CDI Käynnistysongelmat
CDI Käynnistysongelmat
Potilas:
E320 CDI, -01. ajettu 158000km
Oireet:
-hörähtää käyntiin (500ms-1s) ja sammuu
-ei käynnisty ennenkuin seitsemännellä (tämä toistuu säännönmukaisesti)
-Ongelma satunnainen, pääosin kylmällä koneella.
-Toistettu vain kerran myös lämpimänä.
Frustraatio:
Veho (tai Hartikainen) vaihtanut hehkut (1,3,6) ja hehkun releen, suuttimet tarkastettu ja tiivistepinnat huollettu/ok. Auto kävi jo kolmannen keikan korjaamolla ja diagnoosi (testeri) oli sitä mieltä että kolmosen hehku (ylijännite) ja hehkun rele (taas rikki). Tämä kaikki siis viikon aikana. Neljättä aikaa odotellaan ens viikolle.
Omia huomioita:
Kaasutellessa polttoainesuodattimesta tulevassa kirkaassa letkussa näkyy satunnaisia ilmakuplapurskeita. Suodatin vaihtunee lähiaikoina.
Mikäli moottori ei käynnisty ja heti käynnistyksen jälkeen löysään eräälle suuttimelle menevää ruiskuputkea, tulee dieselin sekaista sihinää ja kuplia välistä (ilmaa). Jos tuon jättää kokeeksi löysälle ja starttaa, soppaa tuntuu tulevan.
Kun koneen saa käyntiin on kyyti normaalin kevyttä ja tasasta.
Kyselyikää:
Olisko syy se liitin jolla letku kytkeytyy suodattimen kanteen ? Siinä joku kumma lukitus sokka ja tuntuu että liittimessä pyörii o-rengas. Miten tuo mahtaa aueta ?
Onko CDI:ssä polttoainepumppua tankissa (tai ennen suodatinta) vai pelkästään imevä pumppu koneen kyljessä ? Takaiskuventtiileitä tämmösissä paikoissa tuskin lienee ?
Kuulopuheita:
Wanhemmissa nuo letkut syypäitä ilmavuotoihin. Korjautuu vaihtamalla letkut./liittimet. Kyseinen polttoainesuodattimen kotelomalli ollut tuotantokäytössä vain lyhyen aikaa ja vaihdettu myöhemmissä erimalliseen.
Miete:
V'ttu näitä osaa kukaan korjata. Ite on tehtävä.
E320 CDI, -01. ajettu 158000km
Oireet:
-hörähtää käyntiin (500ms-1s) ja sammuu
-ei käynnisty ennenkuin seitsemännellä (tämä toistuu säännönmukaisesti)
-Ongelma satunnainen, pääosin kylmällä koneella.
-Toistettu vain kerran myös lämpimänä.
Frustraatio:
Veho (tai Hartikainen) vaihtanut hehkut (1,3,6) ja hehkun releen, suuttimet tarkastettu ja tiivistepinnat huollettu/ok. Auto kävi jo kolmannen keikan korjaamolla ja diagnoosi (testeri) oli sitä mieltä että kolmosen hehku (ylijännite) ja hehkun rele (taas rikki). Tämä kaikki siis viikon aikana. Neljättä aikaa odotellaan ens viikolle.
Omia huomioita:
Kaasutellessa polttoainesuodattimesta tulevassa kirkaassa letkussa näkyy satunnaisia ilmakuplapurskeita. Suodatin vaihtunee lähiaikoina.
Mikäli moottori ei käynnisty ja heti käynnistyksen jälkeen löysään eräälle suuttimelle menevää ruiskuputkea, tulee dieselin sekaista sihinää ja kuplia välistä (ilmaa). Jos tuon jättää kokeeksi löysälle ja starttaa, soppaa tuntuu tulevan.
Kun koneen saa käyntiin on kyyti normaalin kevyttä ja tasasta.
Kyselyikää:
Olisko syy se liitin jolla letku kytkeytyy suodattimen kanteen ? Siinä joku kumma lukitus sokka ja tuntuu että liittimessä pyörii o-rengas. Miten tuo mahtaa aueta ?
