124 sammuu ajossa

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
sampy
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 17
Liittynyt: Su 06.06.2004 13:05
Paikkakunta: Tampere

124 sammuu ajossa

Viesti Kirjoittaja sampy »

W 124 230 bensa automaatti sammui kesken ajon.
Lähti heti startatessa käymään, mutta sammui heti kierroksia annettaessa. Jätti töihin mennessä tien varteen :oops: , mutta töistä tullessa lähti taas käymään ja pääsin melkein kotiin asti :cry: .
Kunnes teki saman tempun taas ja lähti kyllä käymään, muttei enään edes käynyt tyhjkäyntiä vaan sammuu heti :evil: .
Missähän voisi olla vika?
karjis
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 283
Liittynyt: To 18.08.2005 10:45
Paikkakunta: Kuopio

tarkista

Viesti Kirjoittaja karjis »

Laturin ja akun kunto ensin!
Avatar
Automatic260E
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 474
Liittynyt: Ti 01.04.2003 20:58
Paikkakunta: Itä-Vantaa

Re: 124 sammuu ajossa

Viesti Kirjoittaja Automatic260E »

sampy kirjoitti:W 124 230 bensa automaatti sammui kesken ajon.
Lähti heti startatessa käymään, mutta sammui heti kierroksia annettaessa. Jätti töihin mennessä tien varteen :oops: , mutta töistä tullessa lähti taas käymään ja pääsin melkein kotiin asti :cry: .
Kunnes teki saman tempun taas ja lähti kyllä käymään, muttei enään edes käynyt tyhjkäyntiä vaan sammuu heti :evil: .
Missähän voisi olla vika?
Bensa lopussa? :o
****************************************************************
'***************************************************************
eli Auto oli
260 E w124 Automatic vm. -1988
Tässä on
[url=http://koti.mbnet.fi/heretic/Kuva%20004.jpg][u] Kuva !![/u][/url]

[url=http://koti.welho.com/thiltu10/Ensimm%e4iset-p%e4iv%e4t%20158.jpg]Tässä lisää ![/url]

Niin ja vaimolla ja mulla on kauppakassina Chrysler Grand Voyager v6 3,3 L ja se tykkää bensasta !! :)
Avatar
PM
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4204
Liittynyt: Ma 10.03.2003 22:34
Paikkakunta: Tre

Viesti Kirjoittaja PM »

Heitetään jotain ehdotuksia ilmoille, vaikka onkin aika lottoomista. :roll:

laturi, laturin piuhat, ylijänniterele, polttoainepumpun rele, sytytysboksi, puola, tukkeutunut polttoainesuodatin...
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Jep. Tässä pitäisi nyt vähän tietää; tuleeko kipinää, tuleeko pensaa, käryääkö jossain...?
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
Petri A
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 403
Liittynyt: Ke 22.10.2003 11:42
Paikkakunta: Uusimaa
Viesti:

mulla sama kostealla

Viesti Kirjoittaja Petri A »

tarkista nuo sulakkeet sen moottorin ohjainboxin takana. mulla aikoinaan löytyi vika sieltä kun ei kylmänä antanut kierroksia. nyt ittelllä vain virranjakajan kanne ja pyörijän vaihtoa vaille. osat on mutta ei oo kerennyt vaihtaa eikä pimeällä viitti.

muuten toimii juuri samoin pitää lähteä pienillä kierroksillla kiinteällä kakkosella ja sitten pikkuhiljaa kierroksia kun tulee vauhtia. ja sen jälkeen ei mitään kunnes taas liikennevalot ja sama menetelmä.

t. petri
Avatar
jaines
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 141
Liittynyt: Ma 03.10.2005 20:12

Viesti Kirjoittaja jaines »

Meilä päin oli aste pari pakkasta, jospa jääty?
Itsellä samanmoinen mersu vasta jonkin aikaa. Kävin taas tankilla ja mietin kuuluuko kuulua noin voimakas suhahdus kun avaa korkin :?: Mites muilla suhahtaa...ei mulla muissa tolleen, paitsi yhdessä nissanissa joka sitte sammahteli yhtäkkiä siitä johtuen.
200 E cdi w211 -09
230 E w124 ex
220 D w202 ex
--------------------------
"Tähdet, Tähdet, kauas ikuisuuksiin ajan taa"
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

jaines kirjoitti:Meilä päin oli aste pari pakkasta, jospa jääty?
Itsellä samanmoinen mersu vasta jonkin aikaa. Kävin taas tankilla ja mietin kuuluuko kuulua noin voimakas suhahdus kun avaa korkin :?: Mites muilla suhahtaa...ei mulla muissa tolleen, paitsi yhdessä nissanissa joka sitte sammahteli yhtäkkiä siitä johtuen.
Mullakin suhahtelee silloin tällöin korkki avatessa. Ei kyllä nyi eikä sammuile, että enpä tiedä...

