SLK:lla luistattelu
SLK:lla luistattelu
Ensinnäkin pahoittelen junttimaista kysymystäni, mutta tämä nyt kuitenkin on minulle tärkeää... 8)
Harkitsen siis SLK:n hankkimista (uusi korimalli, 280 tai 350), mutta foorumilta olen saanut käsityksen, että siinä on jokin luistonestojärjestelmä tai vastaava, jota ei (?) saa pois päältä. Järjestelmän keskeinen käytännön vaikutus kuitenkin jäi hämärän peittoon.
Eli lyhyesti ja ytimekkäästi kysymys kuuluu, voiko tuolla autolla huvitella polttamalla kumia ja luistattamalla perää mutkassa ([i]drifting[/i]).
Harkitsen siis SLK:n hankkimista (uusi korimalli, 280 tai 350), mutta foorumilta olen saanut käsityksen, että siinä on jokin luistonestojärjestelmä tai vastaava, jota ei (?) saa pois päältä. Järjestelmän keskeinen käytännön vaikutus kuitenkin jäi hämärän peittoon.
Eli lyhyesti ja ytimekkäästi kysymys kuuluu, voiko tuolla autolla huvitella polttamalla kumia ja luistattamalla perää mutkassa ([i]drifting[/i]).
SLK:n luistonesto toimii mitä luultavimmin kuten useimmissa muissakin Mersuissa (ainakin toimi R170 SLK:ssa).
Eli ajonhallintajärjestelmän voi kytkeä napista pois, mutta sen ominaispiirre on se että se kytkeytyy automaattisesti takaisin päälle kun nopeus ylittää tietyn rajan..joka taitaa olla jossain 15-20km/h:n paikkeilla.
Eli paikalta lähtiessä suditella voi mielin määrin..kunnes vauhti ehtii kiihtymään tuohon rajaan asti, jolloin elektroniikka puuttuu peliin.
Mitä sitten tulee perän luistattamiseen ajettaessa niin pieni luisto on mahdollista koska ajonhallinta sallii pienet luistot, mutta käytännössä se puuttuu niillä ajonopeuksilla joilla perän luistattaminen on "hauskaa" aina peliin..riippumatta siis napin asennosta.
Tosin sehän on säätökysymys missä kohtaa ajonallinta puuttuu peliin..ja veikkaisin että esim SLK:ssa järjestelmä on säädetty sallimaan suuremmat luistot kuin esim Ässän järjestelmät.
Vastaus on siis: kyllä ja ei...ja "ei" riippuu hiukan siitä mitä kukin kuski kokee "hauskaksi"..
SLK R170:in ja nykyisen CLK:n perusteella uskallan kuitenkin sanoa että kyllä se ajonhallintaelektroniikka sallii ihan riittävät luistot myös ajossa jotta "hauskuus" säilyy.. Meinaan ainakin minun ajotaidoillani alkaisi olemaan hauskuus kaukana jos ajonhallinta sallisi suuremmat luistot kovissa vauhdeissa..
No..se toki riippuu kuskin taidoista ja varmaan taitava kuski toivoisi suurempiakin luistoja, mutta uskon että useimmille meistä riittää enemmän kuin mainiosti se mitä ajonhallinta sallii.
Eli ajonhallintajärjestelmän voi kytkeä napista pois, mutta sen ominaispiirre on se että se kytkeytyy automaattisesti takaisin päälle kun nopeus ylittää tietyn rajan..joka taitaa olla jossain 15-20km/h:n paikkeilla.
Eli paikalta lähtiessä suditella voi mielin määrin..kunnes vauhti ehtii kiihtymään tuohon rajaan asti, jolloin elektroniikka puuttuu peliin.
Mitä sitten tulee perän luistattamiseen ajettaessa niin pieni luisto on mahdollista koska ajonhallinta sallii pienet luistot, mutta käytännössä se puuttuu niillä ajonopeuksilla joilla perän luistattaminen on "hauskaa" aina peliin..riippumatta siis napin asennosta.
Tosin sehän on säätökysymys missä kohtaa ajonallinta puuttuu peliin..ja veikkaisin että esim SLK:ssa järjestelmä on säädetty sallimaan suuremmat luistot kuin esim Ässän järjestelmät.
