ajovalot säätyy ajossa itsekseen???
ajovalot säätyy ajossa itsekseen???
Missä vika kun ajovalot säätyvät kaasun asennon mukaan Pintakaasulla ajettaessa valot osoittavat sinne minne pitääkin, mutta kun painan kaasua valot kääntyvät osoittamaan alemmas ja palaavat normaaliasentoon kun kiihdytys loppuu?
Ei kai tämä normaalia voi olla?
Ei kai tämä normaalia voi olla?
MB 300CE 24V
MB ML320
MB ML320
Re: ajovalot säätyy ajossa itsekseen???
Terve,
Pika-arvaus: takaiskuventtiili jumissa. Ei pidä alipainetta systeemissä. Tieten venttiilin yläpuolella voi olla vuoto mutta tosi pieni, jos kerran pintakaasulla jaksaa pitää silmät auki. Irrota kuitenkin venttiili ja katso, että ilma virtaa vain moottoriin päin. On siinä sulakerasian vieressä semmoinen noin tuuman halkaisijaltaan oleva muistaakseni keltainen mötikkä.
t.
Risto
Pika-arvaus: takaiskuventtiili jumissa. Ei pidä alipainetta systeemissä. Tieten venttiilin yläpuolella voi olla vuoto mutta tosi pieni, jos kerran pintakaasulla jaksaa pitää silmät auki. Irrota kuitenkin venttiili ja katso, että ilma virtaa vain moottoriin päin. On siinä sulakerasian vieressä semmoinen noin tuuman halkaisijaltaan oleva muistaakseni keltainen mötikkä.
t.
Risto
E500 – 211.070
Re: ajovalot säätyy ajossa itsekseen???
Kiitos, tsekataan illalla!Roisto kirjoitti:Terve,
Pika-arvaus: takaiskuventtiili jumissa. Ei pidä alipainetta systeemissä. Tieten venttiilin yläpuolella voi olla vuoto mutta tosi pieni, jos kerran pintakaasulla jaksaa pitää silmät auki. Irrota kuitenkin venttiili ja katso, että ilma virtaa vain moottoriin päin. On siinä sulakerasian vieressä semmoinen noin tuuman halkaisijaltaan oleva muistaakseni keltainen mötikkä.
t.
Risto
MB 300CE 24V
MB ML320
MB ML320
Re: ajovalot säätyy ajossa itsekseen???
OT:
Niijjoo. Voihan siinä tieten olla semmoinen automaattinen peränpainumiskompensaattori, joka estää valoja sojottamasta taivaalle, kun kiihdytettäessä perä painuu kenttään.
t.
Risto
Niijjoo. Voihan siinä tieten olla semmoinen automaattinen peränpainumiskompensaattori, joka estää valoja sojottamasta taivaalle, kun kiihdytettäessä perä painuu kenttään.
t.
Risto
E500 – 211.070
Re: ajovalot säätyy ajossa itsekseen???
Onkohan tommosta laitetta aikuisten oikeasti olemassakaan , no autossani on madallettu alusta, eikä paljon niiaile vaikka päästät kaikki hummat kerralla valloilleen.Roisto kirjoitti:OT:
Niijjoo. Voihan siinä tieten olla semmoinen automaattinen peränpainumiskompensaattori, joka estää valoja sojottamasta taivaalle, kun kiihdytettäessä perä painuu kenttään.
t.
Risto
MB 300CE 24V
MB ML320
MB ML320
Mulla on 123:ssa sama vika. Eli onko takaiskuvena pelkästään valoja varten, vai koko alipainejärjestelmää?
...no joo, jarruissa ja lukoissa pysyy paineet, eli "tiedän" jo vastauksen mutta kysytään nyt kuitenkin.
Korjasin vian pultilla, joka tuli alipaineletkuun. Mitään säätöjä tarvita.
Ai niin, tulipa mieleen. Jos letkut on säätönappulassa väärinpäin, niin namiska pihisee kun koneessa on alipainetta, eli jostain vuotaa. Letkut oikeinpäin niin toimii taas. Siinäkin yksi minkä voisit tarkistaa... Eli pihiseekö se säädin esim moottorijarrutuksessa.
...no joo, jarruissa ja lukoissa pysyy paineet, eli "tiedän" jo vastauksen mutta kysytään nyt kuitenkin.
Korjasin vian pultilla, joka tuli alipaineletkuun. Mitään säätöjä tarvita.
Ai niin, tulipa mieleen. Jos letkut on säätönappulassa väärinpäin, niin namiska pihisee kun koneessa on alipainetta, eli jostain vuotaa. Letkut oikeinpäin niin toimii taas. Siinäkin yksi minkä voisit tarkistaa... Eli pihiseekö se säädin esim moottorijarrutuksessa.
[url=http://koti.mbnet.fi/arbiter/hotrod.jpg]Mese[/url]
Re: ajovalot säätyy ajossa itsekseen???
Itse asiassa kyseessäoleva järjestelmä esiteltiin 1973 (vai 1974) 450 SEL:n myötä. Sen takapyöräntuenta erosi halvemmista Ässistä jollakin tapaa siten, että perän painuminen kiihdytyksissä oli eliminoitu. Illemmalla voin kaivaa aiheesta lisäinfoa, jos tarvitsee . Mutta siitä tässä tuskin on kyse.Roisto kirjoitti:OT:
Niijjoo. Voihan siinä tieten olla semmoinen automaattinen peränpainumiskompensaattori, joka estää valoja sojottamasta taivaalle, kun kiihdytettäessä perä painuu kenttään.
t.
Risto
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Joo. Jarruille on yleensä oma putkensa ja venttiilinsä (ainakin 124:ssa) ja muille härpättimille omansa. Eipähän mene jarrut, jos valonsäätö särkyy. Saman venttiilin takana on sitten niitä automaatti-ilmastoinnin juttuja yms.Sivonen kirjoitti:...no joo, jarruissa ja lukoissa pysyy paineet, eli "tiedän" jo vastauksen mutta kysytään nyt kuitenkin.
Heh. Ja keskuslukitus on laiskoja varten.Sivonen kirjoitti:Korjasin vian pultilla, joka tuli alipaineletkuun. Mitään säätöjä tarvita.
Tuskinpa. Mutta mukavahan tuosta systeemistä olisi kuulla. Tee vaikka uusi topikki.Timo L. kirjoitti:Mutta siitä tässä tuskin on kyse.
t.
Risto
E500 – 211.070