203 ahtimen vislaus
203 ahtimen vislaus
Nyt pitää saada viisasta tietoa. Ahdin rupesi vislaamaan yhtä äkkiä ajossa.
Auto ei ole mennyt vikatilaan ja nyt suunilleen 2000km ajettu vislaus ei ole koventunut.
Lpr:nan Auto-Suni meinas että ei haittaa menoa ja Proturbo meinas että ei ole soundit kohdillaan. Eli ketä uskoa?
Auto pelaa normaalisti, ainoa että heti kun painaa kaasu alkaa selvästi korvaan kuulua vislaaminen. Ahto vuotoja ei ole se on jo tutkittu. Siivet heiluu ja kaikki pitäs olla kunnossa. Olisiko laakeri vika?
Uusi ahdin 1700-2000€ asennettuna. Tarvitaanko erikois-työkaluja ahtimen vaihdosa ja onko iso työ?
Auto ei ole mennyt vikatilaan ja nyt suunilleen 2000km ajettu vislaus ei ole koventunut.
Lpr:nan Auto-Suni meinas että ei haittaa menoa ja Proturbo meinas että ei ole soundit kohdillaan. Eli ketä uskoa?
Auto pelaa normaalisti, ainoa että heti kun painaa kaasu alkaa selvästi korvaan kuulua vislaaminen. Ahto vuotoja ei ole se on jo tutkittu. Siivet heiluu ja kaikki pitäs olla kunnossa. Olisiko laakeri vika?
Uusi ahdin 1700-2000€ asennettuna. Tarvitaanko erikois-työkaluja ahtimen vaihdosa ja onko iso työ?
.
Mikähän auto on kyseessä.
Turboahtimen ääntely johtuu kyllä useimmiten juuri ahtovuodosta, ja juurikin kaasua paineltaessa.
Vuotopaikka voi olla hankalassakin kohden.
Hento öljyhuntu voisi paljastaa syyllisen kohdan.
Huonompi vaihtoehto on, että ahtimen siivissä joku vika, jolloin ne eivät kauaa kestäkkään.
Eli se kyllä kohta selviää, kumpaa se on.
Yleensä ylimääräinen ääni = vika.
Ahtimen vaihto on helppo ja hauska askartelutoimi.
Ensimmäisellä kerralla puoli päivää, parinkymmenen kerran jälkeen pari tuntia.
Ei tarvi erikoistyökaluja, torx avaimia kummempaa.
En nyt muista kokoa, 4mm taisi olla, toinen ahtimen tuista.
Mikähän auto on kyseessä.
Turboahtimen ääntely johtuu kyllä useimmiten juuri ahtovuodosta, ja juurikin kaasua paineltaessa.
Vuotopaikka voi olla hankalassakin kohden.
Hento öljyhuntu voisi paljastaa syyllisen kohdan.
Huonompi vaihtoehto on, että ahtimen siivissä joku vika, jolloin ne eivät kauaa kestäkkään.
Eli se kyllä kohta selviää, kumpaa se on.
Yleensä ylimääräinen ääni = vika.
Ahtimen vaihto on helppo ja hauska askartelutoimi.
Ensimmäisellä kerralla puoli päivää, parinkymmenen kerran jälkeen pari tuntia.
Ei tarvi erikoistyökaluja, torx avaimia kummempaa.
En nyt muista kokoa, 4mm taisi olla, toinen ahtimen tuista.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
.
Elä nyt ainakaan veholta osta.
Kaikilla turbopajoilla on runsaasti näitä mesen ahtimia käytettynä ja huomattavasti halvempana.
Kun oston kanssa ei ole kiirettä, niin voit katsella tuoltakin, jos on tuttu paikka, jos et osaa yhtään vieraita kieliä, niin pyydä joltain apua.
Täältä
Alipainekellolla varustettujen ero on pakoputken lähdöissä.
Niitä on kahdenlaisella kiinnityksellä pakoputkeen, tarkista omasi.
Muuten käytännön eroja ei ole, voi nakella sekaisin välillä E-C-Sprinter.
Kysele samontein 270cdi,n ahdinta, gt2256vnt.
Ja loppurahoilla käy sitten lastuttamassa.
Tuolla ahtimella ei vakiosuuttimien kanssa nouse alavääntö liikaa.
Toimii, kuten alkuperäinenkin, eroa ei huomaa, muuten, kun tehoa saa irti enemmän, samoin moottorille ilmaa.
Sellaisen ohjelmanmuutoksen jälkeen, missä ko. ahdin voidaan ottaa pakokaasujen kierrätyksen poiston kanssa huomioon, niin antaa varmaan 170-180 horsee tehoja.
Alatteleppas nyt, että ahtimen uusiminen on itseasiassa hieno juttu.
Elä nyt ainakaan veholta osta.
Kaikilla turbopajoilla on runsaasti näitä mesen ahtimia käytettynä ja huomattavasti halvempana.
Kun oston kanssa ei ole kiirettä, niin voit katsella tuoltakin, jos on tuttu paikka, jos et osaa yhtään vieraita kieliä, niin pyydä joltain apua.