Vastaus on siis: kyllä ja ei...ja "ei" riippuu hiukan siitä mitä kukin kuski kokee "hauskaksi"..
SLK R170:in ja nykyisen CLK:n perusteella uskallan kuitenkin sanoa että kyllä se ajonhallintaelektroniikka sallii ihan riittävät luistot myös ajossa jotta "hauskuus" säilyy.. Meinaan ainakin minun ajotaidoillani alkaisi olemaan hauskuus kaukana jos ajonhallinta sallisi suuremmat luistot kovissa vauhdeissa..

No..se toki riippuu kuskin taidoista ja varmaan taitava kuski toivoisi suurempiakin luistoja, mutta uskon että useimmille meistä riittää enemmän kuin mainiosti se mitä ajonhallinta sallii.
("exiä" SLK230K,CLK W209 Avantgarde, BMW335i coupe,Porsche 911 Carrera coupe, Porsche Boxster 987)
- Porsche Cayman S-
- Porsche Cayman S-
Kiitos, jva, asiallisesta vastauksesta! Pelkäsin, että tuolla kysymyksellä saa vain kuittailua aikaiseksi...
Melko hyvältähän tuo kuullostaa. Valinta (vs. halvempi Z4 3.0i) on sitten enää lähinnä budjettitekninen kysymys. Mielestäni SLK olisi kyllä hienompi, ilmeisesti hiljaisempi ja myös ympärivuotiseen ajoon paremmin soveltuva.
Toki jos jollakulla on spesifistä kommenttia uusista SLK:ista ja ehkä tietoa ajonhallinnan modausmahdollisuudesta tai -mahdottomuudesta, kuuntelen kiinnostuneesti.
Melko hyvältähän tuo kuullostaa. Valinta (vs. halvempi Z4 3.0i) on sitten enää lähinnä budjettitekninen kysymys. Mielestäni SLK olisi kyllä hienompi, ilmeisesti hiljaisempi ja myös ympärivuotiseen ajoon paremmin soveltuva.
Toki jos jollakulla on spesifistä kommenttia uusista SLK:ista ja ehkä tietoa ajonhallinnan modausmahdollisuudesta tai -mahdottomuudesta, kuuntelen kiinnostuneesti.
- MasaMbW124
- Mersumies
- Viestit: 1703
- Liittynyt: Ma 07.11.2005 19:02
- Paikkakunta: Tampere [Kangasala]
eipä ole tämän foorumin tapaista kuittailla. tyhmiä kysymyksiä ei ole, mutta tyhmiä vastauksia kylläkinPelkäsin, että tuolla kysymyksellä saa vain kuittailua aikaiseksi...

ja tässä tuleekin juuri kyseinen tyhmä vastaus..

onko luistonestolla jotain sulaketta


W124: 200e '88 tuning/hifi ikuisuusprojekti
W204: 220cdi '07
W204: 220cdi '07
No..kirjoittelenpa sitten hiukan mielipiteitä/käsityksiä asiasta..
"Eerola" ja muutama muukin varmaan pystyy kommentoimaan myös kunhan kerkiävät..
Mulla on itellä siis joskus ollut SLK R170 ja tähän mennessä olen kahteen otteeseen koeajanut SLK R171:stä (yksi kokemus löytyy tuolta koeajo-osastolta)
Lyhyesti sanottuna SLK R171 on ajo-ominaisuuksiltaan/ajettavuudeltaan parempi kuin SLKR170, mutta kuitenkin edelleen..ainakin minun makuuni..yllättävän "epäurheilullinen" mitä tulee ajettavuuteen.
Tai ehkä asian voisi kääntää paremmin niinpäin että ulkonäkö lupaa tässä suhteessa enemmän kuin mitä auto sitten pystyy näitä lupauksia lunastamaan.
Se ei tarkoita missään tapauksessa sitä että kumpikaan SLK olisi ajettavuudeltaan "huono".., mutta kuten sanottu: ulkonäkö lupaa ehkä hiukan enemmän kuin mitä auto pystyy tarjoamaan.
