
Väyrysen automaatti-ilmastoinnin ongelma?
Väyrysen automaatti-ilmastoinnin ongelma?
Onko kenelläkään tietoa väyrysen automaatti-ilmastoinnin ohjauspaneelivioista?Allekirjoittaneella vain kaksi pienintä puhallusnopeutta toimii eikä ohjauspaneelissa pala edes valot.Muuten toimii normaalisti.Testeri (ei virallinen merkkikorjaamo, mutta mersuihin erikoistunut) antoi viaksi jotakin valo-ohjaukseen liittyvää, mutta eivät itse korjaamollakaan uskoneet siihen.Ohjauspaneeli maksaa mersulla n. 800 euroa, joten ei viitsisi ihan heti sitäkään hommata. 

Mullakin on samantapaista vikaa, vain 4 pienintä nopeutta pelaa vaikka painelis miten auto/lämpötilanappuloita tai puhaltimen voimakkuusnappulaa isommalle. Puhaltimen näyttöön tulee kyllä merkit siitä, että puhallin olis täysillä, mutta puhallin toimii kuitenkin enintään puoliteholla.
Muutenhan ei täysiä puhallustehoja tarvitse kuin kovilla helteillä tai sadekelillä vaatteet märkänä autoon mentäessä.
E280 -96/aut.ilmastointi.
Muutenhan ei täysiä puhallustehoja tarvitse kuin kovilla helteillä tai sadekelillä vaatteet märkänä autoon mentäessä.
E280 -96/aut.ilmastointi.
Re: Väyrysen automaatti-ilmastoinnin ongelma?
[quote="E200 STW"]Onko kenelläkään tietoa väyrysen automaatti-ilmastoinnin ohjauspaneelivioista?Allekirjoittaneella vain kaksi pienintä puhallusnopeutta toimii eikä ohjauspaneelissa pala edes valot.Muuten toimii normaalisti.Testeri (ei virallinen merkkikorjaamo, mutta mersuihin erikoistunut) antoi viaksi jotakin valo-ohjaukseen liittyvää, mutta eivät itse korjaamollakaan uskoneet siihen.Ohjauspaneeli maksaa mersulla n. 800 euroa, joten ei viitsisi ihan heti sitäkään hommata.
[/quote]
Oli pakko viedä auto viimein Mersun testeriin, että syy selviäisi.Tulos oli, että puhaltimen moottori pääteaste eli etuvastus on rikki.Siihen ei vaan saa uutta varaosaa, koska Mersu on muuttanut komponentteja jostain syystä.Etuvastuksen lisäksi pitää vaihtaa puhallinmoottori ja joku suojus, jolloin kustannusarvio oli yli 900 euroa!!! Täytyy etsiä purkuosa.

Oli pakko viedä auto viimein Mersun testeriin, että syy selviäisi.Tulos oli, että puhaltimen moottori pääteaste eli etuvastus on rikki.Siihen ei vaan saa uutta varaosaa, koska Mersu on muuttanut komponentteja jostain syystä.Etuvastuksen lisäksi pitää vaihtaa puhallinmoottori ja joku suojus, jolloin kustannusarvio oli yli 900 euroa!!! Täytyy etsiä purkuosa.
Re: Väyrysen automaatti-ilmastoinnin ongelma?
joo siinä on muuttunu puhallin ja se "siili" tai mikä lie erilliseksi et ensw kerralla saa ostaa vaan sen siilinE200 STW kirjoitti:Oli pakko viedä auto viimein Mersun testeriin, että syy selviäisi.Tulos oli, että puhaltimen moottori pääteaste eli etuvastus on rikki.Siihen ei vaan saa uutta varaosaa, koska Mersu on muuttanut komponentteja jostain syystä.Etuvastuksen lisäksi pitää vaihtaa puhallinmoottori ja joku suojus, jolloin kustannusarvio oli yli 900 euroa!!! Täytyy etsiä purkuosa.E200 STW kirjoitti:Onko kenelläkään tietoa väyrysen automaatti-ilmastoinnin ohjauspaneelivioista?Allekirjoittaneella vain kaksi pienintä puhallusnopeutta toimii eikä ohjauspaneelissa pala edes valot.Muuten toimii normaalisti.Testeri (ei virallinen merkkikorjaamo, mutta mersuihin erikoistunut) antoi viaksi jotakin valo-ohjaukseen liittyvää, mutta eivät itse korjaamollakaan uskoneet siihen.Ohjauspaneeli maksaa mersulla n. 800 euroa, joten ei viitsisi ihan heti sitäkään hommata.
W210 E300D
W126 280SE
W638 110CDI
W126 280SE
W638 110CDI
Re: Väyrysen automaatti-ilmastoinnin ongelma?
Siksipä niitä vanhanmallisia ei enää myydä kun niissä juuri tuo tyyppivika (hajoaminen) on, uudenmalliseen ei siilejä varmaan joudu ihan lähiaikoina ostelemaan. Ja tuo "suojus" on se muovilevy, mikä on alhaalta katsoen puhallinkotelon "kantena" jalkatilassa. Lämmityslaitteen puhaltimen moottori on muuttunut erilaiseksi, ja uudemmanmalliseen ei tietysti vanhanmallinen esivastus satu (ja päinvastoin).sku kirjoitti:joo siinä on muuttunu puhallin ja se "siili" tai mikä lie erilliseksi et ensw kerralla saa ostaa vaan sen siilinE200 STW kirjoitti:Etuvastuksen lisäksi pitää vaihtaa puhallinmoottori ja joku suojus, jolloin kustannusarvio oli yli 900 euroa!!! Täytyy etsiä purkuosa.
Voi tulla sekin halvemmaksi, jos löydät uudemmanlmallisesta purkuautosta puhaltimen moottorin etuvastukseineen, ja kotelon kannen. Ainakin pidemmällä aikavälillä, kun ei tarvitse olla kohta taas vaihtamassa tyyppivikaista etuvastusta.

Ja tuo puhallin on sitten helppo vaihtaa itsekkin, aikaa menee about 15 min.
Mersuharrasteet:
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955