W124:n uusi, erilainen ja jännittävä a/c-ongelma *ratkaistu*
- Sami J. E.
- Mersumies
- Viestit: 653
- Liittynyt: Pe 04.04.2003 17:38
- Paikkakunta: Belgia
W124:n uusi, erilainen ja jännittävä a/c-ongelma *ratkaistu*
Tossa semmonen pari kuukautta sitten kun ensimmäiset kuumat ilmat tuli niin huomasin että kesti aika kauan ennenkun sisälle rupes pukkaamaan kylmää. OIin myös kuulevinani outoa ääntä kompurasta, tai ainakin plootun alta. Seuraavana päivänä ei tullut kylmää ollenkaan. Muutamaa päivää myöhemmin vein auton huoltoon. Ko pulju on paikallinen suuri korjaamoketju, tekevät öljyn-, iskareiden-, jarrujen- jne vahtoja. Ilmastointihuolto löytyy myös. Käskin kavereiden testata järjestelman kunnon ja ilmotella jos vikoja tai vuotoja löytyisi. Jos ei, nesteiden täyttö/vaihto ilmeisesti riittäisi. En kuullut mitään korjaamolta joten menin autoa hakemaan sovittuun aikaan. Huoltopäällikkö kertoi järjestelmän olevan ok, nesteitä vaan lisätty. Kaasua meni kuulemma 1000g.
Kuukauden ajan ilmastointi toimikin moitteitta, sitten ei enää tehnyt kylmää. Menin takas huoltoon jossa työlle oli annettu 6:n kk:n takuu. Taas kytkettiin autoon letkut kiinni ja mittarit näyttivät että järjestelmä on tyhjä. Systeemi täytettiin taas eikä heidän mittarit näyttäneet vuotoja. 8-asteista ilmaa tuli suuttimista kun auto oli korjaamon hallissa. Tällä kertaa ilmastointi pelasi viikon verran ennen kyykkäämistään.
Luulen että koska kyseinen korjaamo ei ole erikoistunut a/c-korjauksiin niin heillä ei ole tarvittuja mittareita vuotoja varten, tai ei ainakaan niin että olisi mahdollista tarkastaa eri mahdollisuudet. Voiko ongelman laadusta päätellä jotain vai pitääkö auto viedä spesialistille? Kompuranhan pitäisi ainakin olla kunnossa? Voiko ongelmasta päätellä esim. että kondensori on viallinen? Liittykö kehnossa kunnossa oleva sisätilanfiltteri ongelmaan esim. sillä tavalla että jos filtteri on tukossa niin pienestä vuodosta tuleekin suuri? Kannattaako tilailla osia vai vienkö auton suosiolla a/c-korjaamolle tuomiota varten?
nm. otsa hiessä
Kuukauden ajan ilmastointi toimikin moitteitta, sitten ei enää tehnyt kylmää. Menin takas huoltoon jossa työlle oli annettu 6:n kk:n takuu. Taas kytkettiin autoon letkut kiinni ja mittarit näyttivät että järjestelmä on tyhjä. Systeemi täytettiin taas eikä heidän mittarit näyttäneet vuotoja. 8-asteista ilmaa tuli suuttimista kun auto oli korjaamon hallissa. Tällä kertaa ilmastointi pelasi viikon verran ennen kyykkäämistään.
Luulen että koska kyseinen korjaamo ei ole erikoistunut a/c-korjauksiin niin heillä ei ole tarvittuja mittareita vuotoja varten, tai ei ainakaan niin että olisi mahdollista tarkastaa eri mahdollisuudet. Voiko ongelman laadusta päätellä jotain vai pitääkö auto viedä spesialistille? Kompuranhan pitäisi ainakin olla kunnossa? Voiko ongelmasta päätellä esim. että kondensori on viallinen? Liittykö kehnossa kunnossa oleva sisätilanfiltteri ongelmaan esim. sillä tavalla että jos filtteri on tukossa niin pienestä vuodosta tuleekin suuri? Kannattaako tilailla osia vai vienkö auton suosiolla a/c-korjaamolle tuomiota varten?
nm. otsa hiessä
Viimeksi muokannut Sami J. E., La 12.08.2006 18:03. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
"Das Beste oder Nichts."-Gottlieb Daimler 1834-1900
S211 280CDI Avantgarde Sport -09
280E -76 W114
280SE-79
Exät:
W211: E220 CDI -01 Avantgarde
W124: E200 -95
W123: 230, 250
W114/115: 3x200, 230.6
S211 280CDI Avantgarde Sport -09
280E -76 W114
280SE-79
Exät:
W211: E220 CDI -01 Avantgarde
W124: E200 -95
W123: 230, 250
W114/115: 3x200, 230.6
Kuulostaa selvältä vuodolta!
