Väyrysen automaatti-ilmastoinnin ongelma?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
E200 STW
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 4
Liittynyt: Ke 25.05.2005 16:49

Väyrysen automaatti-ilmastoinnin ongelma?

Viesti Kirjoittaja E200 STW »

Onko kenelläkään tietoa väyrysen automaatti-ilmastoinnin ohjauspaneelivioista?Allekirjoittaneella vain kaksi pienintä puhallusnopeutta toimii eikä ohjauspaneelissa pala edes valot.Muuten toimii normaalisti.Testeri (ei virallinen merkkikorjaamo, mutta mersuihin erikoistunut) antoi viaksi jotakin valo-ohjaukseen liittyvää, mutta eivät itse korjaamollakaan uskoneet siihen.Ohjauspaneeli maksaa mersulla n. 800 euroa, joten ei viitsisi ihan heti sitäkään hommata. :!:
Avatar
oucci
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 11
Liittynyt: Pe 27.02.2004 16:08
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja oucci »

Mullakin on samantapaista vikaa, vain 4 pienintä nopeutta pelaa vaikka painelis miten auto/lämpötilanappuloita tai puhaltimen voimakkuusnappulaa isommalle. Puhaltimen näyttöön tulee kyllä merkit siitä, että puhallin olis täysillä, mutta puhallin toimii kuitenkin enintään puoliteholla.

Muutenhan ei täysiä puhallustehoja tarvitse kuin kovilla helteillä tai sadekelillä vaatteet märkänä autoon mentäessä.

E280 -96/aut.ilmastointi.
E200 STW
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 4
Liittynyt: Ke 25.05.2005 16:49

Re: Väyrysen automaatti-ilmastoinnin ongelma?

Viesti Kirjoittaja E200 STW »

[quote="E200 STW"]Onko kenelläkään tietoa väyrysen automaatti-ilmastoinnin ohjauspaneelivioista?Allekirjoittaneella vain kaksi pienintä puhallusnopeutta toimii eikä ohjauspaneelissa pala edes valot.Muuten toimii normaalisti.Testeri (ei virallinen merkkikorjaamo, mutta mersuihin erikoistunut) antoi viaksi jotakin valo-ohjaukseen liittyvää, mutta eivät itse korjaamollakaan uskoneet siihen.Ohjauspaneeli maksaa mersulla n. 800 euroa, joten ei viitsisi ihan heti sitäkään hommata. :!:[/quote]

Oli pakko viedä auto viimein Mersun testeriin, että syy selviäisi.Tulos oli, että puhaltimen moottori pääteaste eli etuvastus on rikki.Siihen ei vaan saa uutta varaosaa, koska Mersu on muuttanut komponentteja jostain syystä.Etuvastuksen lisäksi pitää vaihtaa puhallinmoottori ja joku suojus, jolloin kustannusarvio oli yli 900 euroa!!! Täytyy etsiä purkuosa.
Avatar
sku
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 199
Liittynyt: Ma 12.04.2004 12:21
Paikkakunta: vaasa

Re: Väyrysen automaatti-ilmastoinnin ongelma?

Viesti Kirjoittaja sku »

E200 STW kirjoitti:
E200 STW kirjoitti:Onko kenelläkään tietoa väyrysen automaatti-ilmastoinnin ohjauspaneelivioista?Allekirjoittaneella vain kaksi pienintä puhallusnopeutta toimii eikä ohjauspaneelissa pala edes valot.Muuten toimii normaalisti.Testeri (ei virallinen merkkikorjaamo, mutta mersuihin erikoistunut) antoi viaksi jotakin valo-ohjaukseen liittyvää, mutta eivät itse korjaamollakaan uskoneet siihen.Ohjauspaneeli maksaa mersulla n. 800 euroa, joten ei viitsisi ihan heti sitäkään hommata. :!:
Oli pakko viedä auto viimein Mersun testeriin, että syy selviäisi.Tulos oli, että puhaltimen moottori pääteaste eli etuvastus on rikki.Siihen ei vaan saa uutta varaosaa, koska Mersu on muuttanut komponentteja jostain syystä.Etuvastuksen lisäksi pitää vaihtaa puhallinmoottori ja joku suojus, jolloin kustannusarvio oli yli 900 euroa!!! Täytyy etsiä purkuosa.
joo siinä on muuttunu puhallin ja se "siili" tai mikä lie erilliseksi et ensw kerralla saa ostaa vaan sen siilin
W210 E300D
W126 280SE
W638 110CDI
Avatar
Juhis.
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 2328
Liittynyt: Ti 08.04.2003 01:12
Paikkakunta: Kouvola

Re: Väyrysen automaatti-ilmastoinnin ongelma?

Viesti Kirjoittaja Juhis. »

sku kirjoitti:
E200 STW kirjoitti:Etuvastuksen lisäksi pitää vaihtaa puhallinmoottori ja joku suojus, jolloin kustannusarvio oli yli 900 euroa!!! Täytyy etsiä purkuosa.
joo siinä on muuttunu puhallin ja se "siili" tai mikä lie erilliseksi et ensw kerralla saa ostaa vaan sen siilin
Siksipä niitä vanhanmallisia ei enää myydä kun niissä juuri tuo tyyppivika (hajoaminen) on, uudenmalliseen ei siilejä varmaan joudu ihan lähiaikoina ostelemaan. Ja tuo "suojus" on se muovilevy, mikä on alhaalta katsoen puhallinkotelon "kantena" jalkatilassa. Lämmityslaitteen puhaltimen moottori on muuttunut erilaiseksi, ja uudemmanmalliseen ei tietysti vanhanmallinen esivastus satu (ja päinvastoin).

Voi tulla sekin halvemmaksi, jos löydät uudemmanlmallisesta purkuautosta puhaltimen moottorin etuvastukseineen, ja kotelon kannen. Ainakin pidemmällä aikavälillä, kun ei tarvitse olla kohta taas vaihtamassa tyyppivikaista etuvastusta. :wink:

Ja tuo puhallin on sitten helppo vaihtaa itsekkin, aikaa menee about 15 min.
Mersuharrasteet:
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
Vastaa Viestiin