Sprintterin peruutus avusteet
Sprintterin peruutus avusteet
.
Mitenkäs olette toteuttaneet "peruutuslisävalojen" sähköt.
Meneekö ihan vaan niin, että alkuperäisistä valoista ryöstää virtaa ja jos herjaa virrankulutusta, niin vaihtaa kaikkiin ledit.
Olis vaan niin helppo noin.
Sitten peruutuskamera.
Onko "kustannustehokkainta" ostaa se kamera vaikkapa sellainen lisäjarruvaloon intekroitu.
Sitten vaihtaa soittimeksi kiiinalainen, anroid käyttöjörjestelmällä oleva, joka sitten can väylästä havaitsee, milloinka aloitetaan perruuttelemaan.
Kamera näyttäisi olevan vähän alle kahden sadan ja soitin vähän päälle.
Muutoinkin tuollainen soitin kiinnostaisi, siinä kun olisi minulle sopivia ominaisuuksia.
Mitenkäs olette toteuttaneet "peruutuslisävalojen" sähköt.
Meneekö ihan vaan niin, että alkuperäisistä valoista ryöstää virtaa ja jos herjaa virrankulutusta, niin vaihtaa kaikkiin ledit.
Olis vaan niin helppo noin.
Sitten peruutuskamera.
Onko "kustannustehokkainta" ostaa se kamera vaikkapa sellainen lisäjarruvaloon intekroitu.
Sitten vaihtaa soittimeksi kiiinalainen, anroid käyttöjörjestelmällä oleva, joka sitten can väylästä havaitsee, milloinka aloitetaan perruuttelemaan.
Kamera näyttäisi olevan vähän alle kahden sadan ja soitin vähän päälle.
Muutoinkin tuollainen soitin kiinnostaisi, siinä kun olisi minulle sopivia ominaisuuksia.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: Sprintterin peruutus avusteet
Kinkki soittimissa mitä olen asentanut on ollut kaikissa kamera mukana. Sellainen pieni minkä voi laittaa vaikka takalasiin tai kilven koloon.
Can väylä purkki haistelee väylästä kun pakki päällä ja aktivoi kameran.
Valoista sen verran että eiköhän sinne taakse tule joku tukevampi jatkuva virta naru mistä voi solidstate "releellä" napata valoille virran ja heräte pakkivalosta.
Can väylä purkki haistelee väylästä kun pakki päällä ja aktivoi kameran.
Valoista sen verran että eiköhän sinne taakse tule joku tukevampi jatkuva virta naru mistä voi solidstate "releellä" napata valoille virran ja heräte pakkivalosta.
Re: Sprintterin peruutus avusteet
Onko näissä tullut muutoksia, en tiedä, mutta vuosia sitten pariin autoon laitettiin asiakkaan pyynnöstä peruutuslisävalot.
Katsastuksessa tuli kai korjauskehotus ettei saanut näin olla.
Erillisellä katkaisijalla välissä taisi sitten kelvata.
Harmi kun ei muista enää, mutta ehkä joku kertoo muutenkin ajantasaisempaa tietoa.
Katsastuksessa tuli kai korjauskehotus ettei saanut näin olla.
Erillisellä katkaisijalla välissä taisi sitten kelvata.
Harmi kun ei muista enää, mutta ehkä joku kertoo muutenkin ajantasaisempaa tietoa.
Re: Sprintterin peruutus avusteet
Kyllä se katkaisimen vaatii ja muutenkin pitää kykeä oikein eli kyse on lisävaloista virransyöttö,sulake, rele, relepohja,katkaisin niin sitten kelpaa eli normi lisävalo kytkentä.
Re: Sprintterin peruutus avusteet
Asensitteko peruutusvalot vai työvalot? Minkälainen Sprinter? Yli kuusimetriseen saa laittaa kaksi peruutuslisävaloa ja maksimikorkeus taitaa olla 120 cm, eli ei sinne yläkulmiin.zukka kirjoitti: ↑To 07.12.2023 21:05 Onko näissä tullut muutoksia, en tiedä, mutta vuosia sitten pariin autoon laitettiin asiakkaan pyynnöstä peruutuslisävalot.
