WEITEC alustasarjat ?
WEITEC alustasarjat ?
onko foorumilaisilla minkälaisia kokemuksia weitecista?
tilasin tossa muutama viikko sitten completokselta FK:n alustasarjan.. eipäs siitä sitten kuulunut mitään niin soitin tossa vähän aikaa sitten completokselle että missähän se mahtaa olla...
vastasivat että eivät saaneetkaan sitä FK:ta niin lähettävät sitten vähän kalliimman weitecin samaan hintaan..
liennekköhän toi sitten sen kalliimpi
tilasin tossa muutama viikko sitten completokselta FK:n alustasarjan.. eipäs siitä sitten kuulunut mitään niin soitin tossa vähän aikaa sitten completokselle että missähän se mahtaa olla...
vastasivat että eivät saaneetkaan sitä FK:ta niin lähettävät sitten vähän kalliimman weitecin samaan hintaan..
liennekköhän toi sitten sen kalliimpi
Re: WEITEC alustasarjat ?
Muutama vuosi sitten tuli tilattua samaisesta "pahamaineisesta" firmasta FK:n madallusjouset W202:een, ja samanhenkinen kuvio oli silloinkin, ensin toimittivat väärät takajouset, sitten muistaakseni juurikin tuon Weitecin sarjan FK:n tilalle...ei jaksanut käydä enää vänkäämään, kun tuntui olevan niin vaikeaa muutenkin siellä tuo toimitus.Heikki kirjoitti:onko foorumilaisilla minkälaisia kokemuksia weitecista
Kyllähän ne alla pysyivät ja jotain joustivatkin, tämän jälkeen tullut tosin hankittua vain H&R-jousia, jotka esim. W210:aan maksavat 200e / kierros, eikä tarvi niin paljoa arvuutella että ovatko toimivat vai ei. Säästetään tuo turha jousitestailu muille.
Oliko sulla koko alustasarja vai vaan jouset?
Mersuharrasteet:
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
Re: WEITEC alustasarjat ?
koko alusta...Juhis. kirjoitti: Oliko sulla koko alustasarja vai vaan jouset?
mitähän ne sitten oikein yrittävät siellä prkl completoksella empähän tämän jälkeen tilaa mitään sieltä enään...
Re: WEITEC alustasarjat ?
Joo, vähän sama loppupäätelmä tullut itselläkin nykysin.Heikki kirjoitti:koko alusta...
mitähän ne sitten oikein yrittävät siellä prkl completoksella empähän tämän jälkeen tilaa mitään sieltä enään...
Ohi aiheesta
Joskus vuoden 2001 tienoilla jäi jo vähän erikoinen maku suuhun kun kyselin että oisko ollu W124:ään mitään spoilereita (puhelimitse), niin kauppasi vaan "osta luettelo osta luettelo", olikohan sillon tyyliin 75 mk + postikulut 15 mk.....jäi ostamatta helmat, mutta niin kyllä kuvastokin...
Ja silloin ainakin nuo kuvastot oli tehty jollain Paintilla tökerösti netistä löytyneiden likaisten autonkuvien päälle väärässä mittakaavassa....
Ja silloin ainakin nuo kuvastot oli tehty jollain Paintilla tökerösti netistä löytyneiden likaisten autonkuvien päälle väärässä mittakaavassa....
Mersuharrasteet:
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
Re: WEITEC alustasarjat ?
heh luulis tuon markkinoinnin kannaltakin menestyä paremmin kun noita esittely luetteloita jaettas ilmaiseksi... mut ihan miten ite tykkäävätJuhis. kirjoitti:Ohi aiheestaJoskus vuoden 2001 tienoilla jäi jo vähän erikoinen maku suuhun kun kyselin että oisko ollu W124:ään mitään spoilereita (puhelimitse), niin kauppasi vaan "osta luettelo osta luettelo", olikohan sillon tyyliin 75 mk + postikulut 15 mk.....jäi ostamatta helmat, mutta niin kyllä kuvastokin...
Ja silloin ainakin nuo kuvastot oli tehty jollain Paintilla tökerösti netistä löytyneiden likaisten autonkuvien päälle väärässä mittakaavassa....
