124 - Ruoste yllätti
124 - Ruoste yllätti
Tuulilasi meni vaihtoon ja alta paljastui ruostemiina. Varsinkin kuskin puolen pilari oli tohjona.
Mersun ruostumisesta kyllä keskustellaan, mutta tämä oli silti minulle yllätys.Varoitteluja moisesta en ole nähnyt enkä arvannut tätä paikkaa seurata.
Onkohan kyseessä tyypillinen paikka vai tässä 92:sessani jotain poikkeuksellista?
Mersun ruostumisesta kyllä keskustellaan, mutta tämä oli silti minulle yllätys.Varoitteluja moisesta en ole nähnyt enkä arvannut tätä paikkaa seurata.
Onkohan kyseessä tyypillinen paikka vai tässä 92:sessani jotain poikkeuksellista?
Tähystäjä
Re: 124 - Ruoste yllätti
Taitaa olla tyyppivika ,ainakin mulla oli kuskinpuoli aika ruosteessa ja listanTähystäjä kirjoitti:Tuulilasi meni vaihtoon ja alta paljastui ruostemiina. Varsinkin kuskin puolen pilari oli tohjona.
Mersun ruostumisesta kyllä keskustellaan, mutta tämä oli silti minulle yllätys.Varoitteluja moisesta en ole nähnyt enkä arvannut tätä paikkaa seurata.
Onkohan kyseessä tyypillinen paikka vai tässä 92:sessani jotain poikkeuksellista?
kiinnikkeet irti (aikasemmalla omistajalla oli lista lähtenyt moottoritiellä
lentoon).
Ikkunapilarin ruostuminen johtuu todennäköisesti huolimattomasti tehdystä lasin vaihdosta. Tiiviste on kaavittu irti ja samalla maalipinta on rikkoontunut. Tiivisteen poiston jälkeen reuna pitäisi maalata.
Itsellä oli sama ruostevika ja pilari pitii uusia kokonaan.
Itsellä oli sama ruostevika ja pilari pitii uusia kokonaan.
Ajopelit:
Yamaha XJ900, -90
Suzuki T500 Titan, Japanin Jawa, -73 museorekisterissä
Honda CB 350, -72, cafe racer
MB, ML. -05, 320 CDI, automaatti, emännän auto
MB, ML, -09, 320 CDI, automaatti, omassa käytössä
MB, ML, -05, 320 CDI automaatti, vara-auto
MB 124 -88 300 CE Coupe Automatic, pukeilla ja otan käyttöön kun pääsen eläkkeelle 2024.
Yamaha RD400 vm-78, historic race kilpapyörä, museorekisterissä.
Mehtuuauto Chevrolet Fleetside Silverado -89 Pick Up, 4*4 Aut., 6,2 L V8 Detroit Diesel
Vene,Bella 7501 , Volvo Penta DuoProp 130 hv meridiesel sisäperämoottori
FORD 3600 traktori, vm 75
Yamaha XJ900, -90
Suzuki T500 Titan, Japanin Jawa, -73 museorekisterissä
Honda CB 350, -72, cafe racer
MB, ML. -05, 320 CDI, automaatti, emännän auto
MB, ML, -09, 320 CDI, automaatti, omassa käytössä
MB, ML, -05, 320 CDI automaatti, vara-auto
MB 124 -88 300 CE Coupe Automatic, pukeilla ja otan käyttöön kun pääsen eläkkeelle 2024.
Yamaha RD400 vm-78, historic race kilpapyörä, museorekisterissä.
Mehtuuauto Chevrolet Fleetside Silverado -89 Pick Up, 4*4 Aut., 6,2 L V8 Detroit Diesel
Vene,Bella 7501 , Volvo Penta DuoProp 130 hv meridiesel sisäperämoottori
FORD 3600 traktori, vm 75
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 116
- Liittynyt: Ti 13.12.2005 20:07
- Paikkakunta: Tornio
Ainahan ruoste lähtee maaliviasta liikkeelle. Ei hyvin pintakäsitelty rauta ruostu
Mulle on kyllä sanottu ettei 124 korinen mersu ole arka ruosteelle, tehtaan ruosteenestokäsittely on kuulemma aika hyvä. Mutta aina silloin kun kyseessä on kolariauto kaikki on mahdollista. Tätä ei tietenkään saa yleistää sillä ammattitaitoinen kolarikorjaus tekee autosta joskus paremman kuin uuden.