Katsastuksessa tuli kai korjauskehotus ettei saanut näin olla.
Erillisellä katkaisijalla välissä taisi sitten kelvata.
Harmi kun ei muista enää, mutta ehkä joku kertoo muutenkin ajantasaisempaa tietoa.
Re: Sprintterin peruutus avusteet
Mikäs Sprinteri tuikulla on?
Luin kanssa tuosta 6m rajasta pakkivaloille. Itselläni on 3665mm akseli välillä W906, ja kokonaispituus vain 5.91m. Tämä kun on vanha ambulanssi, löytyy tuolta takaa peruutuskamera lisäjarruvalosta ja lisäperuutusvaloja (työvaloja) 2 kpl lasikuitukatosta (Ne saa koodattua ambulanssijärjestelmästä toimimaan automaattisesti pakille kytkettäessä tai erikseen ohjauspaneelista päälle.)
Jos tämä ohje vielä pitää paikkansa niitä ei saisi olla peruutusvaloina ainakaan :
Lain mukaan autoissa ja muissa M1-luokan ajoneuvoissa on pakollista olla yksi peruutusvalo, ja lisäksi niihin voidaan asentaa haluttaessa 1 lisäperuutusvalo. Tällöin peruutusvalon tulee olla E-hyväksytty peruutuvaloksi (ECE R23). Yli 6 m pitkissä ajoneuvoissa (pl. M1-luokan ajoneuvot) peruutusvaloja on pakko olla vähintään 2 kpl, ja lisäksi saa asentaa 2 lisäperutuusvaloa.
https://www.valostore.fi/fi/o/tietoa/ty ... insaadanto
Molemmissa takatyövaloissa on 2 kpl 55W polttimoita (yht siis 220W) ja nämä toimii tarvittaessa peruutusvaloinakin. Myös sivuille on vastaavat valot ja niitäkään ei ehkä saisi olla. (Tämä kun on nykyään vieläpä 5h henkilöauto.)
Tästä omasta on alkuperäinen ambulanssinäyttö edestä irrotettu, niin laitoin kiinan soittimen ja siihen tulee RCA muuntimella kuva takaa kameralta. Virta menee kameralle soittimelta kun pakki kytketty ja heräte tälle pakkitoiminnolle otettu kameran vierestä kulkevasta pakkivalon johdosta vanhanaikaisesti (vanha ei väylässä oleva kiinan android kyseessä.).
Luin kanssa tuosta 6m rajasta pakkivaloille. Itselläni on 3665mm akseli välillä W906, ja kokonaispituus vain 5.91m. Tämä kun on vanha ambulanssi, löytyy tuolta takaa peruutuskamera lisäjarruvalosta ja lisäperuutusvaloja (työvaloja) 2 kpl lasikuitukatosta (Ne saa koodattua ambulanssijärjestelmästä toimimaan automaattisesti pakille kytkettäessä tai erikseen ohjauspaneelista päälle.)
Jos tämä ohje vielä pitää paikkansa niitä ei saisi olla peruutusvaloina ainakaan :
Lain mukaan autoissa ja muissa M1-luokan ajoneuvoissa on pakollista olla yksi peruutusvalo, ja lisäksi niihin voidaan asentaa haluttaessa 1 lisäperuutusvalo. Tällöin peruutusvalon tulee olla E-hyväksytty peruutuvaloksi (ECE R23). Yli 6 m pitkissä ajoneuvoissa (pl. M1-luokan ajoneuvot) peruutusvaloja on pakko olla vähintään 2 kpl, ja lisäksi saa asentaa 2 lisäperutuusvaloa.
https://www.valostore.fi/fi/o/tietoa/ty ... insaadanto
Molemmissa takatyövaloissa on 2 kpl 55W polttimoita (yht siis 220W) ja nämä toimii tarvittaessa peruutusvaloinakin. Myös sivuille on vastaavat valot ja niitäkään ei ehkä saisi olla. (Tämä kun on nykyään vieläpä 5h henkilöauto.)
