Tuossa tuli vilkaistua, että Saksanmaalta voisi harkita tuovansa ehkä jopa W202-koppaisen C 230 Kompressorin. W202 oli tuon koneen tullessa jo elinkaarensa ehtoopuolella, joten lastentauteja noissa tuskin muuten on, mutta tuo kone vähän huolestuttaa.
Kompura ei kuulemma ikuinen ole, mutta hinta kokonaan uusittuna ei ole AIVAN päätön, 2000 euroa kuulemma. Miten koneen kesto muuten? Ai niin... lähden Saksaan muutaman tunnin kuluttua, joten jos joku osaa sanoa juuta tai jaata tähän suht' nopeasti niin arvostaisin sitä kovasti!
Ensimmäiset 230 Kompressor-koneet
Re: Ensimmäiset 230 Kompressor-koneet
Ei tuon koneen suhteen huolissaan kannata olla. Oma kokemukseni on, että ihan kestävä kone se on. Tietysti, kulutustavaraahan koneet ovat, joten mitään pomminvarmoja yleistyksiä ei voi tehdä, sillä onhan mahdollista ettö jopa 200D:stä voi joskus jotain levitä. Mutta jos kompressori ei pidä sivuääntä eikä kone vuoda öljyä, niin eiköhän kone ihan ok ole.Tuc kirjoitti:...W202-koppaisen C 230 Kompressorin. W202 oli tuon koneen tullessa jo elinkaarensa ehtoopuolella, joten lastentauteja noissa tuskin muuten on, mutta tuo kone vähän huolestuttaa.
Kompura ei kuulemma ikuinen ole, mutta hinta kokonaan uusittuna ei ole AIVAN päätön, 2000 euroa kuulemma. Miten koneen kesto muuten?...
202:ssa kompressori on ensimmäisen sukupolven mallia. Eli vääntökäyrä ei ole yhtä hieno kuin esim faceliftin jälkeisissä CLK:issa ja SLK:issa. Mutta ei se käyrä niin pöhkö ole ettäkö siksi kannattaisi 230K:ta vierastaa.
Ainakin USA:ssa W202 280 ja 230K ovat käytettyinä aika saman hintaisia. Kannattaa siis ehkä tarkistaa, haluaako kuitenkin 6-sylinterisen koneen... ...vaikka se puolestaan näkyy polttoainetaloudessa.
-T
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
Kiitosta! Täällä sitä Frankfurtissa pähkäillään, että mitä sitä huomenissa ruvetaan ensimmäisenä katsomaan kunhan autoliikkeet aukeavat... voipi olla, että vois melkein ühdestä C 230 Kompurasta aloittaa...
Eipä muuten ole ensimmäinen kerta, kun eerolalta on neuvoa ja apua saanut (huom. ülläpidolle
)
No, huomenissa ollaan koeajon jälkeen jo viisaampia...
Eipä muuten ole ensimmäinen kerta, kun eerolalta on neuvoa ja apua saanut (huom. ülläpidolle

No, huomenissa ollaan koeajon jälkeen jo viisaampia...
ei niissä kompura koneissa ole kyllä ollut periaatteessa mitään vikaa, ei ainakaan ole tullut vastaan mitään ihmeellisyyksiä.Tuc kirjoitti:Kiitosta! Täällä sitä Frankfurtissa pähkäillään, että mitä sitä huomenissa ruvetaan ensimmäisenä katsomaan kunhan autoliikkeet aukeavat... voipi olla, että vois melkein ühdestä C 230 Kompurasta aloittaa...
Eipä muuten ole ensimmäinen kerta, kun eerolalta on neuvoa ja apua saanut (huom. ülläpidolle)
No, huomenissa ollaan koeajon jälkeen jo viisaampia...
yhdestä näyttäs kompressori menneen, (toissa viikolla tuli eteen sellainen)
kompuran hinta 2200 euroa+ työ (hilut pois edestä, moottoria joudutaan ilmeisesti nostamaan hiukan, riippuen vuosimallista)
terveisin
jaska
itse ajelen polkupyörällä :D
Kiitoksia paljon neuvoista! Ensi kuussa tulee nimittäin lähdettyä uudestaan Saksaan, sillä ei tuosta nyt tuodusta C 220 Elegancesta raaski luopua (vanhemmat ostavat minulta pois kun tykästyivät niin nahkapenkkeihin ja jalopuuhun).
Löysin jo täydellisen autonkin, täytyy kysellä lisätietoja ja toivoa, ettei kukaan ehdi tuota ostaa tässä neljässä-viidessä viikossa
http://www.mobile.de/cgi-bin/da.pl?bere ... 1171477585&
190 tkm on aika paljon, mutta pitääpähän suurella todennäköisyydellä paikkansa kun huoltokirja on jne.
Ulkonäkö on aika täydellinen, ja varusteet luokkaa "rastitin sitten jokaikisen neliön auton tilauslomakkeessa"
No, ans kattoo miten äijän käy. Tarkoitus olisi käydä tuon kanssa vähän Ranskan puolellakin kun on Ranskan, Saksan ja Sveitsin rajojen vieressä.
Löysin jo täydellisen autonkin, täytyy kysellä lisätietoja ja toivoa, ettei kukaan ehdi tuota ostaa tässä neljässä-viidessä viikossa

http://www.mobile.de/cgi-bin/da.pl?bere ... 1171477585&
190 tkm on aika paljon, mutta pitääpähän suurella todennäköisyydellä paikkansa kun huoltokirja on jne.
Ulkonäkö on aika täydellinen, ja varusteet luokkaa "rastitin sitten jokaikisen neliön auton tilauslomakkeessa"
No, ans kattoo miten äijän käy. Tarkoitus olisi käydä tuon kanssa vähän Ranskan puolellakin kun on Ranskan, Saksan ja Sveitsin rajojen vieressä.