Webasto huolia

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
CustomMB
Mersumies
Mersumies
Viestit: 723
Liittynyt: Su 20.06.2004 21:25

Webasto huolia

Viesti Kirjoittaja CustomMB »

Poistettu
Viimeksi muokannut CustomMB, Ke 02.05.2012 11:01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Miljoona(tuntia)
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 193
Liittynyt: Su 15.02.2004 21:20
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Miljoona(tuntia) »

Piirilevy Webastosta hajalla,vuotaa vedet sisään.
Tein kuvallisen jutun tuosta ,hae tällä nimimerkillä jos haluat sitä
rassata.
Suosittelen laittamaan kunnollisen blokilämmittimen ja sisälämppärin,unohda Webasto ja sen toimimattomuus.
Mutta pieni vinkki: Tarkasta ja korjaa samalla sinne Webulle menevä vesiputki,
siitä jyrkästä mutkasta aika usein syöpynyt puhki,jossain vaiheessa kaikki
nesteet pihalla :!:

Itse laitoin siihen kumiletkun klemmareilla päälle,ei vuoda enää.
C220 CDI vm.2000
CustomMB
Mersumies
Mersumies
Viestit: 723
Liittynyt: Su 20.06.2004 21:25

Viesti Kirjoittaja CustomMB »

Poistettu
Viimeksi muokannut CustomMB, Ke 02.05.2012 11:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Perttu K
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1036
Liittynyt: Su 07.12.2003 22:31
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Perttu K »

Pumpulta tulee johdot webastolle, koska webasto käyttää sitä. Se syöttää pa-pumpulle virtapulsseja ja pumppu napsahtelee samaan tahtiin. Webaston sivuilta löytyy todella kattavat kytkentä ja vianhakuohjeet, joista näkyy myös minne mikin johto menee.

Itse kokeilisin ottaa pa-pumpun johto irti webastosta ja antaa niihin virtapulsseja pienellä akkulaturilla. Pumpun pitää silloin napsahdella ja polttoainettta pitäisi ruikkia putkesta.

On muuten minullakin ohjainkortti paskana.
Avatar
Miljoona(tuntia)
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 193
Liittynyt: Su 15.02.2004 21:20
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Miljoona(tuntia) »

Se pa-pumppu on auton alla,oikea puoli takana,siinä takimmaisen istujan kohdilla,en ole tarkkaan itse katsonut
sitä sekun olikin ainoa mikä webastossa toimi.Mutta naksunta kuului sieltä.

Se putki löytyy ilmanputsarin alta ja kiertyy sinne sisälokarin puolelle,kohta
jossa lähimpänä koria hankautuu runkoa vasten johtuen tärinästä.

Voi olla melkein puhki ja ruosteessa.
Sen piirilevyn saa kyllä kuntoon itsekin,mutta kopan kansi ja tiivistepinta
suunniteltu täysin väärin.Kova lämmönvaihtelu vaatisi reilusti enemmän
tiivistepintaa.
Sulakkeita vain yksi,kuskin edessä konehuoneessa boksissa.Taisi olla 25A.

Muistaakseni veho mainosti asentavansa uuden webaston naurettavan
halpaan hintaan jotain 2500 -3000 eur,eli melkein ilmaiseksi...
C220 CDI vm.2000
Perttu K
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1036
Liittynyt: Su 07.12.2003 22:31
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Perttu K »

On joku saanut sen kortin tinaamallakin kuntoon. Noissa kuitenkin on tosi yleistä sen prosessorin tuhoutuminen. Siinä se ongelma onkin. Prosessorin siihen vielä pystyisi vaihtamaan, mutta kun uuteen prosessoriin pitäisi saada oikeanlainen ohjelma. :shock:
CustomMB
Mersumies
Mersumies
Viestit: 723
Liittynyt: Su 20.06.2004 21:25

Viesti Kirjoittaja CustomMB »

Poistettu
Viimeksi muokannut CustomMB, Ke 02.05.2012 11:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Miljoona(tuntia)
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 193
Liittynyt: Su 15.02.2004 21:20
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Miljoona(tuntia) »

Kun se kerran noinkin pitkälle toimii vielä,on sinulla varmaan kiertovesipumppu
hajalla.Menee vikatilaan koska vesi ei lähde kiertämään.

Kokeile niin että painat kojelaudasta REST painiketta,avain voi olla pois
virtalukosta.
Sen jälkeen etsi kiertovesipumppu,sijaitsee ilmanputsarin ja sulakerasian
välissä konehuoneessa oikean lokasuojan päällä.
Jos kuulet selvää sirinää pumppu toimii,todennäköisesti et jolloin vaihda
se uuteen.