Petri A: onko sulla tuo oire aina kylmänä, vai vain jos auto on hetken käynyt paikallaan?
Itsellänihän on sellainen pikku oire, että jos auto käy kylmästartin jälkeen vaikka minuutin, niin ensimmäiset metrit on "puuroisia", ja putkesta tulee aika ruskeaa. SIis bensaa palaa selvästi liikaa. Jos lähdön sijaan painaa kaasun nopeasti alas ja nostaa yhtäkkiä, kone sammuu ja sitten tarvitaankin pidempi sahaus. Noin muuten, pienen rykimisen uhallakin jos lähtee liikkeelle, meno kyllä normalisoituu about 10 metrin jälkeen ja sittne kaikki toimiikin OK; kone pitää "tuulettaa".

Sori OT.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
Pasi H.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1349
Liittynyt: Ma 12.07.2004 21:24
Paikkakunta: Ulvila

Viesti Kirjoittaja Pasi H. »

Mulla suhauttaa kanssa välillä tosi voimakkaasti, joskus sitten ei juuri yhtään.
Eipä tuo kai mitään epänormaalia ole, itellä ei ainakaan nyi yhtään.
Passat Variant 1.9TDI 2001
karjis
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 283
Liittynyt: To 18.08.2005 10:45
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja karjis »

Petri A: onko sulla tuo oire aina kylmänä, vai vain jos auto on hetken käynyt paikallaan?
Itsellänihän on sellainen pikku oire, että jos auto käy kylmästartin jälkeen vaikka minuutin, niin ensimmäiset metrit on "puuroisia", ja putkesta tulee aika ruskeaa. SIis bensaa palaa selvästi liikaa. Jos lähdön sijaan painaa kaasun nopeasti alas ja nostaa yhtäkkiä, kone sammuu ja sitten tarvitaankin pidempi sahaus. Noin muuten, pienen rykimisen uhallakin jos lähtee liikkeelle, meno kyllä normalisoituu about 10 metrin jälkeen ja sittne kaikki toimiikin OK; kone pitää "tuulettaa".

[/quote]

Oireet viittaavat suuttimien jumimiseen! Oletteko kokeillut fortea?
maukku
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 259
Liittynyt: Pe 08.10.2004 19:15
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja maukku »

Ehdottaisin myös suutinten puhdistusta. Omassani tuntui käyvän rikkaalla käynnistyksen jälkeen, piti jonkun sekunnin "pätpätystä" joka tokeni muutaman kaasunpainalluksen jälkeen. Ultraäänipesun ja suihkujen avautumispaineen ja muodon tarkastuksen jälkeen toiminut moitteetta.
Niin, ja kyllä suhahtelee joka kerta :D
MB 300CE12 -90
MB GL 320 CDI -08
MB 500SE-92
MB 500S -02
MB 600SL -93
sampy
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 17
Liittynyt: Su 06.06.2004 13:05
Paikkakunta: Tampere

Vika ilmeisemmin löytyi

Viesti Kirjoittaja sampy »

Tänään päivän valolla tsekkasin tilannetta ja kickdown-rele onkohan se bensapumpun rele :?: oli ihan märkä, vettä oli satanut kaatamalla 2 päivää ja suoja oli huonosti päällä.
Avatar
jaines
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 141
Liittynyt: Ma 03.10.2005 20:12

Viesti Kirjoittaja jaines »

Paljonko muilla nää 2,3:t nappaa tuota menovättä? Itsellä kai näillä keleillä jossain 12 litran pinnassa, nurkka-ajoja, paljo kylmäkännistyksiä ja ajo tapa kuin sairasta p..lua pukkis eli hiljoskellen :wink: (manuaali)
200 E cdi w211 -09
230 E w124 ex
220 D w202 ex
--------------------------
"Tähdet, Tähdet, kauas ikuisuuksiin ajan taa"
karjis
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 283
Liittynyt: To 18.08.2005 10:45
Paikkakunta: Kuopio

paljonko 2,3E nappaa!?

