C107 450 slc '79 kootut tarinat
C107 450 slc '79 kootut tarinat
Eli kun alkaa nyt levitä nää topikin perustamiset käsistä, ja luulisin, että asianosaiset löytäisi ne kaikki tämän yhden otsikon alta jatkossa.
Tarina on siis vasta alussa ja tietämys vähäistä.
Taustaksi, että vehje on hankittu viime tiistaina ja on ollut siitä lähtiän päivittäisessä ajossa.
Tämän hetkinen vikalista:
-Mittariston ja kojetaulun valot pimeinä
-Kaikki muut mittarit, paitsi nopeus ja öljynpaine kuolleita
-Automaatista pakki luistaa, vain tyhjäkäynnillä pakittaa siedettävästi
-Etuvalot osoittavat noin kahden metrin päähän nokasta.
-Pissipoika kuallu
-Vilkun viiksi ei palauta
-Renkaat vaihtokunnossa(nykyiset 235 / 55 15")
-Antenni ja mallimerkintä hukassa
-Pakoputkisto on tekohengitetty näemmä usempaan otteeseen
-Apukuskin penkin muovihelat rikki/kadoksissa, eli jakkara heiluu
Vehje on tekniikaltaan/kulkupuolelta vissiin ihan ok, ja siisti ulkoa ja sisältä (laitan kuvia ku kerkeen, nyt oon joutunnu odottamaan töihin pääsyä, että pääsisi nettiin. Puhelimella oon yritelly, mutta pitkemmän tekstin kirjoittaminen on tuskaa, eikä
kuvien lähettäminen oikein onnistu.)
Videonkin voisin pykätä, jos kysyntää sellaselle on. Itteäni ainakin kiinnosti ennen hankintaa koneen saundit ja yleisilme, joka 2D-kuvasta ei niin hyvin tule esille.
Tarkoitus olisi museoida vehjes. Ensi viikolla onkin tapaaminen paikallisen MR-katsastajan kanssa, ja mobilistikokouskin on viikon/kahden päästä.
On kyllä ollu yhtä hymyä tämä poika tiistain jälkeen, vaikka vikalista tuntuu vaan kasvavan..
Eli kuvia ja muuta luvassa, yritän saada edes jotain lähipäivinä tänne.
Siinä nyt aluksi, jatkossa kyselen neuvot ja muut tässä topikissa, että homma pysyisi selkeänä! Päivittelen aina lisää sitten kun jotain uutta on tapahtunut.
Tarina on siis vasta alussa ja tietämys vähäistä.
Taustaksi, että vehje on hankittu viime tiistaina ja on ollut siitä lähtiän päivittäisessä ajossa.
Tämän hetkinen vikalista:
-Mittariston ja kojetaulun valot pimeinä
-Kaikki muut mittarit, paitsi nopeus ja öljynpaine kuolleita
-Automaatista pakki luistaa, vain tyhjäkäynnillä pakittaa siedettävästi
-Etuvalot osoittavat noin kahden metrin päähän nokasta.
-Pissipoika kuallu
-Vilkun viiksi ei palauta
-Renkaat vaihtokunnossa(nykyiset 235 / 55 15")
-Antenni ja mallimerkintä hukassa
-Pakoputkisto on tekohengitetty näemmä usempaan otteeseen
-Apukuskin penkin muovihelat rikki/kadoksissa, eli jakkara heiluu
Vehje on tekniikaltaan/kulkupuolelta vissiin ihan ok, ja siisti ulkoa ja sisältä (laitan kuvia ku kerkeen, nyt oon joutunnu odottamaan töihin pääsyä, että pääsisi nettiin. Puhelimella oon yritelly, mutta pitkemmän tekstin kirjoittaminen on tuskaa, eikä
kuvien lähettäminen oikein onnistu.)
Videonkin voisin pykätä, jos kysyntää sellaselle on. Itteäni ainakin kiinnosti ennen hankintaa koneen saundit ja yleisilme, joka 2D-kuvasta ei niin hyvin tule esille.
Tarkoitus olisi museoida vehjes. Ensi viikolla onkin tapaaminen paikallisen MR-katsastajan kanssa, ja mobilistikokouskin on viikon/kahden päästä.
On kyllä ollu yhtä hymyä tämä poika tiistain jälkeen, vaikka vikalista tuntuu vaan kasvavan..
Eli kuvia ja muuta luvassa, yritän saada edes jotain lähipäivinä tänne.
Siinä nyt aluksi, jatkossa kyselen neuvot ja muut tässä topikissa, että homma pysyisi selkeänä! Päivittelen aina lisää sitten kun jotain uutta on tapahtunut.