- teamhyypio
- Vakiokalustoa
- Viestit: 171
- Liittynyt: Pe 30.09.2005 22:26
- Paikkakunta: kemi
ite laitoin nyt 124:seen weitecin -45mm laskujouset,ja kyllä ihan tyytyväinen olin. ajo-ominaisuudet eivät oikeestaan huonontuneet eivätkä parantuneet mutta auto meni tonttiin mukavasti.ja yksi rengas vain edestä raapii hieman sisälokariin... renkaina 16" 205 55 nastat.mutta voi tietenkin olla että esim 18" tassuilla saattaisi tulla ongelmia...
Jousien korokekumeillahan tuota kulkuasentoa voi vähän hienosäätää...Heikki kirjoitti:...ehkä sais perästä olla hivenen kurkeempi mut pitää tässä katsella miten se muokkautuu vielä kun ajelee
Mersuharrasteet:
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
niin saishan sillä sen 1cm verran perää korkeemmalleJuhis. kirjoitti:Jousien korokekumeillahan tuota kulkuasentoa voi vähän hienosäätää...Heikki kirjoitti:...ehkä sais perästä olla hivenen kurkeempi mut pitää tässä katsella miten se muokkautuu vielä kun ajelee
keulasta en kyllä jousia lähe irrottelemaan kun tuntuu olevan kallista puuhaa ainakin hartikaisella
Itellä oli kans weitecit -45 entisessä 124:ssa ja olin ihan tyytyväinen kerkisinköhän ajaa reilu 35tkm niillä ja korkeus pysy ainakin sen ajan melkolailla samana ja muutenkin hintaansa nähden ihan jees.. tohon nykyiseen ostan todennäköisesti kyllä konin tolpat ja eibachin vieterit vaikka kaikki kehuu bilsteinejä ja h&r niin ei kuulema juuri eroa tollasen farkun sportline alustasta eli ei hirveesti houkuta ja konit ois säädettävätkin tiedä sitten...
M-B S124 E300 TDT Sportline(talviunilla keräämässä voimia), w201 rally edition, Audi Typ81TQ, VW T3 DOKA Syncro, VW T3 Bluestar multivan, kasa muita tölkkejä ja muutama ratalelu.
No se vähän riippuu kun itehän en osta kuin etu tolpat ja kaikki jouset en halua luopua noista sportin hydrauli takaiskareista. Kun drw:ltä kyselin joskus kesällä niin oliskohan ollut jouset ja etu tolpat yhteensä ollut jossain vajaan 700 paikkeilla mutta voin muistaa tosi väärinkin, siitä kun on aikaa jo niin pirusti, pitäs melkeen taas soitella ja kysellä.. oikeestan minäpä kyselen ens viikolla parista paikka noitten hintoja niin voin laittaa tänne sitten..
M-B S124 E300 TDT Sportline(talviunilla keräämässä voimia), w201 rally edition, Audi Typ81TQ, VW T3 DOKA Syncro, VW T3 Bluestar multivan, kasa muita tölkkejä ja muutama ratalelu.
Eli voisko tästä topicista vetää sen johtopäätöksen että H&R olis pikkasen laadukkaampi jousi verrattuna weitecin vieteriin... mut myös vähän kalliimpi? Itse kun juuri tässä arvon kans et kumman sarjan 190D:hen tilaan... ja tarkotus ei oo madaltaa kun toi 40mm ja että ajomukavuus säilyisi vielä mahdollisimman hyvänä, sellainen pintakova nypyttäjä jos tosta tulee niin sit harmittaa. Aluksi ainakin jätän noi vakioiskarit kun ovat hyvässä kunnossa.
Nykyinen Auto: C180 -99
Ex Mersut: (ne jotka muistan)
Vito 108D
200D -95
190D -89
200D -92
250D -92
Vito 108Cdi
C200D -94 Elegance
200D -93
C200 Cdi -99
A170 Cdi -99
C200D -93
300D -87
190D -91
Ex Mersut: (ne jotka muistan)
Vito 108D
200D -95
190D -89
200D -92
250D -92
Vito 108Cdi
C200D -94 Elegance
200D -93
C200 Cdi -99
A170 Cdi -99
C200D -93
300D -87
190D -91
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 231
- Liittynyt: Su 07.12.2003 19:59
Ei weitecit 190:ssä ainakaan pintakovat ole, ehkä liian löysät jopa jos oikein isoa kovaa ajetaan. Mutta normaalikäytössä ihan mukavat kyllä.
