Webasto huolia
Webasto huolia
Poistettu
Viimeksi muokannut CustomMB, Ke 02.05.2012 11:01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Miljoona(tuntia)
- Vakiokalustoa
- Viestit: 193
- Liittynyt: Su 15.02.2004 21:20
- Paikkakunta: Vantaa
Piirilevy Webastosta hajalla,vuotaa vedet sisään.
Tein kuvallisen jutun tuosta ,hae tällä nimimerkillä jos haluat sitä
rassata.
Suosittelen laittamaan kunnollisen blokilämmittimen ja sisälämppärin,unohda Webasto ja sen toimimattomuus.
Mutta pieni vinkki: Tarkasta ja korjaa samalla sinne Webulle menevä vesiputki,
siitä jyrkästä mutkasta aika usein syöpynyt puhki,jossain vaiheessa kaikki
nesteet pihalla
Itse laitoin siihen kumiletkun klemmareilla päälle,ei vuoda enää.
Tein kuvallisen jutun tuosta ,hae tällä nimimerkillä jos haluat sitä
rassata.
Suosittelen laittamaan kunnollisen blokilämmittimen ja sisälämppärin,unohda Webasto ja sen toimimattomuus.
Mutta pieni vinkki: Tarkasta ja korjaa samalla sinne Webulle menevä vesiputki,
siitä jyrkästä mutkasta aika usein syöpynyt puhki,jossain vaiheessa kaikki
nesteet pihalla
Itse laitoin siihen kumiletkun klemmareilla päälle,ei vuoda enää.
C220 CDI vm.2000
Pumpulta tulee johdot webastolle, koska webasto käyttää sitä. Se syöttää pa-pumpulle virtapulsseja ja pumppu napsahtelee samaan tahtiin. Webaston sivuilta löytyy todella kattavat kytkentä ja vianhakuohjeet, joista näkyy myös minne mikin johto menee.
Itse kokeilisin ottaa pa-pumpun johto irti webastosta ja antaa niihin virtapulsseja pienellä akkulaturilla. Pumpun pitää silloin napsahdella ja polttoainettta pitäisi ruikkia putkesta.
On muuten minullakin ohjainkortti paskana.
Itse kokeilisin ottaa pa-pumpun johto irti webastosta ja antaa niihin virtapulsseja pienellä akkulaturilla. Pumpun pitää silloin napsahdella ja polttoainettta pitäisi ruikkia putkesta.
On muuten minullakin ohjainkortti paskana.
- Miljoona(tuntia)
- Vakiokalustoa
- Viestit: 193
- Liittynyt: Su 15.02.2004 21:20
- Paikkakunta: Vantaa
Se pa-pumppu on auton alla,oikea puoli takana,siinä takimmaisen istujan kohdilla,en ole tarkkaan itse katsonut
sitä sekun olikin ainoa mikä webastossa toimi.Mutta naksunta kuului sieltä.
Se putki löytyy ilmanputsarin alta ja kiertyy sinne sisälokarin puolelle,kohta
jossa lähimpänä koria hankautuu runkoa vasten johtuen tärinästä.
Voi olla melkein puhki ja ruosteessa.
Sen piirilevyn saa kyllä kuntoon itsekin,mutta kopan kansi ja tiivistepinta
suunniteltu täysin väärin.Kova lämmönvaihtelu vaatisi reilusti enemmän
tiivistepintaa.
Sulakkeita vain yksi,kuskin edessä konehuoneessa boksissa.Taisi olla 25A.
Muistaakseni veho mainosti asentavansa uuden webaston naurettavan
halpaan hintaan jotain 2500 -3000 eur,eli melkein ilmaiseksi...
sitä sekun olikin ainoa mikä webastossa toimi.Mutta naksunta kuului sieltä.
Se putki löytyy ilmanputsarin alta ja kiertyy sinne sisälokarin puolelle,kohta
jossa lähimpänä koria hankautuu runkoa vasten johtuen tärinästä.
Voi olla melkein puhki ja ruosteessa.
Sen piirilevyn saa kyllä kuntoon itsekin,mutta kopan kansi ja tiivistepinta
suunniteltu täysin väärin.Kova lämmönvaihtelu vaatisi reilusti enemmän
tiivistepintaa.
