220 E W124 / M111.960 ei käynnisty

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Wesku
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 41
Liittynyt: Ma 06.03.2006 21:42

220 E W124 / M111.960 ei käynnisty

Viesti Kirjoittaja Wesku »

Kyseessä siis 124-korinen uudemmalla moottorilla vm- 93, ajettu noin 160000

Tyhjäkäynnin säädössä on ollut ongelmia vuosikaudet ja ei ehkä liity tähän

Pariin kertaan lähtenyt huonosti ja savuttaen käyntin ikäänkuin seokset olisivat pielessä, nyt ei käynnisty lainkaan. Onko jotain tyypillisiä vikapaikkoja (esim ilmamassamittari, lambda jne.)

Autoa en ole vielä tutkinut lainkaan eikä ole varmaaa etteikö jotain voisi olla myös sytkäpuolella, kyselen vaan aluksi jos olisi jotain vinkkiä "tyyppivikojen" suhteen
Wesku
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 41
Liittynyt: Ma 06.03.2006 21:42

Re: 220 E W124 / M111.960 ei käynnisty

Viesti Kirjoittaja Wesku »

Lähti käyntiin tulpat vaihtamalla. Vanhat tulpat oli aivan mustat muutaman kymmenen kilometrin ajosta.

Käy kohtuullisen tasaisesti mutta tuntuu että tehot olisi pois. Lambdan pistokkeen irrottaminen ei vaikuta käyntiin havaittavasti tyhjäkäynnillä eikä ajossa. Olisko seuraava homma lambdan vaihto ?

Motonet:
200E/220E/280E/320E 92--95 4 johdolla. . . . . . . . . . . 28-3422 55.50 ???
oliskohan tuo ok ?

Millaisen työkalun tarvitsee lambdan irrotukseen ?
Avatar
juha
Mersumies
Mersumies
Viestit: 749
Liittynyt: Pe 04.04.2003 18:18
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja juha »

Älä ostele osia arvalla, aloita ensin vikakoodien purkamisella. Jos autosi on tehty ennen faceliftiä saat koodit ulos parilla eurolla: http://tinyurl.com/oadfa
--
Mercedes Benz 220E
Honda Africa Twin 750

--Rättivaraston hoitaja--
Wesku
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 41
Liittynyt: Ma 06.03.2006 21:42

Viesti Kirjoittaja Wesku »

juha kirjoitti:Älä ostele osia arvalla, aloita ensin vikakoodien purkamisella. Jos autosi on tehty ennen faceliftiä saat koodit ulos parilla eurolla: http://tinyurl.com/oadfa
Onko siis ideana että 1 ja 8 yhdistetään kytkimellä/napilla ja vilkkukoodit tulee 16:sta positiivisina, siis ledin+vastuksen + puoli kytketään 16 ja - kytketään 1.

Missä nuo vilkkukoodien selitykset olisi listattuna ?

Nyt myös tein senverran lisätutkimusta, että näyttää siltä että moottoritilan lämmettyä (tunnin pihalla ajon jälkeen) käy melko hyvin, mutta pakkasesta lähtiessä tuntuu tukehtuvan täysin kun esim painaa kaasun pohjaan vaikka noin 5 min ajon jälkeen moottori jo lämmennyt.

Minkälainen ilmamassamittari tässä mallissa muuten on ja missä, entä muut käyntin olennaisesti vaikuttavat polttoaineensyöttöpuolen anturit ?
Avatar
juha
Mersumies
Mersumies
Viestit: 749
Liittynyt: Pe 04.04.2003 18:18
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja juha »

Wesku kirjoitti:
juha kirjoitti:Älä ostele osia arvalla, aloita ensin vikakoodien purkamisella. Jos autosi on tehty ennen faceliftiä saat koodit ulos parilla eurolla: http://tinyurl.com/oadfa
Onko siis ideana että 1 ja 8 yhdistetään kytkimellä/napilla ja vilkkukoodit tulee 16:sta positiivisina, siis ledin+vastuksen + puoli kytketään 16 ja - kytketään 1.

Missä nuo vilkkukoodien selitykset olisi listattuna ?