Jotkut koeponnistaa eri aineella (typpi?), mutta sillä ymmärtääkseni näkee, vuotaako vai ei?
Eli sanoisin;
Uudet aineet sisään, mieluimmin väriainepatruunan kanssa.
Haistelijan kanssa haistelemaan, mistä vuotaa. Vuodon paikalistettua, uutta osaa kehiin + kuivain ja menoksi. Nämä kannattaa suorittaa liikkeessä, josta kysyeiset välineet löytyy.
Jos filterillä tarkoitat raitisilmasuodinta, niin sen tukkoisuus vaikutaa vain, miten hyvin tuore/raitis ilma pääsee sisätiloihin.
Jotkut koeponnistaa eri aineella (typpi?), mutta sillä ymmärtääkseni näkee, vuotaako vai ei?
Eli sanoisin;
Uudet aineet sisään, mieluimmin väriainepatruunan kanssa.
Haistelijan kanssa haistelemaan, mistä vuotaa. Vuodon paikalistettua, uutta osaa kehiin + kuivain ja menoksi. Nämä kannattaa suorittaa liikkeessä, josta kysyeiset välineet löytyy.
Jos filterillä tarkoitat raitisilmasuodinta, niin sen tukkoisuus vaikutaa vain, miten hyvin tuore/raitis ilma pääsee sisätiloihin.
autodidakti
Täällä päin ainakin ilmastoinnin huollossa tulee automaattisesti väriaineet järjestelmään, se kun on sotkettu öljyyn jonka siis vaihtavat samalla. Sitten ajelet vaikka päivän ilmastointi päällä ja menet uudestaan huoltoon... vuotokohdan pitäisi löytyä hyvinkin helposti UV-valaisimella.
Aika erikoinen huolto joka tapauksessa kun eivät alkaneet tutkia järjestelmää sen paremmin kun toisen kerran menit sinne ja kylmäaineet olivat selvästi karanneet. Itse ainakin vaatisin ainakin osan rahoista takaisin koska eivät saa vuotoa paikallistettua... korjaaminen on sitten eri asia, useimmat liikkeet nostaa siinä vaiheessa kädet pystyyn. Mut vuotokohta pitää huollon kuin huollon pystyä paikallistamaan, ja jos ei pysty niin sellaisen huollon ei pitäisi mitään ilmastoinnin huoltamisia edes mainostaa tekevänsä.
Toi sun tapaus kuulostaa kyllä tuolta jälkimmäiseltä... haistapaskarahatpoiskylläsenpitäisnyttoimiahommaa mun mielestä.
Aika erikoinen huolto joka tapauksessa kun eivät alkaneet tutkia järjestelmää sen paremmin kun toisen kerran menit sinne ja kylmäaineet olivat selvästi karanneet. Itse ainakin vaatisin ainakin osan rahoista takaisin koska eivät saa vuotoa paikallistettua... korjaaminen on sitten eri asia, useimmat liikkeet nostaa siinä vaiheessa kädet pystyyn. Mut vuotokohta pitää huollon kuin huollon pystyä paikallistamaan, ja jos ei pysty niin sellaisen huollon ei pitäisi mitään ilmastoinnin huoltamisia edes mainostaa tekevänsä.
Toi sun tapaus kuulostaa kyllä tuolta jälkimmäiseltä... haistapaskarahatpoiskylläsenpitäisnyttoimiahommaa mun mielestä.