Motonetistä hinta n.70eur. Ja joudut vähän muokkaamaan liitinä,muuten
käy .
C220 CDI vm.2000
xr
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1225
Liittynyt: Ti 06.07.2004 01:08
Paikkakunta: Eteläpohjanmaa

Viesti Kirjoittaja xr »

onkos noin halvassa :lol: vepastossa palovahtia viitaisi tuo oire siihen
Perttu K
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1036
Liittynyt: Su 07.12.2003 22:31
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Perttu K »

Kyllä tuo on juuri ohjainkorttivikaisen webaston oire. Tuollatavalla toimivia löytyy täältäkin kaksin kappalein. Kun pistää toimivasta ohjainkortin, niin jo alkaa toimia. Kannattaa tietysti katsoa se kiertovesipumppu ihan varmuuden vuoksi, ennen kuin alkaa tekemään hätäisiä johtopäätöksiä. Tosin moottorin käydessä pitäisi webaston toimia, vaikkei kiertovesipumppua olisi ollenkaan, koska auton vesipumppu huolehtii nesteen kierrätyksestä.

Erillistä liekkivahtia ei Z eikä tuossa C-mallissa ole ollenkaan, vaan palaminen todetaan mittaamalla hehkutulpan vastusta, joka on kuumana suurempi kuin kylmänä. Hehkutulppa on keraaminen ja lähes ikuinen. Eipä kyllä uusiakaan enää saa.
CustomMB
Mersumies
Mersumies
Viestit: 723
Liittynyt: Su 20.06.2004 21:25

Viesti Kirjoittaja CustomMB »

Poistettu
Viimeksi muokannut CustomMB, Ke 02.05.2012 11:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Miljoona(tuntia)
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 193
Liittynyt: Su 15.02.2004 21:20
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Miljoona(tuntia) »

Niin ei sinne virtaa tule koska taitaa olla vikatilassa muutaman käynnistys-
yrityksen jälkeen.
Voithan toki yrittää syöttää 12V suoraan KV-pumpulle,pitäisi tuntua sormissa
jos käy.
Epäilen edelleen että kiertovesipumppu sökö,kulutustavaraa.
C220 CDI vm.2000
Vesqju
Mersumies
Mersumies
Viestit: 583
Liittynyt: Ma 04.10.2004 18:51
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Vesqju »

Kumpi näissä on , webasto vai eberspähheri :?: :shock:
S 212 350 CDI A T Avantgarde Sport 2011
EX S 211 320 CDI A T 2003
EX 320 STW V6 Avantgarde 2000
EX S 202 C 220 CDI A 2000 Esprit selection
EX S124 300 TDTurbo automatic -91
EX w123 300 Turbodiesel -84
EX w123 300 D -79
EX w123 300 D -81
Kahta en vaihda, toinen on MERSU ja toinen on
Avatar
Mariini
Mersumies
Mersumies
Viestit: 771
Liittynyt: Pe 09.07.2004 19:54
Paikkakunta: Länsirannikko

Viesti Kirjoittaja Mariini »

Webasto alkuperäisasennuksena jos löytyy lämmitin.
Tiedät paikan, kokeile
Vesqju
Mersumies
Mersumies
Viestit: 583
Liittynyt: Ma 04.10.2004 18:51
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Vesqju »

Lämmitin lienee vakiona tuossa C 220 CDI:ssä 2000 vm
S 212 350 CDI A T Avantgarde Sport 2011
EX S 211 320 CDI A T 2003
EX 320 STW V6 Avantgarde 2000
EX S 202 C 220 CDI A 2000 Esprit selection
EX S124 300 TDTurbo automatic -91
EX w123 300 Turbodiesel -84
EX w123 300 D -79
EX w123 300 D -81
Kahta en vaihda, toinen on MERSU ja toinen on
CustomMB
Mersumies
Mersumies
Viestit: 723
Liittynyt: Su 20.06.2004 21:25

Viesti Kirjoittaja CustomMB »

Poistettu
Viimeksi muokannut CustomMB, Ke 02.05.2012 11:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vesqju
Mersumies
Mersumies
Viestit: 583
Liittynyt: Ma 04.10.2004 18:51
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Vesqju »

Lueskelin vanhoja topikkeja, siellä mainittiin sähkövastus.. Mistä tuon polttoainelisälämmittimen C- mallissa löytää tai nuo vastukset.... :shock: :?: :?:
S 212 350 CDI A T Avantgarde Sport 2011
EX S 211 320 CDI A T 2003
EX 320 STW V6 Avantgarde 2000
EX S 202 C 220 CDI A 2000 Esprit selection
EX S124 300 TDTurbo automatic -91
EX w123 300 Turbodiesel -84
EX w123 300 D -79
EX w123 300 D -81
Kahta en vaihda, toinen on MERSU ja toinen on
Avatar
jytäkkä
Mersumies
Mersumies
Viestit: 679
Liittynyt: To 25.11.2004 17:02
Paikkakunta: Tampereen esikaupunkialue