Nyt myös tein senverran lisätutkimusta, että näyttää siltä että moottoritilan lämmettyä (tunnin pihalla ajon jälkeen) käy melko hyvin, mutta pakkasesta lähtiessä tuntuu tukehtuvan täysin kun esim painaa kaasun pohjaan vaikka noin 5 min ajon jälkeen moottori jo lämmennyt.

Minkälainen ilmamassamittari tässä mallissa muuten on ja missä, entä muut käyntin olennaisesti vaikuttavat polttoaineensyöttöpuolen anturit ?



Heps, onpa niin epäselvä kuva että pitää tarkentaa tuota ohjetta! Ohessa kytkis mistä tein tuon: ftp://members.aol.com/ajdalton7/ledtool.jpg

Lue ensin kaikki koodit ja nollaa tietokone. Laita auto käyntiin nollauksen jälkeen ja lue koodit uudestaan. Laita koodit tänne niin tulkkaan ne. Jos kytkentä tuntuu epävarmalta niin ÄLÄ tee mitään sillä poltettu tietokone on melko kallis :)

Ilmamassamittari on ilmanputsarista koneeseen lähtevässä imuputkessa oleva möykky johon tulee pyöreäpäinen liitin. Ei tuo kyllä ilmamassamittarilta kuulosta mutta koodien luku viisastuttaa aika paljon!
--
Mercedes Benz 220E
Honda Africa Twin 750

--Rättivaraston hoitaja--
Tomi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 674
Liittynyt: Ke 09.04.2003 13:23
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Tomi »

Onkohan tuo laite sama kuin mitä ebayssa myydään:
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayI ... AMEWA%3AIT

Siinä sanotaan että kävis 320 aina vuosimalliin -95.
Siis tämä ei toimis mun E220:ssä joka on vuotta -95.
Olis kiva tietää kun tommonen olis hyvä olla..
Tomi
R129 500 SL -94
S124 E 220 -95
audi A6 2.8 quattro -98
Wesku
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 41
Liittynyt: Ma 06.03.2006 21:42

Viesti Kirjoittaja Wesku »

juha kirjoitti: Ilmamassamittari on ilmanputsarista koneeseen lähtevässä imuputkessa oleva möykky johon tulee pyöreäpäinen liitin.
Siis se joka on lähellä tyhjäkäyntimoottoriyksikkö ja lähtee kokonaan pois liittimen mukana, sormenpäätä pienempi moduli jossa lankoja ? Aika pienen näköinen verrattuna esim. Saabeista tuttuihin LH-jetronicien ilmamassamittareihin.
Avatar
juha
Mersumies
Mersumies
Viestit: 749
Liittynyt: Pe 04.04.2003 18:18
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja juha »

Wesku kirjoitti:
juha kirjoitti: Ilmamassamittari on ilmanputsarista koneeseen lähtevässä imuputkessa oleva möykky johon tulee pyöreäpäinen liitin.
Siis se joka on lähellä tyhjäkäyntimoottoriyksikkö ja lähtee kokonaan pois liittimen mukana, sormenpäätä pienempi moduli jossa lankoja ? Aika pienen näköinen verrattuna esim. Saabeista tuttuihin LH-jetronicien ilmamassamittareihin.

ehei, se on imuilman lämpötila anturi. Ilmamassamittari on imuputkessa edestä katsottuna koneen vasemmalla puolella pakosarjan päällä.
--
Mercedes Benz 220E
Honda Africa Twin 750

--Rättivaraston hoitaja--
Wesku
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 41
Liittynyt: Ma 06.03.2006 21:42

Viesti Kirjoittaja Wesku »

juha kirjoitti:Ilmamassamittari on imuputkessa edestä katsottuna koneen vasemmalla puolella pakosarjan päällä.
Vasemmalla puolella pakosarjan päällä ei kyllä näyttäisi olevan mitään muuta kuin ilmanputsarilta tuleva putki joka on samaa kappaletta ilmanputsarikotelon yläosan kanssa. Siitä jatkuu pieni joustava osa ja moottorin yli menevä poikittaisosa joka menee kiinni kaasuläppä/tyhjäkäyntimoottoriyksikköön.

