EX 190E:t (3v seikkailu tenavien kanssa loppui)

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Vastaa Viestiin
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

EX 190E:t (3v seikkailu tenavien kanssa loppui)

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Kait se on laitettava omakin johtotähti projektiksi.
Kuva
Tässä siis lähtökohta.
Kuva
Tässä sitten tuo tämänhetkinen tilanne

Kuvia löytyy täältä ja projektikuvia täältä

Mitään yybertuuninkia ei ole tästä tarkoitus tehdä, vaan emännälle ostin auton kun hän on aina valkoista mersua toivonut.

elokuun puolessa välissä eräs tuttava soitti minulle ja kysyi että kiinnostaisiko minua ehjä mutta kilvetön mersu, ja sanoin että mikä ettei jos hinnasta sovitaan.

Auto on 1985 2.0 malli johon on vaihdettu uudempi 2.0 moottori 89 mallista. Sillä on ajettu 348tkm ja moottorilla kuittien mukaan 182tkm. Kori on lähes ruosteeton, mitä nyt klassiset tunkinreikämädät joita on yhdessä reijässä, totesin myös että autosta on kaikki jouset poikki, perä huutaa kuin viimestä päivää, mikään ikkuna ja kattoluukku ei toimi, lämpimänä tyhjäkäyntiä ei ole, kuskin penkki on rikki ja kuskin oven verhoilu ei ole edes oikea, takaluukkuun on murtauduttu sorkkaraudalla ja se on vaihdettava ym. ym.

Pari päivää harkittuani ja osien hintoja tarkisteltuani tarjosin autosa 50€ ja kaupat tuli! Heitin hinnan ihan vitsinä vaan mutta kaveri otti sen tosissaan kun luettelin vikalistaa ja hyväksyi yllätyksekseni sen. Eli nyt ollaan siis 50€ Mersun omistajia. Konttorilta siirtokilvet.

Viimeviikolla auto hyytyi kaksi kertaa tienvarteen ja ensimäisellä kerralla syynä oli se, että bensa loppui kun mittari näytti vielä puolta. Missähän mahtaa vika piillä?

Kaikki sähkötoimiset lisävarusteet alkoi toimia kun vaihdoin sulakkeet. Sulakepesä oli täynnä hiekkaa ja vettä, tyhjensin sen ja laitoin kotelon kannen paikalleen.

Toisen kerran auto hyytyi ja luulin että bensa loppui taas, mutta vika olikin tekninen ja sen hakemiseen meni pari päivää, ja loppujen lopuksi syyllinen löytyi ja syy oli puolan kytkennät, virranjakajan kansi ja pyörijä. Onneksi on pääsy romikselle, niin löysin lähes uudet osat ilmaiseksi.

Viimeviikolla sitten tilasin autoon uudet jouset Koivuselta ja yllättäen madallusjouset olikin halvemmat kuin 4kpl orginaalijousia, joten tuli sitten tilattua 45mm madallus. Jouset sainkin jo 1.9 autoon kiinni, ja yllätyksekseni autossa on uudet KYB kaasuiskarit. Kuten kuvasta näkyy, on tulos aikamoinen. madallus

3.9 tulikin sitten hitsailupäivä ja kuten jo mainitsinkin niin ne helmat... rälläkkä käteen ja menoksi. Oikea etuosa osoittautui kaikkein pahimmaksi vaikka se ulkonäöltään oli kaikkein siistein. Tunkin reijän alusta oli kokonaan poissa ja leikkasin siis pois sellaisen 30x40cm palan. Loppujenlopuksi, koska en pidä tunkinreikien ulkonäöstäkään, päätin sitten peittää ne kokonaan. Tässä vielä yleiskuva jossa ite ukko mukana.

Vakionopeudensäädin on Mercedeksen valmistama ainakin leimojen mukaan mutta se on kytkettty kotipatentilla, ja vinkoodinmukaan ei siis ole auton varuste alunperin. Laitteen vaijeri oli kaasuvaijerissa kiinni nippusiteellä jonka siis poistin ihan vain oman mielenrauhan takia.