Sulakkeita vain yksi,kuskin edessä konehuoneessa boksissa.Taisi olla 25A.
Muistaakseni veho mainosti asentavansa uuden webaston naurettavan
halpaan hintaan jotain 2500 -3000 eur,eli melkein ilmaiseksi...
C220 CDI vm.2000
- Miljoona(tuntia)
- Vakiokalustoa
- Viestit: 193
- Liittynyt: Su 15.02.2004 21:20
- Paikkakunta: Vantaa
Kun se kerran noinkin pitkälle toimii vielä,on sinulla varmaan kiertovesipumppu
hajalla.Menee vikatilaan koska vesi ei lähde kiertämään.
Kokeile niin että painat kojelaudasta REST painiketta,avain voi olla pois
virtalukosta.
Sen jälkeen etsi kiertovesipumppu,sijaitsee ilmanputsarin ja sulakerasian
välissä konehuoneessa oikean lokasuojan päällä.
Jos kuulet selvää sirinää pumppu toimii,todennäköisesti et jolloin vaihda
se uuteen.
Motonetistä hinta n.70eur. Ja joudut vähän muokkaamaan liitinä,muuten
käy .
hajalla.Menee vikatilaan koska vesi ei lähde kiertämään.
Kokeile niin että painat kojelaudasta REST painiketta,avain voi olla pois
virtalukosta.
Sen jälkeen etsi kiertovesipumppu,sijaitsee ilmanputsarin ja sulakerasian
välissä konehuoneessa oikean lokasuojan päällä.
Jos kuulet selvää sirinää pumppu toimii,todennäköisesti et jolloin vaihda
se uuteen.
Motonetistä hinta n.70eur. Ja joudut vähän muokkaamaan liitinä,muuten
käy .
C220 CDI vm.2000
Kyllä tuo on juuri ohjainkorttivikaisen webaston oire. Tuollatavalla toimivia löytyy täältäkin kaksin kappalein. Kun pistää toimivasta ohjainkortin, niin jo alkaa toimia. Kannattaa tietysti katsoa se kiertovesipumppu ihan varmuuden vuoksi, ennen kuin alkaa tekemään hätäisiä johtopäätöksiä. Tosin moottorin käydessä pitäisi webaston toimia, vaikkei kiertovesipumppua olisi ollenkaan, koska auton vesipumppu huolehtii nesteen kierrätyksestä.
Erillistä liekkivahtia ei Z eikä tuossa C-mallissa ole ollenkaan, vaan palaminen todetaan mittaamalla hehkutulpan vastusta, joka on kuumana suurempi kuin kylmänä. Hehkutulppa on keraaminen ja lähes ikuinen. Eipä kyllä uusiakaan enää saa.
Erillistä liekkivahtia ei Z eikä tuossa C-mallissa ole ollenkaan, vaan palaminen todetaan mittaamalla hehkutulpan vastusta, joka on kuumana suurempi kuin kylmänä. Hehkutulppa on keraaminen ja lähes ikuinen. Eipä kyllä uusiakaan enää saa.
- Miljoona(tuntia)
- Vakiokalustoa
- Viestit: 193
- Liittynyt: Su 15.02.2004 21:20
- Paikkakunta: Vantaa
Kumpi näissä on , webasto vai eberspähheri
S 212 350 CDI A T Avantgarde Sport 2011
EX S 211 320 CDI A T 2003
EX 320 STW V6 Avantgarde 2000
EX S 202 C 220 CDI A 2000 Esprit selection
EX S124 300 TDTurbo automatic -91
EX w123 300 Turbodiesel -84
EX w123 300 D -79
EX w123 300 D -81
Kahta en vaihda, toinen on MERSU ja toinen on
EX S 211 320 CDI A T 2003
EX 320 STW V6 Avantgarde 2000
EX S 202 C 220 CDI A 2000 Esprit selection
EX S124 300 TDTurbo automatic -91
EX w123 300 Turbodiesel -84
EX w123 300 D -79
EX w123 300 D -81
Kahta en vaihda, toinen on MERSU ja toinen on
Lämmitin lienee vakiona tuossa C 220 CDI:ssä 2000 vm
S 212 350 CDI A T Avantgarde Sport 2011
EX S 211 320 CDI A T 2003
EX 320 STW V6 Avantgarde 2000
EX S 202 C 220 CDI A 2000 Esprit selection
EX S124 300 TDTurbo automatic -91
EX w123 300 Turbodiesel -84
EX w123 300 D -79
EX w123 300 D -81
Kahta en vaihda, toinen on MERSU ja toinen on
EX S 211 320 CDI A T 2003
EX 320 STW V6 Avantgarde 2000
EX S 202 C 220 CDI A 2000 Esprit selection
EX S124 300 TDTurbo automatic -91
EX w123 300 Turbodiesel -84
EX w123 300 D -79
EX w123 300 D -81
Kahta en vaihda, toinen on MERSU ja toinen on
Lueskelin vanhoja topikkeja, siellä mainittiin sähkövastus.. Mistä tuon polttoainelisälämmittimen C- mallissa löytää tai nuo vastukset....