W123 1983 230 TE
C107 1979 450 SLC
C107 1979 450 SLC
Vehje sammui kotiristeykseen (oltiin juuri tultu noin 100km ajelulta, joten oikean paikan auto valkkas, mersu vie aina kotiin )
Pitkemmän starttauksen jälkeenkään ei moottoritilassa haise pensa, joten pensan saantipuolelle vika viittaisi.
Mielestäni pumppukaan ei surise, sähköinenhän tässä on ?
Missäs se sitten on se pumpun rele?
Oli jo pimeää, niin en viittinny alkaa sateessa rassaamaan, aamulla heti sitten.
Välillä hörähtää sekunniksi heti ekoilla veivauksilla.
Pitkemmän starttauksen jälkeenkään ei moottoritilassa haise pensa, joten pensan saantipuolelle vika viittaisi.
Mielestäni pumppukaan ei surise, sähköinenhän tässä on ?
Missäs se sitten on se pumpun rele?
Oli jo pimeää, niin en viittinny alkaa sateessa rassaamaan, aamulla heti sitten.
Välillä hörähtää sekunniksi heti ekoilla veivauksilla.
W123 1983 230 TE
C107 1979 450 SLC
C107 1979 450 SLC
Yritän saada jotbin kuvia tässä parin päivän sisään! Videota loppuviikosta..
Farkku säilynee hyödyllisenä ja toimivana kulkimena vastedeskin, mutta eihän sitä koskaan tiedä!
Uusista seikkailuista voi lukea tekniikka-osiosta, kasaan ne tähän threadiin ku pääsen koneen ääreen
Farkku säilynee hyödyllisenä ja toimivana kulkimena vastedeskin, mutta eihän sitä koskaan tiedä!
Uusista seikkailuista voi lukea tekniikka-osiosta, kasaan ne tähän threadiin ku pääsen koneen ääreen
W123 1983 230 TE
C107 1979 450 SLC
C107 1979 450 SLC
Niin, kyseessähän oli vain polttoaineen loppuminenwictro kirjoitti:Vehje sammui kotiristeykseen (oltiin juuri tultu noin 100km ajelulta, joten oikean paikan auto valkkas, mersu vie aina kotiin )
Pitkemmän starttauksen jälkeenkään ei moottoritilassa haise pensa, joten pensan saantipuolelle vika viittaisi.
Mielestäni pumppukaan ei surise, sähköinenhän tässä on ?
Missäs se sitten on se pumpun rele?
Oli jo pimeää, niin en viittinny alkaa sateessa rassaamaan, aamulla heti sitten.
Välillä hörähtää sekunniksi heti ekoilla veivauksilla.
Lue lisää alapuolelta, pikkasen hävettää...
No toisaalta tuli tutustuttua polttoainepuolen sähköhommiin!
Tänään vaihdoin alle uudet kesäkumit. Kaikenlainen vipatus ja vetely loppui siihen paikkaan. Kyyti alkaa olla arvokkaan tasaista."Lähetetty: Maa 17.04, 2006 23:45
Missä sijaitsee C107 polttoainepumpun rele?
Auto ei siis lähde käyntiin, sammui ajossa, kotiovelle matkaa 50m Kottiin päin siis tulossa.
Ja koska bensa ei haise konehuoneessa, vaikka sahaa, niin oletan vian olevan bensapuolella. Oli pimää ja satoi, niin en ennen aamua voi oikein mitään. Nyt pitäis vaan saada selvät sävelet aamuksi, kun ei ole nettiä kotona ja joutuu täällä töissä selamaan 5min pätkissä
Myös jos on muita ideoita polttoaineen saannin palauttamiseksi, niin saa kertoa!
Lähetetty: Tii 18.04, 2006 06:31
Löytyihän se! Eli on apukuskin jalkotilassa oikealla sijaitsevan sulakerasian yläpuolella.
Mittailin että virtaa tulee oikeisiin nastoihin oikeaan aikaan.
Purkasin releen ja ropsin varmuuden vuoksi kärjet. Mittasin samalla että joka nastaan on kontakti.
Pumppu pyörii kun sille antaa virran akusta, en tiedä suriseeko startatessa, ku onpi vaikea kuulla samalla.
Tulisiko pumpun surahtaa, kun virrat kytketään päälle? Vai pitääkö ilmaläppä aueta ennenko pumppu herää? (jos vastaavasti starttaa, niin se antaa virran pumpulle tämän läppätsydeemin ohi, turvallisuussyistä, jos kone sammuu, läppä sulkeutuu => pumppu sammuu)
seuraavaksi ajattelin kokeilla avata läpän vaikka puunpalasella, korvata/ohittaa rele siltaamalla ja kytkemällä virrat päälle. Tällöinhän kone luulee olevansa käynnissä ja pumpun pitäis pyöriä koko ajan?
Jos pumppu sit pyörii, ni alan epäillä et vettä onpi tankissa..
On muute kivaa hommaa pihalla mudassa
ps: kyl puhelimellaki näemmä kirjottaa, ku on motivaatiota!
