ikkunakalvoista
ikkunakalvoista
eli pitää nyt ostaa joka sivulasiin 50% kalvot, 3m vai sungard?
saiko sungardia sellaisena et on pieni vivahde sinistä, ainakin kun sisältäpäin katsoo ulos?
saiko sungardia sellaisena et on pieni vivahde sinistä, ainakin kun sisältäpäin katsoo ulos?
Viimeksi muokannut epk, Su 21.09.2003 22:19. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: ikkunakalvoista
Olikos toi niiku hinta toive vai erheellisesti kirjoitettu prosenttimerkki?epk kirjoitti:eli pitää nyt ostaa joka sivulasiin 50€ kalvot, 3m vai sungard?
Ei omakohtaisia kokemuksia, mutta lähiviikkoina Coupen takalasin kolosiin pitäisi käydä lämmittämäan (=muotoilemaan) SunGardia...Aika huippulaatuahan ne taitaa kuitenkin olla molemmat.
Kalvoasioista kannattaa myös lukea nuita tuunink-foorumeita, kun se taitaa olla vieläkin enemmän tuning-juttu kun Mersu-juttu nuo kalvot....
Meinasin niinkun esim fin-tuning.net, opelclubfinland.net, dynamiitti.com foorumeita....muun merkkisiä autoilijoita väheksymättä...hih.
Mersuharrasteet:
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
Meinasitko ottaa sivulasit irti vai koittaa taiteilla paikallaan tiivisteiden väliin? Mielestäni homma on ainakin 80-kertaa helpompi, jos jaksaa irrotella lasit, ja saa ainakin reunoihin asti.
Mersuharrasteet:
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
-
- Mersumies
- Viestit: 1445
- Liittynyt: To 13.03.2003 13:43
kalvot kaikkiin sivulaseihin maksoi ~75€ , jollain 60€ pitäis kyllä päästä myös. 3m:mää saa ainakin 15€ metri.Day Downhill kirjoitti:Meitäkin kiinnostaisi kalvot. Meinasin viedä liikeeseen, onko itse halvempi tehdä?epk kirjoitti:jep, tuli kalvot laitettua, lasit oli kaikki irti. helppohan ne sitten oli kalvottaa
Mitä muuten maksoi kaikkineen kalvot?
Ajateltiin sellasta sinertävää, ei liian tummaa laittaa.
itse jos tekee säästää esim. noi pelkät sivut lasit liikkeessä laitettuna olis maksanut joku 160€.
linkistä näkyy mun kalvot, ne on 50%, eli 5% kaikista tummin ( et nää ulkoa sisään), sit 20% ja 35% ja haalein toi 50%, näin suurinpiirtein.
noi mun 50% näyttää tummemmilta mitä on koska takaverho on jotain 35% luokkaa, se siis "tummentaa" niitä sivulaseja enemmän
Nii...tuo on laiton, mutta tankkiauton kiiltävä tankinpinta on laillinen....Suomen lait....epk kirjoitti:onhan niitä kalvoja kun "peilaa" valoa, esim. sellaisia kromikalvoja, kun tosiaan pelkästään peilaa sitä kromi väriä tai jotain sinnepäin
Onhan ne tosiaan helpompi laittaa kun lasit on irti, takasivulasien purkamisessa on vaa aika homma. Etenkin niiten pienien kolmioiden, mutta omasta ajastahan ei laskuteta.
Mersuharrasteet:
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
Foliatecilta löytyy kalvoja useissa väreissä, ovat yhtä laadukkaita ja hintakin lähes sama kuin SunGard:lla ja 3M:llä. Kalvoja ja muuta tuning-tavaraa löytyy osoitteesta http://foliatec.de/1_english.shtml
CLS 350d Bluetec Shooting Brake
Näytti hyvältä. Euroracing lienee lähin paikka Helsinkiä, jossa Folia-Teciä myydään?ssdesign kirjoitti:Foliatecilta löytyy kalvoja useissa väreissä, ovat yhtä laadukkaita ja hintakin lähes sama kuin SunGard:lla ja 3M:llä. Kalvoja ja muuta tuning-tavaraa löytyy osoitteesta http://foliatec.de/1_english.shtml
Hmm seuraavaksi kielletään sitten turhat kiilotukset.. ettei häikäise takanatulijaa..KentZu kirjoitti:Poliisit ei katsos tykkää jos joku on laittanut jotain sinistä tai punaista tuning-hörpäkettä. Ne luulee että ne kaksi väriä kuuluu vain heidän käyttöönsä.puikkis kirjoitti:Helsingissä polliisi on poistattanut parista autosta sinertävät kalvot, kun ne häikäsee. Miten kalvo voi häikästä? Eihän siinä edes ole valoa.
