w123 200D

Kaikki 25+ vuotiaita Mersun mallisarjoja koskeva keskustelu.
Vastaa Viestiin
j-ptuning
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 59
Liittynyt: Pe 17.02.2006 09:20
Paikkakunta: pöytyä

w123 200D

Viesti Kirjoittaja j-ptuning »

elikkä ois sellanen kysymys että onko tollasessa vm-83 200D dieselin pumpussa mitää mahdollisuutta saada nostettua syöttöä? tai jokin muu keino millä sais edes vähän paremmin tollasen liikkumaan? ja rahaahan en oo aatellut käyttää tollaseen hommaan yhtään :D että jos on jokin keino miten voin ite tehdä jotain :?:
w201 -89 2.0
wv golf variant
Kipsu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2066
Liittynyt: To 29.07.2004 20:17

Re: w123 200D

Viesti Kirjoittaja Kipsu »

j-ptuning kirjoitti:elikkä ois sellanen kysymys että onko tollasessa vm-83 200D dieselin pumpussa mitää mahdollisuutta saada nostettua syöttöä?
On mahiksia. Täällä on esim. lukuisia kirjoituksia siitä. Voi käyttää hakua ja tietoa löytyy aivan varmasti.
Avatar
AriK123
Mersumies
Mersumies
Viestit: 911
Liittynyt: Ke 11.06.2003 17:30
Paikkakunta: P-Karjala

Viesti Kirjoittaja AriK123 »

508 D matkamersu -70
S203 C 220 T CDI -04/05
S211 E 220 T CDI -06/07
Avatar
Heavy
Mersumies
Mersumies
Viestit: 982
Liittynyt: Ke 19.05.2004 00:41

Viesti Kirjoittaja Heavy »

Yksi vaihtoehto on laittaa siihen 240D:n syöttöpumppu. Siinä on puoli milliä suuremmat elementit.
V123 & W123

V123 langin osia saa tarjota!
Avatar
jari_w123
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1574
Liittynyt: Su 01.01.2006 20:10
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

Toinen vaihtoehto on tehdä kuten minä,eli kyllästyä koko 200D mottiin ja vaihtaa se 300D pannu ja pitää välitykset vakiona.Tuon tempun jälkeen on kuin eri auto 8) .
auto w123 200D/300DT vm, -81
Kipsu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2066
Liittynyt: To 29.07.2004 20:17

Re: w123 200D

Viesti Kirjoittaja Kipsu »

j-ptuning kirjoitti:tai jokin muu keino millä sais edes vähän paremmin tollasen liikkumaan? ja rahaahan en oo aatellut käyttää tollaseen hommaan yhtään :D että jos on jokin keino miten voin ite tehdä jotain :?:
Hop hop... pysytäänpä nyt aiheessa. Kertoisiko joku jo tuolle ne pari syöttöpumpun ruuvia joita pittää kääntää. Jospa jollain olisi vielä ne kuvat tallella joita täälläkin on ihmetelty.
Avatar
sooppa
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1164
Liittynyt: Ke 16.06.2004 18:51
Paikkakunta: vaasa

Viesti Kirjoittaja sooppa »

Joo, syöttö täysille = kaamea savu, perä mustana, kulutuksen nousu, suuttimet paskaksi. Parempi konsti olisi ottaa pumppu irti ja penkkiin, paineet ja syöttö kohdalleen, pumppu takas koneeseen ja sille kaveriksi uudet suuttimet oikein säädettynä.
vw golf variant -97,vw vento -96.
Avatar
Haisuli
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1308
Liittynyt: To 18.11.2004 19:48
Paikkakunta: Hesa

Viesti Kirjoittaja Haisuli »

Mul on nuo kuvat, yksärillä mulle voi laittaa meiliosotteen jonne voin sen kuvan laittaa.
Maltillinen itsetehty säätö tiputtaa kulutusta ja tuo mukavasti tehoja ja venyvyyttä lisää. Savutuskin saattaa lisääntyä.
Kokemusta on -81 200D.
Tai sitten voi laittaa isomman pannun, kuten yllä mainittiin.
300D ja 3.92 on varsin drift happy laite sateella.
Masta 6_2_6
Väliaikainen mese tuolla: http://mesefi.forumup.com/
j-ptuning
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 59
Liittynyt: Pe 17.02.2006 09:20
Paikkakunta: pöytyä

Viesti Kirjoittaja j-ptuning »

moi! haulla löytyi tosiaankin todella kivasti tietoa ja kuviakin löysin :D nyt on tosiaan enää työ tekemättä :wink: suuttimet menee tarkistettavaksi ja puhdistukseen samalla. kerron kyllä kun saadaan työ tehtyä niin millanen siitä tuli.

T:Joni
ps: kiitos paljon avusta.
w201 -89 2.0
wv golf variant
glacier
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 2
Liittynyt: Su 04.03.2007 17:05

Viesti Kirjoittaja glacier »

Nostetaan nyt vanhaa topicia sen verran ylös. Eli tuli hommattua tuollainen w123 200D jääradalle, ja nyt tarvisi lisätä hieman syöttöä. Ja noissa vanhoissa topiceissa ei enää näy kuin punaiset x:t kuvien paikalla. joten jos joku olisi niin ystävällinen, että viitsisi liittää kuvallisen ohjeen syötön lisäämiseen niin olisin todella kiitollinen. Koitin joillain ohjeilla, ja otin pumpun takakantta irti mutta en viitsinyt ottaa kokonaan kun sieltä alkoi tulla öljyä oikein huolella. :?

Ja jostain lueskelin ettei saisi polttoöljyllä ajaa edes omalla maallaan, vaikka auto ei kilvissä olekaan??? Voiko tuo pitää paikkaansa?
glacier
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 2
Liittynyt: Su 04.03.2007 17:05

Viesti Kirjoittaja glacier »

Sain tuohon pumpun säätöön jo vastauksen. Piti pistää vain sama kysymys BMW foorumille ja odottaa tunti niin eiköhän sieltä tullut kuvia. :roll:
Vastaa Viestiin