Lähetetty: Tii 18.04, 2006 08:27
No voihan v***u! Kävin em. jutut läpi ja kaik pelas niiko pitää ==> varmaan vettä tankissa ==> 2l masinolia tankkii. Toista purnukkaa lorotellessa rupes korvatki heräämään, oisko se tankki ny kuiteski tyhjä, ku on niin ontto lorina. Verhoilu pois tieltä, koputtelua, on se stana tyhjä!
==> 10l pensaa kanisterissa uskollisella farmarilla, auto käyntiin(!) ja 400m matka huoltsikalle. Hirveä valkonen usva putkesta ja pauketta ja vajaakäyntiä, pintakaasulla perille. 74l pensaa tankkiin, ja koeajolle.
Kone on tehoton ja laiska, mitä masinol rikkoi?
Ahistaa.
EDIT:
HALLELUJAA! "Yö"unien aikana vehjes korjaantui itsestään! Elämä on taas siedettävää
laalalaa
Alla oli ennen 235/55 15", tilalle laitoin 205/65 15", jotka ovat lähempänä alkuperäistä (205/70 14").
Mittarivalotkin rupesivat toimimaan(kaikki kolme!) kun tein klassiset, ja pyörittelin himmennintä(eli kellon nupikkaa, jos joku ei omasta MB:stä ole sitä ennen löytänny).
Kamera on hukassa, etsinnät jatkuvat kiivaina. pari johtolankaa(eli muistikuvaa) on jo.. ':D
Luistavaa pakkivaihdetta käyn näyttämässä huomenna iltapäivällä.
Alkais oleen kohta vahaus-kelit .. ja sitte ne photoshootinkit[/b]
W123 1983 230 TE
C107 1979 450 SLC
C107 1979 450 SLC
eilenä illalla löysin vihdoin usb-muistikepin, joten nyt saan otettua kuvat kotona, editoitua ne omalla koneella ja roudattua töihin, että saa upittua ne tänne nettiin!
Vannon ja vakuutan, että huamenna nappaan kuvia/videota, editoin ne pikkuruiseen muotoon ja maanantai-tiistai välisenä yönä mätkin ne viimeistään tänne näkyville!
Mobiilin vilkunviiksi alkoi palauttamaan omia aikojaan ilman räpeltämistä, eli vetristyi siis käytössä.
Äsken otin mittariston irti, putsailin kaikki liittimet ja siirsin vilkun merkkivalon sille kuuluvalle paikalle, oli edelliseltä insinööriltä mennyt vikopäin lamput.
Kello ei vieläkään raksuta, lämpömittarin toiminnan näen vasta ku ajan koneen lämpöseksi, kiekkamittari testaantuu samalla. Polttoaine-o-meter näyttää kanssa vieläkin ei-oota.
Vaihdelaatikko menee purkuun, säätö ei auttanut pakin luistoon. Pitänee kysellä myyjäliikkeestä heidän vastuutaan asiaan..
Eli nyt ei turhia pakitella, vaikkakin tyhjäkäynnillä se toimii oikein riittävästi se pakki.
Kipeästi kaipaisi pesua ja vahaa, ku vaan kerkeis. Teetettynä 2v kestovaha käsin hinkattuna ois ollu 100€, en sillä kertaa ilenny sijoittaa..
Vannon ja vakuutan, että huamenna nappaan kuvia/videota, editoin ne pikkuruiseen muotoon ja maanantai-tiistai välisenä yönä mätkin ne viimeistään tänne näkyville!
Mobiilin vilkunviiksi alkoi palauttamaan omia aikojaan ilman räpeltämistä, eli vetristyi siis käytössä.
Äsken otin mittariston irti, putsailin kaikki liittimet ja siirsin vilkun merkkivalon sille kuuluvalle paikalle, oli edelliseltä insinööriltä mennyt vikopäin lamput.
Kello ei vieläkään raksuta, lämpömittarin toiminnan näen vasta ku ajan koneen lämpöseksi, kiekkamittari testaantuu samalla. Polttoaine-o-meter näyttää kanssa vieläkin ei-oota.
Vaihdelaatikko menee purkuun, säätö ei auttanut pakin luistoon. Pitänee kysellä myyjäliikkeestä heidän vastuutaan asiaan..
Eli nyt ei turhia pakitella, vaikkakin tyhjäkäynnillä se toimii oikein riittävästi se pakki.
Kipeästi kaipaisi pesua ja vahaa, ku vaan kerkeis. Teetettynä 2v kestovaha käsin hinkattuna ois ollu 100€, en sillä kertaa ilenny sijoittaa..
