w124 madallusjouset

Kaikki Mersujen muokkaamiseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
_Antti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 592
Liittynyt: Ma 21.07.2003 16:21
Paikkakunta: Laihia

w124 madallusjouset

Viesti Kirjoittaja _Antti »

Ois tarkotus saattaa Meseä hieman maanläheisemmäksi ja jäykemmäksi, paikallinen varaosakauppias kaupitteli ruotsalaisia jousia nimeltään Lesjöförs (oikeinkirjotuksesta en tiedä)?

Onko hyvät, huonot vai hyvin huonot?

Ainakin kamun D6R:ssä (Volvo 740 :wink: ) toimivat hyvin vakio iskareilla, sopivan "tykky" mutta ei mikään kivireki eikä myöskään jää työssyissä pomppimaan..
[img]http://i2.photobucket.com/albums/y3/_Antti/2010/aava10.jpg[/img]
JuhaK
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 498
Liittynyt: Su 29.06.2003 22:28
Paikkakunta: Tornio

Re: w124 madallusjouset

Viesti Kirjoittaja JuhaK »

_Antti kirjoitti:Ois tarkotus saattaa Meseä hieman maanläheisemmäksi ja jäykemmäksi, paikallinen varaosakauppias kaupitteli ruotsalaisia jousia nimeltään Lesjöförs (oikeinkirjotuksesta en tiedä)?

Onko hyvät, huonot vai hyvin huonot?

Ainakin kamun D6R:ssä (Volvo 740 :wink: ) toimivat hyvin vakio iskareilla, sopivan "tykky" mutta ei mikään kivireki eikä myöskään jää työssyissä pomppimaan..
Mulla on Lesjöforsin jouset ja sachs sport touring iskarit. Madallusta on muistaakseni -45mm. Kyllähän nämä Lesjöforsit on ihan laatu kamaa, mulla on ollu parissa pirssissä saman merkkiset jouset ja hyvin on pelanneet.

Suosittelen kyllä vaihtamaan madallus sarjaan sopivat iskarit samalla. Muuten voi tulla kivireki ja eihän orkkikset oikein taho kestää madalluksen kanssa.
Viimeksi muokannut JuhaK, Pe 02.01.2004 20:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Juhis.
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 2328
Liittynyt: Ti 08.04.2003 01:12
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja Juhis. »

Edellisessä autossa oli juuri nuo Lesjöforsit orggis-iskareilla. Hyvin pelasi kun madallus oli jotain 40-45 mm luokkaa noilla jousilla. Motonetista tuli ne hankittua.

Kannattaa myös katsella aikaisempia keskusteluita W124 alustasta/madalluksesta

http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=2029

http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... highlight=
Mersuharrasteet:
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
Avatar
C 124 320
Mersumies
Mersumies
Viestit: 756
Liittynyt: Pe 26.12.2003 22:21

W124 alusta

Viesti Kirjoittaja C 124 320 »

Itselläni 320 CE, alla ollut Vogtlandia sekä tätä Lesjöforssia ja tällä hetkellä Eibachit noin 35 mm madalluksella + Konin säädettävät kaikissa kulmissa höystettynä Eibachin kallistuksen vakaajilla edessä ja takana. Nykyiset jouset olleet alla kolme vuotta ja tuntuvat toimivan hyvin, nuo kaksi muuta pakettia väsyivät mielestäni suhteellisen nopeasti ja auto painui alas. Tällä hetkellä myös käyttöautossa (300 TE-24) Eibachit auton alkuperäisten iskareiden kanssa, auto on tosi miellyttävä ajaa.

Lisäksi: jos teillä on leveitä renkaita alla, niin suosittelen tarkastamaan taka-akseliston "kepit" 8 kpl, niiden puslat kuluvat yllättävän nopeasti ja aiheuttavat peräpään epämääräistä "uimista" ja pomppimista (samalla kannattaa tarkastaa myös takakelkan kiinnitys).
Avatar
_Antti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 592
Liittynyt: Ma 21.07.2003 16:21
Paikkakunta: Laihia

Viesti Kirjoittaja _Antti »

Nyt on sitten Lesjöforsin jouset hommattuna ja huomenna olis tarkotus heittää ne alle ja suunnata samalla pyörät (vähä sinneppäin) kun koulussa siihen kerran on mahdollisuus.