Asialle toki voi tehdä jotain..ja kun panostaa hiukan alustaan niin asiaa saa mukavasti korjattua. Mersulta löytyy omasta takaa kelvollista sport-alustaa ja ihan mukavasti on tarjolla myös muiden valmistajien tuotteita aina Brabuksesta alkaen, joten alusta-/ajettavuusongelma on ratkaistavissa rahalla (ilmaistahan se ei ole, varsinkaan jos päätyy laatutavaraan kuten esim Brabus)
Mutta tokihan se on täysin makuasia..useimmille jo vakioalustakin lienee ihan riittävä ja eipä se tehtaan tarjoama Sport-alusta muistaakseni tee lisäkulua kuin noin 500e, joten ainakin se kannattanee pistää mietintään jos/kun SLK:ta lähtee tilaamaan.
Jos vertaan mielessäni Z4:sta ja SLK:ta niin minun valintani olisi ilman muuta SLK! Z4 on ehkä perusominaisuuksiltaan sportimpi, mutta vaaka kaatuu SLK:n puoleen lähes 100-0 jo yksistään kattojärjestelmän takia.
Sanotaan mitä sanotaan "rättikatoista" niin olen vakaasti sitä mieltä että jos autolla on tarkoitus ajaa lähes ympäri vuoden niin kovakatto on ainoa Suomessa toimiva ratkaisu. Tässä kohtaa kyse ei ole lämpöominaisuuksista ym, vaan puhtaasti käytännöllisyydestä. Rättikatto ja Suomen suolaa suosiva tienhoito on yhdistelmä joka teettää rättikattokuskille työtä vähän turhan paljon puhtaana- ja kunnossapidon puitteissa. SLK:n kaltainen kovakatto sensijaan on tässä suhteessa kuin mikä tahansa umpikattoinen coupe.
Eli jos tarkoitus on ajella ympärivuotisesti niin ilman muuta SLK, jos haetaan vain "kesäautoa" niin se on sitten enempi mieltymyskysymys kumpi sopii kellekin paremmin. SLK vai Z:ta.
Omia kokemuksia ei moottoripuolelta ole tuosta BMW:n 3litraisesta, mutta Mersun uusia 350:ä ja 280:ä olen ehtinyt hiukan käydä maistelemassa SLK:ta isompiin koreihin istutettuna..ja sillä perusteella uskallan sanoa että varsin riittävää kyytiä on varmasti tarjolla SLK:n kokoiseen autoon sekä 280:nä että varsinkin 350:nä, joka vie SLK:n jo aika puhtaasti "urheiluautoluokkaan" suorituskyvyn puolesta.
Mitä sitten tulee ajonhallintajärjestelmän modaamismahdollisuuksiin niin elektroniikkaa ja tietotekniikkaahan se vain on, joten modaaminen halutunlaiseksi on varmasti mahdollista. Se on sitten eri asia mistä löytyy osaaminen ja ehkä myös halu modaamisen käytännön toteuttamiseen täällä Suomessa.
Eli mahdollista se on varmasti, se miten ja mistä löytää henkilön joka sen osaa ja haluaa tehdä on ehkä vaikeampi asia.
Jos itse olisin ajonhallintaa modaamassa, lähtisin varmaankin lähestymään asiaa Demecin kautta.. Heillä kuitenkin on jo tänä päivänä (suomalaisittain) aika hyvä kokemus mitä erilaisimmista tilaustöistä esim venäjän rikkaiden tilaamina, joten osaavat varmasti ainakin jotain vastata tähänkin modaamiskysymykseen.
Sen tiedän että muutaman muun automerkin osalta näitä ajonhallinnan modauksia on tehty ihan maahantuojankin toimesta, joten miksei se siis onnistuisi myös Mersuihin.
jep..siinä hiukan pohdiskelua aiheeseen liittyen..
"Eerola" ja muutama muukin varmaan pystyy kommentoimaan myös kunhan kerkiävät..
Mulla on itellä siis joskus ollut SLK R170 ja tähän mennessä olen kahteen otteeseen koeajanut SLK R171:stä (yksi kokemus löytyy tuolta koeajo-osastolta)
Lyhyesti sanottuna SLK R171 on ajo-ominaisuuksiltaan/ajettavuudeltaan parempi kuin SLKR170, mutta kuitenkin edelleen..ainakin minun makuuni..yllättävän "epäurheilullinen" mitä tulee ajettavuuteen.
