Ruostesuojaus ei ehkä ruostu mutta muuta murhetta käsittelys

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Avatar
jameri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1059
Liittynyt: Pe 25.03.2005 23:14
Paikkakunta: Vantaa

Ruostesuojaus ei ehkä ruostu mutta muuta murhetta käsittelys

Viesti Kirjoittaja jameri »

No niin taas itku virttä, stana että kokoajan joutuu maksamaan toisten virheistä. Kun suojaatte autonne niin katsokaa ainakin seuraavat ... koskapa pojjaat antavat painepesurin laulaa huoleti ja kamaa lopuksi ruiskutellaan sinne ja tänne.

1. hainpa oman autoni W220 Veholta toisen asian takia ja kertoivat että huomasit varmaan että etuflekti pitää outoa ääntä johon että joo olen huomannu, no mikäs siinä on kysyin?
vastaus: ovat näköjään suikuttaneet ruostesuoja-ainetta osaan siivistä suojakäsittelyn yhteydessä tanakasti ja sen seurauksena se on joutunut epätasapainoon ja se taasen on hajoittanut laakerin ja nyt se sitten ottaakin kiinni kehikkoonsa.
kysymys: mikäs auttaisi
vastaus: no uutta osaa tilalle, ei korjata


2. Toista mokaa käsittelinkin jo täällä
Otsikolla
W203 kaamea krohina kuuluu alustasta, olisiko vinkkiä
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... highlight=

Siinä itse asiassa saman moinen juttu, oltiin paineella pesty niin innolla että kardaanin ýläpuoliset lämpösuojat oli rullalla sillä seurauksella että ne laahasivat kardaania vasten , siinä ihan turhaan vaihdettiin kardaanin laakeria yms kun ei tajuttu että siellä suojalevyjen alla johon ei näe on häikkää paikassa jossa ei ole ikinä häikkää.

Soitin sitten tänään Stop Rustille ja kerroin että kaksi autoa käsiteltiin ja kummassakin meille koitui melkein samanverran lisäkustannuksia kuin varsinaisesta suojauksesta.

No rouva oli ystävällinen ja selvästi epäileväinen noh maanantaina palataan asiaan, keskustelin aiheesta Veholla ja he sanoivat että että yllättävän paljon saadaan tuhoa aikaan kun pestään alustaa innokkaasti suojalevyjen poiston jälkeen, varsinkin kuulemma koneenpesu on se heidän kannaltaan tuottoisin operaatio, ei malteta kuivatella ja annetaan mennä täydellä paineella konehuoneen täydeltä kohtahan se asiakas onkin sitten Vehon luukulla kun on mystistä vikaa pannussa.

Että tuollaista, perjantain ratoksi.
Hummer H2
W203-C32AMG
ex VMax
ex 190E 2.3-16
ex W220 S500 full loadet
Naapurin puolella ruoho on aina vihreämpää mutta meillä se on pidempää.
-loesje-
Avatar
jukka-tre
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1025
Liittynyt: To 14.09.2006 19:04
Paikkakunta: Pirkanmaa / Tampere

Re: Ruostesuojaus ei ehkä ruostu mutta muuta murhetta käsitt

Viesti Kirjoittaja jukka-tre »

jameri kirjoitti:No niin taas itku virttä, stana että kokoajan joutuu maksamaan toisten virheistä. Kun suojaatte autonne niin katsokaa ainakin seuraavat ... koskapa pojjaat antavat painepesurin laulaa huoleti ja kamaa lopuksi ruiskutellaan sinne ja tänne.
Non niin. Mitäs minä sanoin !!! No joo joo, mutta sen verran monta riviä on tänne tullu aiheesta kirjoteltua, että sanotaan nyt näin.

Ruostesuojaus pitää teettää maineestaan välittävässä firmassa, tehtäviä toimia vahtien ja tekemällä välitarkastus henkilökohtaisesti ennen massausta. Tällöin varmistetaan, että purku, pesu, kuivaus on tehty asiallisesti ja että ruostetta ei ole missään. Jos on, niin pitää hiekkapuhaltaa ja pohjamaalata... Samalla ko. firmassa tajutaan, että tää hemmo tarkkailee, miten homma hoituu...

Tarttis varmaan kohta tänne foorumille avata kokonaan oma alue näille ruoste-jutuille. Nämä on riesa, mutta kunnolla laitettuna saadaan kuntoon kohtuukuluilla. Jos tyritään ja viritellään, niin sitten menee hermot kaikilta.

Tämän asian kunnolla hoitava firma löytyy tuosta alla olevasta jutusta. Toimitusjohtaja, joka itse on myös töissä mukana on myös alan liitossa jonain pomona. Ei liene varaa mokailla juttuja.

Minulla ei ole mitään intressiä kehua näitä firmoja. Kunhan vaan koitan välittää tietoa muille mersumiehille, että ruostehommat saa kuntoon jos haluaa, eikä kustannus ole auton arvoon nähden mitenkään kohtuuton. Ja myös haluan varoittaa, että kaikenlaista nyrkkipajaa halpoine hintoineen on vaikka miten (ja sitten tavan mukaan myös kalliita nyrkkipajoja).

http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=43224
Työkalu: W205 C300e -20 4Matic A Business Avantgarde (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, 4-veto, automaatti 9-v, hopea), 10 000 km
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km

- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -
Avatar
jameri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1059
Liittynyt: Pe 25.03.2005 23:14
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja jameri »

joopa joo, näin kyllä tuon sinun juttusi, noh näin jälkikäteen ajateltuna olisin päässyt halvemmalla kun olisin vaikka lavetilla vienyt kummatkin edes/takas Tampereelle suojaukseen.

tuossa virma jossa kävin, palvelu ja muutenkin meininki oli erittäin asiallista ja ihan sanoisinko viimisen päälle jne jne elikkäs en sitten tiedä missä meni mäkeen, kaksi vein kaksi huolta.

