5 1/4 tuumaiset w124:een
5 1/4 tuumaiset w124:een
Haluaisin laittaa vakiopaikoille eteen 5 1/4 kajarit.
Onko kokemuksia joistakin malleista ja millä vaivalla ne on sinne saatu.
Mielessä päälimmäisinä hertz ja dls
Onko kokemuksia joistakin malleista ja millä vaivalla ne on sinne saatu.
Mielessä päälimmäisinä hertz ja dls
Itse laitoin DLS:t tuossa koossa ja joku meni sanomaan että sopii helposti ja vielä alkuperäinen ritilä sopii päälle. No ei ne nyt ihan heittämällä mennyt ja se alkuperäinen ritilä ei kirveelläkään. Mielestäni kannattais laittaa 4-tuumaset ja 6.5 oviin tai penkin eteen. Siis eli rakentais 3-tie systeemin, ei taida kovinkaan kalliimmaksi tulla ja tulee kerralla kunnon setti. Esim. Powersetillä on (kuulemma) hyviä kolmetiesarjoja.
MB 318CDI Sprinter -08
MB 313CDI Sprinter -12
MB 614D Vario -00
MB 310 4x4 Sprinter -98
MB 213CDI Sprinter -02
MB E500 Avantgarde -05
MB E320CDI Avantgarde -01
ex.MB 124 300TE 4-Matic -87
ex.MB 124 250D -89
ex.MB 124 300E -85
MB 313CDI Sprinter -12
MB 614D Vario -00
MB 310 4x4 Sprinter -98
MB 213CDI Sprinter -02
MB E500 Avantgarde -05
MB E320CDI Avantgarde -01
ex.MB 124 300TE 4-Matic -87
ex.MB 124 250D -89
ex.MB 124 300E -85
Re: 5 1/4 tuumaiset w124:een
Onnistuu jos löytyy Dremel tai vaihtoehtosesti korisahaeeropp kirjoitti:Haluaisin laittaa vakiopaikoille eteen 5 1/4 kajarit.
Onko kokemuksia joistakin malleista ja millä vaivalla ne on sinne saatu.
Mielessä päälimmäisinä hertz ja dls
Reikää pitää suurentaa roimasti ja joittenkin kaiuttimien kohdalla pitää kuskinpuolelta hieman naputella pokkauksia että saa elementin uppoamaan tarpeeksi, vaikka elementti menisi upotussyvyytensä puolesta voi upoksiin jäävä runko-osa olla niin muhkea että jää kanittamaan, yksi tällänen on DLS:n Up5 jonka laitto kojelaudalle oli hermoja raastavaa puuhaa.
Mutta sinne se meni ja kivasti soi (ja resonoi kovasti)
Alla vertailun vuoksi Up5 ja R5A
http://i2.photobucket.com/albums/y3/_An ... C01817.jpg
Ja jos haluaa ritilän paikoilleen niin ettei irvistä pitää siitäkin leikellä kaikki ylimääränen pois (tosin tuokin on elementti kohtasta), itselläni jyrsitty lähes kaikki pois, mutta kuitenkin jätetty sen verran että pysyy paikoillaan.
[img]http://i2.photobucket.com/albums/y3/_Antti/2010/aava10.jpg[/img]
MS5:set mulla on ja en todellakaan laita kuvaa asennuksestaeeropp kirjoitti:Meesu kirjoitti:Itse laitoin DLS:t tuossa koossa
Oisko sulla kuvia asennuksesta.
Mitkä dls:t ne on? Eikö tosiaan mennyt enää ritilä päälle?
