Ois tarkotus saattaa Meseä hieman maanläheisemmäksi ja jäykemmäksi, paikallinen varaosakauppias kaupitteli ruotsalaisia jousia nimeltään Lesjöförs (oikeinkirjotuksesta en tiedä)?
Onko hyvät, huonot vai hyvin huonot?
Ainakin kamun D6R:ssä (Volvo 740 ) toimivat hyvin vakio iskareilla, sopivan "tykky" mutta ei mikään kivireki eikä myöskään jää työssyissä pomppimaan..
_Antti kirjoitti:Ois tarkotus saattaa Meseä hieman maanläheisemmäksi ja jäykemmäksi, paikallinen varaosakauppias kaupitteli ruotsalaisia jousia nimeltään Lesjöförs (oikeinkirjotuksesta en tiedä)?
Onko hyvät, huonot vai hyvin huonot?
Ainakin kamun D6R:ssä (Volvo 740 ) toimivat hyvin vakio iskareilla, sopivan "tykky" mutta ei mikään kivireki eikä myöskään jää työssyissä pomppimaan..
Mulla on Lesjöforsin jouset ja sachs sport touring iskarit. Madallusta on muistaakseni -45mm. Kyllähän nämä Lesjöforsit on ihan laatu kamaa, mulla on ollu parissa pirssissä saman merkkiset jouset ja hyvin on pelanneet.
Suosittelen kyllä vaihtamaan madallus sarjaan sopivat iskarit samalla. Muuten voi tulla kivireki ja eihän orkkikset oikein taho kestää madalluksen kanssa.
Viimeksi muokannut JuhaK, Pe 02.01.2004 20:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Edellisessä autossa oli juuri nuo Lesjöforsit orggis-iskareilla. Hyvin pelasi kun madallus oli jotain 40-45 mm luokkaa noilla jousilla. Motonetista tuli ne hankittua.
Kannattaa myös katsella aikaisempia keskusteluita W124 alustasta/madalluksesta
Itselläni 320 CE, alla ollut Vogtlandia sekä tätä Lesjöforssia ja tällä hetkellä Eibachit noin 35 mm madalluksella + Konin säädettävät kaikissa kulmissa höystettynä Eibachin kallistuksen vakaajilla edessä ja takana. Nykyiset jouset olleet alla kolme vuotta ja tuntuvat toimivan hyvin, nuo kaksi muuta pakettia väsyivät mielestäni suhteellisen nopeasti ja auto painui alas. Tällä hetkellä myös käyttöautossa (300 TE-24) Eibachit auton alkuperäisten iskareiden kanssa, auto on tosi miellyttävä ajaa.
Lisäksi: jos teillä on leveitä renkaita alla, niin suosittelen tarkastamaan taka-akseliston "kepit" 8 kpl, niiden puslat kuluvat yllättävän nopeasti ja aiheuttavat peräpään epämääräistä "uimista" ja pomppimista (samalla kannattaa tarkastaa myös takakelkan kiinnitys).
Nyt on sitten Lesjöforsin jouset hommattuna ja huomenna olis tarkotus heittää ne alle ja suunnata samalla pyörät (vähä sinneppäin) kun koulussa siihen kerran on mahdollisuus.
Onkos kellään tietoa mitä Mersun omat jousipuristimet maksaa, josko moiset ostais omaanki talliin..
(kuvat sitten suht suurikokoisia: n.500kt ja n.900kt)
Aika jämäkkä ajaa ja ei tullut mikään kivireki toisin kuin epäilin.
Ainut mikä jäi hieman harmittaan niin perä laski turhan alas, korjaantuu kylläkin sillä, kun saan aikaseksi tehtyä subeille huomattavasti pienemmän boksin..
Ja siinä samalla tuli huomattua, että takapään alatukivarret menee piakkoin vaihtoon, oli meinaan ruostunut aika pahoin juuri jousen alapään kohdalta
Hyvältä näyttää vaikka perä pikkasen laahaa ja etupää näyttäis jäävän yllättävän korkealle. No ei ainakaan ota kiinni.