Onko CDI:ssä polttoainepumppua tankissa (tai ennen suodatinta) vai pelkästään imevä pumppu koneen kyljessä ? Takaiskuventtiileitä tämmösissä paikoissa tuskin lienee ?
Kuulopuheita:
Wanhemmissa nuo letkut syypäitä ilmavuotoihin. Korjautuu vaihtamalla letkut./liittimet. Kyseinen polttoainesuodattimen kotelomalli ollut tuotantokäytössä vain lyhyen aikaa ja vaihdettu myöhemmissä erimalliseen.
Miete:
V'ttu näitä osaa kukaan korjata. Ite on tehtävä.
--
Jyrki, [url=http://mydrive.roadfly.com/blog/jyrkipes/]E31 (850i, -91)[/url] ja [url=http://www.jyge.net/mersu/]W210 (E320 T, -01 Avantgarde)[/url]
http://www.jyge.net/
Jyrki, [url=http://mydrive.roadfly.com/blog/jyrkipes/]E31 (850i, -91)[/url] ja [url=http://www.jyge.net/mersu/]W210 (E320 T, -01 Avantgarde)[/url]
http://www.jyge.net/
Kuunteleppas pitääkö ne commonrailputken päässä olevat alipainesäätimet ääntä . Suhinaa tai muuta vastaavaa. Jos kuuluu ylimääräisiä ääniä niin säätimeet vaihtoon. Hukkaa sieltä kautta paineet ja aiheuttaa käynnistysongelmia. Sitten, kun putkessa täydet paineet toimii normaalisti. Normaalisti säätimistä ei kuulu mitään ääntä.
O-renkaille ääni
Pitskun Veholla hoidatin saman vamman kuukausi sitten. Vaihtoivat polttoainejärjestelmään muistaakseni 8 o-rengasta. Kaikki ongelmat hävisivät eli kyseessä oli ilmavuoto. Lähti ekalla käyntiin ja sammui. Sitten vasta viidennellä jonka jälkeen toimi normaalisti. Oiskohan maksanut jotain 130egee.
.
Se moottorin kyljessä oleva suurpainepumppu ei ime polttoainetta.
Se vaan pumppaa (painetta).
Erillinen (tehokas) pumppu nostaa sen polttoaineen tankista.
Järjestelmässä on takaiskuvettiilit, jotka pitää yllä sitä rail- putken painetta, kun moottori sammutetaan.
Ilmavaivaltahan tuo minustakin vaikuttaisi, jospa se olis vaan nuo tiivisteet, niin ei niin kamalan kalliiksi enää tulisi.
Hehkuvika se tuskin on, sen kuulee kyllä käynnistä kylmänä, sekä huomaa siitä merkkivalon himmeästä jälkihehkusta.
On kaksi muutakin vikaa, jotka tulee tyypillisesti, kun ilmat kylmenee.
Suutin, tai suuttimia vuotaa "sisäänpäin", eli paluukiertoon suoraan -> rail-paine ei nouse -> auto ei käynnisty.
Rail-paineanturissa iän mukanaan tuomaa kankeutta -> järjestelmä ei saa painetietoa -> ei käynnisty.
Se moottorin kyljessä oleva suurpainepumppu ei ime polttoainetta.
Se vaan pumppaa (painetta).
Erillinen (tehokas) pumppu nostaa sen polttoaineen tankista.
Järjestelmässä on takaiskuvettiilit, jotka pitää yllä sitä rail- putken painetta, kun moottori sammutetaan.
Ilmavaivaltahan tuo minustakin vaikuttaisi, jospa se olis vaan nuo tiivisteet, niin ei niin kamalan kalliiksi enää tulisi.
Hehkuvika se tuskin on, sen kuulee kyllä käynnistä kylmänä, sekä huomaa siitä merkkivalon himmeästä jälkihehkusta.
On kaksi muutakin vikaa, jotka tulee tyypillisesti, kun ilmat kylmenee.
Suutin, tai suuttimia vuotaa "sisäänpäin", eli paluukiertoon suoraan -> rail-paine ei nouse -> auto ei käynnisty.