MB 318CDI Sprinter -08
MB 313CDI Sprinter -12
MB 614D Vario -00
MB 310 4x4 Sprinter -98
MB 213CDI Sprinter -02
MB E500 Avantgarde -05
MB E320CDI Avantgarde -01
ex.MB 124 300TE 4-Matic -87
ex.MB 124 250D -89
ex.MB 124 300E -85
MB 313CDI Sprinter -12
MB 614D Vario -00
MB 310 4x4 Sprinter -98
MB 213CDI Sprinter -02
MB E500 Avantgarde -05
MB E320CDI Avantgarde -01
ex.MB 124 300TE 4-Matic -87
ex.MB 124 250D -89
ex.MB 124 300E -85
Joo DLS:n MS5 ei meinaa oikein saada siististi kulmiin upotettua, tai ainakaan ritilää joutuu muokkaamaan kevyesti. Itse lähdin lähestymään pulmaa näin. Kevääksi olis tarkotus saada valmiiksi.
Viimeksi muokannut Juho R, Pe 30.12.2005 21:45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Auto oli M-B 200D W124. vm93
Ja M-B 200D W123. vm79
Ex: M-B 190B 2.0 W201. vm86.
--Niillä tehään mitä on--
Ja M-B 200D W123. vm79
Ex: M-B 190B 2.0 W201. vm86.
--Niillä tehään mitä on--
Ja niitä kuvia.
http://i2.photobucket.com/albums/y3/_An ... C02075.jpg
http://i2.photobucket.com/albums/y3/_An ... C02078.jpg
http://i2.photobucket.com/albums/y3/_An ... C02069.jpg
http://i2.photobucket.com/albums/y3/_An ... C02065.jpg
http://i2.photobucket.com/albums/y3/_An ... C02063.jpg
http://i2.photobucket.com/albums/y3/_An ... C02075.jpg
http://i2.photobucket.com/albums/y3/_An ... C02078.jpg
http://i2.photobucket.com/albums/y3/_An ... C02069.jpg
http://i2.photobucket.com/albums/y3/_An ... C02065.jpg
http://i2.photobucket.com/albums/y3/_An ... C02063.jpg
[img]http://i2.photobucket.com/albums/y3/_Antti/2010/aava10.jpg[/img]
Kyllä saa, voin ottaa huomenna muutamat kuvat, josta käy ilmi mistä sitä tavaraa kannattaa poistaa.. [/quote]
Kiitos!
Luuletteko että ei tarvi tuskailla kovin paljoa esim lämmityslaitteen putkia painamaan lyyttyyn tai sitä kori palkkia viilaamaan.
Nyt pitäis kaikki mahdollinen informaatio saada ennen ku mitään asentaa.
Onko nuo 5 1/4 vaivan arvoset sitte äänessä ja tuleeko ongelmia resonoinnin kanssa
Kiitos!
Luuletteko että ei tarvi tuskailla kovin paljoa esim lämmityslaitteen putkia painamaan lyyttyyn tai sitä kori palkkia viilaamaan.
Nyt pitäis kaikki mahdollinen informaatio saada ennen ku mitään asentaa.
Onko nuo 5 1/4 vaivan arvoset sitte äänessä ja tuleeko ongelmia resonoinnin kanssa
eeropp kirjoitti:
Kiitos!
Luuletteko että ei tarvi tuskailla kovin paljoa esim lämmityslaitteen putkia painamaan lyyttyyn tai sitä kori palkkia viilaamaan.
Nyt pitäis kaikki mahdollinen informaatio saada ennen ku mitään asentaa.
Onko nuo 5 1/4 vaivan arvoset sitte äänessä ja tuleeko ongelmia resonoinnin kanssa
Kyl ne on sen arvoset.
Ei se lämppärin putki hirveesti tiellä ole, riippuu tietysti elementin upotussyvyydestä.
Ja mitään koripalkkia ei tarvi viilata, kaiuttimen asennusreikä on ainut mitä pitää viilailla/sahailla + sitten yhden tai kaksi korvaa pitää elementistä poistaa, kannattaa sovittaa ennen kun rupee noita irrotteleen, ritilää saa veistellä oman mielen mukaan, etu ja takareuna on pahimman, vaativat pientä kavennusta ja pyöristelyä
Resonointi.. Mittaristo, tuulettimen suulakkeet.. Pahimmat särinät tulee tavallista kovempaa soitattaessa ylemmällä midialueella ja siitä hieman yli (noin 300hz-800hz), riippuu tietenkin kuunneltavasta musiikista, elementin kiinnityksestä, tiivistyksestä, vanun määrästä ja sitten henkimaailman asioista joista ei sen enempää..