Tai ehkä asian voisi kääntää paremmin niinpäin että ulkonäkö lupaa tässä suhteessa enemmän kuin mitä auto sitten pystyy näitä lupauksia lunastamaan.
Se ei tarkoita missään tapauksessa sitä että kumpikaan SLK olisi ajettavuudeltaan "huono".., mutta kuten sanottu: ulkonäkö lupaa ehkä hiukan enemmän kuin mitä auto pystyy tarjoamaan.
Asialle toki voi tehdä jotain..ja kun panostaa hiukan alustaan niin asiaa saa mukavasti korjattua. Mersulta löytyy omasta takaa kelvollista sport-alustaa ja ihan mukavasti on tarjolla myös muiden valmistajien tuotteita aina Brabuksesta alkaen, joten alusta-/ajettavuusongelma on ratkaistavissa rahalla (ilmaistahan se ei ole, varsinkaan jos päätyy laatutavaraan kuten esim Brabus)
Mutta tokihan se on täysin makuasia..useimmille jo vakioalustakin lienee ihan riittävä ja eipä se tehtaan tarjoama Sport-alusta muistaakseni tee lisäkulua kuin noin 500e, joten ainakin se kannattanee pistää mietintään jos/kun SLK:ta lähtee tilaamaan.
Jos vertaan mielessäni Z4:sta ja SLK:ta niin minun valintani olisi ilman muuta SLK! Z4 on ehkä perusominaisuuksiltaan sportimpi, mutta vaaka kaatuu SLK:n puoleen lähes 100-0 jo yksistään kattojärjestelmän takia.
Sanotaan mitä sanotaan "rättikatoista" niin olen vakaasti sitä mieltä että jos autolla on tarkoitus ajaa lähes ympäri vuoden niin kovakatto on ainoa Suomessa toimiva ratkaisu. Tässä kohtaa kyse ei ole lämpöominaisuuksista ym, vaan puhtaasti käytännöllisyydestä. Rättikatto ja Suomen suolaa suosiva tienhoito on yhdistelmä joka teettää rättikattokuskille työtä vähän turhan paljon puhtaana- ja kunnossapidon puitteissa. SLK:n kaltainen kovakatto sensijaan on tässä suhteessa kuin mikä tahansa umpikattoinen coupe.
Eli jos tarkoitus on ajella ympärivuotisesti niin ilman muuta SLK, jos haetaan vain "kesäautoa" niin se on sitten enempi mieltymyskysymys kumpi sopii kellekin paremmin. SLK vai Z:ta.
Omia kokemuksia ei moottoripuolelta ole tuosta BMW:n 3litraisesta, mutta Mersun uusia 350:ä ja 280:ä olen ehtinyt hiukan käydä maistelemassa SLK:ta isompiin koreihin istutettuna..ja sillä perusteella uskallan sanoa että varsin riittävää kyytiä on varmasti tarjolla SLK:n kokoiseen autoon sekä 280:nä että varsinkin 350:nä, joka vie SLK:n jo aika puhtaasti "urheiluautoluokkaan" suorituskyvyn puolesta.
Mitä sitten tulee ajonhallintajärjestelmän modaamismahdollisuuksiin niin elektroniikkaa ja tietotekniikkaahan se vain on, joten modaaminen halutunlaiseksi on varmasti mahdollista. Se on sitten eri asia mistä löytyy osaaminen ja ehkä myös halu modaamisen käytännön toteuttamiseen täällä Suomessa.
Eli mahdollista se on varmasti, se miten ja mistä löytää henkilön joka sen osaa ja haluaa tehdä on ehkä vaikeampi asia.
Jos itse olisin ajonhallintaa modaamassa, lähtisin varmaankin lähestymään asiaa Demecin kautta.. Heillä kuitenkin on jo tänä päivänä (suomalaisittain) aika hyvä kokemus mitä erilaisimmista tilaustöistä esim venäjän rikkaiden tilaamina, joten osaavat varmasti ainakin jotain vastata tähänkin modaamiskysymykseen.