Rail-paineanturissa iän mukanaan tuomaa kankeutta -> järjestelmä ei saa painetietoa -> ei käynnisty.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Hartikaisella nyt neljäs reissu takana. Vaihtoivat pari hehkua lisää ja taas uuden hehkunreleen. Työt ja rele takuuseen. Maksoin, kävelin parkkipaikalle ja koitin käynnistää. Ei lähteny käyntiin. Analysaattori kiinni koneeseen => ei nosta painetta. Työnnettiin takasin halliin. Hmmm...tuikku kirjoitti:.
Se moottorin kyljessä oleva suurpainepumppu ei ime polttoainetta.
Se vaan pumppaa (painetta).
Erillinen (tehokas) pumppu nostaa sen polttoaineen tankista.
Asentajan mukaan tässä mallissa (-01) ei ole kuin se koneen päässä oleva imevä pumppu. Sähköinen siirtopumppu tulee -03 mallista eteenpäin (W211?)
Otettiin pumpulta lähtevä putki irti ja startatessa polttoaine ei liiku pumpun voimin => nyt odotellaan uutta pumppua. Voishan siinä tietty olla letku tankistakin tukossa mutta lienee liian yksinkertainen vika näin monipuoliseen autoon...
--
Jyrki, [url=http://mydrive.roadfly.com/blog/jyrkipes/]E31 (850i, -91)[/url] ja [url=http://www.jyge.net/mersu/]W210 (E320 T, -01 Avantgarde)[/url]
http://www.jyge.net/
Jyrki, [url=http://mydrive.roadfly.com/blog/jyrkipes/]E31 (850i, -91)[/url] ja [url=http://www.jyge.net/mersu/]W210 (E320 T, -01 Avantgarde)[/url]
http://www.jyge.net/
"Se on kallista vaan jos ei oo rahaa"K.Huhta kirjoitti:ELÄ OSTA SITÄ PUMPPUA VEHOLTA!!!!
Vaihtoivat pumpun => Ei apua. Vanha takasin.
Nyt raapivat päätä yli viikonlopun.
Höh.
--
Jyrki, [url=http://mydrive.roadfly.com/blog/jyrkipes/]E31 (850i, -91)[/url] ja [url=http://www.jyge.net/mersu/]W210 (E320 T, -01 Avantgarde)[/url]
http://www.jyge.net/
Jyrki, [url=http://mydrive.roadfly.com/blog/jyrkipes/]E31 (850i, -91)[/url] ja [url=http://www.jyge.net/mersu/]W210 (E320 T, -01 Avantgarde)[/url]
http://www.jyge.net/
Samanlaiset on oireet minunkin autossa,kun tämän aiheen kirjoittajalla.
Mitä tähän asti on tehty.
O-Renkaat vaihdettu polttoainejärjestelmään.
Paineet vaihtelivat edelleen.
Seuraavaksi vaihdettiin polttoaineputken paineensäädin .
Tyhjäkäynnin aaltoilu loppui (oli satunnaista) Mutta käynnistysongelmat eivät
ole poistuneet.
Tutkimuksia jatketaan lähiaikoina.
Auto 270 CDI STW-01 210 tkm.
Mitä tähän asti on tehty.
O-Renkaat vaihdettu polttoainejärjestelmään.
Paineet vaihtelivat edelleen.
Seuraavaksi vaihdettiin polttoaineputken paineensäädin .
Tyhjäkäynnin aaltoilu loppui (oli satunnaista) Mutta käynnistysongelmat eivät
ole poistuneet.
Tutkimuksia jatketaan lähiaikoina.
Auto 270 CDI STW-01 210 tkm.
Tarkoitatko sitä rail-putken päässä olevaa paineensäädintä.kojamo kirjoitti:Samanlaiset on oireet minunkin autossa,kun tämän aiheen kirjoittajalla.
Mitä tähän asti on tehty.
O-Renkaat vaihdettu polttoainejärjestelmään.
Paineet vaihtelivat edelleen.
Seuraavaksi vaihdettiin polttoaineputken paineensäädin .
Tyhjäkäynnin aaltoilu loppui (oli satunnaista) Mutta käynnistysongelmat eivät
ole poistuneet.
Tutkimuksia jatketaan lähiaikoina.
Auto 270 CDI STW-01 210 tkm.
Onko suutimille tehty mitään.
Saattaa nimittäin joskus joko roskista, tai muista syistä johtuen käydä niin, että jonkun/joidenkin suuttimien sisällä eivät kanavat enää pienillä paineilla (=esim startatessa) sulkeudukkaan oikein.
