w124 -88 200 nykii ja sammuu
w124 -88 200 nykii ja sammuu
Huoh. Eli lähes kaikkea on tullu vaihdettua ja kokeiltua, mutta ei vaan rupee auto pelittämään. Ongelmana oli että korkeilla kierroksilla rupeaa auto nykimään ja veto katoaa... parhaimmillaan auto sammuu ja käynnistyy vasta pitkien käynnistysyritysten jälkeen. Seokset näytti olevan pielessä joten vein auton veholle takuuhuoltoon. Säädön jälkeen pääsin pihasta 500m ennen kuin auto hyyty keskelle vihdintietä. Ja eiku hinaus takas veholle. Nyt sanoivat siellä etteivät ole saaneet autoa nykimään/sammumaan vaikka ovat ajelemassa käyneet.
Tuntuu hieman kun auto nykisi enemmän pakkasilla kuin lämpimillä ilmoilla... Välillä auto toimii kuin unelma ja välillä se sammuu 9 kertaa 15km matkalla... Rupeaa nyt pikkuhiljaa olemaan kaikki kortit pöydässä eikä ratkaisua tunnu löytyvän...
Osat jotka vaihdettu:Kaasarin ohjausyksikkö, lambda-anturi,kaasuttimen laippa, tulpat, johdot, lämpöanturit... Ainoa mikä mieleen tulee että vika olisi bensapumpussa, mutta kun välillä toimii moitteetta ja välillä taas ei ollenkaan...
Tuntuu hieman kun auto nykisi enemmän pakkasilla kuin lämpimillä ilmoilla... Välillä auto toimii kuin unelma ja välillä se sammuu 9 kertaa 15km matkalla... Rupeaa nyt pikkuhiljaa olemaan kaikki kortit pöydässä eikä ratkaisua tunnu löytyvän...
Osat jotka vaihdettu:Kaasarin ohjausyksikkö, lambda-anturi,kaasuttimen laippa, tulpat, johdot, lämpöanturit... Ainoa mikä mieleen tulee että vika olisi bensapumpussa, mutta kun välillä toimii moitteetta ja välillä taas ei ollenkaan...
Viimeksi muokannut sundiz, Ti 16.01.2007 16:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Hyundai i30 cw -08 1.6crdi
ex:W124 200 -88 bensa katalysaattorilla
ex:W124 200 -88 bensa katalysaattorilla
Ei toiminut auto kunnolla sen jälkeen kun oli ensimmäistä kertaa huollossa veholla. Säätivät sen jälkeen kaasuttimen takuulla ihan ilmatteeks, kun eivät ilmeisesti olleet ensimmäisellä kerralla säätäneet sitä kunnolla...jjulli kirjoitti:Mistä oot saanu mersuusi niin pitkän takuun??,kun kerroit että meni takuuseen.Autosi oli vm.1988 Anna vehon laittaa kaikki uutta osaa " takuuseen" niin varmasti autosi pelaa.
Hyundai i30 cw -08 1.6crdi
ex:W124 200 -88 bensa katalysaattorilla
ex:W124 200 -88 bensa katalysaattorilla
Onko kaasarissa alipaineletkuja? Niistä helposti tulee kaikenlaisia ihmevikoja...aikoinaan volkkarissa oli reilu 5000 kierrosta tyhjäkäynti ja eikös poliisi pysäyttänyt puhaltamaan. Siinä mittarin kanssa virnuili jotta aikas reippaat kierrokset autossas.
Eikä ne saaneet merkkiliikkeessä kuin katsottua, parin kilsan päästä taas tienposkeen. Oli letku halki ja ne kun uusi, ei mitään vikaa sen jälkeen.
Eikä ne saaneet merkkiliikkeessä kuin katsottua, parin kilsan päästä taas tienposkeen. Oli letku halki ja ne kun uusi, ei mitään vikaa sen jälkeen.
Juu kyllä ne alipaine letku on (ainakin omasta mielestä) kunnossa. Kaikki irrotin ja puhaltelin ja imin niistä ilmaa... vuotoja en havainnu... eikä näkyny kumitiivisteissäkään puutteita... PItää vissiin nostaa kaasari pöydälle ja ruveta sitä tutkimaan tarkemmin, vaikka eivät sitä suosittele kun elektroninen on mokoma härpäke... Vie sitten vaikka jonnekin pajalle kasattavaks jos ei saa enää itte pistettyä kasaanmiksei kirjoitti:Onko kaasarissa alipaineletkuja? Niistä helposti tulee kaikenlaisia ihmevikoja...aikoinaan volkkarissa oli reilu 5000 kierrosta tyhjäkäynti ja eikös poliisi pysäyttänyt puhaltamaan. Siinä mittarin kanssa virnuili jotta aikas reippaat kierrokset autossas.