Ilman mersua Suomi olisi polkupyörien ja uiton varassa
-90 W124 200D (590tkm) by T.Trast
-90 W124 200D (590tkm) by T.Trast
- j.s.lehti.
- Mersumies
- Viestit: 915
- Liittynyt: Su 28.08.2005 22:03
- Paikkakunta: salo
Mersun ruostuminen
Kyllä tästä tulemme siihen johtopäätökseen että kyllä kaikki pitäisi " Tehdä itse" Kommentti JS Lehti
Re: Mersun ruostuminen
Näinhän se on, näköjään. Lasin vaihdon jälkeen pyyhkijät oli väärässä asennossa ässässä.j.s.lehti. kirjoitti:Kyllä tästä tulemme siihen johtopäätökseen että kyllä kaikki pitäisi " Tehdä itse" Kommentti JS Lehti
Sitten se vastikään keskusteltu A-pilarin lista irvistää oikealta puolelta


1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
Useimmista mersuista saa katto ja ylälistat irti särkemättä lasia jolloin sinne pääsee kurkkaamaan ja jos pientä ruostetta on ulkolaidoilla ne pystyy lasin kinniollessa korjaamaankin, yleensä ruoste lähtee juuri ulkolaidoilta asennuksessa syntyneistä naarmuista etenemään lasin alle, ja jos ruoste on jo lasin alla eipä siinä muu auta kuin lasin irroitus.
W124 300D aut -89
Alkoi tämä ruostekeskustelu sen verran huolestuttamaan, että otatin tuulilasin omasta kakkosnelosesta pois vaikka ruostetta ei listojen alla näkynytkään.
Hyvä että otatin. Vielä ei tarvinnut hitsata, mutta pintaruostetta oli useassa kohtaa muuten ruosteettomassa autossa!
Nyt on ruosteet hiottu ja hiekkapuhallettu, karmit maalattu ja uusi lasi paikallaan. Voi taas nukkua yönsä rauhassa



Hyvä että otatin. Vielä ei tarvinnut hitsata, mutta pintaruostetta oli useassa kohtaa muuten ruosteettomassa autossa!
Nyt on ruosteet hiottu ja hiekkapuhallettu, karmit maalattu ja uusi lasi paikallaan. Voi taas nukkua yönsä rauhassa




MB 250SL -67
MB 230SL -66 (toistaiseksi osina)
BMW i3
Audi A8 3.0 TDI -04
MB 230SL -66 (toistaiseksi osina)
BMW i3
Audi A8 3.0 TDI -04
Pitäisikö tässä huolestua, kun vaihdatin tuulilasin viikko sitten. Liikkeen pitäisi olla asiantunteva, mutta vaikea sanoa onko pintoja raavittu. Eikä ihan vähällä viitsisi irroitella listoja. Ruosteesta ei ollut mitään puhetta asentajan kanssa, mutta ilmeisesti sitä ei ollut, koska edellinen lasi oli alkuperäinen.
W124 250D automat -90
Sprinter 313CDI -05, 211CDI -00, 508 -84
Sprinter 313CDI -05, 211CDI -00, 508 -84
- dieselflosse
- Valvoja
- Viestit: 1617
- Liittynyt: Ti 18.03.2003 08:43
- Paikkakunta: Nurmijärvi
124:n vakiopaikkoja
Terve!
Mainitaanpa tässä yhteydessä, että ainakin tunkinkorvakkeen ympäristöt ovat noita 124:n vakio pehmytpaikkoja kuin myös etuvilkkujen alapuolet vilkusta pyörän aukkoon päin.
Sama koskee ainakin 201:stä ja 126:sta.
Mainitaanpa tässä yhteydessä, että ainakin tunkinkorvakkeen ympäristöt ovat noita 124:n vakio pehmytpaikkoja kuin myös etuvilkkujen alapuolet vilkusta pyörän aukkoon päin.
Sama koskee ainakin 201:stä ja 126:sta.
Terveisin
Tero
Tero
simo kirjoitti:Pitäisikö tässä huolestua, kun vaihdatin tuulilasin viikko sitten. Liikkeen pitäisi olla asiantunteva, mutta vaikea sanoa onko pintoja raavittu. Eikä ihan vähällä viitsisi irroitella listoja. Ruosteesta ei ollut mitään puhetta asentajan kanssa, mutta ilmeisesti sitä ei ollut, koska edellinen lasi oli alkuperäinen.
Kyllä asiantunteva liike suojaa aina syntyneet naarmut ainahan niitä joku tahtoo syntyä,eli ei syytä huoleen