Viesti Kirjoittaja karjis »

Isäukolla oli kyseinen pirssi ja kulutus:
Maantie n.8 l/100km
Kaupunki n. 12,5 l/100km
Avatar
Soininen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 185
Liittynyt: La 28.05.2005 19:08
Paikkakunta: Lieksa

Re: 124 sammuu ajossa

Viesti Kirjoittaja Soininen »

sampy kirjoitti:W 124 230 bensa automaatti sammui kesken ajon.
Lähti heti startatessa käymään, mutta sammui heti kierroksia annettaessa. Jätti töihin mennessä tien varteen :oops: , mutta töistä tullessa lähti taas käymään ja pääsin melkein kotiin asti :cry: .
Kunnes teki saman tempun taas ja lähti kyllä käymään, muttei enään edes käynyt tyhjkäyntiä vaan sammuu heti :evil: .
Missähän voisi olla vika?
Vaihda polttoaine suodatin.
AJA MILLÄ AJAT, MUTTA MERSULLA LOPUT.

Mersu on Mersu!!! Ni...ni...niiiin, ja, sitten muut on näitä katiskoita.
Avatar
Pasi H.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1349
Liittynyt: Ma 12.07.2004 21:24
Paikkakunta: Ulvila

Re: paljonko 2,3E nappaa!?

Viesti Kirjoittaja Pasi H. »

karjis kirjoitti:Isäukolla oli kyseinen pirssi ja kulutus:
Maantie n.8 l/100km
Kaupunki n. 12,5 l/100km
Melko normaali kulutus tuo, itellä on kans maantiellä 8 ja kaupungissa pääsee kyllä kymppiinkin jos rauhallisesti ajaa.
Passat Variant 1.9TDI 2001
Avatar
Petri A
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 403
Liittynyt: Ke 22.10.2003 11:42
Paikkakunta: Uusimaa
Viesti:

sammumisesta

Viesti Kirjoittaja Petri A »

Ongelma tuntuu tulevan pienen ajon jälkeen kostealla kelillä. Eli lähtee kylmänä ihan ok vaikka sataa kaatamalla mutta kun ajanut tuollaisen 4km ruuhkassa niin sitten rupee röpeltämään ja ryytyy. kun saa vauhtiin niin kehä kolmosella 15km ajettua ongelmaa ei enääön ole. en tiedä vaikuttaako tuo moottoin lämpeäminen siten että kondensoi vedeksi tuon virranjakajan sisällä olevan kosteuden vai ,toivottav asti ei ongelma oli tuossa ohjauspokxissa apparin akun vieressäå.

t. Petri

Aku P kirjoitti:
jaines kirjoitti:Meilä päin oli aste pari pakkasta, jospa jääty?
Itsellä samanmoinen mersu vasta jonkin aikaa. Kävin taas tankilla ja mietin kuuluuko kuulua noin voimakas suhahdus kun avaa korkin :?: Mites muilla suhahtaa...ei mulla muissa tolleen, paitsi yhdessä nissanissa joka sitte sammahteli yhtäkkiä siitä johtuen.
Mullakin suhahtelee silloin tällöin korkki avatessa. Ei kyllä nyi eikä sammuile, että enpä tiedä...

Petri A: onko sulla tuo oire aina kylmänä, vai vain jos auto on hetken käynyt paikallaan?
Itsellänihän on sellainen pikku oire, että jos auto käy kylmästartin jälkeen vaikka minuutin, niin ensimmäiset metrit on "puuroisia", ja putkesta tulee aika ruskeaa. SIis bensaa palaa selvästi liikaa. Jos lähdön sijaan painaa kaasun nopeasti alas ja nostaa yhtäkkiä, kone sammuu ja sitten tarvitaankin pidempi sahaus. Noin muuten, pienen rykimisen uhallakin jos lähtee liikkeelle, meno kyllä normalisoituu about 10 metrin jälkeen ja sittne kaikki toimiikin OK; kone pitää "tuulettaa".

Sori OT.
Vastaa Viestiin