MB124 300 turbodiesel+ei käynnisty P-Asennossa

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
juku_h
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 201
Liittynyt: Pe 30.09.2005 17:45
Paikkakunta: Pohjois-savo

MB124 300 turbodiesel+ei käynnisty P-Asennossa

Viesti Kirjoittaja juku_h »

Tällainen vika on kaverin autossa.

Auto ei käynnisty p-asennossa, muuten kuin että saman aikaisesti työntää vaihdekeppiä eteenpäin.. Eli vikaa vissiin jossain P-asennon anturissa.
P-asennon jarru pelaa hyvin.
On yritetty löytää kyseistä anturia mutta ei ole löytynyt, nyt kaivataan apua.

Vika tullut ilmi kun takaripustus pettänyt ja ja vaihteisto hieman muuttanut asentoaan rytäkässä..

-Jukka
MB 190E 2.0i -89
Chevrolet El Camino 4.3 -79
«Mercedes Benz - what more could you want?»
- More MB:s
Avatar
Cardoc
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 514
Liittynyt: Su 13.02.2005 12:24
Paikkakunta: HELSINKI

Viesti Kirjoittaja Cardoc »

Käynnistykö N-asennossa?
Avatar
tapiois
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 36
Liittynyt: La 29.04.2006 22:17
Paikkakunta: Toholampi

Viesti Kirjoittaja tapiois »

Anturi löytyy vaihdelaatikon kyljestä siitä mötikästä mihin menee paksu johto. Itellä oli sama vika niin ohitin tuon toiminnon niin nyt käynnistyy oli keppi missä asennossa tahansa. Jos haluat ohittaa sen niin laatikolta tuleva johto tulee kuskin jalkatilaan ja siellä on 4-napainen liitin sinne laittaa loikkarin, en muista mihin väliin mut voin tarkistaa omasta ne liitinnumerot.
MB S210 -98 300 T TD
MB S124 -87 300 TD(T)
Ex.Crysler Grand Voyager 2.5 td
Ex. MB S124 -91 300 TDT 24v turbodiesel


[url=http://imageshack.us][img]http://img246.imageshack.us/img246/4373/dsc0199666sx2.jpg[/img][/url]
xr
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1225
Liittynyt: Ti 06.07.2004 01:08
Paikkakunta: Eteläpohjanmaa

Viesti Kirjoittaja xr »

kannataa harkita TARKKAAN tuota ohitus kytkentää :roll:
nimittäin ne paineet kun tulee niin loota nappaa vaihteen päälle niin että pamahtaa :shock: :shock:
oma kokemus tosin v8
kartaani löi auton pohjaan ja perän pikkurattaista tuli muusia
Avatar
romu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 783
Liittynyt: La 25.12.2004 13:16
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja romu »

Se pakkivalokytkimen asento on portaattomasti säädettävissä. Ei mitään hätiköityjä ratkaisuja.. 8)
250TD -86, 260E LANG -90
Avatar
juku_h
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 201
Liittynyt: Pe 30.09.2005 17:45
Paikkakunta: Pohjois-savo

Viesti Kirjoittaja juku_h »

Ei lähde käyntiin N-asennossa..
Pitää se anturi etsiä ja kattoa onko siinä millainen säätö mahdollisuus.
Kiitos vastauksista ja laitan lisää kysymyksiä jos tarvis, kunhan päästään tutkimaan vikaa. Omistaja tällahetkellä 150km päässä autosta,
ja tuo rassuu ei oikein kirjekurssina luonnistu. :lol:

-Jukka
MB 190E 2.0i -89
Chevrolet El Camino 4.3 -79
«Mercedes Benz - what more could you want?»
- More MB:s
xr
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1225
Liittynyt: Ti 06.07.2004 01:08
Paikkakunta: Eteläpohjanmaa

Viesti Kirjoittaja xr »

vaihde laatikon kyljessä on vikaa siinä osassa johon nelijohtoinen sähkö pistoke tökätään kiinni (kuskin poulella puolessa välissä)
Avatar
romu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 783
Liittynyt: La 25.12.2004 13:16
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja romu »

xr5t kirjoitti:vaihde laatikon kyljessä on vikaa siinä osassa johon nelijohtoinen sähkö pistoke tökätään kiinni (kuskin poulella puolessa välissä)
Juuri sen laatikon asentoa pitää säätää.
250TD -86, 260E LANG -90
Avatar
kttopar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 910
Liittynyt: Su 28.12.2003 10:29
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja kttopar »

Siinä nelijohtoisessa liittimessä on peruutusvaloille oma parinsa ja startin estolle
omansa. Jos ( ohittaa ) oikosulkee startin eston, niin lähtee käyntiin kaikilla vaihteen asennoilla.
Ajopelit:
Yamaha XJ900, -90
Suzuki T500 Titan, Japanin Jawa, -73 museorekisterissä
Honda CB 350, -72, cafe racer
MB, ML. -05, 320 CDI, automaatti, emännän auto
MB, ML, -09, 320 CDI, automaatti, omassa käytössä
MB, ML, -05, 320 CDI automaatti, vara-auto
MB 124 -88 300 CE Coupe Automatic, pukeilla ja otan käyttöön kun pääsen eläkkeelle 2024.
Yamaha RD400 vm-78, historic race kilpapyörä, museorekisterissä.
Mehtuuauto Chevrolet Fleetside Silverado -89 Pick Up, 4*4 Aut., 6,2 L V8 Detroit Diesel
Vene,Bella 7501 , Volvo Penta DuoProp 130 hv meridiesel sisäperämoottori
FORD 3600 traktori, vm 75
Avatar
jaska-r
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 207
Liittynyt: Ke 26.07.2006 13:25
Paikkakunta: pohjois-savo

Viesti Kirjoittaja jaska-r »

Vihdoinkin sain rekisteröityä tänne niin ei tarvitse juku_h kirjoitella minun puolesta viestejä. Löysin sen osan johon tulee se paksu johto, en vielä ajatellut oikosulkea sitä katkaisiaa. Johdon sain irti siitä vaihde laatikon kyljestä mutta en tiedä miten sitä säädetään? Pitääkö sitä pyöräyttää johonkin suuntaan? vai pitääkö irroittaa ja tehdä jotain muuta?
Avatar
jaska-r
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 207
Liittynyt: Ke 26.07.2006 13:25
Paikkakunta: pohjois-savo

Viesti Kirjoittaja jaska-r »

ongelman sai jo korjattua, mötikän kun löysytti ja muutti asentoa, nyt toimii mainiosti
Avatar
romu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 783
Liittynyt: La 25.12.2004 13:16
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja romu »

Hyvä,hyvä, tätä yrittelin neuvoa. :wink:
250TD -86, 260E LANG -90
divito
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 14
Liittynyt: Ke 26.07.2006 17:47
Paikkakunta: itä-suomi

Viesti Kirjoittaja divito »

Sen katkaisijan ohittaminen aiheuttaa sitten katsastuksessa hylkäyksen, jos katsastushenkilö muistaa sitä kokeilla. :( Ei auttanut selittelyt ja amerikanpoika on manuaaleihinkin joskus laittanut sellaisia käynnistyksenestoja ettei lähde kuin kytkin pohjassa :shock:
Vitolla kuuhun!
Vastaa Viestiin