Nykyinen Auto: C180 -99
Ex Mersut: (ne jotka muistan)
Vito 108D
200D -95
190D -89
200D -92
250D -92
Vito 108Cdi
C200D -94 Elegance
200D -93
C200 Cdi -99
A170 Cdi -99
C200D -93
300D -87
190D -91
Ex Mersut: (ne jotka muistan)
Vito 108D
200D -95
190D -89
200D -92
250D -92
Vito 108Cdi
C200D -94 Elegance
200D -93
C200 Cdi -99
A170 Cdi -99
C200D -93
300D -87
190D -91
Tuota en tiennytkään... sen kyllä kuulin että tuo uusi aine ei pysy enää ihan yhtä hyvin sisällä, se kun tulee pienemmistä vuotokohdista ja jopa ehjästä letkusta läpi ajan kanssa.dry kirjoitti:Niin, ja sehän kaiketi on tuttua että tuota vanhaa (alkuperäistä) ilmastointiainetta ei enää laiteta vaan se korvataan uudemmalla, joka kuuleman mukaan syö letkuja ja tiivisteitä...
Nykyinen Auto: C180 -99
Ex Mersut: (ne jotka muistan)
Vito 108D
200D -95
190D -89
200D -92
250D -92
Vito 108Cdi
C200D -94 Elegance
200D -93
C200 Cdi -99
A170 Cdi -99
C200D -93
300D -87
190D -91
Ex Mersut: (ne jotka muistan)
Vito 108D
200D -95
190D -89
200D -92
250D -92
Vito 108Cdi
C200D -94 Elegance
200D -93
C200 Cdi -99
A170 Cdi -99
C200D -93
300D -87
190D -91
- Sami J. E.
- Mersumies
- Viestit: 653
- Liittynyt: Pe 04.04.2003 17:38
- Paikkakunta: Belgia
Juu, R134 on mun autossa. Tai ainakin oli
Toinen täyttökerta ei mulle maksanut mitään, se meni takuun piikkiin. Toisaalta, eka täyttöhän oli turhaa kun systeemi vuotaa. Oudointa on kuitenkin että nyt toisella kerralla olin hallissa seuraamassa hommaa. Auto kun oli kytkettynä korjaamon härveliin eivät mittarit värähtäneetkään. Luulis että täysillä paineilla vuoto näkyisi mittareillakin. Tietty jos vuoto on todella pieni niin ei sitä sitten varmaan nää, enhän mä siellä koko päivää notkunut.
Ketutus kyllä alkaa olla jo ihan omaa luokkaansa. Lauantaina meen kattomaan C200K:ta. Vois vaikka vanhan laittaa Saksan Ebay:hin, tolla on nääs vasta työnnetty 127tkm.

Ketutus kyllä alkaa olla jo ihan omaa luokkaansa. Lauantaina meen kattomaan C200K:ta. Vois vaikka vanhan laittaa Saksan Ebay:hin, tolla on nääs vasta työnnetty 127tkm.
"Das Beste oder Nichts."-Gottlieb Daimler 1834-1900
S211 280CDI Avantgarde Sport -09
280E -76 W114
280SE-79
Exät:
W211: E220 CDI -01 Avantgarde
W124: E200 -95
W123: 230, 250
W114/115: 3x200, 230.6
S211 280CDI Avantgarde Sport -09
280E -76 W114
280SE-79
Exät:
W211: E220 CDI -01 Avantgarde
W124: E200 -95
W123: 230, 250
W114/115: 3x200, 230.6
Sami J. E. kirjoitti:Toinen täyttökerta ei mulle maksanut mitään, se meni takuun piikkiin. Toisaalta, eka täyttöhän oli turhaa kun systeemi vuotaa.
Sanoisin kyllä että se toinen täyttö se vasta olikin ihan turhaa... kun tällöin oli jo tiedossa että vuotohan siellä jossain on oltava koska aineet ei pysyneet sisässä tuon kauempaa. Ekalla kerrallahan ei ilmeisesti voitukaan tietää että milloin järjestelmä on viimeksi huollettu... ehjästäkin kuitenkin häviää kylmäainetta n.10% vuodessa.
Jos paikka olisi ammattitaitoinen niin ekalla kertaa olisi mukaan laitettu väriainetta ja nyt toisella käynnillä vuotokohta olisi nähty. Sinuna en antaisi periksi... jos eivät saa vuotokohtaa selville niin vaadi osa rahoistasi takaisin ja vie parempaan paikkaan.