Ja sitten ne keksivät kaikenlaisia verukkeita että niitä ei saisi olla.
Paitsi punaista perävaloissa.
Itse olen tuon häikäisyn jo poistanutkin.. ajamalla kurakelillä
Niinpä se taitaa olla.KentZu kirjoitti:Poliisit ei katsos tykkää jos joku on laittanut jotain sinistä tai punaista tuning-hörpäkettä. Ne luulee että ne kaksi väriä kuuluu vain heidän käyttöönsä.puikkis kirjoitti:Helsingissä polliisi on poistattanut parista autosta sinertävät kalvot, kun ne häikäsee. Miten kalvo voi häikästä? Eihän siinä edes ole valoa.
Ja sitten ne keksivät kaikenlaisia verukkeita että niitä ei saisi olla.
Paitsi punaista perävaloissa.
Kaverin tänään poliisit pysäyttivät, kun taisi huomiota herättää keulan punainen valo. Noh poliisithan repivät valon omatoimisesti pois, vaikkei valtuuksia oikeasti siihen taida ollakaan, rajoittunee kai kilpien poistoon. Poliisit olivat sitten sanoneet, että vain tuollaiset valot saa olla, kuin meillä on. Kaveri oli siihen sitten sanonut, että saankos minä laittaa samanlaisen ja oli poliisit menneet hiljaisiksi.
Olivat myös sanoneet ottavansa käsittelyyn yhden Golfin, jossa on sininen alustavalosarja, eli kuten KentZu sanoi : "Ne luulee että ne kaksi väriä kuuluu vain heidän käyttöönsä." Tuosta Golfissa onkin kyllä aihetta poistattaa, kun ajelee alustavalot päällä.
Vähemmän off-topicina:
Kaverin autossa oli myös etusivuikkunoissa vaaleinta kalvoa ja käsky tuli huomiseen mennessä poistaa ne. Sisältäpäin kalvojen olemassaoloa ei oikeastaan edes huomaa. Ulkopäin auto onkin valoja ja vanteita lukuunottamatta musta.
Puhallin on yleisnimi laitteelle, jolla lähtö- ja tulopaineen suhde on pienempi kuin 2
Sivu lasien kalvotus kannattaa tosiaankin tehdä itse (helppo homma), mutta jos ei enempää kokemusta hommista löydy kannattaa takalasin tummennus jättää ammattilaiselle jos lasi sattuu olemaan kupera!
Lueskelin tuossa uusinta gti magazinea ja hieman alkoi mietityttämään tuo lunttilan supran lasien "tummennus"!!!!
Mitäköhän poliisi sedät meinaavat kun kaikki lasit näyttivät olevan punaiset!?
Lueskelin tuossa uusinta gti magazinea ja hieman alkoi mietityttämään tuo lunttilan supran lasien "tummennus"!!!!
Mitäköhän poliisi sedät meinaavat kun kaikki lasit näyttivät olevan punaiset!?
Onhan Lunttilalla ollut jo keväällä nuo punaiset kalvot, en tiedä onko autolla sitten ajettu miten paljoa kesän aikana, vai onko se vain näyttelykappale. Kilvissä kyllä on....Petehri kirjoitti:Lueskelin tuossa uusinta gti magazinea ja hieman alkoi mietityttämään tuo lunttilan supran lasien "tummennus"!!!!
Mitäköhän poliisi sedät meinaavat kun kaikki lasit näyttivät olevan punaiset!?
Mersuharrasteet:
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
Niin..ja SLR:ää ja SL:ää ei saa enää kilpiin Suomessa koska ne keräävät liikaa kateellisten kanssa-autoilijoiden katseita= liikenneturvallisuus vaarantuu..JS kirjoitti:[Hmm seuraavaksi kielletään sitten turhat kiilotukset.. ettei häikäise takanatulijaa..