Jos kyseessä tällainen http://tinyurl.com/jlqbr ei ainakaan ilmanputsarin ja kaasuläpän väliltä löytynyt.
Avatar
juha
Mersumies
Mersumies
Viestit: 749
Liittynyt: Pe 04.04.2003 18:18
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja juha »

Wesku kirjoitti:
juha kirjoitti:Ilmamassamittari on imuputkessa edestä katsottuna koneen vasemmalla puolella pakosarjan päällä.
Vasemmalla puolella pakosarjan päällä ei kyllä näyttäisi olevan mitään muuta kuin ilmanputsarilta tuleva putki joka on samaa kappaletta ilmanputsarikotelon yläosan kanssa. Siitä jatkuu pieni joustava osa ja moottorin yli menevä poikittaisosa joka menee kiinni kaasuläppä/tyhjäkäyntimoottoriyksikköön.

Jos kyseessä tällainen http://tinyurl.com/jlqbr ei ainakaan ilmanputsarin ja kaasuläpän väliltä löytynyt.
Kyllä siinä pitää tuo ilmamassamittari välissä olla, ilmanputsarikotelosta heti seuraava. Voitko ottaa kuvan konehuoneesta ja postata tänne?
--
Mercedes Benz 220E
Honda Africa Twin 750

--Rättivaraston hoitaja--
Avatar
juha
Mersumies
Mersumies
Viestit: 749
Liittynyt: Pe 04.04.2003 18:18
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja juha »

tuossa kuvassa nro. 19 on ilmamassamittari. http://xs71.xs.to/pics/06106/M111.jpg
--
Mercedes Benz 220E
Honda Africa Twin 750

--Rättivaraston hoitaja--
Wesku
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 41
Liittynyt: Ma 06.03.2006 21:42

Viesti Kirjoittaja Wesku »

juha kirjoitti:Kyllä siinä pitää tuo ilmamassamittari välissä olla, ilmanputsarikotelosta heti seuraava. Voitko ottaa kuvan konehuoneesta ja postata tänne?
Kuva

Thanks to PicTiger for providing Free Image Hosting.
Avatar
juha
Mersumies
Mersumies
Viestit: 749
Liittynyt: Pe 04.04.2003 18:18
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja juha »

Näkyykö konehuoneessa akun puolella tulipellin nurkilla ylimääräistä 4 johdon nippua joka olisi katkaistu tai jossa on pyöreäpäinen liitin päässä? Melkein väittäisin että joku on tehnyt oman patentin ja korvannut ilmamassamittarin tuolla putkella!? Auto kyllä käy ja kulkee ilman mittaria kohtuu hyvin, ecu osaa laskea puuttuvat ilmamassa arvot "sinne päin". Päästöarvot ei ole silloin mitään huipua mutta taisi omakin auto mennä risalla ilmamassamittarilla päästöistä läpi kun muuten on kunnossa. Jos haluat laita yv:nä auton runkonumero niin voin katsoa sen tietoja tarkemmin werkstat manuaalista.
--
Mercedes Benz 220E
Honda Africa Twin 750

--Rättivaraston hoitaja--
Wesku
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 41
Liittynyt: Ma 06.03.2006 21:42

Viesti Kirjoittaja Wesku »

juha kirjoitti:tuossa kuvassa nro. 19 on ilmamassamittari. http://xs71.xs.to/pics/06106/M111.jpg
Jonkin verran erilaiselta tuo muutenkin näyttäisi

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Upload Pics With PicTiger

Ohjausyksikön päällä vasemman etulokarin päällä lukee mm. MB 015 545 70 32 Siemens SW 34.93 5WK9.110
ttiikeri
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 395
Liittynyt: Ti 22.07.2003 17:48

Viesti Kirjoittaja ttiikeri »

IMM vanhemmissa malleissa kaasuläppäkotelon yhteydessä ....näin luin jostain..... Eli kuvaamaasi erillistä mittaria ei ole imuilmaputkessa
MB C180 vm -95
Wesku
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 41
Liittynyt: Ma 06.03.2006 21:42

Viesti Kirjoittaja Wesku »

Vaikka tuo IMM sijainti ei nyt vielä olekaan selvillä, kiinnostaisi mahdollisten vikakohteiden miettiminen yleensä. Yritän lukea ne ecu vikakoodit jossain vaiheessa, niistä voi tietysti olla apua.