Täältä
Alipainekellolla varustettujen ero on pakoputken lähdöissä.
Niitä on kahdenlaisella kiinnityksellä pakoputkeen, tarkista omasi.
Muuten käytännön eroja ei ole, voi nakella sekaisin välillä E-C-Sprinter.
Kysele samontein 270cdi,n ahdinta, gt2256vnt.
Ja loppurahoilla käy sitten lastuttamassa.
Tuolla ahtimella ei vakiosuuttimien kanssa nouse alavääntö liikaa.
Toimii, kuten alkuperäinenkin, eroa ei huomaa, muuten, kun tehoa saa irti enemmän, samoin moottorille ilmaa.
Sellaisen ohjelmanmuutoksen jälkeen, missä ko. ahdin voidaan ottaa pakokaasujen kierrätyksen poiston kanssa huomioon, niin antaa varmaan 170-180 horsee tehoja.
Alatteleppas nyt, että ahtimen uusiminen on itseasiassa hieno juttu.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Proturbossa sanovat just tosta pakoputken lähdöstä. Kuulemma hankala vaihtaa. Kyllä sitä on tullut mietittyä sen 270 ahtimen laittoa ja kyllä se olis aika kiva. Sattuuko se suoraan paikalleen kun pistää vaan? Onko hinta eroo paljon vakioon? Onko tietoo kuka laitaisi meilä päin Lpr,Kotka Kouvola alueella. Auto-Sunista ei ole enään apua tässä projektissa.
Ettei tässä karkaa cdi kone käsistä kun vaihtaa ahtimen. Eihän se sitten muuta kun uudet suuttimet,putkisto...
Saako ahdinta korjattua muuten kun uuden ostamalla? Kone on jo ohjelmoitu. Jos laittaa 270ahtimen niin pitääkö homma suorittaa uudelleen?
Autolla ajettu 275t. Paljonko ahtimen pitää kestää?
Ettei tässä karkaa cdi kone käsistä kun vaihtaa ahtimen. Eihän se sitten muuta kun uudet suuttimet,putkisto...

Saako ahdinta korjattua muuten kun uuden ostamalla? Kone on jo ohjelmoitu. Jos laittaa 270ahtimen niin pitääkö homma suorittaa uudelleen?
Autolla ajettu 275t. Paljonko ahtimen pitää kestää?
En tiedä liittyykö asiaan mutta.
Eilen käytin oman 200 CDI -03 takaisinkutsuhuollossa.
Ahtimen säätötangon voitelu ja tarkistus kerrottiin toimenpiteeksi. Mitä se nyt tarkoittaakaan?
On kai joillain paukkunut kun tehtaalta tuli kutsu. Ei kustannuksia tietty mulle.
Eilen käytin oman 200 CDI -03 takaisinkutsuhuollossa.
Ahtimen säätötangon voitelu ja tarkistus kerrottiin toimenpiteeksi. Mitä se nyt tarkoittaakaan?
On kai joillain paukkunut kun tehtaalta tuli kutsu. Ei kustannuksia tietty mulle.
EX - W 211 220 CDIA - 04
EX- W 203 200 CDIA -03
EX- W 201 190E -91
EX- W 123 230 E-85
EX- W 203 200 CDIA -03
EX- W 201 190E -91
EX- W 123 230 E-85
Re: 203 ahtimen vislaus
Jos vislauksen taajuus nousee ja laskee kuormituksen/koneen kierrosten mukaan on vika todennäköisesti ahtimen laakereissa.Vilitsu kirjoitti: Auto pelaa normaalisti, ainoa että heti kun painaa kaasu alkaa selvästi korvaan kuulua vislaaminen. Ahto vuotoja ei ole se on jo tutkittu. Siivet heiluu ja kaikki pitäs olla kunnossa. Olisiko laakeri vika?
Jos taas suhajaa samankorkuisella äänellä koko ajan on mielummin vuoto jossain.
Ahtimen huolto eli putsaus, laakerointi ja tasapainotus maksaa jonkun 3-400 esim. FIN-turbolla. Lastutettuun autoon Tuikun suosittelema 270 cdi:n ahdin on kyllä paikallaan ja kai lastuttajan kanssa pääsee yhteisymmärrykseen ohjelman päivityksen kustannuksista

FIN-turbolla onnistuu muuten myös ahtimen irrotus ja kiinnitys joten eikun nokka kohti kalakukkokaupunkia.
.
270sen ja vakion ahtimen kokoero on niin pieni, että varmaankin pelaa ilman ohjelman päivityksiäkin.
Hyvä olisi kuitenkin tarkistuttaa, ettei ohjelman pyytämässä ja toteutuneessa ahtopaineessa ole liikaa eroa.
Se ei nyt vaarallista ole, muttaa saattaa aiheuttaa jossain tilanteessa vikatilan, tai herjan näyttöön.
Kierrätys kannattaa eliminoida ohjelmasta poikkeen, se on turha.
Helpoimmalla taidat tosiaan päästä, eikä ole käymisestä huolta, jos vaihdatat.