Tästä omasta on alkuperäinen ambulanssinäyttö edestä irrotettu, niin laitoin kiinan soittimen ja siihen tulee RCA muuntimella kuva takaa kameralta. Virta menee kameralle soittimelta kun pakki kytketty ja heräte tälle pakkitoiminnolle otettu kameran vierestä kulkevasta pakkivalon johdosta vanhanaikaisesti (vanha ei väylässä oleva kiinan android kyseessä.).
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
W163 ML 270 CDI -02 (OM612+722.6)
W163 ML 430 -00 (M113+722.6)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6) Projekti
W220 320 CDI -01 (OM613+722.6) Projekti
W906 Sprinter 315 CDI inva-auto (OM646+722.6)
W906 Sprinter 316 CDI Extrapitkä (OM651+722.6) Projekti
W163 ML 430 -00 (M113+722.6)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6) Projekti
W220 320 CDI -01 (OM613+722.6) Projekti
W906 Sprinter 315 CDI inva-auto (OM646+722.6)
W906 Sprinter 316 CDI Extrapitkä (OM651+722.6) Projekti
Re: Sprintterin peruutus avusteet
.
No joo, mulla on se kaikkein pisin.
Eli kaksi hyväksyttyä mallia olevaa /lisä)peruutusvaloa saa laittaa.
Asennuskorkeudesta ei ollut mainintaa, ...?
Retkeily- /matkailukäytöstä ja näiden ajoneuvojen suhteesta tövaloihin ei tainnut olla mitään.
Näissähän lähes kaikissa "retkeilymalleissa" on itseasiassa vaan jatko-ohjaamo ja lisäksi sanotaanko vaikkapa harrastetila aivan takana.No kuitenkin, siellähän sitä työvaloakin saatettaisiin tarvita. Nykyisin kyllä leijonan osa kaikista lastutettavista Sprintereistä on jossain muussa, kun työkäytössä.
Minulle tulee matkailuauto, peltikuorilla vaan. Casa carin rakentamana.
Tässä on pari autoa jonossa vielä ennen minua.
Extrapitkä Sprinteri oli suurin, henkilöautokortilla ajettavista pakuista.
"Asiaa valmistelevia toimia" tässä touhuillaan. Suomeksi siis lisävaloja, peruutuskameraa, helmaputkisarjaa ja jotain katollekkin, ym , ym, ym, kaikkea autoilun ja turvallisuuden kannalta todella tärkeää ...
No joo, mulla on se kaikkein pisin.
Eli kaksi hyväksyttyä mallia olevaa /lisä)peruutusvaloa saa laittaa.
Asennuskorkeudesta ei ollut mainintaa, ...?
Retkeily- /matkailukäytöstä ja näiden ajoneuvojen suhteesta tövaloihin ei tainnut olla mitään.
Näissähän lähes kaikissa "retkeilymalleissa" on itseasiassa vaan jatko-ohjaamo ja lisäksi sanotaanko vaikkapa harrastetila aivan takana.No kuitenkin, siellähän sitä työvaloakin saatettaisiin tarvita. Nykyisin kyllä leijonan osa kaikista lastutettavista Sprintereistä on jossain muussa, kun työkäytössä.
Minulle tulee matkailuauto, peltikuorilla vaan. Casa carin rakentamana.
Tässä on pari autoa jonossa vielä ennen minua.
Extrapitkä Sprinteri oli suurin, henkilöautokortilla ajettavista pakuista.
"Asiaa valmistelevia toimia" tässä touhuillaan. Suomeksi siis lisävaloja, peruutuskameraa, helmaputkisarjaa ja jotain katollekkin, ym , ym, ym, kaikkea autoilun ja turvallisuuden kannalta todella tärkeää ...
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: Sprintterin peruutus avusteet
Ei saa, jos on matkailuauto. Saa laittaa, jos on pakettiauto.
Asennuskorkeus on minimi 25 cm ja maksimi 120 cm.
Re: Sprintterin peruutus avusteet
Mulla matkailuautossa on lisäperuutusvalot/työvalot erillisellä katkaisimella, valojen korkeus 270cm, ei ole konttorilla niistä kitisty.
Riippunee aina konttorista ja katsurista viitsiikö niistä mainita. Tämä ei tietenkään tarkoita sitä että ne olisi sallittuja valoja.