Onkos kellään tietoa mitä Mersun omat jousipuristimet maksaa, josko moiset ostais omaanki talliin.. :roll:
[img]http://i2.photobucket.com/albums/y3/_Antti/2010/aava10.jpg[/img]
Avatar
PM
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4204
Liittynyt: Ma 10.03.2003 22:34
Paikkakunta: Tre

Viesti Kirjoittaja PM »

_Antti kirjoitti:Onkos kellään tietoa mitä Mersun omat jousipuristimet maksaa, josko moiset ostais omaanki talliin.. :roll:
KL:ssä 840€. 8)
Taitaa olla tämännäköinen monimutkainen härveli. :shock:

Kuva
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Avatar
_Antti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 592
Liittynyt: Ma 21.07.2003 16:21
Paikkakunta: Laihia

Viesti Kirjoittaja _Antti »

:shock: Joo-o, aika suolanen hinta.. Taitaapi jäädä hankkimatta.
[img]http://i2.photobucket.com/albums/y3/_Antti/2010/aava10.jpg[/img]
Avatar
Kimmo S.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 696
Liittynyt: La 12.07.2003 00:26

Viesti Kirjoittaja Kimmo S. »

Paikallinen pajamestari varmaan väsää puristimet kädenkäänteessä, hieman edullisemmin :)
Volvo 855 T-5R & V70R AWD
Avatar
_Antti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 592
Liittynyt: Ma 21.07.2003 16:21
Paikkakunta: Laihia

Viesti Kirjoittaja _Antti »

Nyt on sitten uudet fieterit alla!

Ennen: http://photo.jippii.fi/fi/image//data/p ... 26109.jpeg

Jälkeen: http://photo.jippii.fi/fi/image//data/p ... 09546.jpeg

(kuvat sitten suht suurikokoisia: n.500kt ja n.900kt)

Aika jämäkkä ajaa ja ei tullut mikään kivireki toisin kuin epäilin.
Ainut mikä jäi hieman harmittaan niin perä laski turhan alas, korjaantuu kylläkin sillä, kun saan aikaseksi tehtyä subeille huomattavasti pienemmän boksin.. 8)

Ja siinä samalla tuli huomattua, että takapään alatukivarret menee piakkoin vaihtoon, oli meinaan ruostunut aika pahoin juuri jousen alapään kohdalta :cry:
[img]http://i2.photobucket.com/albums/y3/_Antti/2010/aava10.jpg[/img]
Avatar
Lindroos
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 358
Liittynyt: Ti 18.03.2003 21:47
Paikkakunta: Ähtäri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lindroos »

Hyvältä näyttää vaikka perä pikkasen laahaa ja etupää näyttäis jäävän yllättävän korkealle. No ei ainakaan ota kiinni.

Huomasitko katsoa mitkä jousikumit sulla on edessä ja takana? Niillä sais pienen "keulimisen" estettyä. Laitat vaikka eteen "1" tai "2"-kumit ja taakse "3" niin rupee varmasti olemaan vaaterissa jos nyt on samat kumit joka nurkassa. Kuten monet tietää niin takaakseliston puslat vaikuttaa perän korkeuteen myös jonkin verran joten jos väljää on niin puslia uusimalla odotettavissa parinkin sentin korotus. Toi kumien vaihto olis helpoin ja edullisin korjaus jos muut asiat on kunnossa. Tietysti kulmat joutuu tarkastamaan uudestaan jos jo kerkesit penkissä käyttää.
[url=http://www.digitalblue.fi/~tahtiklu/tahtiklubi/tahti/galleria/tuning/lindroos/lindroos.html]EX MB 200D vm.88/89[/url][url=http://www.audiclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=8683]
[color=red]EX Audi A4 1.8T ABT Sportline[/color][/url]
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12808
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

Low is the way to go :lol:

mitä kustansi jouset?
Avatar
_Antti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 592
Liittynyt: Ma 21.07.2003 16:21
Paikkakunta: Laihia

Viesti Kirjoittaja _Antti »

Lindroos kirjoitti:Huomasitko katsoa mitkä jousikumit sulla on edessä ja takana? Niillä sais pienen "keulimisen" estettyä. Laitat vaikka eteen "1" tai "2"-kumit ja taakse "3" niin rupee varmasti olemaan vaaterissa jos nyt on samat kumit joka nurkassa
Sielä on noi "3" kumit joka nurkassa.