Suutin vuotaa koko ajan läpi, ns. "sisäänpäin".
Startatessa tämä muuten merkityksetön vuoto riittää aiheuttamaan tilanteen, jossa rail-paine ei nousekkaan tarpeeksi, siis järjestelmään ohjelmoidun minimin ylitse.
Silloin ei myöskään suuttimia aukaista, eikä moottori voi lähteä käyntiin.
Tai jäljelle jäänyt paine ei jaksa painasta enää suuttimen neulaa auki.
Jompsin kumpsin.
Tämä vuoto kyllä pystytään mittaamalla todentamaan, vaikkapa jossain korjaamolla, jos et itse halua sotkea paikkoja.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Kyllä sitä kuskia lähempänä olevaa päätä.Näitä tämä paikallinen korjaamo
on joutunut vaihtamaan useampia kun oireet on olleet tällaiset.
Tuota kyseistä osaa ei saanut tällä hetkellä muuta kuin veholta,ollut kuulemma toimitusvaikeuksia osatoimittajalla.
Näin varmaan tekevät kun kuulevat ettei vika poistunut.Toivottavasti se sieltä
suutimista löytyy.
Se vähän mietityttää että startatessa se kyllä hörähtää kyllä joka kerta noin
sekunniksi ,tässäkin tapauksessa vika on satunnainen ja kerran esiintyi
lämpöisenä.
on joutunut vaihtamaan useampia kun oireet on olleet tällaiset.
Tuota kyseistä osaa ei saanut tällä hetkellä muuta kuin veholta,ollut kuulemma toimitusvaikeuksia osatoimittajalla.
Näin varmaan tekevät kun kuulevat ettei vika poistunut.Toivottavasti se sieltä
suutimista löytyy.
Se vähän mietityttää että startatessa se kyllä hörähtää kyllä joka kerta noin
sekunniksi ,tässäkin tapauksessa vika on satunnainen ja kerran esiintyi
lämpöisenä.
.
Kyllä se sitten taitaa sinullakin vaan polttoaine valua takaisin tankkiin.
47= shut off valve.
Olisikkohan tuolla jotain tekemistä sen kanssa, että rail-putkessa oleva paine+polttoaine myös jäisi sinne odottamaan seuraavaa käynnistämistä.
Muuten se syöttöpumppu joutuu tosiaan nostamaan sitä löpöä aina tankista asti, se varmaan aiheuttaa sen pitkän vieterin.
Toinen mahdollinen "vuotopaikka" olisi varmaan sitten se toinen, etupään paineensäätöventtiili siinä rail-putkessa, joka muutenkin säätää sen takaisinvirtauksen.
Siinäpä ne nyt äkkiä ajatellen sitten ne paikat olisi läpikäyty, joiden takia polttoaineen tulo häiriintyisi käynnistysvaiheessa.
Venttiili-, kansi-, tai mäntävauriot voi sitten todeta ihan puristuspainemittauksella.
Kaikki johdothan on varmasti kiinni ja ehjät.
Kyllä se sitten taitaa sinullakin vaan polttoaine valua takaisin tankkiin.
47= shut off valve.
Olisikkohan tuolla jotain tekemistä sen kanssa, että rail-putkessa oleva paine+polttoaine myös jäisi sinne odottamaan seuraavaa käynnistämistä.
Muuten se syöttöpumppu joutuu tosiaan nostamaan sitä löpöä aina tankista asti, se varmaan aiheuttaa sen pitkän vieterin.
Toinen mahdollinen "vuotopaikka" olisi varmaan sitten se toinen, etupään paineensäätöventtiili siinä rail-putkessa, joka muutenkin säätää sen takaisinvirtauksen.
Siinäpä ne nyt äkkiä ajatellen sitten ne paikat olisi läpikäyty, joiden takia polttoaineen tulo häiriintyisi käynnistysvaiheessa.
Venttiili-, kansi-, tai mäntävauriot voi sitten todeta ihan puristuspainemittauksella.
Kaikki johdothan on varmasti kiinni ja ehjät.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
No nyt on käynnistysongelmat tiessään!