Ja sitten vähän lasintummennusasiaa..
Sehän on kaikkien tiedossa että etusivuikkunoita ei saa tummentaa jne jne..mutta joskus on tehny mieli hiukan testata virkavallan huumorintajua tummentamalla SLK:n sivulasit..ja sitten vaan kirkkain silmin väittää että "kun en oikein tienny onko nää etu- vai takasivulasit..ja koska keula on niin pitkä ja ohjaamo aika takana mä ajattelin että varmaan nää sitten takalasit täytyy olla.."
No..onhan siinä ne pienenpienet "takasivulasitkin" jotka painuu alas kun kattokin on alhaalla..mutta kuitenkin..
Nyt pitää meikäläisen ottaa farmarista etulasien tummennukset pois, että saan sen suomalaiseen rekisteriin. Näin sanoo katsastusmies Tampereella. On se mielenkiintoista, miten autosta voi tulla "vaarallinen" sillä hetkellä kun omistaja muuttaa suomeen ja yrittää saada autonsa amerikkalaisista rekisterikilvistä suomalaisiin.jva kirjoitti:...etusivuikkunoita ei saa tummentaa..
Vaarallisen etusivulasien tummennuksen aste on nähtävissä esim tässä kuvassa.
Mitenköhän on mahdollista, että auto voi vuosien ajan liikkua huomattavasti pirkanmaalaista pöljemmässä liikenteessä ilman (tummennuksista johtuvia) vaaratilanteita. Mutta nyt täysin asialliset (eli ei mikään "limo-tint") jälkiasennustummennukset ovat katsastuksessa hylkäämisen arvoinen asia, joka pitää riisua pois.
Lisäksi ei mahdu päähäni, miksi auton varustelistalta rastitetut ekstratummat sivulasit voivat olla lailliset, mutta hyvin tehty aftermarket-tummennus laiton. Tämän myös opin tuolla katsastastuskäynnilläni, että jos tummennus olisi tehty Mersun tehtaalla asentamalla mustat lasit, leima olisi tullut. Mutta jos tummennus on tehty amerikkalaisen Mersu-diilerin toimesta, leimaa ei tule.
Hieno maa.
-T
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
- Jani Anttila
- Mersumies
- Viestit: 1801
- Liittynyt: Su 15.06.2003 03:09
- Paikkakunta: Riippuu vähän mihin sattuu yöksi pääsemään
Oisi mielenkiintoinen tietää millälailla nuo tummennukset on toteutettu Arton CLK:ssa, aika siistit näin minun silmään nuo lasit, kun ylhäällä on sitten tuo vaaleempi osa. Livenä paljon paremmin huomaa tuon sävytyksen.
http://www.bb-tuning.net/galleria/displ ... 2&pos=-205
http://www.bb-tuning.net/galleria/displ ... 2&pos=-205
MB 190E 2.0i -89
Chevrolet El Camino 4.3 -79
«Mercedes Benz - what more could you want?»
- More MB:s
Chevrolet El Camino 4.3 -79
«Mercedes Benz - what more could you want?»
- More MB:s
Minkähän hintasta liene?? vissiin aika arvokasta..pinion kirjoitti:Se on sellaista kalvoa missä on sävytetty se yläosa. värivaihtoehtoja löytyy useita. Uusimmassa gti:ssä oli jossain riisikupissa punaiset yläosat, istui ihan nätisti punaiseen autoon.
Ajattelin jos ois omasta tummentanu kyseisellä kalvolla, ja vaalealla yläosalla.. voisi passata valkeaan autoon ihan hyvin..
Leimasta ei varmaan kannata haaveilla jos etusivulasit tuolla tummentaa.
MB 190E 2.0i -89
Chevrolet El Camino 4.3 -79
«Mercedes Benz - what more could you want?»
- More MB:s
Chevrolet El Camino 4.3 -79
«Mercedes Benz - what more could you want?»