Pitää nyt kattoa jos sen loodan heivais pellolle josko sais ton persustan nouseen jonkiverran ennenkö rupee noita kumeja vaihtaan.

epk kirjoitti:Low is the way to go

mitä kustansi jouset?
Go Low, Go Slow, Be Cool And Play Rock'n Roll 8)

Maksoivat vähän alle 200e
[img]http://i2.photobucket.com/albums/y3/_Antti/2010/aava10.jpg[/img]
Avatar
Petri A
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 403
Liittynyt: Ke 22.10.2003 11:42
Paikkakunta: Uusimaa
Viesti:

Re: W124 alusta

Viesti Kirjoittaja Petri A »

C 124 320 kirjoitti:Itselläni 320 CE, alla ollut Vogtlandia sekä tätä Lesjöforssia ja tällä hetkellä Eibachit noin 35 mm madalluksella + Konin säädettävät kaikissa kulmissa höystettynä Eibachin kallistuksen vakaajilla edessä ja takana. Nykyiset jouset olleet alla kolme vuotta ja tuntuvat toimivan hyvin, nuo kaksi muuta pakettia väsyivät mielestäni suhteellisen nopeasti ja auto painui alas. Tällä hetkellä myös käyttöautossa (300 TE-24) Eibachit auton alkuperäisten iskareiden kanssa, auto on tosi miellyttävä ajaa.

Lisäksi: jos teillä on leveitä renkaita alla, niin suosittelen tarkastamaan taka-akseliston "kepit" 8 kpl, niiden puslat kuluvat yllättävän nopeasti ja aiheuttavat peräpään epämääräistä "uimista" ja pomppimista (samalla kannattaa tarkastaa myös takakelkan kiinnitys).
Moro

Kuis nuo Eibachin vakaaja sarja vaikuitti. 230sessä tuo G&M 40mm laskeva setti sekä korkeimmat kumit ja tarkoitus kesällä vaihtaa vakaajat. NYt 225/45/17 kumit ottaaa kaariin niin jäykistääkö tuo vakaasarjasen verran lisää että kantatessa ei ulisi ja gummi haise sisällä.

Terveisin

Petri
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12808
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Re: W124 alusta

Viesti Kirjoittaja epk »

aalpe kirjoitti:
C 124 320 kirjoitti:Itselläni 320 CE, alla ollut Vogtlandia sekä tätä Lesjöforssia ja tällä hetkellä Eibachit noin 35 mm madalluksella + Konin säädettävät kaikissa kulmissa höystettynä Eibachin kallistuksen vakaajilla edessä ja takana. Nykyiset jouset olleet alla kolme vuotta ja tuntuvat toimivan hyvin, nuo kaksi muuta pakettia väsyivät mielestäni suhteellisen nopeasti ja auto painui alas. Tällä hetkellä myös käyttöautossa (300 TE-24) Eibachit auton alkuperäisten iskareiden kanssa, auto on tosi miellyttävä ajaa.

Lisäksi: jos teillä on leveitä renkaita alla, niin suosittelen tarkastamaan taka-akseliston "kepit" 8 kpl, niiden puslat kuluvat yllättävän nopeasti ja aiheuttavat peräpään epämääräistä "uimista" ja pomppimista (samalla kannattaa tarkastaa myös takakelkan kiinnitys).
Moro

Kuis nuo Eibachin vakaaja sarja vaikuitti. 230sessä tuo G&M 40mm laskeva setti sekä korkeimmat kumit ja tarkoitus kesällä vaihtaa vakaajat. NYt 225/45/17 kumit ottaaa kaariin niin jäykistääkö tuo vakaasarjasen verran lisää että kantatessa ei ulisi ja gummi haise sisällä.

Terveisin

Petri

niinpä kerro tietosi :lol: , entä hinta?

yksi on jos löytää käytetyt sportlinen vakaajatangot, tai vaikka 3satkun vakaaja tangot, ne on jo paljon tuhdimpaa kuin esim. noku 200.
Vastaa Viestiin