Vika löytyi sieltä polttoainejärjestelmän O-renkaista eli niitä kaikkia ei oltukkaan vaihdettu.
Ennen korjausta kaksi jopa alkoi vuotamaan.
Vika löytyi sieltä polttoainejärjestelmän O-renkaista eli niitä kaikkia ei oltukkaan vaihdettu.
Ennen korjausta kaksi jopa alkoi vuotamaan.
E 220 CDI avantgarde STW -14
E 280 CDI avantgarde STW -07 EX
E 270 CDI avantgarde STW -01 EX
124 250 TD 93 EX
124 200 D 90 EX
Mustang-66 V8 Museorekisteröity EX
Pontiac GTO Convertible -67 Museorekisteröity.
E 280 CDI avantgarde STW -07 EX
E 270 CDI avantgarde STW -01 EX
124 250 TD 93 EX
124 200 D 90 EX
Mustang-66 V8 Museorekisteröity EX
Pontiac GTO Convertible -67 Museorekisteröity.
320 cdi ,väykky sammuu ajoittain täydestä laukasta .
Huollossa rail painetta ei ajoittain ole ,joskus käy hyvin noin 100km ja sammuu jälleen,mistä vikaa etsisi,tässä on kyllä hyviä vinkkejä ,olisko lisää.
Suuttimien vuotoon en usko.
Saiko siirtopumppuun osia vai onko koko pumppu uusittava?
Saako korkeapaine pumppuja muualta kuin veholta?
Huollossa rail painetta ei ajoittain ole ,joskus käy hyvin noin 100km ja sammuu jälleen,mistä vikaa etsisi,tässä on kyllä hyviä vinkkejä ,olisko lisää.
Suuttimien vuotoon en usko.
Saiko siirtopumppuun osia vai onko koko pumppu uusittava?
Saako korkeapaine pumppuja muualta kuin veholta?
Mjoo, tais jäädä multa viimeinen näytös kertomatta.
Auto seisoi sitten viidennellä keikalla reilun viikon korjaamolla ja lopulta siihen vaihdettiin:
-ne pienet o-renkaat
-polttoainesuodattimen kansi o-renkaineen
Pumpuissa ei ollut vikaa. Nyt on auto toiminu vuoden kuin kello ja jaksaa vetää kattotelineet päällä rajoittimeen.
Auto seisoi sitten viidennellä keikalla reilun viikon korjaamolla ja lopulta siihen vaihdettiin:
-ne pienet o-renkaat
-polttoainesuodattimen kansi o-renkaineen
Pumpuissa ei ollut vikaa. Nyt on auto toiminu vuoden kuin kello ja jaksaa vetää kattotelineet päällä rajoittimeen.
Mulla toi ei koskaan sammunut ajosta. Ongelmat tuli aina käynnistyksessä. Mites paljon sulla on kilometrejä mittarissa ?kaltio15 kirjoitti:320 cdi ,väykky sammuu ajoittain täydestä laukasta .
Huollossa rail painetta ei ajoittain ole ,joskus käy hyvin noin 100km ja sammuu jälleen,mistä vikaa etsisi,tässä on kyllä hyviä vinkkejä ,olisko lisää.
Suuttimien vuotoon en usko.
--
Jyrki, [url=http://mydrive.roadfly.com/blog/jyrkipes/]E31 (850i, -91)[/url] ja [url=http://www.jyge.net/mersu/]W210 (E320 T, -01 Avantgarde)[/url]
http://www.jyge.net/
Jyrki, [url=http://mydrive.roadfly.com/blog/jyrkipes/]E31 (850i, -91)[/url] ja [url=http://www.jyge.net/mersu/]W210 (E320 T, -01 Avantgarde)[/url]
http://www.jyge.net/
kaltio15 kirjoitti:320 cdi ,väykky sammuu ajoittain täydestä laukasta .
Huollossa rail painetta ei ajoittain ole ,joskus käy hyvin noin 100km ja sammuu jälleen,mistä vikaa etsisi,tässä on kyllä hyviä vinkkejä ,olisko lisää.
Suuttimien vuotoon en usko.
Saiko siirtopumppuun osia vai onko koko pumppu uusittava?
Saako korkeapaine pumppuja muualta kuin veholta?