Tekeehän ne härvelit kaiken maailman alipainetestejä mutta pitää olla melkoisen iso vuoto jotta ne sen havaitsee... väriaine on se paras keino nähdä mistä vuotaa.Sami J. E. kirjoitti: Luulis että täysillä paineilla vuoto näkyisi mittareillakin. Tietty jos vuoto on todella pieni niin ei sitä sitten varmaan nää, enhän mä siellä koko päivää notkunut.
Nykyinen Auto: C180 -99
Ex Mersut: (ne jotka muistan)
Vito 108D
200D -95
190D -89
200D -92
250D -92
Vito 108Cdi
C200D -94 Elegance
200D -93
C200 Cdi -99
A170 Cdi -99
C200D -93
300D -87
190D -91
Ex Mersut: (ne jotka muistan)
Vito 108D
200D -95
190D -89
200D -92
250D -92
Vito 108Cdi
C200D -94 Elegance
200D -93
C200 Cdi -99
A170 Cdi -99
C200D -93
300D -87
190D -91
Tätä nimenomaan tarkoitinfelmit kirjoitti:Alkuperäisen kysyjän W124 autossa on jo R134a tavarat, vanhemmissa oli R12.
Konehuoneessa pitäisi olla tarra, mitkä aineet löytyy
R134a:ta on vielä myynnissä

Luinko huonosti vai jäikö vain maininta aineista näkemättä

......................................................................
300 TE 4Matic (-Matikki-), M103.985
300 TE 4Matic (-Matikki-), M103.985
Siis eikös tässä ole kyseessä -89 auto jossa R12 järjestelmä ja siksi ei pysy R134 sisällä? Letkut ei siis pidä pienempimolekyylistä r134 ainetta.
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=39471
Miten olisi isceon 49:
http://www.car-air-conditioning-supplie ... 254&page=3
Tai letkujen sulkuaineella:
http://www.car-air-conditioning-supplie ... 254&page=3
Tässä myös lukemista:
http://www.kylmayhdistys.com/ep/tiedost ... _liite.pdf
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=39471
Miten olisi isceon 49:
http://www.car-air-conditioning-supplie ... 254&page=3
Tai letkujen sulkuaineella:
http://www.car-air-conditioning-supplie ... 254&page=3
Tässä myös lukemista:
http://www.kylmayhdistys.com/ep/tiedost ... _liite.pdf
Viimeksi muokannut AK47, Ke 12.07.2006 13:45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
- Sami J. E.
- Mersumies
- Viestit: 653
- Liittynyt: Pe 04.04.2003 17:38
- Paikkakunta: Belgia
Auto on vuosimallia -95. Kiitti linkeistä, vois koittaa tilata tuolta tutulle tota r12:n korvaavaa.AK47 kirjoitti:Siis eikös tässä ole kyseessä .89 auto jossa R12 järjestelmä ja siksi ei pysy R134 sisällä? Letkut ei siis pidä pienempimolekyylistä r134 ainetta.
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=39471
Miten olisi isceon 49:
http://www.car-air-conditioning-supplie ... 254&page=3
Tai letkujen sulkuaineella:
http://www.car-air-conditioning-supplie ... 254&page=3
Tässä myös lukemista:
http://www.kylmayhdistys.com/ep/tiedost ... _liite.pdf
"Das Beste oder Nichts."-Gottlieb Daimler 1834-1900
S211 280CDI Avantgarde Sport -09
280E -76 W114
280SE-79
Exät:
W211: E220 CDI -01 Avantgarde
W124: E200 -95
W123: 230, 250
W114/115: 3x200, 230.6
S211 280CDI Avantgarde Sport -09
280E -76 W114
280SE-79
Exät:
W211: E220 CDI -01 Avantgarde
W124: E200 -95
W123: 230, 250
W114/115: 3x200, 230.6
R134a järjestelmään tottakai samaa 134a:ta,sen saatavuuden kanssahan ei mitään ongelmia,sitä se on uusissakin autoissa.R12 järjestelmään tuo ic49,oikeaa r12 ainetta on aika hankala löytää,sillä täyttäminenkin on kielletty jo 10 vuotta sitten..R12 järjestelmää ei kannata edes yrittää täyttää r134:sella,vuotojen lisäksi aineiden sekaan laitettavat öljyt eivät ole keskenään sopivia.