Eikä ne saaneet merkkiliikkeessä kuin katsottua, parin kilsan päästä taas tienposkeen. Oli letku halki ja ne kun uusi, ei mitään vikaa sen jälkeen.
Hyundai i30 cw -08 1.6crdi
ex:W124 200 -88 bensa katalysaattorilla
ex:W124 200 -88 bensa katalysaattorilla
Nyt kävin auton just hakemassa takasin... Hyvin pelitti koko matkan. Ei nykiny vaikka kenkää anto vähän enemmänkin... Tuntu vaan että tehoa olisi jonkunverran jäänyt korjaamolle... Olivat vielä jotain perussäätöjä tehneet. Täytyy antaa koneen nyt jäähtyä ja mennä illalla taas kokeilemaan kylmällä koneella.jumetsap kirjoitti:Katso onko se läppä kunnossa mikä ohjaa lämmintä ilmaa imupuolelle pakosarjasta, meillä kans tollainen elektroninen kaasari ja sammuili milloin mihinkin -> läppä talveksi auki ja on toiminut.
Siis niin että läppä ottaa koko ajan ilman suoraan ulkoa eikä pakosarjalta? Vaiko niin että pelkästään pakosarjalta eikä ollenkaan ns. ulkoa? Ja juuri kun purin sen härpäkkeen ja voitelin että varmasti toimis
Hyundai i30 cw -08 1.6crdi
ex:W124 200 -88 bensa katalysaattorilla
ex:W124 200 -88 bensa katalysaattorilla
Niin että se saa sitä lämmintä ilmaa sieltä pakosarjalta.sundiz kirjoitti: Siis niin että läppä ottaa koko ajan ilman suoraan ulkoa eikä pakosarjalta? Vaiko niin että pelkästään pakosarjalta eikä ollenkaan ns. ulkoa? Ja juuri kun purin sen härpäkkeen ja voitelin että varmasti toimis
Eikös se ole niin että noita sähkömallisia ei kannata uusia, ennemmin vaihtaa sen katittomissa malleissa olleen, tavallisen mekaanisen?
Ja eikös ton ikäisestä autosta kannattaisi katalysaattorikin heivata mäkeen, kun moista ei vaadita
Poliitikot ja vaipat pitää vaihtaa tietyin väliajoin, ja samasta syystä.
Nyt on pakko lainata Juha Mietoa. PERKELE MIKSEI MINULLE KERROTTU? Juuri kun pari kk sitten piti ostaa pienen omaisuuden arvoinen lambda-anturikin...Siis eikö tuossa ole pakollinen toi katti? Rekisteriotteessa lukee ainaski lisähuomautuksena että vähäpäästöinen. Vai pitääkö auto uudelleenkatsastaa ilman kattia?jumetsap kirjoitti: Niin että se saa sitä lämmintä ilmaa sieltä pakosarjalta.
Eikös se ole niin että noita sähkömallisia ei kannata uusia, ennemmin vaihtaa sen katittomissa malleissa olleen, tavallisen mekaanisen?
Ja eikös ton ikäisestä autosta kannattaisi katalysaattorikin heivata mäkeen, kun moista ei vaadita
Hyundai i30 cw -08 1.6crdi
ex:W124 200 -88 bensa katalysaattorilla
ex:W124 200 -88 bensa katalysaattorilla
Onko tuontiauto? Jossakin on lakipykälä että -88 uudemmat rekisteröidään vähäpäästöisiksi jos niissä on katti. Meillä on 15.1.90 rekisteröity kaasari-124 jossa on katti, mutta ei lue papereissa mitään vähäpäästöisyydestä, ja on tuontiauto.
Jos auto on vanhempi kuin -90, niin kannattaa aina repiä katit sun muut saastevehkeet helkattiin ennen ensimmäistä rekisteröintikatsastusta niin ei tule papereihin joutavia merkintöjä.
Jos auto on vanhempi kuin -90, niin kannattaa aina repiä katit sun muut saastevehkeet helkattiin ennen ensimmäistä rekisteröintikatsastusta niin ei tule papereihin joutavia merkintöjä.
Poliitikot ja vaipat pitää vaihtaa tietyin väliajoin, ja samasta syystä.