Sen tiedän että muutaman muun automerkin osalta näitä ajonhallinnan modauksia on tehty ihan maahantuojankin toimesta, joten miksei se siis onnistuisi myös Mersuihin.
jep..siinä hiukan pohdiskelua aiheeseen liittyen..
("exiä" SLK230K,CLK W209 Avantgarde, BMW335i coupe,Porsche 911 Carrera coupe, Porsche Boxster 987)
- Porsche Cayman S-
- Porsche Cayman S-
Varmaan sieltä sulakkaitakin löytyy, mutta koska ajonhallinta on näissä nykyautoissa yksi ja sama kokonaisuus joka sisältää kaiken alkaen vetoluistonestosta päätyn ESP:iin jne, niin ainakin minä olisin hiukan epäileväinen sen suhteen kannattaako sulakkeiden kautta lähteä järjestelmää "modaamaan".. Sitä kun ei välttämättä tiedä mihin kaikkeen mikäkin vaikuttaa ja mikä kaikki viime kädessä on yhteydessä toisiinsa.MasaMbW124 kirjoitti:ja tässä tuleekin juuri kyseinen tyhmä vastaus..![]()
onko luistonestolla jotain sulakettasemmonen irti niin saa luistella
No, en ole mikään autotekniikan ammattilainen, joten korjatkaa ihmeessä ketkä paremmin ovat asiasta perillä..mutta minä en ainakaan tällä tiedolla (tai tietämättömyydellä) uskaltaisi lähteä sulakkeiden kautta nykyautoissa hommaa muokkaamaan.
("exiä" SLK230K,CLK W209 Avantgarde, BMW335i coupe,Porsche 911 Carrera coupe, Porsche Boxster 987)
- Porsche Cayman S-
- Porsche Cayman S-
olikohan se 2003 ja siitä uuemmat niin saa ajotietokoneen kautta kytkettyä ns. dynomoodiin joka tiputtaa pois pelistä ESP,BAS ja ABS:ssät. mutta itelleni tohon-00 mallin väyryseen tehin saman niin että otin ESP:lle menevän paksun johtohivakan liittimen irti ESP:n aivoista ja avot, katos kaikki ajoa estävät sähköhärpäkkimet ja autokin toimii ihan normaalisti tosin vain se huono puoli ett'ä katos perästä kitkalukkokin eli se on ON/OFF lukko, pyörittely ei onnistu tällä keinolla kun auto kallistuu pikkusenkaan niin loppuu toinen rengas sutimasta... siis tämä vain kokemusta tuosta minu väyrysestä!
E55 AMG -00 --ex--
BMW M5 -00 --ajossa--
BMW M5 -00 --ajossa--
Siinä teille driftinkiä urheilumallin mersuilla ovaaliradalla (tosin slk:ta ei mukana...)
http://video.google.com/videoplay?docid ... ercedes+sl

EDIT:
Ja tässä vielä lisää samaa herkkua samalta poppoolta(mersut tulee puolenvälin jälkeen)...
http://video.google.com/videoplay?docid ... ercedes+sl
....Kylläpä on pojat rattimiehiä
...miten tuollaista viittitään edes kuvata, saati sitten laittaa nettin levitykseen 
http://video.google.com/videoplay?docid ... ercedes+sl


EDIT:
Ja tässä vielä lisää samaa herkkua samalta poppoolta(mersut tulee puolenvälin jälkeen)...
http://video.google.com/videoplay?docid ... ercedes+sl
....Kylläpä on pojat rattimiehiä



Edelliset mercedekset:
W 123 240 D -1984
W 107 450 SLC -1973
W 124 220CE -1992
w ??? 508 -1979
W170 230 SLK -1998
--------------------------------------------
Tämänhetkiset ajoneuvot:
1983 Mercedes 300SD
2002 316 Mercedes Sprinter ála FRANKIA 7000 (mobilehome)
2001 986 Porsche Boxster S
KTM 690 Rally 2008
W 123 240 D -1984
W 107 450 SLC -1973
W 124 220CE -1992
w ??? 508 -1979
W170 230 SLK -1998
--------------------------------------------
Tämänhetkiset ajoneuvot:
1983 Mercedes 300SD
2002 316 Mercedes Sprinter ála FRANKIA 7000 (mobilehome)
2001 986 Porsche Boxster S
KTM 690 Rally 2008
Kuten täällä totesin, Mersun ajovakaudenhallintajärjestelmä tulee taka-alalta katkaisemaan hölmöilyn esimerkiksi donitseja tehtäessä.