Huomasitko katsoa mitkä jousikumit sulla on edessä ja takana? Niillä sais pienen "keulimisen" estettyä. Laitat vaikka eteen "1" tai "2"-kumit ja taakse "3" niin rupee varmasti olemaan vaaterissa jos nyt on samat kumit joka nurkassa. Kuten monet tietää niin takaakseliston puslat vaikuttaa perän korkeuteen myös jonkin verran joten jos väljää on niin puslia uusimalla odotettavissa parinkin sentin korotus. Toi kumien vaihto olis helpoin ja edullisin korjaus jos muut asiat on kunnossa. Tietysti kulmat joutuu tarkastamaan uudestaan jos jo kerkesit penkissä käyttää.
[url=http://www.digitalblue.fi/~tahtiklu/tahtiklubi/tahti/galleria/tuning/lindroos/lindroos.html]EX MB 200D vm.88/89[/url][url=http://www.audiclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=8683]
[color=red]EX Audi A4 1.8T ABT Sportline[/color][/url]
Lindroos kirjoitti:Huomasitko katsoa mitkä jousikumit sulla on edessä ja takana? Niillä sais pienen "keulimisen" estettyä. Laitat vaikka eteen "1" tai "2"-kumit ja taakse "3" niin rupee varmasti olemaan vaaterissa jos nyt on samat kumit joka nurkassa
Sielä on noi "3" kumit joka nurkassa.
Pitää nyt kattoa jos sen loodan heivais pellolle josko sais ton persustan nouseen jonkiverran ennenkö rupee noita kumeja vaihtaan.
C 124 320 kirjoitti:Itselläni 320 CE, alla ollut Vogtlandia sekä tätä Lesjöforssia ja tällä hetkellä Eibachit noin 35 mm madalluksella + Konin säädettävät kaikissa kulmissa höystettynä Eibachin kallistuksen vakaajilla edessä ja takana. Nykyiset jouset olleet alla kolme vuotta ja tuntuvat toimivan hyvin, nuo kaksi muuta pakettia väsyivät mielestäni suhteellisen nopeasti ja auto painui alas. Tällä hetkellä myös käyttöautossa (300 TE-24) Eibachit auton alkuperäisten iskareiden kanssa, auto on tosi miellyttävä ajaa.
Lisäksi: jos teillä on leveitä renkaita alla, niin suosittelen tarkastamaan taka-akseliston "kepit" 8 kpl, niiden puslat kuluvat yllättävän nopeasti ja aiheuttavat peräpään epämääräistä "uimista" ja pomppimista (samalla kannattaa tarkastaa myös takakelkan kiinnitys).
Moro
Kuis nuo Eibachin vakaaja sarja vaikuitti. 230sessä tuo G&M 40mm laskeva setti sekä korkeimmat kumit ja tarkoitus kesällä vaihtaa vakaajat. NYt 225/45/17 kumit ottaaa kaariin niin jäykistääkö tuo vakaasarjasen verran lisää että kantatessa ei ulisi ja gummi haise sisällä.
C 124 320 kirjoitti:Itselläni 320 CE, alla ollut Vogtlandia sekä tätä Lesjöforssia ja tällä hetkellä Eibachit noin 35 mm madalluksella + Konin säädettävät kaikissa kulmissa höystettynä Eibachin kallistuksen vakaajilla edessä ja takana. Nykyiset jouset olleet alla kolme vuotta ja tuntuvat toimivan hyvin, nuo kaksi muuta pakettia väsyivät mielestäni suhteellisen nopeasti ja auto painui alas. Tällä hetkellä myös käyttöautossa (300 TE-24) Eibachit auton alkuperäisten iskareiden kanssa, auto on tosi miellyttävä ajaa.
Lisäksi: jos teillä on leveitä renkaita alla, niin suosittelen tarkastamaan taka-akseliston "kepit" 8 kpl, niiden puslat kuluvat yllättävän nopeasti ja aiheuttavat peräpään epämääräistä "uimista" ja pomppimista (samalla kannattaa tarkastaa myös takakelkan kiinnitys).
Moro
Kuis nuo Eibachin vakaaja sarja vaikuitti. 230sessä tuo G&M 40mm laskeva setti sekä korkeimmat kumit ja tarkoitus kesällä vaihtaa vakaajat. NYt 225/45/17 kumit ottaaa kaariin niin jäykistääkö tuo vakaasarjasen verran lisää että kantatessa ei ulisi ja gummi haise sisällä.
Terveisin
Petri
niinpä kerro tietosi , entä hinta?
yksi on jos löytää käytetyt sportlinen vakaajatangot, tai vaikka 3satkun vakaaja tangot, ne on jo paljon tuhdimpaa kuin esim. noku 200.