Juuri näin. Paitsi että R12 ei ole hankala löytää, sitä on mahdoton saada mistään, ellei ryöstä naapurin mummon vanhasta ruusenlevistäAM kirjoitti:R134a järjestelmään tottakai samaa 134a:ta,sen saatavuuden kanssahan ei mitään ongelmia,sitä se on uusissakin autoissa.R12 järjestelmään tuo ic49,oikeaa r12 ainetta on aika hankala löytää,sillä täyttäminenkin on kielletty jo 10 vuotta sitten..R12 järjestelmää ei kannata edes yrittää täyttää r134:sella,vuotojen lisäksi aineiden sekaan laitettavat öljyt eivät ole keskenään sopivia.

Autokoolista tuli vastaus. Eivät lähetä IBAN maksulla, vaan pitäisi olla paypal. Onko kellään paypalia ja aikoo tuolta tilata jotain, voisi tilata mulle kanssa tuon DIY purkin 49:ä? Miksikö pitää tilata, siksi että paikalliset kylmälaitefirmat ei joko koske R12 systeemeihin (autopajat, niillä on valmius vain r134 systeemeihin) tai ne on isojen kylmälaitteiden huoltajia ja miehet aina jossain reissussa puolukanpakastuslaitteita rassaamassa ja eivät vaan halua ja kerkeä autoja laittaa.
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
Kuten jo mainittu aineet vaihtui 1993 jo tuohon r134:ään. Taitaa sulla olla siellä jossain melko iso vuoto. R12 korvaava isceon 49 ei auta sua tässä asiassa, vaikkakin se on osittain r134:ää.Sami J. E. kirjoitti: Auto on vuosimallia -95. Kiitti linkeistä, vois koittaa tilata tuolta tutulle tota r12:n korvaavaa.
Tarkistuta että aine on r134 ja että sille on laitettu oikeaa öljyä oikea määrä systeemissä. Tuo paja missä olet käynyt, vaikuttaa semmoiselta että jos niiden laitteisto ei lisää öljyä automaattisesti, niin tuskin ovat itse älynneet öljyä lisätä. Kylmäaineen vaihdossa pitää laittaa tietty määrä uutta öljyä samoin kuin esim. jonkun putken vaihdossa tai kuivaimen vaihdossa. Ohjearvot öljymääriin saa vehosta.
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
Tuos puulaakissa jossa itse käytin meidän Auton ilmastoinnin huollossa oli sellainen pienen jääkaapin kokoinen aparaatti joka aluksi imi järjestelmästä vanhan kylmäaineen pois ja näytti määrän paljonko sitä oli ja sitten tyhjäsi järjestelmää vielä sellaisen tunnin verran ja jossain vaiheessa tuli vanhat öljytkin sieltä aparaatin kyljessä olevaan purkkiin josta näki että ei ainakaan ihan vähään aikaan oltu noin perusteellista huoltoa tehty. Lopuksi ennen kylmäaineen + uusien öljyjen lisäystä kone teki järjestelmään alipainetestin.
Asentajaa ei tarvittu kuin aluksi letkujen kytkemisessä ja kun kirjasta katsoi kylmäaineen määrän minkä verran tuohon pitää laittaa niin kone hoiti hommat alusta loppuun. Lopuksi auto käyntiin ja ilmastoinnin jäähdytystehon mittaus sekä UV-lampun kanssa putkiston läpikäynti vuotojen varalta.
Loppulasku 99euroa...
Tollanen kone olis hirmu kiva omassa tallissakin, vois mm. kavereidenkin ilmastoinnit huoltaa. Mut mut... koneen hinta 5000euroa saa moisen unohtumaan.
Asentajaa ei tarvittu kuin aluksi letkujen kytkemisessä ja kun kirjasta katsoi kylmäaineen määrän minkä verran tuohon pitää laittaa niin kone hoiti hommat alusta loppuun. Lopuksi auto käyntiin ja ilmastoinnin jäähdytystehon mittaus sekä UV-lampun kanssa putkiston läpikäynti vuotojen varalta.
Loppulasku 99euroa...

Tollanen kone olis hirmu kiva omassa tallissakin, vois mm. kavereidenkin ilmastoinnit huoltaa. Mut mut... koneen hinta 5000euroa saa moisen unohtumaan.