S 212 350 CDI A T Avantgarde Sport 2011
EX S 211 320 CDI A T 2003
EX 320 STW V6 Avantgarde 2000
EX S 202 C 220 CDI A 2000 Esprit selection
EX S124 300 TDTurbo automatic -91
EX w123 300 Turbodiesel -84
EX w123 300 D -79
EX w123 300 D -81
Kahta en vaihda, toinen on MERSU ja toinen on
EX S 211 320 CDI A T 2003
EX 320 STW V6 Avantgarde 2000
EX S 202 C 220 CDI A 2000 Esprit selection
EX S124 300 TDTurbo automatic -91
EX w123 300 Turbodiesel -84
EX w123 300 D -79
EX w123 300 D -81
Kahta en vaihda, toinen on MERSU ja toinen on
- jytäkkä
- Mersumies
- Viestit: 679
- Liittynyt: To 25.11.2004 17:02
- Paikkakunta: Tampereen esikaupunkialue
Vesqju kirjoitti:Lueskelin vanhoja topikkeja, siellä mainittiin sähkövastus.. Mistä tuon polttoainelisälämmittimen C- mallissa löytää tai nuo vastukset....
Väyrysen cdi koneilla oleviin tuli sähkövastus noiden renkkaavien
webastojen tilalle joskus 2000 vuoden paikkeilla.
Itsellä paavosta kyseinen laite löytyy konetilasta sisälokarin päältä
oikealta puolelta.Musta muovilla muuratty kennosto johon
menee aikas paksua johtoa.
Teho kai jotain 2kw luokkaa.
Vois olla c:ssä samoilla kohdin????
S212 300 BE A Avantgarde -10
Valmet 602T-80 ****************
EX S204 220 cdi -08
Ex S211 320 cdi A Avantgarde -05
Ex S123 300TD Aut.-80
Ex W124 230 A -89
Ex V 70 -06 D5 Aut
Ex W201 190E 90 Aut.
Ex W210 200 Cdi -01 Automatic Tiptronic
Ex S210 E 230 T Automatic Avantgarde-96
Ex S124 200d-90
Ex Opeleita kymmenittäin
---------------------------------------------------------------------
Valmet 602T-80 ****************
EX S204 220 cdi -08
Ex S211 320 cdi A Avantgarde -05
Ex S123 300TD Aut.-80
Ex W124 230 A -89
Ex V 70 -06 D5 Aut
Ex W201 190E 90 Aut.
Ex W210 200 Cdi -01 Automatic Tiptronic
Ex S210 E 230 T Automatic Avantgarde-96
Ex S124 200d-90
Ex Opeleita kymmenittäin
---------------------------------------------------------------------
- Miljoona(tuntia)
- Vakiokalustoa
- Viestit: 193
- Liittynyt: Su 15.02.2004 21:20
- Paikkakunta: Vantaa
Webasto sijaitsee oikean etulokasuojan sisällä,edessä.
Vastukset ovat vain ihan uusimmassa malleissa,korvattiin tuo maineikas
Webasto kokonaan niillä,ja kuten aikaisemmin sanoin taisi mennä ojasta
allikkoon Mersulla ,tulihan niille heti recall tehtaan puolesta,ei kestäneet
enää laturissa jännitteensäätimet.
