CLK talviajo?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
MikeCLK
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus

CLK talviajo?

Viesti Kirjoittaja MikeCLK »

Moi!
Ajattelinpa kysäistä onko kellään kokemuksia millainen CLK (vanhempi korimalli, vm.-98) on talviajossa, varsinkin tuo 320:nen. Varmaankin samanlainen kuin mikä muukin auto, mutta epäilyttää kun hiekallakin niin helposti meinaa sutia.. Itse harkitsen nyt josko ajaisi myös talvella... Penkinlämmittimiä en ole autosta löytänyt eli kylmä tulee... :D Mutta lähinnä tuo ajokäyttäytyminen kiinnostaa. :roll: Vaihdelaatikossa on nuo S ja W napit, eli saa Winter-säädön automaattiin. Osaisikohan joku vielä kertoa että miten tuo W oikeastaan vaikuttaa? Olisin kiitollinen jos joku osaisi hieman neuvoa tietämätöntä. :)
e320
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja e320 »

Kaasupolkimessa on väliasentoja ääripäiden välissä, niitä käyttämällä pitäisi pärjätä. Ja ASR:stä on oikeasti talvella hyötyä.
eerola
Asiantuntija
Asiantuntija
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eerola »

Tervetuloa Foorumille, MikeCLK!

W-asento tarkoittaa, että laatikko vaihtaa matalammilla kierroksilla ja liikkeelle lähdetään isommalla vaihteella.

Olen itse ajanut yhden talven W208:lla. Minulla oli ison nopeusluokan kitkat alla ja silti pärjäsin oikein hyvin. No, tämä tietysti riippuu ihan siitä, mihin odotustaso on asetettu: Jos kitkarenkailla varustettu takavetoinen CLK yrittää liikennevalolähdössä pysyä liukkaalla kelillä piikkipyöräisen nelivetoauton kyydissä, suru tulee varmasti puseroon. Mutta jos takavetoisen käytös tuntuu tutulta ja mieleiseltä, CLK on oikein kelpo talviauto. Ja kaatuvapenkkisellä mahtuu tekemään kahden hengen laskettelulomiakin.

Oven tiivisteet kannattaa käsitellä ennen pakkasia, jotta ikkuna tiivistyy hyvin talvellakin.
-T

[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
MikeCLK
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus

Viesti Kirjoittaja MikeCLK »

Kiitos vaan vastauksista ja vastaanotosta!:)
Itselläni on tuohon CLK:hon uudehkot 205/55 R16 nastarenkaat, niillä luulisi pärjäävän. Eli on sitten varmaan ruvettava renkaanvaihtoon, kun uhkaavasti tuota luntakin jo satelee... :roll:
waltari
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja waltari »

Mulla on yksi talvi takana Stadissa CLK:lla. Alla maailman paskimmat halpisnastat, joilla auton saa jopa puskemaan! Mutta summa summarum ihan ok talvikärry. Lämpöä riittää ja luistonesto pelastanut muutamalta varmalta metsäkeikalta. W-asento on päällä vaihdekopasta ja superkevyt-asento kaasussa muutenkin.

Eli nou problemos. Mutta itse ajan kuitenkin mahdollisimman vähän talvella, koska talviautoilu on p**seestä kun metro menee tosta talon alta :D
[color=blue][size=84][i]There's nothing as pathetic as an aging hipster.[/i][/size][/color] :?
waltari
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja waltari »

Ja nyt voin täydentää tähän että ilman luistonestoa + noi mun luokattomat nastarenkaat = POIS ALTA! :oops: Hyvä että pääsi sunnuntaina mistään liittymästä ilman sivuluisua ajamaan.

Hämeenlinnan (täydelle) väylälle oli pakko vähän tunkea väliin Kannelmäen liittymästä että pääsi liikenteeseen mukaan. Joku Astra tuli turhan lähelle perään ilmoittamaan että "kiihdytäs ny". Painoin kaasua, perä vippasi sivulle ja Astra jätti heti 50 metriä hajurakoa, kuten liukkailla oikein onkin. :twisted:

Lupaan pysyä poissa liikenteestä liukkailla myös luistoneston palattua kuvioihin.

T. Nimim. Havuja Perkele!
[color=blue][size=84][i]There's nothing as pathetic as an aging hipster.[/i][/size][/color] :?
Vastaa Viestiin