Luin jostain että näissä moottorinohjaus-ecuissa olisi ollut jotain lämpövikaongelmia lämmönjohtumisen korroosion johdosta. Onko kokemuksia ?

Entä bensapaineen säädin, onko näissä ollut ongelmia ?

Tyhjäkäynnillä ei suostu ottamaan yli 4000 kierrosta, kuulostaa että joku rajoitin katkaisisi bensansyötön. Onkohan tuollainen toiminta ihan tarkoituksellinen vai onko joku vika kyseessä ?

Nyt saatiin sitten vielä lisäongelma, starttikan ei pyöri, immobiliser temppuili jotain ja siinä saattaa olla häikkää, tai sitten voi olla jotain shifterin asentoon liittyvää (automatic kyseessä). Onko tietoa löytyisikö jostain päin nettiä tietoa immobiliser toiminnasta ja mistä löytyy starttauksen katkaisija (P/N asento) ?
Avatar
samih
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 71
Liittynyt: Ke 02.02.2005 19:53
Paikkakunta: Co. Kildare, Irlanti

Viesti Kirjoittaja samih »

Jos automaatti, siellä on 4000 rpm:n rajoitin N- ja P-asennoissa laatikon tiivisteiden suojelemiseksi liian suurilta öljynpaineilta.
S124 E220 -93
Suzuki DL1000 V-Strom K3
ttiikeri
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 395
Liittynyt: Ti 22.07.2003 17:48

Viesti Kirjoittaja ttiikeri »

samih kirjoitti:Jos automaatti, siellä on 4000 rpm:n rajoitin N- ja P-asennoissa laatikon tiivisteiden suojelemiseksi liian suurilta öljynpaineilta.

Ei kuulemma ota C malli yli 4000 r/min paikallaan vaikka olis manuaali....
MB C180 vm -95
MikaH
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 330
Liittynyt: Pe 13.06.2003 23:33

Viesti Kirjoittaja MikaH »

Ilmamäärämittaria on turha etsiä, kun tuossa näkyy olevan PMS ruisku... Eli toimii lähinnä imusarjan paineen ja kaasuläpän asennon mukaan. Kaasuläppäkotelon yhteydessä noissa ei ole koskaan ilmamäärämittaria, vaikka täällä kaikkitietävässä internetissä niin jossain sanottaisiinkin.... (täällä saa yleensä NIIN paljon väärää tietoa, että oikein hirvittää)
Autossasi on kuvien perusteella 111.940 moottori eikä 960, eli se lienee 200E eikä 220E. 960 moottorista ilmamäärämittari löytyy, mutta 940 moottorista ei, ja 2 litraisen moottorin kaasuläppäkotelokin siinä näyttää olevan.....

Kannattaa putsata ruiskun boksille (vasemmassa sisälokasuojassa) menevä alipaine letku. Noihin tuppaa kertymään vettä näin talvella, ja putki jäätyy tukkoon ja käyntihäiriöitä piisaa. Ja myös se boksin kalvorasia pitäisi saada kuivaksi jollakin konstilla. Niissä bokseissa on myös liitinvikoja, ja siinä ei näytä olevan vielä suojakantta päällä, eli äkkiä tilaamaan, samaten tiivisteet pitää vaihtaa uudemman mallisiin punaisiin (kotelo ja tiivisteet muutaman kympin). Eli jos mustat tai läpinäkyvät tiivisteet, niin vaihtoon. Minulla on yhdet varastossa, jos ei muualta löydy. Jos liitin pääsee pahasti hapettumaan, niin edessä on boksin ja johtosarjan vaihto=tuhansia euroja..
Wesku
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 41
Liittynyt: Ma 06.03.2006 21:42

Viesti Kirjoittaja Wesku »

Joo kiitokset MikaH:lle viestistä, huomasin vasta tämän omani kirjoituksen jälkeen...... alipaineletku on myös jo putsattu eikä auttanut asiaan, nyt on kuitenkin saatava ensin käynnistyksenesto toimimaan ennenkuin saa edes käyntiin jatkotutkimuksia varten.

