veto heijaa 170cdi

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
aakkocdi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 130
Liittynyt: Pe 21.04.2006 17:06
Paikkakunta: Itä-suomi

veto heijaa 170cdi

Viesti Kirjoittaja aakkocdi »

vetää hienosti, tuonne 3200 kierrokseen, sitten tulee hyytyminen. veto jatkuu heijaavana. mikähän mahtais olla vikana? :cry:
mitähän maksaa kytkin remppa A 170cdi -02 ?
taitaa olla työläs renppa kotipajalle.
Turbocompound
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 468
Liittynyt: To 12.02.2004 20:35
Paikkakunta: Tukholma

Re: veto heijaa 170cdi

Viesti Kirjoittaja Turbocompound »

Moi ja tervetuloa forumille!
aakkocdi kirjoitti:vetää hienosti, tuonne 3200 kierrokseen, sitten tulee hyytyminen. veto jatkuu heijaavana. mikähän mahtais olla vikana? :cry:
Esiruiskutus loppuu just tuolla kierroksilla jolloin tulee pieni notkahdus tehoissa joka tuntuu hyytymisenä mutta sen jälkeen pitäis kulkea ihan normaalisti. Yli neljän tonnin tehot laskee taas kun kerran on cdi kyseessä.
Siis ihan normaalia.
"veto jatkuu heijaavana" :?
aakkocdi kirjoitti:mitähän maksaa kytkin remppa A 170cdi -02 ?
taitaa olla työläs renppa kotipajalle.
Osat eivät ole normaalia kalliimat mutta "työ on", sillä se on "isotöinen" muttei mahdoton. :wink:
A170cdi-00 1999-
Avatar
aakkocdi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 130
Liittynyt: Pe 21.04.2006 17:06
Paikkakunta: Itä-suomi

Viesti Kirjoittaja aakkocdi »

Kiitoksia!
Tuli ostettua tuommoinen A 170 cdi -02, 220tkm ajettu.
Mulle tuo cdi tekniikka on aivan uutta mulle, joten elämä on täynnä ????? merkkejä tässä vaiheessa.
Edellinen auto oli VAG-jakaja pumppu disuli.

Olen haulla rullaillut täällä foorumilla ja yrittänyt ahmia tietoa, mutta kovin niukasti näistä W-168:sta on juttua. (ei taida oikeen kuulua tuohon mese kastiin :wink: tähtikeula kumminkin :) )

Tosiaan tuo veto ontuu välillä vähän joka kierros alueella.
mutta selvin notkahdus tulee tuossa 3200 paikkeilla, siitä kun menee yli, niin koneen äänikin muuttuu terävämmäksi.

Häätyy käydä luettaan vikamuisti tässä lähi aikoina (josko sieltä löytyisi jotain)
Onko näissä maffi (ilmamäärämitt.) noitahan VAG:ssa menee kuin leipää.

Entäs toi imusarjan läppä-systeemi, onkos näissä semmoinen.
Turbocompound
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 468
Liittynyt: To 12.02.2004 20:35
Paikkakunta: Tukholma

Viesti Kirjoittaja Turbocompound »

Moi!

Periaateessa saman lailla toimii oli se sitten cdi tai tdi. Vähän eri ”vempeleiten” kautta se polttoaine vain sinne männän päälle kulkee kaikenlaisten antureiden johdolla.

On ilmanmäärämittari kuten kaikissa sähköohjatuissa dieseleissä.

En tiedä mistä vedon vaihtelu johtuu.
Vika voi olla monessa eri paikassa ja hyvällä tuurilla testeri tai mekaanikko kertoo sen heti.

Mitään imusarjan läppä-systeemiä ei ole A:ssa.

Jos teet kytkin rempan niin suosittelen vaihtamaan myös kytkin hydraliikka/painelaakeri moduuli joka on vaihdelaatikon sisällä. Sen verran työtä vaihtaa kytkin että kannatta vaihtaa se samalla kun on auki.
Minulla ei ollut kytkin levyssä vikaa vaan tuossa edellä mainitussa. Kytkin luisti sen vuoksi.

Ja sitten vähän linkkejä.
http://homepage.ntlworld.com/albert.rowe/index.html
http://www.detali.ru/cat/oem_mb0.asp?TP=1

Saksalaisia forumeita on A-luokalle. Siellä kun niitä on paljon enemmän. :wink:
A170cdi-00 1999-
Avatar
aakkocdi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 130
Liittynyt: Pe 21.04.2006 17:06
Paikkakunta: Itä-suomi

Viesti Kirjoittaja aakkocdi »

ISOOT KIITOKSET!!!
Noista varaosakuvista kattelemalla pääsee aika hyvin jyvälle eri rakenteista :)

Jostakin kun löytyis suomenkielinen korjausopas.
(kumpa olis tuota kielitaitoa, muutakin ku savon murre)
Avatar
aakkocdi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 130
Liittynyt: Pe 21.04.2006 17:06
Paikkakunta: Itä-suomi

vikamuisti tyhjä.

Viesti Kirjoittaja aakkocdi »

Vaihoin maffin. (tarvike)
Tulppasin egr:n laipalla.
On muuten karstainen imusarja, siinäpä joksikin ehtooksi askartelua.
Vedot parani huomattavasti.
Nyt heittää välillä vikatilaan.

Tutkimukset jatkuvat.

Vessu
Avatar
Jani Anttila
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1801
Liittynyt: Su 15.06.2003 03:09
Paikkakunta: Riippuu vähän mihin sattuu yöksi pääsemään

Viesti Kirjoittaja Jani Anttila »

Ota se laippa pois, vanhemmassa vehkeessä toimii, uudemmassa ei.
S203 C32 AMG 2002
[url=http://www.opto.fi]LED valaistusta[/url]
Avatar
aakkocdi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 130
Liittynyt: Pe 21.04.2006 17:06
Paikkakunta: Itä-suomi

Juu

Viesti Kirjoittaja aakkocdi »

Häätyy ottaa laippa pois.
sitä mietiskelinkin aamusella töihin ajellessa, kun oli vikatila päällä koko ajan.
ei auttanut vaikka sammutti välillä.
Vaan iltapäivällä, töistä pois lähtiessä.
veteli hienosti. kunnes taas tasakaasulla ajellessa. menee vikatilaan.
Eipä tdi golffi ollu moksiskaan, vaikka egr:n tulppasi.
Taitaa olla oikukkaampia nää cdi:t
Onkos tuolle egr:lle mitään tehtävissä. (ohjelman muutosko?)
Vessu
Avatar
aakkocdi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 130
Liittynyt: Pe 21.04.2006 17:06
Paikkakunta: Itä-suomi

Nyt on laippa pois.

Viesti Kirjoittaja aakkocdi »

Eikä mene enää vika-tilaan. (johtui siis egr: tulppamisesta.)
On kuin eri auto tuolla uudella maffilla
Veholla maffi olis ollu 443e. :(
Tuo tarvike maffi 60e. :D
Vessu
Vastaa Viestiin