- More MB:s
tummennuksen yhteydessä kalvon ja lasin väliin voi asennuttaa myös kuvioita kuten tribaaleita tms. väkkäröitä. On ihan siistin näköisiä kun valitsee sävyt ja kuviot huolella..!
edit: tuo skodan takaluukun sininen on muuten teippiä
edit: tuo skodan takaluukun sininen on muuten teippiä
--
Mercedes Benz 220E
Honda Africa Twin 750
--Rättivaraston hoitaja--
Mercedes Benz 220E
Honda Africa Twin 750
--Rättivaraston hoitaja--
Itsekkin laitatin viimekeväänä silloiseen focukseen sungardin kalvot. Etusivuihin 50% ja siitä taaksepäin 35%. Eikä häirinnyt vaan päin vastoin paransi näkyvyyttäkin sivulasit eivät enää heijastaneet. Sisälämpötilakin laski huomattavasti.
http://koti.mbnet.fi/koslat/focusom/punakm.jpg
Ainoastaan pimeillä ja sateisilla syys ilmoilla ne häiritsevät näkyväisyyttä, mutta silloin nyt muutenkaan mitään näe.
Eihän musta mersukaan ole mitään ilman lieviä kalvoja.
http://koti.mbnet.fi/koslat/focusom/punakm.jpg
Ainoastaan pimeillä ja sateisilla syys ilmoilla ne häiritsevät näkyväisyyttä, mutta silloin nyt muutenkaan mitään näe.
Eihän musta mersukaan ole mitään ilman lieviä kalvoja.
C250TD 97
[url=http://www.overdrive.fi/autovero50/][img]http://www.overdrive.fi/autovero50/autovero_bb.gif[/img][/url]
[url=http://www.overdrive.fi/autovero50/][img]http://www.overdrive.fi/autovero50/autovero_bb.gif[/img][/url]
Kalvot on.Jani Anttila kirjoitti:Siis sulla on kalvolla tehty tuo tummennus, vai onko jälkeenpäin asennetut alkuperäiset erikoistummat...
Osapuilleen samaa sävyä.Jani Anttila kirjoitti:...Jos tossa sun kuvassa ei ole jälkiasenteiset alkuperäiset niin osaatkos sanoa miten tummat ne erikoistummat on?
Katsastus pitää kuulemma saattaa päätökseen samalla konttorilla, jolla on sen alkanutkin. Siksitoisekseen tällä konttorilla löytyy hyllystä vielä lyhyitä ei-EU-kilpiä.epk kirjoitti:vaihda Eerola konttoria
Mutta ensi kerralla ei ole pienintäkään epäselvyyttä, menenkö tälle asemalle vai en. Virkailija marisi myös autoni mataluudesta, väljästä takapyörän laakerista ja löysästä iskarista. Autoni mataluus on tavallinen H&R Sport Springs-mataluus - eli ei mitään ihmeellistä. Takapyörän laakeri oli ihan terve eikä mitään välyksiä, kun autoa tutkittiin huollossa. Ja iskareissakaan ei tuntuisi olevan mitään ihmeellistä. Vaikka itse toki jäykemmät haluan muutenkin.
No, näitä muita kitinää aiheuttaneita juttuja ei sentään tarvitse käydä konttorilla näyttämässä, koska virkailija ilmeisesti tiesi itsekin että niissä ei ole mitään vikaa.
-T
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
Niin se vaan on että laki sanoo ettei etu sivulaseja/tuulilasia saa tummentaa kalvolla Samoin tuulilasin yläreunassa ei saa olla teipattuja tarroja vaikka siellä samalla alueella saisi olla lasin yläreunan tummennus.Nämä sanat siis ARKn edustajan suusta koulutus tilaisuudessa.