Nykyinen Auto: C180 -99
Ex Mersut: (ne jotka muistan)
Vito 108D
200D -95
190D -89
200D -92
250D -92
Vito 108Cdi
C200D -94 Elegance
200D -93
C200 Cdi -99
A170 Cdi -99
C200D -93
300D -87
190D -91
Ex Mersut: (ne jotka muistan)
Vito 108D
200D -95
190D -89
200D -92
250D -92
Vito 108Cdi
C200D -94 Elegance
200D -93
C200 Cdi -99
A170 Cdi -99
C200D -93
300D -87
190D -91
- Sami J. E.
- Mersumies
- Viestit: 653
- Liittynyt: Pe 04.04.2003 17:38
- Paikkakunta: Belgia
Omassa autossa on r134, auto on vuosimallia -95. Isceon 49 olisi omiaan kaverin autoon jossa on vanhempi järjestelmä. Korjaamon laitteisto lisäsi öljyt automaattisesti.AK47 kirjoitti:Kuten jo mainittu aineet vaihtui 1993 jo tuohon r134:ään. Taitaa sulla olla siellä jossain melko iso vuoto. R12 korvaava isceon 49 ei auta sua tässä asiassa, vaikkakin se on osittain r134:ää.Sami J. E. kirjoitti: Auto on vuosimallia -95. Kiitti linkeistä, vois koittaa tilata tuolta tutulle tota r12:n korvaavaa.
Tarkistuta että aine on r134 ja että sille on laitettu oikeaa öljyä oikea määrä systeemissä. Tuo paja missä olet käynyt, vaikuttaa semmoiselta että jos niiden laitteisto ei lisää öljyä automaattisesti, niin tuskin ovat itse älynneet öljyä lisätä. Kylmäaineen vaihdossa pitää laittaa tietty määrä uutta öljyä samoin kuin esim. jonkun putken vaihdossa tai kuivaimen vaihdossa. Ohjearvot öljymääriin saa vehosta.
Kävin tänään oikeassa ilmastointikorjaamossa näyttämässä autoa, heti näkivät että järjestelmä vuotaa, sovittiin että tuon auton huoltoon runsaan viikon päästä tarkempaa diagnoosia/korjausta varten.
Viimeksi muokannut Sami J. E., Ke 12.07.2006 21:09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Das Beste oder Nichts."-Gottlieb Daimler 1834-1900
S211 280CDI Avantgarde Sport -09
280E -76 W114
280SE-79
Exät:
W211: E220 CDI -01 Avantgarde
W124: E200 -95
W123: 230, 250
W114/115: 3x200, 230.6
S211 280CDI Avantgarde Sport -09
280E -76 W114
280SE-79
Exät:
W211: E220 CDI -01 Avantgarde
W124: E200 -95
W123: 230, 250
W114/115: 3x200, 230.6
- Sami J. E.
- Mersumies
- Viestit: 653
- Liittynyt: Pe 04.04.2003 17:38
- Paikkakunta: Belgia
Tommonen kone oli myös sillä puljulla missä kävin ensin. Jostain syystä se vaan ei osannut vuotoja näyttää. Lampullakaan ei mitään tarkisteltu.samip kirjoitti:Tuos puulaakissa jossa itse käytin meidän Auton ilmastoinnin huollossa oli sellainen pienen jääkaapin kokoinen aparaatti joka aluksi imi järjestelmästä vanhan kylmäaineen pois ja näytti määrän paljonko sitä oli ja sitten tyhjäsi järjestelmää vielä sellaisen tunnin verran ja jossain vaiheessa tuli vanhat öljytkin sieltä aparaatin kyljessä olevaan purkkiin josta näki että ei ainakaan ihan vähään aikaan oltu noin perusteellista huoltoa tehty. Lopuksi ennen kylmäaineen + uusien öljyjen lisäystä kone teki järjestelmään alipainetestin.
Asentajaa ei tarvittu kuin aluksi letkujen kytkemisessä ja kun kirjasta katsoi kylmäaineen määrän minkä verran tuohon pitää laittaa niin kone hoiti hommat alusta loppuun. Lopuksi auto käyntiin ja ilmastoinnin jäähdytystehon mittaus sekä UV-lampun kanssa putkiston läpikäynti vuotojen varalta.
Loppulasku 99euroa...![]()
Tollanen kone olis hirmu kiva omassa tallissakin, vois mm. kavereidenkin ilmastoinnit huoltaa. Mut mut... koneen hinta 5000euroa saa moisen unohtumaan.