Toinen mystinen laite on Eberi? Onko se se? Ainakin siitä löytyy pakoputki, vesiletkut ja nippu muita letkuja ja auto on aamulla käynnistäessä muutamassa sekunnissa lämmin. Toisaalta autoon ei edes saa kylmää (lukuunottamatta tietenkin keskipuhallinaukkoja), koska luulen että tuo vehje töhisee kellosta huolimatta kokoajan tehden autosta saunan. Millä tuon voisi testata?

Edit: linkit kuntoon
Viimeksi muokannut Sergey, To 13.08.2009 20:22. Yhteensä muokattu 23 kertaa.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
meze1
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1323
Liittynyt: La 06.11.2004 15:44
Paikkakunta: Kempele/koti

Viesti Kirjoittaja meze1 »

50e.... :shock: No huh! Eikait siinä sitten. Siitä on muuten hyvä lähteä hiukan korjailemaan, koska rahaa jäi tuosta ostosta "hyvin" käteen. :wink: Onnea matkaan 50e mersun kanssa, sitä luultavasti tarvitaan. Toivotaan parasta.. :D
MB 220cdi 4matic W214
Jaguar XF 2.2d
EX- MB 180 cgi W204
EX- MB 270cdi S211
EX- MB 200 kompura C209 "Rouvan coupe"
EX- Toyota Yaris
EX- Volvo S60
EX- MB 200 cdi W211
EX- MB 270cdi W163 "Jykevä juna, joka vain puski eteepäin..."
EX- MB 290TD W210 "Halvin kulkupeli ikinä, uskollinen tiennielijä. Suosittelen kaikille lämpöisesti"
EX- BMW E34 520B
EX- MB 190 W201
EX- VW Transporter T3-type 2
EX- MB 230E W124"Ikirakas oma"
EX- Nissan Bluebird 2.0i vm91
EX- Ford Taunus vm81
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Heh niin ja ensiviikolla pitäisi yrittää saada katsastusaika. Täällä jonot on n. 3kk vuositarkistukseen, joku kiintiö lienee rekisteröintikatsastuksissa. Saa nähä. Auto on tosiaan hyvässä kunnossa muuten, hyvin vähäisessä ruosteessa kori yleisesti ja yhtään mätää ei enään ole nyt kun nuo reijätkin paikkasin. Ainoat viat jotka enää häiritsee minua on tuo takaluukku ja kuskin penkki. Niin ja se että minulla ei ole kunnon vanteita ja kummeja... Ja päätöshän on jo tehty, kiillotetut on pakko saada 17" ja kumit siihen 225/45-17 tms. luokkaa kun onhan mulla volkkarissakin kiillotetut.

Tuossa toissapäivänä selvisi myös se että ei ole perä joka huutaa, vaan vasen takalaakeri, ja sellaisenkin jo kerkesin hommata uuden paril kympil. En vain tiedä miten se vaihdetaan. Onko se ns. ulkokautta vai sisäkautta? Joutuuko mitä kaikkea purkaamaan kun sen vaihtaa? Korjausoppaassakin käsketään vain jättämään työ "alan" ammattilaiselle... muttakun mähän olen! ei oo ikin vaa tullu pyörän laakereita vaihdeltua mersuihin aikaisemmin.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
Zalbeer
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1165
Liittynyt: Ma 21.02.2005 01:40
Paikkakunta: Jkl Mlk

Viesti Kirjoittaja Zalbeer »

Vaikuttaa mielenkiintoiselta rojektilta... Tähän autoon kun varmaankin joutuu tekemään vielä yhtä sun toista. :lol: Mutta onnee uuden 50€ mersun johdosta. :wink:
Zalbeer@hotmail.com
"Ihmiset autoissa aiheuttavat vahinkoja. Vahingot autoissa aiheuttavat ihmisiä."

