Kuopion Kettulanlahden Vianorin nelipyöräsuuntaus
Kuopion Kettulanlahden Vianorin nelipyöräsuuntaus
Läksinpä tänäaamuna 9 aikaan viemään tuota S124:sta Kuopion Kettulanlahdessa sijaitsevaan Vianorin toimipisteeseen sovittuun nelipyöräsuuntaukseen. Aika oli sovittu viime viikolla, että tänään maanantaina klo 9.00 aloitetaan mittaaminen ja säätö.
Tulin paikalle sovittuun aikaan ja ensimmäiseksi tarjottiin kaffeeta ja sitten siirryttiin itse toimintaan.
Asentaja pyysi, että ajaisin auton nosturille ja niinhän siinä myös tehtiin. Homma pääsi alkamaan ja hän laittoi mittalaitteet vanteisiin kiinni.
Suuntauskone kertoi, että vänkärin puolen takarenkaan aurauksessa on heittoa, ja se rengaskin on sen näköinen - se on sisäreunaltaan mennyt aika sileäksi.
Asentaja rupesi vääntämään kahdella kiintoavaimella (Toinen jatkovartena) pulttia auki ja sehän tietysti napsahti poikki. Eikä heillä ollut itsellä mahdollisuutta vaihtaa ko. pulttia - näinollen tilattu säätötyö keskeytyi.
Kieltäydyin ottamasta autoa vastaan, koska se ei ollut ajokunnossa ja he olivat itse tehneet siihen vaurion, jonka takia auto ei ole liikenneturvallinen.
Ko. Toimiston myymäläpäällikkö sitten päätti, että auto viedään heidän toimesta Autohuolto J.Ryynäselle, jossa katkennut pultti vaihdetaan.
Jahka tapaus etenee, niin kerron lisää kuinka tässä tapauksessa käy...
Tulin paikalle sovittuun aikaan ja ensimmäiseksi tarjottiin kaffeeta ja sitten siirryttiin itse toimintaan.
Asentaja pyysi, että ajaisin auton nosturille ja niinhän siinä myös tehtiin. Homma pääsi alkamaan ja hän laittoi mittalaitteet vanteisiin kiinni.
Suuntauskone kertoi, että vänkärin puolen takarenkaan aurauksessa on heittoa, ja se rengaskin on sen näköinen - se on sisäreunaltaan mennyt aika sileäksi.
Asentaja rupesi vääntämään kahdella kiintoavaimella (Toinen jatkovartena) pulttia auki ja sehän tietysti napsahti poikki. Eikä heillä ollut itsellä mahdollisuutta vaihtaa ko. pulttia - näinollen tilattu säätötyö keskeytyi.
Kieltäydyin ottamasta autoa vastaan, koska se ei ollut ajokunnossa ja he olivat itse tehneet siihen vaurion, jonka takia auto ei ole liikenneturvallinen.
Ko. Toimiston myymäläpäällikkö sitten päätti, että auto viedään heidän toimesta Autohuolto J.Ryynäselle, jossa katkennut pultti vaihdetaan.
Jahka tapaus etenee, niin kerron lisää kuinka tässä tapauksessa käy...
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
Auto oli valmis J.Ryynäsellä noin klo 14, he olivat joutuneet vaihtamaan yhden tukivarren samalla, koska pulttia ei ollut saanut irti ilman kuumentamista.
Ajoin sitten takaisin Vianorille, jotta urakkaa olisi jatkettu. Ko. liikkeenjohtaja kuitenkin ilmoitti, että he eivät enää suostu säätämään ko. autoa vaan esittivät että veisin auton merkkihuoltoon säädettäväksi.
Näinollen sain ilmaiseksi yhden tukivarren. Ihan hyvä tapaus.
Tilasin ajan huomiseksi Linja-autoaseman Shell Laiturilta, joka on useita Mercedeksiä säädellyt aiemminkin, joten he lienevät harjoitelleet hommaa jo tarpeeksi - katsotaan kuinka huomenna homma onnistuu.
Ajoin sitten takaisin Vianorille, jotta urakkaa olisi jatkettu. Ko. liikkeenjohtaja kuitenkin ilmoitti, että he eivät enää suostu säätämään ko. autoa vaan esittivät että veisin auton merkkihuoltoon säädettäväksi.
Näinollen sain ilmaiseksi yhden tukivarren. Ihan hyvä tapaus.
Tilasin ajan huomiseksi Linja-autoaseman Shell Laiturilta, joka on useita Mercedeksiä säädellyt aiemminkin, joten he lienevät harjoitelleet hommaa jo tarpeeksi - katsotaan kuinka huomenna homma onnistuu.
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
Tänään vein auton 9 aikaan aamulla Linja-autoaseman Shellille. Menin takaisin klo 15 ja huomasin, että auto oli ainankin siirtynyt toiseen paikkaan johon sen jätin.
Kassaneiti ei tiennyt asiasta enempää, kun että työ on suoritettu ja mittausraportti on yleensä jätetty penkille - kuten myös oli.
Arvot olivat muuten olleet ihan ok, mutta se kovan onnen takarenkaan arvot oli mittauksen alussa ollut täysin pielessä. He olivat sen kuitenkin saaneet säädettyä ohjearvojen rajoihin ja nyt auto kulkee hyvin neutraalisti, eikä kampea suuntaan eikä toiseen. Eli olen tulokseen ja palveluun tyytyväinen - sekä Shellillä että Vianorilla (Pienin varauksin).
Kassaneiti ei tiennyt asiasta enempää, kun että työ on suoritettu ja mittausraportti on yleensä jätetty penkille - kuten myös oli.
Arvot olivat muuten olleet ihan ok, mutta se kovan onnen takarenkaan arvot oli mittauksen alussa ollut täysin pielessä. He olivat sen kuitenkin saaneet säädettyä ohjearvojen rajoihin ja nyt auto kulkee hyvin neutraalisti, eikä kampea suuntaan eikä toiseen. Eli olen tulokseen ja palveluun tyytyväinen - sekä Shellillä että Vianorilla (Pienin varauksin).
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
Ei se ole Vianorin syy. Mutta ei sekään ole oikeaa korjaamotoimintaa, että asiakas vie huoltoon toimintakuntoisen, liikenneturvallisen ehjän auton, ja huolto palauttaa auton liikennekelvottomana.Pasi H. kirjoitti:Miettikäähän nyt vähän... Onko se vianorin syy, jos autosi pultit ovat niin umpiruosteessa etteivät ehjänä sieltä aukea? Muutenhan homma olisi varmaan luonnistunut ihan hienosti?
Tämä on myös kuluttajaviraston kanta kun tiedustelin sitä eilen.
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
Kyseinen Vianorin tapaus on niinkuin toistoa omassa tapauksessa. Jatkovarrella säätömutteri poikki ja seuraus oli vastaava kuin edellisessä. Jote pyörän suuntauksessa suosittelen muita paikkoja kun Vianor. Ja syy on se, että se asentaja ei osaa käyttää tervettä maalaisjärkeä, vaan yrittää väkisin auki...