Laturin virtamäärät ovat nousseet tuonne 200 ampeeriin.
Sinänsä kyllä hyvä ajatus korvata Webasto jollain yksinkertaisemmalla
laitteella.
Vastukset ovat vain ihan uusimmassa malleissa,korvattiin tuo maineikas
Webasto kokonaan niillä,ja kuten aikaisemmin sanoin taisi mennä ojasta
allikkoon Mersulla ,tulihan niille heti recall tehtaan puolesta,ei kestäneet
enää laturissa jännitteensäätimet.
Laturin virtamäärät ovat nousseet tuonne 200 ampeeriin.
Sinänsä kyllä hyvä ajatus korvata Webasto jollain yksinkertaisemmalla
laitteella.
C220 CDI vm.2000
Heipä hei!PaHa kirjoitti:Nyt tutkimusta tehty jälleen lisää aijan ja päivän valon sallies..
Eli kun laittaa webaston käsikäytöllä päälle ja konepellin alta nyppää hetkeksi sulakkeen (nro25) (20A) irti ja heti takaisin niin hetken kuluttua webasto lähtee päälle.
Webasto lähtee kiihtymähän ja syttyy normaalisti, pumppu naksuttaa ja puhallin pyörii.. toimii noin minuutin ja sitten hiljenee ja melkein sammuu, silti pakokaasut ovat jonkinverran lämpöisiä(mutta selvästi kylmemmät). Sitten ilman mitään kikkailua webasto lähtee jälleen täyteen toiminta "tohinaansa", ja toimii taas noin minuutin verran jonka jälkeen pumpun naksutus oikealta takaa lakkaa ja webasto hiljenee taas täysin.. sitä en seurannut että mikä ensin hiljenee.
Ilmeisesti ainakaan piirikortti ei tällöin ole rikki? Mutta mikä voisi katkaista toiminnan, kiertovesipumppu ehkäpä? Otin nyt sulakkeen irti josko se jotakin vaikka vaikuttaisi.. tai jotenki muistin nollais. Mystinen vika...
Mulla oli sama vika lämmittimessä ja syynä oli Webaston oman vesipumpun rikkoutuminen. Vaihdoin sen ja nyt toimii moitteetta. Sulla menee laite vikatilaan muutaman käynnistyskerran jälkeen (eli ei inahdakaan). Syy on se, että vesi kuumenee palotilassa, ja laukaisee suojan. Eikä muuten auta vaikka olisi auto käynnissä, niinkuin tuossa joku ehdotti. Jos pumppu on sökö, niin laite EI PELAA!
Vikatilan saat kuitattua irroittamalla ko. sulakkeen (niinkuin olet tehnytkin)
Vesipumpun saat vaihdettua itse, varaa kuitenkin kunnolla aikaa. Eli oikealta puolelta muovinen kurasuoja veks (ainakin 10 ruuvia), letkupuristimilla tulo- ja paluuputki litteeksi ettei valu nesteet ulos, klemmarit irti, sitten keskusyksikön tukiraudat irti, sitten sähköliittimet irti. Vanha pumppu pois ja uusi tilalle. Onnea vaihtoon, onnistuu kyllä. Pumpun hinta noin 100 euroa.
- Miljoona(tuntia)
- Vakiokalustoa
- Viestit: 193
- Liittynyt: Su 15.02.2004 21:20
- Paikkakunta: Vantaa
Joo, vepastohan tuosta löyty, thermo topZ, ja ohjausyjsikkö sökönä.
Pumput toimii, hehku on ehjä, ja tuuletin pyörii..
Ens viikolla tai seuraavalla autoon asennetaan thermo top C kellokytkimellä tai jos innostun, niin laitatan kauko-ohjauksen
Pumput toimii, hehku on ehjä, ja tuuletin pyörii..