No nyt hankin pari kirjaa aiheesta MB C-sarjan kirjoja, koska 4cyl/16v mootorista ei juurikaan asiaa missään W124 kirjassa. Niitä selailleena näyttää siltä että tässähän on PMS / P-motronic mootorinohjaus jossa ei ole ilmamassamittaria.

Onkohan niin että kaikissa uutena Suomeen tuoduissa on HFM (Heizfilm-Luftmassenmeter) moottorinohjaus ? Alfamerin suomenkielisissä kirjoissa S131 (C93-00) ja S53 (W124 85-95) kyllä mainitaan P-motronic 1.8 ja 2.0 moottoreiden yhteydessä. Kummastakaan kirjasta en löytänyt silti mitään teknistä tietoa PMS/P-motronicin suhteen. Auto jota olen nyt tutkimassa on tuotu Suomeen Liettuasta ja ollut sitä ennen rekisteröitynä sekä Saksaan että Liettuaan.

Delius Klasingin kirjassa 88 (C 6/93-5/00) on pari sivua P-motronicista. Siinä seoksen säätö perustuu imusarjan alipainemittaukseen. Ohjausyksikkö on konetilan auton kulkusuunnassa katsottuna vasemmassa reunassa ja siitä menee painemittausputki imusarjaan.

Nyt kuitenkin pitäisi saada aluksi tuo käynnistyksenesto toimimaan. Mittaristossa vilkkuu vihreä valo ja käynnistykseneston nappiin ei reagoi mitenkään. Onkohan tuollainen käynnistyksenesto mikään alkuperäinen mersun systeemi, vai onko jälkiasenus ?
MikaH
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 330
Liittynyt: Pe 13.06.2003 23:33

Viesti Kirjoittaja MikaH »

Onko autosi valmistenumeron alku 124022 vai 124019? Tuo autossasi oleva ruiskun boksi on 100% varmuudella 200E/CE/TE mallista, ja sitä ei tosiaan pitäisi löytyä 220E:stä... Pistä vaikka koko alustanumero privana, niin katsotaan mitä siihen oikeasti kuuluu.
Wesku
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 41
Liittynyt: Ma 06.03.2006 21:42

Viesti Kirjoittaja Wesku »

MikaH kirjoitti:Onko autosi valmistenumeron alku 124022 vai 124019?
124022
Wesku
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 41
Liittynyt: Ma 06.03.2006 21:42

Viesti Kirjoittaja Wesku »

Kiitokset vinkeistä, vieläkin on epäselvää mikä moottoriversio oikeasti kyseessä mutta ruisku on kuitenkin tuo PMS / P-motronic. Vian paikallistaminen jäi lopulta epäselväksi, liiittimiä, alipaineletkuja ym. putsailtiin ja alkoi sitten jossain vaiheessa käymään hyvin. Vianetsintää myös haittasi väliin temppuillut immobiliser.
Wesku
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 41
Liittynyt: Ma 06.03.2006 21:42

Viesti Kirjoittaja Wesku »

Samaa vikaa taas..... ei käynnisty
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Ilmamäärämittari?

tommonen mötikkä ilmaputkes:

Kuva
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Wesku
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 41
Liittynyt: Ma 06.03.2006 21:42

Viesti Kirjoittaja Wesku »

Ei ole ilmamassamittaria, kts. aiempi keskustelu tässä ketjussa.
Avatar
Verkke
Mersumies
Mersumies
Viestit: 566
Liittynyt: Pe 04.12.2009 21:48
Paikkakunta: Kaakkois-Helsinki

Viesti Kirjoittaja Verkke »