"Das Beste oder Nichts."-Gottlieb Daimler 1834-1900
S211 280CDI Avantgarde Sport -09
280E -76 W114
280SE-79
Exät:
W211: E220 CDI -01 Avantgarde
W124: E200 -95
W123: 230, 250
W114/115: 3x200, 230.6
S211 280CDI Avantgarde Sport -09
280E -76 W114
280SE-79
Exät:
W211: E220 CDI -01 Avantgarde
W124: E200 -95
W123: 230, 250
W114/115: 3x200, 230.6
- Sami J. E.
- Mersumies
- Viestit: 653
- Liittynyt: Pe 04.04.2003 17:38
- Paikkakunta: Belgia
Vein sitten auton aamulla huoltoon. Soittelivat sitten tossa puolisen tuntia sitten ja sanoivat ongelman olvévan vaporaattorissa (suom. nimi?). Sanoivat että kyseinen kuivain vai kondensatoriko toi on(?), sijaitsee kojetaulun takana->iso homma. Epäilivät että hinta on apauttirallaa 700€. Onko näin, onko kyseinen osa hankalassa paikassa? Onko 700€ käypä hinta moisesta korjauksesta? Vastauksia ja mielipiteitä kehiin arvon raatilaiset 

"Das Beste oder Nichts."-Gottlieb Daimler 1834-1900
S211 280CDI Avantgarde Sport -09
280E -76 W114
280SE-79
Exät:
W211: E220 CDI -01 Avantgarde
W124: E200 -95
W123: 230, 250
W114/115: 3x200, 230.6
S211 280CDI Avantgarde Sport -09
280E -76 W114
280SE-79
Exät:
W211: E220 CDI -01 Avantgarde
W124: E200 -95
W123: 230, 250
W114/115: 3x200, 230.6
- Sami J. E.
- Mersumies
- Viestit: 653
- Liittynyt: Pe 04.04.2003 17:38
- Paikkakunta: Belgia
Ja pienen googlettamisen jälkeen alkaa tuntua siltä että homma sää jäädä. Englanniksi Evaporator-nimisen osan nimi on kaikkea muuta kun helppoa ja hauskaa. 20-25h menee kuulemma vaihtoon 

"Das Beste oder Nichts."-Gottlieb Daimler 1834-1900
S211 280CDI Avantgarde Sport -09
280E -76 W114
280SE-79
Exät:
W211: E220 CDI -01 Avantgarde
W124: E200 -95
W123: 230, 250
W114/115: 3x200, 230.6
S211 280CDI Avantgarde Sport -09
280E -76 W114
280SE-79
Exät:
W211: E220 CDI -01 Avantgarde
W124: E200 -95
W123: 230, 250
W114/115: 3x200, 230.6
- Sami J. E.
- Mersumies
- Viestit: 653
- Liittynyt: Pe 04.04.2003 17:38
- Paikkakunta: Belgia
Osa sinänsä ei varmasti kallis ole, taitaa vaan olla älytön duuni sen vaihtaminen.Timo L. kirjoitti:Eikös tuolle ole suora suomennos höyrystin.
"Das Beste oder Nichts."-Gottlieb Daimler 1834-1900
S211 280CDI Avantgarde Sport -09
280E -76 W114
280SE-79
Exät:
W211: E220 CDI -01 Avantgarde
W124: E200 -95
W123: 230, 250
W114/115: 3x200, 230.6
S211 280CDI Avantgarde Sport -09
280E -76 W114
280SE-79
Exät:
W211: E220 CDI -01 Avantgarde
W124: E200 -95
W123: 230, 250
W114/115: 3x200, 230.6
Jep, vaihto suoritetaan matkustamon puolelta. Vaatii kojetaulun ja keskikonsolin irroittamisen sekä lämmityslaitekotelon purkamisen. Tuttu tunne, että koko auto on rakennettu lämmityslaitteen ympärille
.
WIS:ssäni on saksankieliset ohjeet aiheesta, jos kiinnostaa.

WIS:ssäni on saksankieliset ohjeet aiheesta, jos kiinnostaa.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
- Sami J. E.
- Mersumies
- Viestit: 653
- Liittynyt: Pe 04.04.2003 17:38
- Paikkakunta: Belgia