Ens viikolla tai seuraavalla autoon asennetaan thermo top C kellokytkimellä tai jos innostun, niin laitatan kauko-ohjauksen
S 212 350 CDI A T Avantgarde Sport 2011
EX S 211 320 CDI A T 2003
EX 320 STW V6 Avantgarde 2000
EX S 202 C 220 CDI A 2000 Esprit selection
EX S124 300 TDTurbo automatic -91
EX w123 300 Turbodiesel -84
EX w123 300 D -79
EX w123 300 D -81
Kahta en vaihda, toinen on MERSU ja toinen on
EX S 211 320 CDI A T 2003
EX 320 STW V6 Avantgarde 2000
EX S 202 C 220 CDI A 2000 Esprit selection
EX S124 300 TDTurbo automatic -91
EX w123 300 Turbodiesel -84
EX w123 300 D -79
EX w123 300 D -81
Kahta en vaihda, toinen on MERSU ja toinen on
Kahta en vaihda,toinen on mersu ja toinen webasto kännykällä,saa päälle vaikka hawaijilta.tereVesqju kirjoitti:Joo, vepastohan tuosta löyty, thermo topZ, ja ohjausyjsikkö sökönä.
Pumput toimii, hehku on ehjä, ja tuuletin pyörii..
Ens viikolla tai seuraavalla autoon asennetaan thermo top C kellokytkimellä tai jos innostun, niin laitatan kauko-ohjauksen
Kun karkuun juostaan,niin mun jalanjäljet ei ole päällimmäisenä!!!!!!
En hukkaa vanhaa, jospa sen joku osaa korjata..
S 212 350 CDI A T Avantgarde Sport 2011
EX S 211 320 CDI A T 2003
EX 320 STW V6 Avantgarde 2000
EX S 202 C 220 CDI A 2000 Esprit selection
EX S124 300 TDTurbo automatic -91
EX w123 300 Turbodiesel -84
EX w123 300 D -79
EX w123 300 D -81
Kahta en vaihda, toinen on MERSU ja toinen on
EX S 211 320 CDI A T 2003
EX 320 STW V6 Avantgarde 2000
EX S 202 C 220 CDI A 2000 Esprit selection
EX S124 300 TDTurbo automatic -91
EX w123 300 Turbodiesel -84
EX w123 300 D -79
EX w123 300 D -81
Kahta en vaihda, toinen on MERSU ja toinen on
Samantapaiset on murheet mullakin. Webasto thermo top z/cd ei suostu yhteispeliin kanssani.
Päälle laitettaessa puhahtaa sekunnin pari, pieni tauko ja puhallin alkaa pyöriä. Muuta ei sitten tapahdukaan, kunnes hetken päästä hiljenee. Valo kelloon/kaukosäätöön jää palamaan, mutta uutta käynnistysyritystä ei tee. Pitäiskö muuten tehdä?
Laite irti ja purettu. Palotilasta löytyi runsaasti karstaa, mutta verkko pohjalla oli jonkinmoisessa kunnossa. Hehku antoi kylmälukemia 0,30 ja päällekin. Mitähän hehkulukemat pitäis olla.
Laitteen kasaus ja käynnistysyritys. Aivan sama kuin ennen purkua. Sulake-irroitus tehty - ei vaikutusta. Polttoainepumppu testattu suoralla virralla. Se toimii, mutta käynnistysyrityksessä ei ala naksuttamaan.
Mikäs mulle neuvoksi? Ohjainyksikkö se mullakin rikki, vaiko piirilevy tai ...
mitä veikkaatte/tiedätte?
Päälle laitettaessa puhahtaa sekunnin pari, pieni tauko ja puhallin alkaa pyöriä. Muuta ei sitten tapahdukaan, kunnes hetken päästä hiljenee. Valo kelloon/kaukosäätöön jää palamaan, mutta uutta käynnistysyritystä ei tee. Pitäiskö muuten tehdä?
Laite irti ja purettu. Palotilasta löytyi runsaasti karstaa, mutta verkko pohjalla oli jonkinmoisessa kunnossa. Hehku antoi kylmälukemia 0,30 ja päällekin. Mitähän hehkulukemat pitäis olla.
Laitteen kasaus ja käynnistysyritys. Aivan sama kuin ennen purkua. Sulake-irroitus tehty - ei vaikutusta. Polttoainepumppu testattu suoralla virralla. Se toimii, mutta käynnistysyrityksessä ei ala naksuttamaan.
Mikäs mulle neuvoksi? Ohjainyksikkö se mullakin rikki, vaiko piirilevy tai ...
mitä veikkaatte/tiedätte?