Ei ole mulla autoa ei, mutta siitä viis mä välitän..
Hans
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 172
Liittynyt: Ti 06.09.2005 08:52
Paikkakunta: Pohja

Viesti Kirjoittaja Hans »

Takalaakerin vaitho on aika pirullista, saa hakata oikenin kunnolla että irtoaa.
MersuForum.net - Siinä on kaikki mitä koirasi tarvitsee
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

No meil o autokorjaamon varusteet käytös, ni eiköhä se irtoa silti:) Ainahan vanhoihin autoihin saa tehä yhtä ja toista, muttakun budjetti on pistetty niinkin alhaiseksi kuin 500€ ja siihen siis sisältyy katsastus jne. Toinen 500€ on sitten varattu turbotusta varten. Ja koska köyhällä ei ole varaa, niin muun merkkiset ei tulisi edes kysymykseen. On vain ajettava parhaalla.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Ville S.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 256
Liittynyt: Su 05.10.2003 19:35
Paikkakunta: Ylivieska

Viesti Kirjoittaja Ville S. »

Jos laakeriin ei ole ulosvetäjää, niin irrota koko takakynkkä ja prässillä painelet laakerin irti ja kiinni kuin mihin tahansa etuvetoseen. Parin tunnin homma.
E 290TDT Avantgarde
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Löytyy kyl ulosvetäjiä toistakymmentä erilaista... toi laakeri on kyl pikkuse isompi ku joku Nissanin :)

Ei kellään sattuis olemaan Kuvaa noista Mosselmanin turbokiteistä? Näkis vähän että mistä on kyse.

Ja tohon Eberiin, onko se todellakin se vai ei?
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Ja tänään oli sitten vuorossa jarrujen kunnostus, ja kaikki satulat pois ja syyniin. Röhnää oli kovasti ja sittenkään ei saatu toimimaan ja piti sitten poistaa jarrupääsylinteri. Sekin oli täys ryönää. Putsaushommiin joutu ja kasausvaiheessa se sitten kävi. Meni yks tiivisterengas poikki. Arvatkaa vaan ottaako pattiin. Niiin siististi ku mä sen muka sinne laitoin. Kuva Ei sais väsyneenä touhuta herkkien juttujen kans... :?
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Mitkä kaikki jarrusylinterit tuohon käy laittaa? Voinko ottaa esimerkiksi ABS mallin pääsylinterin? Entä W123 (paksumpi)? W124?
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
MasaMbW124
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1703
Liittynyt: Ma 07.11.2005 19:02
Paikkakunta: Tampere [Kangasala]

Viesti Kirjoittaja MasaMbW124 »

Sergey kirjoitti:Ja tänään oli sitten vuorossa jarrujen kunnostus, ja kaikki satulat pois ja syyniin. Röhnää oli kovasti ja sittenkään ei saatu toimimaan ja piti sitten poistaa jarrupääsylinteri. Sekin oli täys ryönää. Putsaushommiin joutu ja kasausvaiheessa se sitten kävi. Meni yks tiivisterengas poikki. Arvatkaa vaan ottaako pattiin. Niiin siististi ku mä sen muka sinne laitoin. Kuva Ei sais väsyneenä touhuta herkkien juttujen kans... :?
moi. mikäs tiiviste toi sitten on, kun en muista ainakaan omassa olevan tollasia?

mut vaihda sit ihmeessä kaikki männän suojakumit . ja äläkä hukkaa niitä jarrulohkojen välisiä noin sentin halkasijaltaan olevia O-rengas tiivisteitä!!!
W124: 200e '88 tuning/hifi ikuisuusprojekti
W204: 220cdi '07
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Toi on se eka osa joka tulee ulos sieltä. Ja toinen tiiviste, ensimäinen pieni. Löyty yllättäen romikselta lähes uusi jarrupääsylinteri, niin pistin sen. Nyt taas pelittää. Ja täl kertaa mukana on kaikki 4 rengasta! Niin ja siis ABS jarrullisesta sain tuon.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Taas tuli mersua vähän ruuvattua. Tuossa on auton ulkonäkö nyt sitten talveksi. Uudet renkaat löytyi kolaroiduista autoista, vanteet mä maalasin hopealla. Edessä 185/65-15 ja takana 205/60-15 kun ei löytynyt 4kpl samoja. Yks vanne oli aikamoiella kololla, ja kolistelin sen nailonlekalla suoraksi ja vähän pyörittelin rengaskonees että ainakin silmämääräisesti vanne on suht suora. Nyt pirssi olisi siis katsastuskunnossa ja siisti ym. AInoastaan kuskin penkki on huono. Sininen uus istuin tarvitas.