Viesti Kirjoittaja jytäkkä »

Vesqju kirjoitti:Lueskelin vanhoja topikkeja, siellä mainittiin sähkövastus.. Mistä tuon polttoainelisälämmittimen C- mallissa löytää tai nuo vastukset.... :shock: :?: :?:

Väyrysen cdi koneilla oleviin tuli sähkövastus noiden renkkaavien
webastojen tilalle joskus 2000 vuoden paikkeilla.
Itsellä paavosta kyseinen laite löytyy konetilasta sisälokarin päältä
oikealta puolelta.Musta muovilla muuratty kennosto johon
menee aikas paksua johtoa.
Teho kai jotain 2kw luokkaa.

Vois olla c:ssä samoilla kohdin????
S212 300 BE A Avantgarde -10
Valmet 602T-80 ****************

EX S204 220 cdi -08
Ex S211 320 cdi A Avantgarde -05
Ex S123 300TD Aut.-80
Ex W124 230 A -89
Ex V 70 -06 D5 Aut
Ex W201 190E 90 Aut.
Ex W210 200 Cdi -01 Automatic Tiptronic
Ex S210 E 230 T Automatic Avantgarde-96
Ex S124 200d-90
Ex Opeleita kymmenittäin

---------------------------------------------------------------------
Avatar
Miljoona(tuntia)
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 193
Liittynyt: Su 15.02.2004 21:20
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Miljoona(tuntia) »

Webasto sijaitsee oikean etulokasuojan sisällä,edessä.
Vastukset ovat vain ihan uusimmassa malleissa,korvattiin tuo maineikas
Webasto kokonaan niillä,ja kuten aikaisemmin sanoin taisi mennä ojasta
allikkoon Mersulla ,tulihan niille heti recall tehtaan puolesta,ei kestäneet
enää laturissa jännitteensäätimet.
Laturin virtamäärät ovat nousseet tuonne 200 ampeeriin.
Sinänsä kyllä hyvä ajatus korvata Webasto jollain yksinkertaisemmalla
laitteella.
C220 CDI vm.2000
ikegami
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 14
Liittynyt: Ke 05.01.2005 20:26

Viesti Kirjoittaja ikegami »

PaHa kirjoitti:Nyt tutkimusta tehty jälleen lisää aijan ja päivän valon sallies..
Eli kun laittaa webaston käsikäytöllä päälle ja konepellin alta nyppää hetkeksi sulakkeen (nro25) (20A) irti ja heti takaisin niin hetken kuluttua webasto lähtee päälle.

Webasto lähtee kiihtymähän ja syttyy normaalisti, pumppu naksuttaa ja puhallin pyörii.. toimii noin minuutin ja sitten hiljenee ja melkein sammuu, silti pakokaasut ovat jonkinverran lämpöisiä(mutta selvästi kylmemmät). Sitten ilman mitään kikkailua webasto lähtee jälleen täyteen toiminta "tohinaansa", ja toimii taas noin minuutin verran jonka jälkeen pumpun naksutus oikealta takaa lakkaa ja webasto hiljenee taas täysin.. sitä en seurannut että mikä ensin hiljenee.

Ilmeisesti ainakaan piirikortti ei tällöin ole rikki? Mutta mikä voisi katkaista toiminnan, kiertovesipumppu ehkäpä? Otin nyt sulakkeen irti josko se jotakin vaikka vaikuttaisi.. tai jotenki muistin nollais. Mystinen vika... :?
Heipä hei!
Mulla oli sama vika lämmittimessä ja syynä oli Webaston oman vesipumpun rikkoutuminen. Vaihdoin sen ja nyt toimii moitteetta. Sulla menee laite vikatilaan muutaman käynnistyskerran jälkeen (eli ei inahdakaan). Syy on se, että vesi kuumenee palotilassa, ja laukaisee suojan. Eikä muuten auta vaikka olisi auto käynnissä, niinkuin tuossa joku ehdotti. Jos pumppu on sökö, niin laite EI PELAA!
Vikatilan saat kuitattua irroittamalla ko. sulakkeen (niinkuin olet tehnytkin)
Vesipumpun saat vaihdettua itse, varaa kuitenkin kunnolla aikaa. Eli oikealta puolelta muovinen kurasuoja veks (ainakin 10 ruuvia), letkupuristimilla tulo- ja paluuputki litteeksi ettei valu nesteet ulos, klemmarit irti, sitten keskusyksikön tukiraudat irti, sitten sähköliittimet irti. Vanha pumppu pois ja uusi tilalle. Onnea vaihtoon, onnistuu kyllä. Pumpun hinta noin 100 euroa.
fc8720
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 98
Liittynyt: La 12.03.2005 18:18
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja fc8720 »

Mulla webasto palaa vaikka kiertovesi pumppu on sökö.Mites tuo rest toiminto oikeasti pitäis toimia,palaako poltin silloin kun toiminto on päällä ja auto parkissa.auto e 220 cdi -98 ei kello sarjaa. :lol:
Avatar
Miljoona(tuntia)
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 193
Liittynyt: Su 15.02.2004 21:20
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Miljoona(tuntia) »

REST näppäin kytkee ainoastaan kiertovesipumpun päälle.
Ei siis laita Webastoa päälle.