Toisaalta, kuten itse rengassavun keskellä tuumin ESP:n keskeytettyä pöljäilyni puolentoista donitsin jälkeen: Mazdalla on sopivaa tehdä donitseja, ei Mersulla. Tunsin itseni tosi typeräksi istuessani Mersussa savun leijuessa ympärillä. Ja palasin kotiin nauramaan itselleni.
SLK:ssa vakaudenhallinajärjestelmä on kuitenkin säädetty sen verran "urheilulliseksi" eli myöhään peliin puuttuvaksi, että kyllä autolla maltillisessa luistossa pystyy mutkia ajamaan läpi vaikka ESP olisi päälläkin. Esimerkiksi 203-korisen C-Mersun ESP puolestaan on viritetty sellaiseksi, että pienikin yliohjautuminen korjataan jo varhaisessa vaiheessa.
Kuten edellä todettiin, monitoiminäytöllä varustetut Mersut saa valikosta asetetuksi dyno-moodiin. Siinä systeemi on sitten kokonaan pois päältä. Mutta sen lasken jo hiukan kikkailuksi.
Toisaalta, kuten itse rengassavun keskellä tuumin ESP:n keskeytettyä pöljäilyni puolentoista donitsin jälkeen: Mazdalla on sopivaa tehdä donitseja, ei Mersulla. Tunsin itseni tosi typeräksi istuessani Mersussa savun leijuessa ympärillä. Ja palasin kotiin nauramaan itselleni.
SLK:ssa vakaudenhallinajärjestelmä on kuitenkin säädetty sen verran "urheilulliseksi" eli myöhään peliin puuttuvaksi, että kyllä autolla maltillisessa luistossa pystyy mutkia ajamaan läpi vaikka ESP olisi päälläkin. Esimerkiksi 203-korisen C-Mersun ESP puolestaan on viritetty sellaiseksi, että pienikin yliohjautuminen korjataan jo varhaisessa vaiheessa.
Kuten edellä todettiin, monitoiminäytöllä varustetut Mersut saa valikosta asetetuksi dyno-moodiin. Siinä systeemi on sitten kokonaan pois päältä. Mutta sen lasken jo hiukan kikkailuksi.
-T
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
ois muuten kiva tietää tosiaan tarkasti millä systeemilä toi perä toimii ja olisin kyllä kiitollinen jos joku sen mulle selittäs! ko kyllä mie ainaki pystyn pyörittään donitsia niin paljonko haluaa sillon kun ESP on pois kytketty vain napista ja kunhan ei vaan jalkaa nosta kokonaan kaasulta pois,sillon puuttuu BAS kehiin..e320 kirjoitti:Taitaa väykyissä tuo 'lukko' olla jarruin toteutettu, eli ei oikeasti mikään lukkoperä.
E55 AMG -00 --ex--
BMW M5 -00 --ajossa--
BMW M5 -00 --ajossa--
Kuinkahan sen dyno-modin saa päälle sieltä valikosta?eerola kirjoitti: Kuten edellä todettiin, monitoiminäytöllä varustetut Mersut saa valikosta asetetuksi dyno-moodiin. Siinä systeemi on sitten kokonaan pois päältä. Mutta sen lasken jo hiukan kikkailuksi.
2006 E280cdi 4matic
1996 Toyota Supra
ex. 1999 S 500
1996 Toyota Supra
ex. 1999 S 500
kokeileppas tätä ohjetta ensten, toimii ainaki w211 korisissa
Fully disabling ESP
I don't know if anybody outside of the dealer is aware of this, but the traction control can be completely disabled simply by use of the steering wheel buttons. Here's the low-down-
1. To start, the key must be removed from the ignition.
2. Insert the key and turn to position 1.
3. Immediately press and hold the trip odometer reset button until the instrument cluster beeps. There is no visual message, only an audio beep. Be patient, this takes around 40 seconds.