Remonttiin kului uusine madallusjousineen 350€ eli 500€ budjetissa ollaan pysytty. 100€ viel jälelläki. Jos olis vaan ottanu romikselt vakiojouset, olis siinä säästänyt 150€

Kuva1 kuva2 Lähtökohta
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
sunbeam
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 486
Liittynyt: Su 31.10.2004 18:21
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja sunbeam »

Kyllä se on 5 kw eberi mikä yhdessä kuvassa oli ,onko sisällä ohjauskelloa ?
MB290td turbo
MB300sd
MB240
MB190 turbo
MB220 SEb
Sunbeam imp evo yamaha R1
Mitsu lancer evo3
Ex .MB 190 ecoline
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

On siinä eberissä viisarikello. Siinä vaan viisarit pyörii miten sattuu, auton tärinän mukaan ja auto puhaltaa kuumaa aina. oli lämppärin säätimet miten tahansa.

Tänään tuli laitettua uus takaluukun kansi, listat ja keskuslukitus kuntoon. Samoten tuli säädeltyy pakokaasut CO 8% ja HC 4000 arvoista alemmas eli 0,8% ja 340 arvoihin. (CO kuuluis olla 1-1,5% muttakun sitten ois menny HC yli 1000)

Oli pikkusen ongelmia seosten säädössä kun seosruuvi putos heti ekasta 1/8 kierroksesta ilmamäärämittarin sisälle. eli oli niinsanotusti pohjassa.

Ensinnäkin ihmeteltiin et miks se ei sit lähe pyörimään se varsinainen ruuvi ja todettiin että jostain syystä se tapin sisällä oleva kuuskulma-avain oli pyöristynyt ja se piti ottaa irti. Onpa helppoa kun se o ruuvilla kiinni jossa ei oo mitään koloa ja upotettuna viel. dremelillä viilto ruuvien nokkaan ja alko liikkuu ja sitten uudet kuusiokoloruuvit tilalle. ja samalla sitten hiottiin se sisään rakennettu seosruuvin säädin pikkuse lyhyemmäksi, pyöristykset pois, ja alkoikin seosruuvi pyöriä. Ehkäpä tiedättekin. Kuvaa ei tullut.

Nyt on auto tiptop (Vaikka ei vanha auto ole ikinä tiptop :) )
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

luukku ennen (elinten luovuttaja-autossa mun vanha luukku) ja jälkeen. Eilen kyl pikkusen muutakin tein, kuten otin 2 NMT puhelinantennia pois jne. pikku siistimistä ja vaihdoin tuon takaluukun ja lukon mekanismin kun siel oli käyty sorkkaraudalla. Luukun ja auton sävyero näkyy valokuvassa, mutta ei paljaalla silmällä. Mun auto on kyl maalattu 4v sitten kokonaan uusiksi orgis sävyllä ja uusi luukku on orginaalimaaleissa vuodelta 1988.

Huomenna katsastukseen. Mitähän tuo uudelleenrekisteröinti mahtaa maksaa kun auto on nyt kilvetön, ollut kuitenkin suomen kilvis aikasemmin.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
raul
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 2966
Liittynyt: Ma 09.06.2003 13:22
Paikkakunta: Etelä

Viesti Kirjoittaja raul »

Mielenkiintoinen projekti sulla 8) .
Tosta luukun värierosta vaan tuli mieleen että se voi johtua myös ihan siitä että autot ovat olleet erivärisiä? W201:tä nimittäin tais ehtiä saada jopa 3:lla eri valkosen sävyllä...
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

ei kyl se on vin-koodin mukaan sama sävy (tunnen tyypin joka auton fiksas alunperin 4v sitten). Mutta toi 15v ikäero kyl tekee tehtävänsä varsinkin kun tuo kontti ei oo viel vahattu, ja muu auto on vahattu suht lähiaikoina ja uuden luukun maali on sellasella pyörteellä aika rankasti.. Tosiaankaan sävyeroa ei paljaalla silmällä näe. Joissakin digikameroissa tuo sinisävyn erottelukin on tietyis oloissa väärä johtuen nimenomaan tuosta maalipinnan epätasaisuudesta.... heh myllytystä kaipaa
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Hans
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 172
Liittynyt: Ti 06.09.2005 08:52
Paikkakunta: Pohja