Sinun autosi pumppu on vielä purettavaa mallia, kaikkia osia saa.
Pumppuja saa muualtakin.
Railpaineen hiipuminen aiheuttaa sammumisen heti.
Oletko niitä paineantureita raplannut, tuliko vaiva sen jälkeen ?
Kaikki polttoainelinjan tiivisteet maksaa luokkaa muutamia kymppejä.
Jos et itse vaihtele, niin varmaan jo ainakin lähes kaikki dieselihuollot on niitä tehneet.
AkiP nyt ainaskin.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Mulla on tasan 2 kertaa tehnyt E320cdi -00 tuon vauhdista sammumisen ja näytölle isolla EPC teksti + jotain ota yhteys huoltoon. Katsoin testerilläni ja antoi jonkin vikakoodin + 2 mahdollista syytä: paine liian alhainen tai liian korkea. Veho väitti pumpun olevan kostea mutta en antanut vaihtaa sitä erään käynnistymisongelman yhteydessä(syy oli pa suodattimen korkki löysällä). Oisko tuossa kuitenkin vikaa...
Kaikkein hauskinta mulla tuossa sammumisessa on että molemmilla kerroilla olen tullut töistä, samasta risteyksestä kunnon riuhtaisu, sammuminen, rullaus samalle pysäkille ja uusi starttaus ja menoksi. Koskaan ei ole muualla ilmennyt vaikka on joskus tullut polkaistuakin
Kaikkein hauskinta mulla tuossa sammumisessa on että molemmilla kerroilla olen tullut töistä, samasta risteyksestä kunnon riuhtaisu, sammuminen, rullaus samalle pysäkille ja uusi starttaus ja menoksi. Koskaan ei ole muualla ilmennyt vaikka on joskus tullut polkaistuakin
.
Hetisammumisen aiheuttavia häiriöitä on tavattoman vähän.
Railpaineen heilahtaminen on niistä ylivoimaisesti yleisin, kun sitä valvotaan niin tarkasti, pienikin poikkeama ohjelman pyynnöstä aiheuttaa järjestelmän sammumisen.
Jos anturit ja johdotus on ok.
Niin ainoaksi syyksihän oikeastaan jää se polttoainelinjan paineentuottokyky, tai sen laskun syyt.
Hetisammumisen aiheuttavia häiriöitä on tavattoman vähän.
Railpaineen heilahtaminen on niistä ylivoimaisesti yleisin, kun sitä valvotaan niin tarkasti, pienikin poikkeama ohjelman pyynnöstä aiheuttaa järjestelmän sammumisen.
Jos anturit ja johdotus on ok.
Niin ainoaksi syyksihän oikeastaan jää se polttoainelinjan paineentuottokyky, tai sen laskun syyt.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Samat oireet täälläkin oli.Kettunet kirjoitti:Mulla on tasan 2 kertaa tehnyt E320cdi -00 tuon vauhdista sammumisen ja näytölle isolla EPC teksti + jotain ota yhteys huoltoon. Katsoin testerilläni ja antoi jonkin vikakoodin + 2 mahdollista syytä: paine liian alhainen tai liian korkea. Veho väitti pumpun olevan kostea mutta en antanut vaihtaa sitä erään käynnistymisongelman yhteydessä(syy oli pa suodattimen korkki löysällä). Oisko tuossa kuitenkin vikaa...
Kaikkein hauskinta mulla tuossa sammumisessa on että molemmilla kerroilla olen tullut töistä, samasta risteyksestä kunnon riuhtaisu, sammuminen, rullaus samalle pysäkille ja uusi starttaus ja menoksi. Koskaan ei ole muualla ilmennyt vaikka on joskus tullut polkaistuakin
Nyt pitäis olla auto kunnossa.
Polttoaine puoli sekoili tuon paineen kanssa.
Suodattimelta siirtopumpulle meneväputki ja paluuputki uusittiin ja siirtopomppu myös vaihdettiin.
Nyt nostaa paineen suosituksen ylärajalle, jolloin korkeapainepumppu saa löpöä.
Muoviputket kovettuvat ajan myötä samoin O -renkaat myös,sitä kautta vetelee ilmaa järjestelmään.
Jospa se nyt taas tältä osin menis 8 vuotta ?