Onhan näitä epäilemättä leimattu tässä maassa paljonkin mutta laki sanoo että näitten em lasien min valonläpäisy on oltava muistaakseni 75% ja sen verran on normaalissa värilasissa.Ei kai näitten kanssa normaaliajossa ongelmia tule,mut muistan tapauksen jo aikojen takaa eräs nuoriherra hommas darttiinsa helkkarin mustat lasit ja ajoi sitten hämärissä mummon yli (henki pois) no tutkimuksissa nämä lasit tietenkin tuli ilmi ja kaveri sai sitten "kovimman mukaan"tuomion
Eli ei ne siellä konttorilla ihan vaan vittuillakseen näistä narise
mielestäni asian pitäisi olla melko yksinkertainen tuuli/etusivulasien kohdalta kaikille jos kysyy konttorilta ennenkuin kelmuttaa,Eipä silti hyvältähän nuo tummat etulasit näyttää ainakin näyttelypelissä
Yleensä ainakin suomessa myytävissä autoissa nuo erikoistummat lasit tarkoittaa nimen omaan etuovesta taaksepäin olevia laseja?Noissa uudemmissa jenkeissä on ollut kyllä muuten suuria ongelmia lasien suhteen
kun laseista puuttuu joku leima (muistaakseni E1) ei autoa saa suomen kilpiin ellei vaihda etusivu ja tuulilasia muuttoautoille kuuluu jossainvaiheessa saaneen saaneen anomalla luvat?? ja monesti näihin jenkkeihin ei sitten jälkimarkkinoita löydy muita laseja kuin jenkeistä tuotuja oliskohan ollu jollain Dot leimalla varustettuja laseja
Korjatkaa jos olen väärässä
Onhan näitä epäilemättä leimattu tässä maassa paljonkin mutta laki sanoo että näitten em lasien min valonläpäisy on oltava muistaakseni 75% ja sen verran on normaalissa värilasissa.Ei kai näitten kanssa normaaliajossa ongelmia tule,mut muistan tapauksen jo aikojen takaa eräs nuoriherra hommas darttiinsa helkkarin mustat lasit ja ajoi sitten hämärissä mummon yli (henki pois) no tutkimuksissa nämä lasit tietenkin tuli ilmi ja kaveri sai sitten "kovimman mukaan"tuomion
Eli ei ne siellä konttorilla ihan vaan vittuillakseen näistä narise
mielestäni asian pitäisi olla melko yksinkertainen tuuli/etusivulasien kohdalta kaikille jos kysyy konttorilta ennenkuin kelmuttaa,Eipä silti hyvältähän nuo tummat etulasit näyttää ainakin näyttelypelissä
Yleensä ainakin suomessa myytävissä autoissa nuo erikoistummat lasit tarkoittaa nimen omaan etuovesta taaksepäin olevia laseja?Noissa uudemmissa jenkeissä on ollut kyllä muuten suuria ongelmia lasien suhteen
kun laseista puuttuu joku leima (muistaakseni E1) ei autoa saa suomen kilpiin ellei vaihda etusivu ja tuulilasia muuttoautoille kuuluu jossainvaiheessa saaneen saaneen anomalla luvat?? ja monesti näihin jenkkeihin ei sitten jälkimarkkinoita löydy muita laseja kuin jenkeistä tuotuja oliskohan ollu jollain Dot leimalla varustettuja laseja
Korjatkaa jos olen väärässä
W124 300D aut -89
Sehän tässä niin sapettaakin, että ohjeistot tehdään tyhmimmän mahdollisen nimittäjän mukaan ja niin ettei niissä ole varaa terveen maalaisjärjen käytölle. Olen ihan samaa mieltä että autosta pitää nähdä ulos. Mutta se, jos viranomaisen pitää alkaa ottaa lasia alas ja raaputella sen reunoja ennenkuin tummennus paljastuu aftermarket-tuotteeksi tarkoittaa mielestäni sitä, että tummennus on järkevä.yttewi kirjoitti:...Ei kai näitten kanssa normaaliajossa ongelmia tule,mut muistan tapauksen jo aikojen takaa eräs nuoriherra hommas darttiinsa helkkarin mustat lasit ja ajoi sitten hämärissä mummon yli...
Tapauksessani oli kyseessä muuttoauto. Ja silloinhan nyrkkisääntö on, että jos se on ollut lähtökohtamaan tieliikenteeseen ok, on se myös Suomen tieliikenteeseen ok.yttewi kirjoitti:...kun laseista puuttuu joku leima (muistaakseni E1) ei autoa saa suomen kilpiin ellei vaihda etusivu ja tuulilasia muuttoautoille kuuluu jossainvaiheessa saaneen saaneen anomalla luvat...
Mikä näistä lasien tummennusjutuista tekee vielä omituisemman on, että EU:n myötähän alueen lainsäädäntöjen pitäisi harmonisoitua. Monessa EU-maassa etusivulasien aftermarket-tummentamisesta ei tule mitään sanomista, mutta Suomessa todistettavasti jopa hälytetään poliisin partio pysäyttämään hiukan tummennetuilla etusivulaseilla liikkuva auto.
-T
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]