Viesti Kirjoittaja Hans »

se on aika kumma toi värihomma, ku maalattiin veljen arctic whiteä niin löytyi kaksi eri 147-väriä ja kun maalattiin 881 värinen mese niin löytyi kolme erivärisävyä. harmi vaan kun aina valittiin väärä sävy :evil:
MersuForum.net - Siinä on kaikki mitä koirasi tarvitsee
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Joo ainakin noi spies heckerin värit tulee kaikki 3 eri sävyllä vaikka koodi on sama. Joku päivettymisfaktori siin vissii. Ne enivei, sain katsastettua auton ja ei yhtäkään merkintää vikalistaan. Olen ylpeä.

Uusimmat kuvat jossa todisteena rekisterikilpi ;)

Kuva
Viimeksi muokannut Sergey, Ma 25.09.2006 00:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Hans
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 172
Liittynyt: Ti 06.09.2005 08:52
Paikkakunta: Pohja

Viesti Kirjoittaja Hans »

Hyvä meininki!

Juu spiesheckerin värit oli kyseessä.
MersuForum.net - Siinä on kaikki mitä koirasi tarvitsee
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Hmm... hoksasin päivällä kumman vian. Säädettiin nuo päästöt ym kohilleen torstaina ja auto kävi 850 rpm tyhjäkäynnillä hyvin ja ajettiin pätkä, oli käynnissä yli 30 min josta 15min tyhjäkäynnil eikä mitään oireita.

Tänään perjantai aamulla auto lähti ok käyntiin ja tyhjäkäynti oli normaali niin kauan kun kone oli kylmä, mutta sitten 60-80c lämmetessä kone paukkui ja rätisi eikä lainkaan käynyt enää tyhjäkäynnillä. Lämpimänä pauke loppu mut tyhjäkäyntiä ei edelleenkään ollut. Kylmänäkään (6h tauko) ei enää tyhjäkäyntiä ollut.

Pyöritettiin taas seoksia ja saatiin epätasainen tyhjäkäynti jonnekin 1000rpm tienoille. Huomenna testaan taas että miten käyttäytyy. Veikkaan että tyhjäkäynti toimii kylmänä taas, ja sitten lakkaa toimimasta paukkeen saattelemana.

Mistä johtuu että tuo seos vaeltelee tuolleen?

EDIT: Nyt tyhjäkäynti on taas hieno ja tasainen niin kylmällä kuin lämpimälläkin koneella. ÄST! Testiajoa on nyt suoritettu 400km vaihtelevissa olosuhteissa.

Lueskelin tuolta muualta tota auton vaeltelusta juttua ja lääkkeeksi kävis takakelkan kumit... Ei sano mulle paljoa muutakuin että jotkut kumit akselistossa. Mllaiset ne olis? Minkä nimiset ne virallisesti on?
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Monologi jatkukoon:

Tänään taas 200km ajoa ja tyhjäkäyntiongelma on vhentynyt. edelleen se on satunnaista mutta ei niin usein kun esim eilen. Luulen että pari tuhatta kun ajaa ko. ongelma on poissa.
Viimeksi muokannut Sergey, Su 24.09.2006 23:53. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
Zalbeer
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1165
Liittynyt: Ma 21.02.2005 01:40
Paikkakunta: Jkl Mlk

Viesti Kirjoittaja Zalbeer »

Sergey kirjoitti:Monologi jatkukoon:

Tänään taas 200km ajoa ja tyhjäkäyntiongelma on vhentynyt. edelleen se on staunnaista mutta ei niin usein kun esim eilen. Luulen että pari tuhatta kun ajaa ko. ongelma on poissa.

Mutta mielipideasiaan (jonka vastaus on varmaan aika selvä). Kumpi olisi hienompi: tämänhetkinen tilanne vai tämä photoshop
Du är inte inloggad :evil: Noin se tuumas, ennen on kyllä kuvat näkyny oikeen hyvin. :?
Zalbeer@hotmail.com
"Ihmiset autoissa aiheuttavat vahinkoja. Vahingot autoissa aiheuttavat ihmisiä."