Katsotaan nyt sitten mikä on vastuunkantokyky menen maanantaina käymään ja siitä monasti näkee missä mennään, meinaan siitä kun syystä taikka toisesta tapahtuu vahinko kuinka siihen suhtaudutaan.


http://www.finikor.fi/helsinki/
Helsingissä sijaitseva toimipisteemme suorittaa tutkitusti korkea laatuista työtä. Stop-Rust Oy on TM:n testivoittaja (nr. 14 1999) ruosteenestokäsittelyn laadussa. Valittu vuonna 2000 vuoden Ruoste-Expertiksi
Olemme nr.1186
SFS 4085 edellyttää meiltä sisäistä- sekä ulkoista laadunvalvontaa ja korkeatasoisia ruosteenestoaineita.
Sisäinen laadunvalvontamme koskee kaikkia käsittelemmiämme autoja.
Hummer H2
W203-C32AMG
ex VMax
ex 190E 2.3-16
ex W220 S500 full loadet
Naapurin puolella ruoho on aina vihreämpää mutta meillä se on pidempää.
-loesje-
Avatar
IsoE
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1338
Liittynyt: Pe 07.11.2003 21:36
Paikkakunta: Täs pellon reunalla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja IsoE »

Tuolla suojautin omani myös ja sama juttu. Viskon flektissä oli paljon sitä suojausainetta. Kehoittivat katsomaan parin päivän päästä että löytyykö valumia ja antoivat mukaankin sellaisen aineen / "pumpulit" . Putsausta oli melkoisesti josta viisastuneena en vie ainakaan tuonne enää omaani. Oli älytön homma putsata moottoritilasta kaikkia muoviosia jotka olivat siinä töhnässä. Muuten suojaus oli kyllä suhteellisen hyvin tehty, mutta "suojattu" vähän ylimääräistäkin :roll: :idea:
Ex:
204.208
124.083
124.036
201.028
202.089
Avatar
jukka-tre
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1025
Liittynyt: To 14.09.2006 19:04
Paikkakunta: Pirkanmaa / Tampere

Viesti Kirjoittaja jukka-tre »

jameri kirjoitti:joopa joo, näin kyllä tuon sinun juttusi, noh näin jälkikäteen ajateltuna olisin päässyt halvemmalla kun olisin vaikka lavetilla vienyt kummatkin edes/takas Tampereelle suojaukseen.

tuossa virma jossa kävin, palvelu ja muutenkin meininki oli erittäin asiallista ja ihan sanoisinko viimisen päälle jne jne elikkäs en sitten tiedä missä meni mäkeen, kaksi vein kaksi huolta.

Katsotaan nyt sitten mikä on vastuunkantokyky menen maanantaina käymään ja siitä monasti näkee missä mennään, meinaan siitä kun syystä taikka toisesta tapahtuu vahinko kuinka siihen suhtaudutaan.


http://www.finikor.fi/helsinki/
Helsingissä sijaitseva toimipisteemme suorittaa tutkitusti korkea laatuista työtä. Stop-Rust Oy on TM:n testivoittaja (nr. 14 1999) ruosteenestokäsittelyn laadussa. Valittu vuonna 2000 vuoden Ruoste-Expertiksi
Olemme nr.1186
SFS 4085 edellyttää meiltä sisäistä- sekä ulkoista laadunvalvontaa ja korkeatasoisia ruosteenestoaineita.
Sisäinen laadunvalvontamme koskee kaikkia käsittelemmiämme autoja.
Kyllähän tuo vaikuttaa hyvinkin asialliselta paikalta noitten sivujen perusteella. Monesti tämmöset vahingot on kiinni siittä, että on esim. kiireapulaiseksi tms. palkattu uutta porukkaa, joka suttaa sitten. Sama ongelmahan on rengasliikkeissä sesonkiaikaan.

No toivottavasti jotain hyvitystä tulee ...
Työkalu: W205 C300e -20 4Matic A Business Avantgarde (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, 4-veto, automaatti 9-v, hopea), 10 000 km
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km

- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -
Avatar
jameri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1059
Liittynyt: Pe 25.03.2005 23:14
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja jameri »

Loppu hyvin kaikki hyvin, aivan loistavaa palvelua ei voi muuta sanoa, kaveri tarkisti tuulettimen ja totesi että mokattu on, pyysi tilamaan korjauksen Veholta hän soittaa sinne laskutus luvan.

Kertoi ohjeistavansa asioita uudestaan sekä muuttavansa prosessia jottei vastaavaa tapahdu jatkossa.

Ei voi kuin ihailla että miten palvelu pelaa, alusta loppuun, näin itsekkin myyntimiehenä toivoisi pystyvänsä samaan.
Hummer H2
W203-C32AMG
ex VMax
ex 190E 2.3-16
ex W220 S500 full loadet
Naapurin puolella ruoho on aina vihreämpää mutta meillä se on pidempää.
-loesje-
Vastaa Viestiin