Wesku kirjoitti:Kiitokset vinkeistä, vieläkin on epäselvää mikä moottoriversio oikeasti kyseessä mutta ruisku on kuitenkin tuo PMS / P-motronic. Vian paikallistaminen jäi lopulta epäselväksi, liiittimiä, alipaineletkuja ym. putsailtiin ja alkoi sitten jossain vaiheessa käymään hyvin. Vianetsintää myös haittasi väliin temppuillut immobiliser.
Tarkista moottorinnumero jos se näkyy moottorin takaosasta niin sillähän selviää mikä moottori (jos numeroa ei ole poistettu).
ex-Chevrolet, ex-Audi, ex-Volvo, ex-190 -89, ex-E 200 CE -94, ex-C 250 TDT -99, ex-200 TE -90, ex-190 -89, ex-190E -89, ex-220 CE -93, ex-260 E -89, ex-190E -89, ex-E 220 -94, ex-190E 1.8 -92, Toyota Avensis -04
Avatar
jackie
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3444
Liittynyt: Pe 11.06.2004 02:27
Paikkakunta: Joutseno, Korvenkylä

Re: 220 E W124 / M111.960 ei käynnisty

Viesti Kirjoittaja jackie »

Miulla herkes kanssa E220 käynnistymästä. Auto seiso aatonaatosta tapaninpäivään ulkona tuhnukelissä, eikä lähteny sen jälkee käymään ensinkään; pyöritti kyllä, mutta ei ei ees luvannu. Tyrkättiin se sitte talliin kuivumaan, ja huoltokirjan merkintöjen perusteella totesin tulpilla ajetun 130 tkm, joten vaihoin ne iha varmuuen vuoks :oops: Vaan eipä tuolla tulppienvaiholla ollu mitää vaikutusta, ja arvelin vian joka tapauksessa johtuvan hapertuneesta johtosarjasta. Koska tässä ei oikei oo ollu aikaa alkaa tuota sen enempää tukimaan, annoin pirssin seistä tallissa ja kävin vaa joka päivä koittamassa, joko se suostus lähtee iha pelkän lämpö- ja valohoidon avulla :D Eile tulin sit enne "anna nyt" -yritystä vilkasseeks kampiakselin asentotunnistimen suuntaan, ja pikkase heiluttelin siihe menevää piuhaa. Autoha lähtiki laakista käyntii, ku tän jälkee starttasin :shock:

Sitähä ei nyt voi varmaks sanoo, oliko vika just tuolla, mutta eikös tuo kampiakselin asentotunnistin, tai lähinnä se et sieltä ei saa signaalia, vois aiheuttaa sen et kone ei suostu käymää ees päin peetä?

Saa nyt nähä uusiiko tuo vika kuinka äkkiä vai ei, mut moottorin johtosarja tuosta on joka tapauksessa jossain vaiheessa ja mieluiten aika äkkiä korjattava tai uusittava.
Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w202 C220 CDI Elegance -98
w168 A160 automatic Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03

Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97

Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
sakke25
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 54
Liittynyt: To 16.12.2010 17:39

Re: 220 E W124 / M111.960 ei käynnisty

Viesti Kirjoittaja sakke25 »

Oiskohan tietoo mistä moottorin johtosarjaa sais e220?
S204 220cdi
Ex S211 320cdi
Ex S211 220cdi
Ex MB S124 300 24v
Ex MB S124 E220
Ex MB S210 220cdi
Ex MB w124 230E
Ex MB s124 E320
Ex MB w124 230E
Avatar
jackie
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3444
Liittynyt: Pe 11.06.2004 02:27
Paikkakunta: Joutseno, Korvenkylä

Re: 220 E W124 / M111.960 ei käynnisty

Viesti Kirjoittaja jackie »

sakke25 kirjoitti:Oiskohan tietoo mistä moottorin johtosarjaa sais e220?
Ei taia saaha tolkulliseen hintaan mistään :| Veholta tonnilla, klassikauto.fi diilaa saksasta muistaakseni 700€:lla. Yks vaihtoehto on uusia piuhat ite; ei ilmeisestikään niin vaikea kuin työläs homma, ja huolellinen pitää tietysti olla. Laita hakuun vaikka "m111 moottorin johtosarja" niin löydät juttua aiheesta.
Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w202 C220 CDI Elegance -98
w168 A160 automatic Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03

Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97

Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
Vastaa Viestiin