Madaltavat vaan edestä vähän enemmän kuin takaa. Eli jos vaikka laittaa eteen 3 kumit ja taakse 2:set niin tulee sellainen millä pärjää vielä ihan hyvin jos ei maastoajoa harrasta.
Madaltavat vaan edestä vähän enemmän kuin takaa. Eli jos vaikka laittaa eteen 3 kumit ja taakse 2:set niin tulee sellainen millä pärjää vielä ihan hyvin jos ei maastoajoa harrasta.
H&R:n -40mm sarjan tilasin... toivottavasti ei tartte pettyä. Nyt kun vielä tietäs mitkä kumit sinne kannattaa laittaa tän H&R:n kanssa ettei tarttis puljata niiden kanssa, eli kannattaako sekä eteen että taakse laittaa samanpaksuiset ettei jompikumpi pää jää toista pahasti ylemmäksi?
Nykyinen Auto: C180 -99
Ex Mersut: (ne jotka muistan)
Vito 108D
200D -95
190D -89
200D -92
250D -92
Vito 108Cdi
C200D -94 Elegance
200D -93
C200 Cdi -99
A170 Cdi -99
C200D -93
300D -87
190D -91
Ex Mersut: (ne jotka muistan)
Vito 108D
200D -95
190D -89
200D -92
250D -92
Vito 108Cdi
C200D -94 Elegance
200D -93
C200 Cdi -99
A170 Cdi -99
C200D -93
300D -87
190D -91
Nyt tuli ostettua sitten noi puhumani konin sportit ja eibachin vieterit, eli eteen uudet tolpat ja joka nurkkaan uudet jouset. Auton koitan saada liikkeelle mahdollisimman nopeesti mutta väkisin menee heinä-elokuun paikkeille ennen kuin liikahtaa mihinkään ja pääsee testaa alustaa. Ai niin hintaa tolla setillä oli n.850€ suunnilleen.. tarkkaa summaa en muista kun en maksanut täyttä hintaa
M-B S124 E300 TDT Sportline(talviunilla keräämässä voimia), w201 rally edition, Audi Typ81TQ, VW T3 DOKA Syncro, VW T3 Bluestar multivan, kasa muita tölkkejä ja muutama ratalelu.
Velipojan 190d nakattiin keväällä tommonen weitekin 40/40 alusta sarja, Johon ei olla oltu oikein tyytyväisiä.
Varsinkin etujouset olivat aivan liian löysät keula tippui heti lyhennettyjä pohjaanlyöntikumeja vasten, autossa oli sillon edessä 3-kumit.
Asiaa koitettiin korjata laittamalla eteen 4-kumit ja lisäksi 20mm kumisuikale.
Näillä eväillä keula saatiin inhimmilliselle korkeudelle, mutta silti keula meinaa pohjata kovemmissa heitoissa. Etujouset ovat yksinkertaisesti liian löysät tai iskunvaimennus liian tehoton.
Takajousitus jäi suht sopivaan korkoon 1-kumeilla mutta sekin on turhan pehmeä.
Veljellä on ollut kahdessa aikasemmassa autossa (mazda) myös weitekin jouset muttei niissä ole ollut kysestä ongelmaa.
Varsinkin etujouset olivat aivan liian löysät keula tippui heti lyhennettyjä pohjaanlyöntikumeja vasten, autossa oli sillon edessä 3-kumit.
Asiaa koitettiin korjata laittamalla eteen 4-kumit ja lisäksi 20mm kumisuikale.
Näillä eväillä keula saatiin inhimmilliselle korkeudelle, mutta silti keula meinaa pohjata kovemmissa heitoissa. Etujouset ovat yksinkertaisesti liian löysät tai iskunvaimennus liian tehoton.
Takajousitus jäi suht sopivaan korkoon 1-kumeilla mutta sekin on turhan pehmeä.
Veljellä on ollut kahdessa aikasemmassa autossa (mazda) myös weitekin jouset muttei niissä ole ollut kysestä ongelmaa.