Lastututetussa autossa, jossa myös ahtoja on nostettu, joutuu vakioahdin tosi koville.
Se mesen vakioahdin ei sitäpaitsi paljoa tehoa oikein kestäkkään.
Se on moottorin tilavuuteen ja tehoihin nähden aika pieni.
Vähän suurempi tilalle on lastutettuun paljon parempi ratkaisu ja hintakin on varmaan suunnilleen sama.
270sen ja vakion ahtimen kokoero on niin pieni, että varmaankin pelaa ilman ohjelman päivityksiäkin.
Hyvä olisi kuitenkin tarkistuttaa, ettei ohjelman pyytämässä ja toteutuneessa ahtopaineessa ole liikaa eroa.
Se ei nyt vaarallista ole, muttaa saattaa aiheuttaa jossain tilanteessa vikatilan, tai herjan näyttöön.
Kierrätys kannattaa eliminoida ohjelmasta poikkeen, se on turha.
Helpoimmalla taidat tosiaan päästä, eikä ole käymisestä huolta, jos vaihdatat.
Lastututetussa autossa, jossa myös ahtoja on nostettu, joutuu vakioahdin tosi koville.
Se mesen vakioahdin ei sitäpaitsi paljoa tehoa oikein kestäkkään.
Se on moottorin tilavuuteen ja tehoihin nähden aika pieni.
Vähän suurempi tilalle on lastutettuun paljon parempi ratkaisu ja hintakin on varmaan suunnilleen sama.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Nyt on vika korjattu. Jee
Fin-Turbo hoitii homman hienosti. Turbosta oli mennyt jotain jännää lävitse eli muutakin kun ilmaa. Epäilen imusarjan läppää mutta ei ole kerennyt tutkia sitä vielä.
Kiitokset myös Luumäen autotarvikkeelle.
Nyt taas vaan kovaa ajoo ja huonoa huoltoa
Kiitos vielä foorumilaisille ketkä neuvoi. Säästyi pitkä penni.

Kiitokset myös Luumäen autotarvikkeelle.
Nyt taas vaan kovaa ajoo ja huonoa huoltoa

Kiitos vielä foorumilaisille ketkä neuvoi. Säästyi pitkä penni.
Mitä arvon raadi sanoo sellaisesta vihellyksestä, joka alkaa heti kun turbo herää (~ 1300rpm) ja loppuu välittömästi tuossa 2000rpm jälkeen. Kun moottori lämpenee, niin vislaus loppuu kokonaan?
Turbo vaihdettiin jo kerran 30tkm sitten ja vislaus on samanlainen. Onko siis vuoto jossain vai missä mättää. Huollossa ukko totes vaan yks kantaan, että turbo se on??
Turbo vaihdettiin jo kerran 30tkm sitten ja vislaus on samanlainen. Onko siis vuoto jossain vai missä mättää. Huollossa ukko totes vaan yks kantaan, että turbo se on??
BMW-kuski on aina oikeassa
Mulla pitää oma auto myös vislausta matalilla kierroksilla. Syy on näkyvissä ahtimen imusiivissä. Jotain kovaa on mennyt joskus läpi ja tehnyt mennessään pienet jäljet siipien reunoihin.
Todella pienetkin jäljet saavat aikaan tuon vislauksen sopivilla kierroksilla näköjään. Tutun turbon vihellyksen kuulen....
Todella pienetkin jäljet saavat aikaan tuon vislauksen sopivilla kierroksilla näköjään. Tutun turbon vihellyksen kuulen....
Ihan ehjäkin turbo viheltää, toisissa koneissa ääni vain vaimentuu paremmin kuin toisissa. Vitossa vakioturbon vihellys kuuluu jos ottaa ilmansuodattimen pois tai se on huonosti paikallaan, suodatin paikallaan ei kuulu juuri mitään.
Ääni katoaa kierroksilla / kuormituksessa koska ahtimen pyörimisnopeus kasvaa ja äänen taajuus muuttuu korvin kuulumattomaksi ja/tai ääntely lakkaa kokonaan.
Äänihän tulee kun siipi leikkaa ilmaa, sama ääni kuuluu suihkarista. "Huonolla" siivellä leikkaamisesta tietysti kuuluu vielä kovempi ääni. Siitä ei kovasti kannata huolestua, jos se ääni on sen oloinen, että se on ilmanleikkaamisääntä, eikä esimerkiksi jotain laakeroinnin valittamista.
Ääni katoaa kierroksilla / kuormituksessa koska ahtimen pyörimisnopeus kasvaa ja äänen taajuus muuttuu korvin kuulumattomaksi ja/tai ääntely lakkaa kokonaan.
Äänihän tulee kun siipi leikkaa ilmaa, sama ääni kuuluu suihkarista. "Huonolla" siivellä leikkaamisesta tietysti kuuluu vielä kovempi ääni. Siitä ei kovasti kannata huolestua, jos se ääni on sen oloinen, että se on ilmanleikkaamisääntä, eikä esimerkiksi jotain laakeroinnin valittamista.
Lisää tietoa: www.skg.fi