Niin noista alkulmista vielä,osassa autoissa olen havainnut olevan pientä pintaruosteen alkua ei koskaan mitään suurempaa ja nekin kyllä huolellinen asentaja puhdistaa ja ruostesuojaa.
W124 300D aut -89
Alakulmissa oli pintaruostetta hitsisaumassa korikitin alla. Eli kaikki peltiä myöten pois, hiekkapuhallus, sikaa saumaan ja maalaus...yttewi kirjoitti: oliko muuten alanurkissa ruostetta? siellä jostain syystä tuppaa olemaan vaikkei lasia olis vaihdettukkaan
MB 250SL -67
MB 230SL -66 (toistaiseksi osina)
BMW i3
Audi A8 3.0 TDI -04
MB 230SL -66 (toistaiseksi osina)
BMW i3
Audi A8 3.0 TDI -04
Jep tuota silikoonia kyllä tungetaan jokapaikkaan osittain ehkä tietämättömyytäänkin ja jopa tarvike liikkeiden olen kuullut suositelleen silikoonia ikkunoiden tiivistykseenMuffler kirjoitti:Sittehä on näitä ihania jobbareita jotka laittaa runsaasti kylppärisilikoonia tiivisteisiin, sisältää etikkaa ja se vasta ruostuttaaki

W124 300D aut -89
Nostetaanpa vanhaa ylös. Vein aamulla auton tuulilasin vaihtoon, kun entinen on kuin hiekkapuhallettu ja kovalla sateella ajettaessa kuskin ylänurkasta tulee tippa tai pari polvelle. Aiemmin oli irroitellut yläpaneeleja ja huomasin, että tippa tulee kiinnitysliimamassan välistä.
No, äsken tuli soitto että yläreuna pintaruosteessa lähes peiliin saakka (ei näkynyt purkaessani sisältäpäin), samoin alareunassa orastavaa kuppaa. Oikea puoli ok. Lasinvaihtajan kommentti oli että sössitty edellisessä vaihdossa, ainakin alareunassa oleva joku kangastiivisteestä on joku pätkä jäänyt kierrokselleen jolloin vesi päässyt pellin ja massan väliin tunkeutumaan. Eipä muuta kuin huomenna puhallus peltiä myöten ja maalia pintaan. Ei kuulemma onneksi ulotu katon maalipintaan saakka. Kaikkea sitä.
Sijaisautona toimii 300 tkm ajettu Mondeo 1.8 -94... näkyy ikä näkyvän fjuurdeissakin.
No, äsken tuli soitto että yläreuna pintaruosteessa lähes peiliin saakka (ei näkynyt purkaessani sisältäpäin), samoin alareunassa orastavaa kuppaa. Oikea puoli ok. Lasinvaihtajan kommentti oli että sössitty edellisessä vaihdossa, ainakin alareunassa oleva joku kangastiivisteestä on joku pätkä jäänyt kierrokselleen jolloin vesi päässyt pellin ja massan väliin tunkeutumaan. Eipä muuta kuin huomenna puhallus peltiä myöten ja maalia pintaan. Ei kuulemma onneksi ulotu katon maalipintaan saakka. Kaikkea sitä.
Sijaisautona toimii 300 tkm ajettu Mondeo 1.8 -94... näkyy ikä näkyvän fjuurdeissakin.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
No näitä riittää monestihan se vika tosiaan on ne edellisessä lasinvaihdossa syntyneet naarmut karmiin jotka on jätetty suojaamatta
Positiivista tässä tapauksessa on se ettei ruoste yllä listojen ulkopuolelle jolloin korjatessa ei tarvitse puolta autoa maalata vaan selviää vaikka pensselipelissä.

W124 300D aut -89