W123 1983 230 TE
C107 1979 450 SLC
C107 1979 450 SLC
Ei pahalla, mutta sanon kuitenkin... -79 harrasteauto, ja myyjän takuuseen? Ei ne autokauppiaatkaan niin rikollisia ole, kunhan yrittävät leivän saada pöytään... Loppuu se leipä vaan aika pian jos jo tämänikäisten vehkeiden korjauksetkin menevät myyjän piikkiin.wictro kirjoitti:
Vaihdelaatikko menee purkuun, säätö ei auttanut pakin luistoon. Pitänee kysellä myyjäliikkeestä heidän vastuutaan asiaan...
Itse en viitsisi edes kysellä moista asiaa myyjältä, asia olisi täysin eri jos kyseessä olisi ns.normaali muutaman vuoden ikäinen käyttöauto.
Vaan hieno auto on kyseessä ja asiantuntevan oloinen omistaja, ei muuta kuin auto kaikin puolin hienoon kuntoon, niin mikäs sillä on päästellessä.
No emmä itte niin kuumana siihen valittamiseen käy..
On vaan ehkä noin 12 ihmistä sanonu suoralta kädeltä, et myyjällä on vastuu.
Ei se auto ilmainenkaan kyllä ollut. Ja myytiin minulle ehjänä ja toimintakuntoisena autona, ei laatikkovikaisena
EDIT: niin vika on ollut uudesta asti, koeajolla pakitin 2 kertaa, molemmilla kerroilla vimosen päälle rauhallisesti. Jos lodju olisi ennen toiminut, ja hajonnut vasta käytössä, niin ottaisin asian vain huonona onnena. Mutta, oletan myyjäliikkeen tienneen vian ja vaienneen. No kattoo ny.
.
On vaan ehkä noin 12 ihmistä sanonu suoralta kädeltä, et myyjällä on vastuu.
Ei se auto ilmainenkaan kyllä ollut. Ja myytiin minulle ehjänä ja toimintakuntoisena autona, ei laatikkovikaisena
EDIT: niin vika on ollut uudesta asti, koeajolla pakitin 2 kertaa, molemmilla kerroilla vimosen päälle rauhallisesti. Jos lodju olisi ennen toiminut, ja hajonnut vasta käytössä, niin ottaisin asian vain huonona onnena. Mutta, oletan myyjäliikkeen tienneen vian ja vaienneen. No kattoo ny.
.
W123 1983 230 TE
C107 1979 450 SLC
C107 1979 450 SLC
Video pitäis löytyä osoitteesta:
http://video.google.com/videoplay?docid ... 3186181222
Juuri äsken muuttui siis status googlen videoissa muotoon:
"Your video is now live on Google Video. You can view it here."
Itse en saa videota silti näkymään. Lyhyen googlettamisen jälkeen tuntuu olevan yleisempikin ongelma, joka saattaa poistua muutaman tunnin sisällä.
Toivokaamme siis parasta, urhatkaamme teknologian jumalille, ripotelkaamme tuhkaa päällemme ja sormet ristiin vimpauttakaamme.
EDIT: ei toimi vielä kello 05:47. Nyt häippäsen täältä töistä. Toivottavasti se ilmestyy sinne ny sitte joskus..
http://video.google.com/videoplay?docid ... 3186181222
Juuri äsken muuttui siis status googlen videoissa muotoon:
"Your video is now live on Google Video. You can view it here."
Itse en saa videota silti näkymään. Lyhyen googlettamisen jälkeen tuntuu olevan yleisempikin ongelma, joka saattaa poistua muutaman tunnin sisällä.
Toivokaamme siis parasta, urhatkaamme teknologian jumalille, ripotelkaamme tuhkaa päällemme ja sormet ristiin vimpauttakaamme.
EDIT: ei toimi vielä kello 05:47. Nyt häippäsen täältä töistä. Toivottavasti se ilmestyy sinne ny sitte joskus..
W123 1983 230 TE
C107 1979 450 SLC
C107 1979 450 SLC
Juu, ei oikein istu minunkaan makuun ne kaaret.
Aattelin uppia saman videon vielä sellaisena versiona, että kuvasuhde olis 3:4 mustilla ylä- ja alapalkeilla. Unhoittui Usb-palikka kotio. No jos huomenna illalla sitten.
EDIT: nyt on kuvasuhteensa säilyttävä versio upittu edellisen tilalle. Eli joskus tulevaisuudessa se löytynee samasta osoitteesta ku se eka versio.
Aattelin uppia saman videon vielä sellaisena versiona, että kuvasuhde olis 3:4 mustilla ylä- ja alapalkeilla. Unhoittui Usb-palikka kotio. No jos huomenna illalla sitten.
EDIT: nyt on kuvasuhteensa säilyttävä versio upittu edellisen tilalle. Eli joskus tulevaisuudessa se löytynee samasta osoitteesta ku se eka versio.
W123 1983 230 TE
C107 1979 450 SLC
C107 1979 450 SLC