M110 savutus

Kaikki 25+ vuotiaita Mersun mallisarjoja koskeva keskustelu.
Vastaa Viestiin
gipsy
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 210
Liittynyt: Pe 06.01.2006 11:48
Paikkakunta: Porvoo

M110 savutus

Viesti Kirjoittaja gipsy »

M 110 savuttaa sinistä.
Voiko venttiilinvarren tiivisteet vaihtaa kantta irroittamatta?
Kun ei vuoda öljyä eikä muutakaan häikkää, niin ei
viitsisi turhaan avata, jollei aivan pakko.
Avatar
Henry V.
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 1639
Liittynyt: To 13.03.2003 14:57
Paikkakunta: Espoo

jotakin vastausta....

Viesti Kirjoittaja Henry V. »

Kyllä se onnistuu yläkautta. Vaihto onnistuu sujuvasti jousipuristin erikoistyökalulla ( orig. MB ), jolla saadaan keinuvivut painettua irti ja venttiilijousen alas. Kun venttiilijousen saa painettua hallitusti alas, niin puolikkuun malliset pitimet saa irroitettua/ asennettua. Pelkillä "meisseleillä"
yrittämällä homma kestää, ja osat putoilee....
1980 200 Autom., 1993 E 300D-24, 1994 C 180 Aut., 1997 C 230 T Aut., 2003 E 240 T Aut.( sekä muutama muunkin merkkinen)
j-ptuning
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 59
Liittynyt: Pe 17.02.2006 09:20
Paikkakunta: pöytyä

Viesti Kirjoittaja j-ptuning »

pakko kysästä tässä samalla että miten paljon savuttaa sun konees? ja millä tavalla esim. täys kaasu vedätyksessä??
w201 -89 2.0
wv golf variant
gipsy
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 210
Liittynyt: Pe 06.01.2006 11:48
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja gipsy »

j-ptuning kirjoitti:pakko kysästä tässä samalla että miten paljon savuttaa sun konees? ja millä tavalla esim. täys kaasu vedätyksessä??
Katkuttaa koko ajan. Ihan kuin pahainen paljon ajettu jaappanilainen. Käy muuten todella kauniisti ilman tikityksiä ja sivuääniä.
j-ptuning
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 59
Liittynyt: Pe 17.02.2006 09:20
Paikkakunta: pöytyä

Viesti Kirjoittaja j-ptuning »

no piru mulla on ihan sama ongelma :) täytyy itsekkin vaihtaa ohjurin kumit ja katsoa loppuuko savutus.
w201 -89 2.0
wv golf variant
cmb
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 22
Liittynyt: Su 11.06.2006 11:56

Viesti Kirjoittaja cmb »

Mites kävi, loppuko savutus kumien vaihdolla?
Avatar
Kimi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 309
Liittynyt: Ma 28.11.2005 19:14

Viesti Kirjoittaja Kimi »

Mikähän mulla tuossa 280:ssä on, kun kiihdyttää 120>160kmh ja löysää kaasun, niin sitten alkaa sinistä usvaa tulemaan oikein urakalla :D Muuten ei savuta kylmänä, kuumana tai mitenkään muutenkaan. Ja öljyäkään ei sen kummemmin kuluta, että tarvis lisäillä.
"Kerrotko ampujan epävirallisesti, Mersumiesten kesken?"
-Komisario Eero Jansson-
Avatar
Henry V.
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 1639
Liittynyt: To 13.03.2003 14:57
Paikkakunta: Espoo

jotakin vastausta :

Viesti Kirjoittaja Henry V. »

Tässä muutama mahdollisuus :
- Ventt.ohjain kumit kovettuneet/ pois paikaltaan.(= ventt.varren tiivisteet)
- Venttiili ohjaimet kuluneet.
- venttiiliohjain pudonnut paikaltaan ( harvinaisempaa, mutta näinkin on käynyt)
1980 200 Autom., 1993 E 300D-24, 1994 C 180 Aut., 1997 C 230 T Aut., 2003 E 240 T Aut.( sekä muutama muunkin merkkinen)
jupehalm
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1371
Liittynyt: To 04.11.2004 10:29
Paikkakunta: Äänekoski

Viesti Kirjoittaja jupehalm »

Kimi kirjoitti:Mikähän mulla tuossa 280:ssä on, kun kiihdyttää 120>160kmh ja löysää kaasun, niin sitten alkaa sinistä usvaa tulemaan oikein urakalla :D Muuten ei savuta kylmänä, kuumana tai mitenkään muutenkaan. Ja öljyäkään ei sen kummemmin kuluta, että tarvis lisäillä.
Ex-pystylapmussa 280E koneella oli juuri samanlainen ilmö. Arvelin että kovilla kierroksilla kaasuläppä(kaasupolkimen nostaa ylös) menee kiinni syntyy koneeseen kova alipaine, jonka seurauksena imee pikkusen öljyä venttiilivarrenkumeista läpi.
Varamsti oli venttiilinvarren kumit sen verran kuitenkin kuluneet, että täydessä rasituksessa hieman falskasi. Siis ihan hieman :)

Muissa tilanteissa ei savutellut.