Vaikka saattaa näyttää tässä pahalta, todellisuudessa ei välttämättä särise yhtään.
[img]http://i2.photobucket.com/albums/y3/_Antti/2010/aava10.jpg[/img]
Mielestäni tollanen Dremel multi varustettuna hyvillä lisälaitteilla on aika kova juttu noiden midien asennuksessa.
MB 318CDI Sprinter -08
MB 313CDI Sprinter -12
MB 614D Vario -00
MB 310 4x4 Sprinter -98
MB 213CDI Sprinter -02
MB E500 Avantgarde -05
MB E320CDI Avantgarde -01
ex.MB 124 300TE 4-Matic -87
ex.MB 124 250D -89
ex.MB 124 300E -85
MB 313CDI Sprinter -12
MB 614D Vario -00
MB 310 4x4 Sprinter -98
MB 213CDI Sprinter -02
MB E500 Avantgarde -05
MB E320CDI Avantgarde -01
ex.MB 124 300TE 4-Matic -87
ex.MB 124 250D -89
ex.MB 124 300E -85
Dremeliin taitaa saada sellaisiakin laitteita jotta ne saa porattua.eeropp kirjoitti:Hyvää uuttavuotta
Millä sais reiät tehtyä ruuveille, ku kojelauta on jotai alumiinia tai jotain eikä sinne oikee poralla pääse.
Kannataako ottaa kojelauta irti värkkäämisen ajaks.
MB 318CDI Sprinter -08
MB 313CDI Sprinter -12
MB 614D Vario -00
MB 310 4x4 Sprinter -98
MB 213CDI Sprinter -02
MB E500 Avantgarde -05
MB E320CDI Avantgarde -01
ex.MB 124 300TE 4-Matic -87
ex.MB 124 250D -89
ex.MB 124 300E -85
MB 313CDI Sprinter -12
MB 614D Vario -00
MB 310 4x4 Sprinter -98
MB 213CDI Sprinter -02
MB E500 Avantgarde -05
MB E320CDI Avantgarde -01
ex.MB 124 300TE 4-Matic -87
ex.MB 124 250D -89
ex.MB 124 300E -85
Itse asensin omaan W124:een 5" Sonyn erillissarjan, ja täytyy sanoa, että sen
asennus oli melko helppo. Kaiutinreiän vain isonsi 116 mm ja leikkasi kaiuttimen vastakkaiset kiinnitykset pois, niin mahtui suoraan paikalle.
Jopa alkuperäinen ritilä istui paikalle, eikä kaiutin ottanut mihinkään kiinni.
Eikä äänentoistokaan ole huonoimmasta päästä.
asennus oli melko helppo. Kaiutinreiän vain isonsi 116 mm ja leikkasi kaiuttimen vastakkaiset kiinnitykset pois, niin mahtui suoraan paikalle.
Jopa alkuperäinen ritilä istui paikalle, eikä kaiutin ottanut mihinkään kiinni.
Eikä äänentoistokaan ole huonoimmasta päästä.
Ehkä tärkeämpää kuin se koneen merkki(Dremel tehnyt näitä 50 luvulta lähtien ) on löytää sopiva jyrsinterä koneeseen .Dremelin omista teristä(lisähintaan) ei taida löytyä kuin yksi hyvän mallinen "käpyraspi" terä.Työkalufirmoista löytynee näitä n.3mm varrella olevia teriä.Terän kuviointi siis muistuttaa hieman" viilaa" Metalli purua tahtoo vaan lennellä hankaliin paikkoihni..
" Fidldee" W202 C200 -94
W124 230kat-88
W124 230kat-88