paras alustan massaus aine???

Kaikki 25+ vuotiaita Mersun mallisarjoja koskeva keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
jusa82
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2229
Liittynyt: Ti 14.09.2004 21:50
Paikkakunta: Koski TL

paras alustan massaus aine???

Viesti Kirjoittaja jusa82 »

moro!

Tossa peltihommat alkaa olemaan valmiita, samoin maalaus. Tiedustelisin hyvää matskua pohjaan, semmoista jolla saisi alkuperäisen massauksen tyylisen pinnan aikaan.

Eilen kokeilin massailla jollakin halpamassoilla, oli lähinnä kuin vettä olisi laittanut ruiskulla auton pohjaan. Ei vaikuttanut myöskään työpaineenkaan vaihto välillä 2 - 4 baaria. Massaukseen käytin ihan oikeita välineitä, joten ei se siitäkään voi olla kiinni...

Eli mikä on paras tavara (ehkä Dinitrol) ja kuinka monta pulloa sitä tavaraa menee, massattava alue pohja ja takalokarit.
203 cdi
123 200 d mr

+ n. 20 muuta mb autoa ja pari kontio-sisua

w115/123 osia coupesta farmariin-JATKUVASTI TARJOLLA
Avatar
tgts
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 188
Liittynyt: To 25.11.2004 22:37
Paikkakunta: Parainen

Viesti Kirjoittaja tgts »

Itse olen tehnyt tähän tapaan: ensin kotelosuojaöljy (Dinitrol ML) alle, jotta imeytyy kaikkiin saumoihin ja huokosiin. Olen antanut kuivua muutaman päivän, ja sitten vasta ruiskuttanut massaa (esim. Dinitrol Car). Jos massan ruiskuttaa heti, on vaarana että alkaa valua pois kun öljy alla on vielä ihan tuoretta. Ruoste on pysynyt hyvin pois kun talviaikaan pitää pohjan puhtaana ja huolehtii ettei lattiamattojen alla ole kosteutta. Usein näkee vanhemmissa mersuissa sellaista, että alapuolelta pohja on ihan ok näköinen, mutta kun katsoo lattiamattojen alle, onkin vettä, ruostetta ja homehtuneita lattiaeristeen riekaleita aivan riittävästi :evil:
W123 240D -84 // S124 300TDT -92 // W126 280SE -85
Avatar
jusa82
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2229
Liittynyt: Ti 14.09.2004 21:50
Paikkakunta: Koski TL

massa

Viesti Kirjoittaja jusa82 »

kiitoksia

Joo, pohjastahan nuo on yleensä hyvän näköisiä, mattojen alta vähän avarakatseisuus auttaa :lol:

Mä oon törmännyt noissa mun kahdessa vanhassa mersussa siihen, että (W 115 ja 123) pahimmat ruostekohdat on ollu aina kuskin penkin kohdalla. Samoin myös nuo romuttamojen autot, joista olen sisustoja purkanut....

Joo, tarkoituksena on saada mahd. alkuperäinen massauksen näköinen pinta, eipähän sitten vittuilla (aivan mahdottomasta) museokatsastuksessa. :shock: :shock:
203 cdi
123 200 d mr

+ n. 20 muuta mb autoa ja pari kontio-sisua

w115/123 osia coupesta farmariin-JATKUVASTI TARJOLLA
Vastaa Viestiin