4. Press the lower menu button (it looks like two sheets of paper, the one with the writing in the background behind the blank one)
5. Press the up arrow button.
6. Press the "+" sign to disable the Traction System (turn "ON" test mode)
7. Start the engine, the traction system is now disabled.
To return to normal, remove the key and restart the engine. The traction control warning should no longer be in the cluster. If it is, shut the engine off and remove the key again. Then insert the key and turn to position 1. Note that the DYNO test screen is displayed immediately. Push the "-" button to enable the traction system (turn "OFF" test mode)
NOTE: When you first turn the key to position 1, ESP DYNO Test screen pops up, then after 1-2 seconds it may disappear while faults are displayed. If you weren't fast enough in pressing the "-" button before codes were displayed, just wait until all codes cycle by, then the ESP DYNO Test screen will reappear.
tai sit toinen tapa, linkki .pdf tiedostoon (C-malliin)
http://www.mbpower.net/uploads/files/dr ... res_V2.pdf
Fully disabling ESP
I don't know if anybody outside of the dealer is aware of this, but the traction control can be completely disabled simply by use of the steering wheel buttons. Here's the low-down-
1. To start, the key must be removed from the ignition.
2. Insert the key and turn to position 1.
3. Immediately press and hold the trip odometer reset button until the instrument cluster beeps. There is no visual message, only an audio beep. Be patient, this takes around 40 seconds.
4. Press the lower menu button (it looks like two sheets of paper, the one with the writing in the background behind the blank one)
5. Press the up arrow button.
6. Press the "+" sign to disable the Traction System (turn "ON" test mode)
7. Start the engine, the traction system is now disabled.
To return to normal, remove the key and restart the engine. The traction control warning should no longer be in the cluster. If it is, shut the engine off and remove the key again. Then insert the key and turn to position 1. Note that the DYNO test screen is displayed immediately. Push the "-" button to enable the traction system (turn "OFF" test mode)
NOTE: When you first turn the key to position 1, ESP DYNO Test screen pops up, then after 1-2 seconds it may disappear while faults are displayed. If you weren't fast enough in pressing the "-" button before codes were displayed, just wait until all codes cycle by, then the ESP DYNO Test screen will reappear.
tai sit toinen tapa, linkki .pdf tiedostoon (C-malliin)
http://www.mbpower.net/uploads/files/dr ... res_V2.pdf
E55 AMG -00 --ex--
BMW M5 -00 --ajossa--
BMW M5 -00 --ajossa--
Yritin tota mutta äänimerkkiä ei kuulu vaikka pitäis resetti nappia tunnin pohjasväykkä kirjoitti:kokeileppas tätä ohjetta ensten, toimii ainaki w211 korisissa
Fully disabling ESP
I don't know if anybody outside of the dealer is aware of this, but the traction control can be completely disabled simply by use of the steering wheel buttons. Here's the low-down-
1. To start, the key must be removed from the ignition.
2. Insert the key and turn to position 1.
3. Immediately press and hold the trip odometer reset button until the instrument cluster beeps. There is no visual message, only an audio beep. Be patient, this takes around 40 seconds.
4. Press the lower menu button (it looks like two sheets of paper, the one with the writing in the background behind the blank one)
5. Press the up arrow button.
6. Press the "+" sign to disable the Traction System (turn "ON" test mode)
7. Start the engine, the traction system is now disabled.
To return to normal, remove the key and restart the engine. The traction control warning should no longer be in the cluster. If it is, shut the engine off and remove the key again. Then insert the key and turn to position 1. Note that the DYNO test screen is displayed immediately. Push the "-" button to enable the traction system (turn "OFF" test mode)
NOTE: When you first turn the key to position 1, ESP DYNO Test screen pops up, then after 1-2 seconds it may disappear while faults are displayed. If you weren't fast enough in pressing the "-" button before codes were displayed, just wait until all codes cycle by, then the ESP DYNO Test screen will reappear.

2006 E280cdi 4matic
1996 Toyota Supra
ex. 1999 S 500
1996 Toyota Supra
ex. 1999 S 500
- Jani Anttila
- Mersumies
- Viestit: 1801
- Liittynyt: Su 15.06.2003 03:09
- Paikkakunta: Riippuu vähän mihin sattuu yöksi pääsemään