Sitä varten täytyy laitattaa 500-600 eur . hintainen kellokytkin lisäasennuksena.
C220 CDI vm.2000
Vesqju
Mersumies
Mersumies
Viestit: 583
Liittynyt: Ma 04.10.2004 18:51
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Vesqju »

Joo, vepastohan tuosta löyty, thermo topZ, ja ohjausyjsikkö sökönä.
Pumput toimii, hehku on ehjä, ja tuuletin pyörii..
Ens viikolla tai seuraavalla autoon asennetaan thermo top C kellokytkimellä tai jos innostun, niin laitatan kauko-ohjauksen :shock:
S 212 350 CDI A T Avantgarde Sport 2011
EX S 211 320 CDI A T 2003
EX 320 STW V6 Avantgarde 2000
EX S 202 C 220 CDI A 2000 Esprit selection
EX S124 300 TDTurbo automatic -91
EX w123 300 Turbodiesel -84
EX w123 300 D -79
EX w123 300 D -81
Kahta en vaihda, toinen on MERSU ja toinen on
caddy66
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 361
Liittynyt: Pe 22.10.2004 13:38
Paikkakunta: vaasa

Viesti Kirjoittaja caddy66 »

Vesqju kirjoitti:Joo, vepastohan tuosta löyty, thermo topZ, ja ohjausyjsikkö sökönä.
Pumput toimii, hehku on ehjä, ja tuuletin pyörii..
Ens viikolla tai seuraavalla autoon asennetaan thermo top C kellokytkimellä tai jos innostun, niin laitatan kauko-ohjauksen :shock:
Kahta en vaihda,toinen on mersu ja toinen webasto kännykällä,saa päälle vaikka hawaijilta.tere
Kun karkuun juostaan,niin mun jalanjäljet ei ole päällimmäisenä!!!!!!
Perttu K
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1036
Liittynyt: Su 07.12.2003 22:31
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Perttu K »

Äläpä sitten hukkaa entistä. Monesti asennusliikeet vievät entisen ilmaiseksi. Ohjainyksikköön yritetään täällä päin keksiä parannuskeinoa. Sitä paitsi Z-mallin osat käy C-malliin. Siitä siis saa kaikki varaosat, paitsi ohjainyksikön, joka kylläkin on lähes ainoa paikka mikä noista menee rikki.
Vesqju
Mersumies
Mersumies
Viestit: 583
Liittynyt: Ma 04.10.2004 18:51
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Vesqju »

En hukkaa vanhaa, jospa sen joku osaa korjata.. :shock:
S 212 350 CDI A T Avantgarde Sport 2011
EX S 211 320 CDI A T 2003
EX 320 STW V6 Avantgarde 2000
EX S 202 C 220 CDI A 2000 Esprit selection
EX S124 300 TDTurbo automatic -91
EX w123 300 Turbodiesel -84
EX w123 300 D -79
EX w123 300 D -81
Kahta en vaihda, toinen on MERSU ja toinen on
Avatar
takope
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 138
Liittynyt: To 14.10.2004 22:51

Viesti Kirjoittaja takope »

Samantapaiset on murheet mullakin. Webasto thermo top z/cd ei suostu yhteispeliin kanssani.
Päälle laitettaessa puhahtaa sekunnin pari, pieni tauko ja puhallin alkaa pyöriä. Muuta ei sitten tapahdukaan, kunnes hetken päästä hiljenee. Valo kelloon/kaukosäätöön jää palamaan, mutta uutta käynnistysyritystä ei tee. Pitäiskö muuten tehdä?
Laite irti ja purettu. Palotilasta löytyi runsaasti karstaa, mutta verkko pohjalla oli jonkinmoisessa kunnossa. Hehku antoi kylmälukemia 0,30 ja päällekin. Mitähän hehkulukemat pitäis olla.
Laitteen kasaus ja käynnistysyritys. Aivan sama kuin ennen purkua. Sulake-irroitus tehty - ei vaikutusta. Polttoainepumppu testattu suoralla virralla. Se toimii, mutta käynnistysyrityksessä ei ala naksuttamaan.
Mikäs mulle neuvoksi? Ohjainyksikkö se mullakin rikki, vaiko piirilevy tai ...
mitä veikkaatte/tiedätte?
Vastaa Viestiin