Ensimmäiset 230 Kompressor-koneet

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Tuc
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 443
Liittynyt: Ke 31.03.2004 20:04
Paikkakunta: Turku

Ensimmäiset 230 Kompressor-koneet

Viesti Kirjoittaja Tuc »

Tuossa tuli vilkaistua, että Saksanmaalta voisi harkita tuovansa ehkä jopa W202-koppaisen C 230 Kompressorin. W202 oli tuon koneen tullessa jo elinkaarensa ehtoopuolella, joten lastentauteja noissa tuskin muuten on, mutta tuo kone vähän huolestuttaa.

Kompura ei kuulemma ikuinen ole, mutta hinta kokonaan uusittuna ei ole AIVAN päätön, 2000 euroa kuulemma. Miten koneen kesto muuten? Ai niin... lähden Saksaan muutaman tunnin kuluttua, joten jos joku osaa sanoa juuta tai jaata tähän suht' nopeasti niin arvostaisin sitä kovasti!
Avatar
eerola
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3002
Liittynyt: To 17.04.2003 13:17
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Re: Ensimmäiset 230 Kompressor-koneet

Viesti Kirjoittaja eerola »

Tuc kirjoitti:...W202-koppaisen C 230 Kompressorin. W202 oli tuon koneen tullessa jo elinkaarensa ehtoopuolella, joten lastentauteja noissa tuskin muuten on, mutta tuo kone vähän huolestuttaa.

Kompura ei kuulemma ikuinen ole, mutta hinta kokonaan uusittuna ei ole AIVAN päätön, 2000 euroa kuulemma. Miten koneen kesto muuten?...
Ei tuon koneen suhteen huolissaan kannata olla. Oma kokemukseni on, että ihan kestävä kone se on. Tietysti, kulutustavaraahan koneet ovat, joten mitään pomminvarmoja yleistyksiä ei voi tehdä, sillä onhan mahdollista ettö jopa 200D:stä voi joskus jotain levitä. Mutta jos kompressori ei pidä sivuääntä eikä kone vuoda öljyä, niin eiköhän kone ihan ok ole.

202:ssa kompressori on ensimmäisen sukupolven mallia. Eli vääntökäyrä ei ole yhtä hieno kuin esim faceliftin jälkeisissä CLK:issa ja SLK:issa. Mutta ei se käyrä niin pöhkö ole ettäkö siksi kannattaisi 230K:ta vierastaa.

Ainakin USA:ssa W202 280 ja 230K ovat käytettyinä aika saman hintaisia. Kannattaa siis ehkä tarkistaa, haluaako kuitenkin 6-sylinterisen koneen... ...vaikka se puolestaan näkyy polttoainetaloudessa.
-T

[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
Tuc
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 443
Liittynyt: Ke 31.03.2004 20:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Tuc »

Kiitosta! Täällä sitä Frankfurtissa pähkäillään, että mitä sitä huomenissa ruvetaan ensimmäisenä katsomaan kunhan autoliikkeet aukeavat... voipi olla, että vois melkein ühdestä C 230 Kompurasta aloittaa...

Eipä muuten ole ensimmäinen kerta, kun eerolalta on neuvoa ja apua saanut (huom. ülläpidolle :wink: )

No, huomenissa ollaan koeajon jälkeen jo viisaampia...
Jack
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 271
Liittynyt: Ke 12.11.2003 16:39

Viesti Kirjoittaja Jack »

Tuc kirjoitti:Kiitosta! Täällä sitä Frankfurtissa pähkäillään, että mitä sitä huomenissa ruvetaan ensimmäisenä katsomaan kunhan autoliikkeet aukeavat... voipi olla, että vois melkein ühdestä C 230 Kompurasta aloittaa...

Eipä muuten ole ensimmäinen kerta, kun eerolalta on neuvoa ja apua saanut (huom. ülläpidolle :wink: )

No, huomenissa ollaan koeajon jälkeen jo viisaampia...
ei niissä kompura koneissa ole kyllä ollut periaatteessa mitään vikaa, ei ainakaan ole tullut vastaan mitään ihmeellisyyksiä.

yhdestä näyttäs kompressori menneen, (toissa viikolla tuli eteen sellainen)

kompuran hinta 2200 euroa+ työ (hilut pois edestä, moottoria joudutaan ilmeisesti nostamaan hiukan, riippuen vuosimallista)


terveisin
jaska
itse ajelen polkupyörällä :D
Avatar
JP74
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 2781
Liittynyt: To 17.06.2004 06:59
Paikkakunta: Palokka

Viesti Kirjoittaja JP74 »

Kompressoriin voi vaihtaa laakerit. Yhden tutun autoon tehtiin Hiomo Kantasella Jyväskylässä tälläinen operaatio pari viikkoa sitten. Hinnasta ei ole tietoa, mutta paljon halvempi, kuin vaihto-osa.
Tuc
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 443
Liittynyt: Ke 31.03.2004 20:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Tuc »

Kiitoksia paljon neuvoista! Ensi kuussa tulee nimittäin lähdettyä uudestaan Saksaan, sillä ei tuosta nyt tuodusta C 220 Elegancesta raaski luopua (vanhemmat ostavat minulta pois kun tykästyivät niin nahkapenkkeihin ja jalopuuhun).

Löysin jo täydellisen autonkin, täytyy kysellä lisätietoja ja toivoa, ettei kukaan ehdi tuota ostaa tässä neljässä-viidessä viikossa :roll:

http://www.mobile.de/cgi-bin/da.pl?bere ... 1171477585&

190 tkm on aika paljon, mutta pitääpähän suurella todennäköisyydellä paikkansa kun huoltokirja on jne.

Ulkonäkö on aika täydellinen, ja varusteet luokkaa "rastitin sitten jokaikisen neliön auton tilauslomakkeessa"

No, ans kattoo miten äijän käy. Tarkoitus olisi käydä tuon kanssa vähän Ranskan puolellakin kun on Ranskan, Saksan ja Sveitsin rajojen vieressä.
Vastaa Viestiin