Ei ole mulla autoa ei, mutta siitä viis mä välitän..
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Argh joo hei korjaan heti noi linkit. mun pitää loggaa ite eka pois ;)


Mutta mielipideasiaan takasin (jonka vastaus on varmaan aika selvä). Kumpi olisi hienompi: tämänhetkinen tilanne vai tämä photoshop
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
Zalbeer
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1165
Liittynyt: Ma 21.02.2005 01:40
Paikkakunta: Jkl Mlk

Viesti Kirjoittaja Zalbeer »

Sergey kirjoitti:Argh joo hei korjaan heti noi linkit. mun pitää loggaa ite eka pois ;)


Mutta mielipideasiaan takasin (jonka vastaus on varmaan aika selvä). Kumpi olisi hienompi: tämänhetkinen tilanne vai tämä photoshop
Joo listat ja helmat korin väriin juu... Ja peilitkin. Ja kirkkaat vilkut? :shock:
Zalbeer@hotmail.com
"Ihmiset autoissa aiheuttavat vahinkoja. Vahingot autoissa aiheuttavat ihmisiä."

Ei ole mulla autoa ei, mutta siitä viis mä välitän..
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Ei kirkkaita vilkkuja ellei saa taakse kans (maali on ilmaista)... Ja sitäpaitti haluan kirkaslasilamput ympärinsä. Taidan fotosoppaa sellasenkin ilmestyksen. Tosin kirkaslasilamput maksaa enemmä ku ite auto.


E: Ja tässä se ilmestys on :) Tässä pelkät vilkut.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Noniin ja nyt sitten palataan näihin pieniin ei niin merkityksellisiin vikoihin...

Eli öljymittari ampasee heti virrat päälle laitettua tappiin eli täysille. Onko vika anturissa vai kaapeleissa? Ja mistähän tuo anturi mahtaa löytyä...
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
AK47
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2645
Liittynyt: Ti 10.08.2004 20:00
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

Sergey kirjoitti:Noniin ja nyt sitten palataan näihin pieniin ei niin merkityksellisiin vikoihin...

Eli öljymittari ampasee heti virrat päälle laitettua tappiin eli täysille. Onko vika anturissa vai kaapeleissa? Ja mistähän tuo anturi mahtaa löytyä...
Se paine anturi on siinä öljynsuodattimelta ohjaustehostimelle päin öljylinjassa oleva piuha (jos en muista ihan väärin). Voi olla että on joku tehnyt "myyntifiksauksen" vaikka en usko kun on kyseesä 50e pirssi, paitsi jos on tehty aikaa sitten joku muu omistaja ;) Olikos se niin että irtiotettuna näyttää täyttä painetta vai pitikö laittaa vastus huijaamaan mittaria. No, selviää hetkessä kun nykäisee irti tai laittaa paikalleen ja käy vilkaisemassa mitä vaikutusta on mittarin neulaan.
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Joo pitää joku päivä alkaa jumpata ton kans taas kunhan nää iltavuorot loppuu... Samalla kuskin oven lukko on alkanut reistailemaan, eli ei tahdo mennä/kääntyä lukkoon. Muuttunut tekniikkalajiksi toi oven avaus. Tai ei se mulla ole ongelma, mutta muijalla...

E: Mittailin tossa madallusta, niin edessä 31cm lokarista pyörannäavan keskelle ja takana 27cm. Ilmeisesti siis aika yleinen perusmadallus.

Täkäläistä katsastusmiestä ei paljoo kiinnostanu madallus. Ei udellut niin kuin yhtään mitään. Ei ees katellu niitä sen tarkemmin. Se oli vaa kiinnostunu valojen toiminnasta ja pissapojan nesteistä. Pikkuse se nivelii kolisteli ja taivutteli.

No tyrkytin sit TÜV paperia ni se sano virkailijalle että arkistoi sen... ei se virkailija selvästikää ees tienny mistä se puhuu ja laitto viileesti paprun sivuun ja lätkäs vaa keltasen post-it lapun siihe jossa luki rekisterinumero mille autolle se kuuluu.

Mukava katsastuslaitos täällä. Ihan toista maata kuin mannersuomessa. Vaan eipä tääl katsastettu auto kelpaakkaan suomen katsastusviranomaisille.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Vastaa Viestiin