Kone oli muistaakseni m110.984. Ja manuaali laatikolla..
j-ptuning
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 59
Liittynyt: Pe 17.02.2006 09:20
Paikkakunta: pöytyä

Viesti Kirjoittaja j-ptuning »

kyllä tuo munkin auto savuttaa juuri tuollai että kun kiihyttää ja päästää kaasun niin tulee putkien täydeltä sauhua=) taitaa mennä koko kone vaihtoon ensi talvena,on sen verran tyyristä hommaa ruveta korjaamaan tuota moottoria että halvemmalla pääsee kun ostaa toisen koneen.
w201 -89 2.0
wv golf variant
Tomi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 674
Liittynyt: Ke 09.04.2003 13:23
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Tomi »

Kimi kirjoitti:Mikähän mulla tuossa 280:ssä on, kun kiihdyttää 120>160kmh ja löysää kaasun, niin sitten alkaa sinistä usvaa tulemaan oikein urakalla :D Muuten ei savuta kylmänä, kuumana tai mitenkään muutenkaan. Ja öljyäkään ei sen kummemmin kuluta, että tarvis lisäillä.
Silloin kun tekee tuollalailla niin todennäköisin vika on rikkinäinen automaattilaatikon alipainemodulaattori, kalvo puhki, ja kun alipaine on korkeimillaan imee automaatti öljyä imusarjasta palotilaan. Onko vaihdot kovia ?
Uusi maodulaattori 'alipaineboxi' kehiin jos oljyä näkyy kun nappaa korkin siitä irti
Tomi
R129 500 SL -94
S124 E 220 -95
audi A6 2.8 quattro -98
Avatar
Kimi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 309
Liittynyt: Ma 28.11.2005 19:14

Viesti Kirjoittaja Kimi »

Pittääpä tutkia tarkemmin tuota modulaattoria. Loota kyllä pelaa ja vaihtaa hyvin. Itsekin epäilin ohjurinkumeja, mutta enpä ole alkanu vaihtaan niitäkään. Enkä vaiha, jos tuo savutus tuosta ei kummene ja se ei normaaliajoa haittaa. Autolla on ajettu n.200tkm, joten kovin väljäksi, tuo moottori, tuskin on muuten kulunut.
"Kerrotko ampujan epävirallisesti, Mersumiesten kesken?"
-Komisario Eero Jansson-
Kelju.K
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 6
Liittynyt: Ti 26.12.2006 00:31

Viesti Kirjoittaja Kelju.K »

Silloin kun tekee tuollalailla niin todennäköisin vika on rikkinäinen automaattilaatikon alipainemodulaattori, kalvo puhki, ja kun alipaine on korkeimillaan imee automaatti öljyä imusarjasta palotilaan. Onko vaihdot kovia ?
Uusi maodulaattori 'alipaineboxi' kehiin jos oljyä näkyy kun nappaa korkin siitä irti
Omassa ajokissa vaihtaa niin rajusti että takarenkaat kiljahtaa kun kaasupoljin on hiukankin syvemmällä. Onko siis toi "kova vaihtaminen" myös oire tuosta modulaattoriviasta..??
Ensimmäisenä pelkäsin turbon olevan vialla kun tuota sinistä savua pukkaa noiden edellämainittujen tapaan... Enpä taidakkaan vielä turboa ruveta kirvottaan, ennenkuin tuo modulaattorivaihtoehto on tutkittu. :oops: :oops: :oops:
Jos tarvitset auttavaa kättä -Etsi hihastasi
Tomi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 674
Liittynyt: Ke 09.04.2003 13:23
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Tomi »

kyllä, vaidot tulee koviksi kun modulaattori puhki. No mites mod. kuuluu, onko vaihteisto öljyä näkyvissä korkin alla?
Tomi
R129 500 SL -94
S124 E 220 -95
audi A6 2.8 quattro -98
Kelju.K
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 6
Liittynyt: Ti 26.12.2006 00:31

Viesti Kirjoittaja Kelju.K »

Ei ollut mod. Kokeilin myös ottaa sen vaihteiston alipaineletkun irti sillä seurauksella, että myös vaihdot alaspäin tulivat koviksi. :oops: :oops:
...Laitoin letkun takaisin.
Turbolta kun katkaisee öljynkierron, niin savutus lakkaa, taitaa olla vaihtoehdot vähissä...
Jos tarvitset auttavaa kättä -Etsi hihastasi
Vastaa Viestiin