Edellinen omistaja toi auton saksasta ja ilmeisesti rekisteröinyt sen sitten vähäpäästöiseksi ... Onnistuuko muutos vielä näin jälkeenpäin?jumetsap kirjoitti: Jos auto on vanhempi kuin -90, niin kannattaa aina repiä katit sun muut saastevehkeet helkattiin ennen ensimmäistä rekisteröintikatsastusta niin ei tule papereihin joutavia merkintöjä.
Hyundai i30 cw -08 1.6crdi
ex:W124 200 -88 bensa katalysaattorilla
ex:W124 200 -88 bensa katalysaattorilla
Re: w124 -88 200 nykii ja sammuu
Ei sitten olisi pa. pumppu rikki, polttoaineputki tai suodatin tukossa.sundiz kirjoitti:Huoh. Eli lähes kaikkea on tullu vaihdettua ja kokeiltua, mutta ei vaan rupee auto pelittämään. Ongelmana oli että korkeilla kierroksilla rupeaa auto nykimään ja veto katoaa... parhaimmillaan auto sammuu ja käynnistyy vasta pitkien käynnistysyritysten jälkeen. Seokset näytti olevan pielessä joten vein auton veholle takuuhuoltoon. Säädön jälkeen pääsin pihasta 500m ennen kuin auto hyyty keskelle vihdintietä. Ja eiku hinaus takas veholle. Nyt sanoivat siellä etteivät ole saaneet autoa nykimään/sammumaan vaikka ovat ajelemassa käyneet.
Tuntuu hieman kun auto nykisi enemmän pakkasilla kuin lämpimillä ilmoilla... Välillä auto toimii kuin unelma ja välillä se sammuu 9 kertaa 15km matkalla... Rupeaa nyt pikkuhiljaa olemaan kaikki kortit pöydässä eikä ratkaisua tunnu löytyvän...
Osat jotka vaihdettu:Kaasarin ohjausyksikkö, lambda-anturi,kaasuttimen laippa, tulpat, johdot, lämpöanturit... Ainoa mikä mieleen tulee että vika olisi bensapumpussa, mutta kun välillä toimii moitteetta ja välillä taas ei ollenkaan...
AJA MILLÄ AJAT, MUTTA MERSULLA LOPUT.
Mersu on Mersu!!! Ni...ni...niiiin, ja, sitten muut on näitä katiskoita.
Mersu on Mersu!!! Ni...ni...niiiin, ja, sitten muut on näitä katiskoita.
Re: w124 -88 200 nykii ja sammuu
Suosittelen voimakkaasti tarkistamaan polttoainesuodattimen...
Isukki oli autoa tutkiskellut ja huomasi että polttoaine pumppu pumppaa paluuletkuun bensan mukana ilmakuplia (siinä kun on sellainen läpinäkyvä erillinen suodatin). Letkuja kiristeltiin, mutta pitäisi tankki repiä koonaan irti että saa kaikki letkut varmasti tiukkaan kiinni... Loppui kuplien tuleminen, mutta kun kävi testaamassa autoa(lue: ajamassa kaasu pohjassa) niin sitten rupes taas kuplia tulemaan. Mutta kun just tuli tankki täytettyä ihan piripintaan, niin saa se odottaa otollisempaa hetkeä. Huomenna pitäis hakea uus pumppu ja kokeilla sillä. Eihän se maksa kuin pari kymppiä ...
Onko kellään tullut mieleen siirtää tuota bensansuodatinta tankin alapuolelta jonnekin mielekkäämpään paikkaan kuten konehuoneeseen, jossa sen pystyisi vaihtamaan ilman tetsausta auton alla? Vai onko sillä joku elämää suurempi tarkoitus juuri tuolla tankin alapuolella? Ajattelin että jos sen siirtäisi sieltä pois, niin olisi sitten tulevaisuudessa helpompi vaihdella sitä.
Onko kellään tullut mieleen siirtää tuota bensansuodatinta tankin alapuolelta jonnekin mielekkäämpään paikkaan kuten konehuoneeseen, jossa sen pystyisi vaihtamaan ilman tetsausta auton alla? Vai onko sillä joku elämää suurempi tarkoitus juuri tuolla tankin alapuolella? Ajattelin että jos sen siirtäisi sieltä pois, niin olisi sitten tulevaisuudessa helpompi vaihdella sitä.
Hyundai i30 cw -08 1.6crdi
ex:W124 200 -88 bensa katalysaattorilla
ex:W124 200 -88 bensa katalysaattorilla