ASD Perän laakeroinnista...

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
MjN
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 40
Liittynyt: Ke 26.10.2005 11:51
Paikkakunta: Honkajoki

ASD Perän laakeroinnista...

Viesti Kirjoittaja MjN »

Onko kellään kokemusta ASD- perän laakeroinnista.
Kuulopuheiden mukaan olisi aika ongelmallinen tapaus purkaa/kasata kyseinen laitos... Kannattaakohan itse alkaa ollenkaan???
Avatar
Manu300cea24
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3989
Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"

Viesti Kirjoittaja Manu300cea24 »

No jos ei ole mitään kokemuksia niistä niin kannattaa jättää ainakin ite laakeroimatta.
Pienenvetopyörän laakereita jos on tarkoitus vaihtaa niin kannattaa viedä se perä jollekkin AMMATTILAISELLE joka sen oikeesti osaa.
Mutta nuo murikan laakerit on helpommat vaihdettavat.
Mut niissäkin taitaa jonkinlainen kireys säätö olla?
Eli se ei ihan niin yksinkertainen homma ole että uudet tilalle ja kovaa ajua.
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Avatar
MjN
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 40
Liittynyt: Ke 26.10.2005 11:51
Paikkakunta: Honkajoki

Viesti Kirjoittaja MjN »

Kireys ainakin pitää saada oikeaksi... Jonkinlaista kokemusta on kyllä peristäkin ja remppasin sport-getrag laatikonkin onnistuneesti (laakerointia ja synkron vaihto), että jos ei vaikeampi homma oo kuín mitä laatikon korjaus niin vois sitäki kokeilla... Mutta mistähän saisi räjäytyskuvat tollasesta asd-perästä? näkis vaan että minkälainen systeemi se hydraulilukko on....
Avatar
Manu300cea24
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3989
Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"

Viesti Kirjoittaja Manu300cea24 »

No perän säätö on ikävä kyllä ihan eri kastia kun laatikon.
Pienen ja ison vetopyörän hampaiden on satuttava just kohdalleen tai sit se on perän menoo tai ei se vonkuminen ainakaan vähene.
Ja se kosketuskulma säädetään oikea oppisesti värillä eli aika vaikeeta hommaa.
Eli ei ainakaan paremmaksi tuu jos ei tiedä mitä tekee (allekirjoittanut kuuluu samaan kastiin).

Mutta harjoitus tekee metsurin. :lol:
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Avatar
red devil
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 16
Liittynyt: La 10.12.2005 18:22
Paikkakunta: Alajärvi

Viesti Kirjoittaja red devil »

ASD-perä on aivan samanlainen kuin normaalikin perä, mutta tasauspyörästön kotelon sisällä vetoaksseleihin kiinni tulevien rattaitten takana on kitkalevyt. perän ulkopuolelle tulee hydrauli sylinterit, jotka paineistettuna vetävät vetoakselin tumppeja ulospäin ja siten vetää kitkalevyjä kireämmälle.
190 2.5D turbo.
Sprinter 308 cdi.
vaimolla s203 200cdi.
Vastaa Viestiin