan kaada
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

edited
Viimeksi muokannut Vieras, La 05.11.2005 23:24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Bf109
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 216
Liittynyt: To 18.03.2004 20:14

Viesti Kirjoittaja Bf109 »

Itse tein saman homman S202:n etupäähän. Jos joku sattuu olemaan ensimmäistä kertaa jarrujen kimpussa, niin pikku lisäys mainioihin ohjeisiin:
-ainakin 202:n etupään levyjen vaihdossa auttaa pari pientä liimauspuristinta, saa painettua männät sisään ennenkuin paloja edes tarvitsi irroittaa.
-putsaa kaikki pinnat santapaperilla/teräsharjalla. Levyjen alta, sekä ne pinnat jota pitkin uudet jarrupalat liikkuvat.
-painaessasi mäntiä, tarkkaile jarrunestettä. Pelkkä etulevyjen ja palojen vaihto nosti nesteet tulivimaan kun nesteet oli täytetty lähelle maksimia vanhoilla paloilla ja levyillä. Poista liika neste tarvittaessa letkulla ja varo läikyttämästä - on ärjyä ainetta maalipinnalle. Nestepinta laskee jonkun verran kun palat asettuvat kunnolla, älä poista liikaa.
-jarrunestesäiliöstä on hyvä ottaa tukeva ote toisella kädellä korkkia avatessa ja sulkiessa. Muovi räksähtää helposti hajalle varsinkin kylmällä ja varsinkin vanhemmiten.
C180T (S202) -99
Vastaa Viestiin