laturi lakkasi toimimasta

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
seppom
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 110
Liittynyt: Ke 19.04.2006 18:42
Paikkakunta: virolahti

laturi lakkasi toimimasta

Viesti Kirjoittaja seppom »

:D Laturi lakkasi työntämästä virtaa .abs alkoi vilkuttamaan pysäytin auton . Eikä startannut uudelleen . Onneksi oli varaosa puoti vieressä piti ostaa uusi akku että pääsi kotiin.mittasin kotona jännitteen eikä lataa otin hiilisiillan irti sehän on laturin takkaa 2kpl ristipää ruuveja.hiilet näkyvissä noin 10mm puhdistin eikä lataa. Voisiko joku muu olla syynä ed mainittuun ,Tuo abs on vilkutellut vähän aikaa aikaisemminkin. Huomenna jatketaan onko vinkkejä kiitos.
keef
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1004
Liittynyt: Ma 09.02.2004 21:00

Viesti Kirjoittaja keef »

- säädin rikki.
Avatar
kualeppi2
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 127
Liittynyt: Ke 25.10.2006 12:33
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja kualeppi2 »

Syitä voi olla moniakin. Palaakos Latauksen merkkivalo, kun käännät virrat päälle, mutta et vielä käynnistä? Mahdollisuuksiahan on esim. diodit, latausjännitteen säädin jne...
Meleko varmasti ehkä kyllä... Tahi sitte ee...
mikko1981
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 486
Liittynyt: Ti 31.08.2004 13:02
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja mikko1981 »

Säädin rikki.
edesmennyt
W201
seppom
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 110
Liittynyt: Ke 19.04.2006 18:42
Paikkakunta: virolahti

Laturi lakkasi toimimasta

Viesti Kirjoittaja seppom »

:D Niin Laturi on bosch Ja auto 190d 201 90 Niin Hiilisillan kerkesin ottaa pois Mielestäni Startatessa mittari taulussa ei palanut kuin hehkun merkkivalo.Voisiko olla vain hiilet .Säätimen vaihtamiseksi täytynee irroittaa laturi.
aseva
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 369
Liittynyt: Su 25.09.2005 18:15
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja aseva »

Olikos hiilten päät mustuneet, elikkäs eivät kiiltäneet? Jos hiiliä vielä jäljellä, niin luikurengas kulunut puhki. Säätimen vaihtamiseen ei laturia tarvitse irrottaa, sillä säädin on siinä hiilisillassa. Liukurenkaan kunnon voit tarkistaa peilin ja taskulampun avulla laturia irrottamatta.
Ajokit:

Fiat Ducato-98
Vectra D -06
DKW Hummel -61
seppom
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 110
Liittynyt: Ke 19.04.2006 18:42
Paikkakunta: virolahti

laturi

Viesti Kirjoittaja seppom »

:) Laturin hiilen päät on kiiltävät noin 10mm jäljellä täytynee tutkia se liukurengas .
aseva
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 369
Liittynyt: Su 25.09.2005 18:15
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja aseva »

Tuskin vika hiilirenkaassa, jos hiilten päät kiiltävät. Kokeile uudella sääidin/hiilipaketilla. Maksaa kympin verran. Samalla tietenkin kurkkaat liukurenkaan. Tuossa olisi uusi 85 ampeerin laturi. 95,- + postikulut 12,-. Huomenna perillä missäpäin Suomea tahansa.
Ajokit:

Fiat Ducato-98
Vectra D -06
DKW Hummel -61
seppom
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 110
Liittynyt: Ke 19.04.2006 18:42
Paikkakunta: virolahti

Laturi lakkasi toimimasta

Viesti Kirjoittaja seppom »

:D Vika taisi löytyä nyt lataa taas.Säädin siellä temppuili, Eikä ollut tosiaan paha vaihtaa. Sillä ehkä selittyi se abs vilkuttelu myös . Nyt palaa myös mittaritaulun valot ennen starttia kun avaimen laittaa virtalukkoon. Kiitos vastanneille.
mikko1981
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 486
Liittynyt: Ti 31.08.2004 13:02
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja mikko1981 »

Hyvä että tuli kuntoon. 8)
edesmennyt
W201
lepardi
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 3
Liittynyt: Ke 03.01.2007 18:22
Paikkakunta: Nurmijärvi

Apua tarvis II

Viesti Kirjoittaja lepardi »

Terve! Nyt toinen viesti tänne ja toinen ongelma, ensimmäiseen apu tuli loistavasti kiitos siitä!

Niin eli viime viikolla pääsin hinausauton kyytiin eikä se tietysti ole ikinä mukavaa, paitsi vakuutusyhtiön piikkiin niin ehkä kuitenkin menettelevä kokemus. Mutta asiaan eli ei lähtenyt Mersu käyntiin (MB 220 Cdi Sportcoupe -01) illalla duunipaikan parkkikselta. Siis virtaa ei tullut lainkaan ei edes avannut keskuslukituksen ovia yms. No hinurilla himaan akku lataukseen ja avot kävi taas. No pari päivää myöhemmin oli akku taas tyhjä. No eikun minä uutta akkua ostamaan ja akku kiinni tyytyväisenä auton rattiin nyt toimii. No auto talliin ja sitä siivoamaan no peruutan tästä ulos, ei vit. ei taaskaan virtaa eli akku uusittu mutta ongelma jäi. Nyt sitten vika lienee laturissa, mutta miten saan sen varmistettua tai onko muita vaihtoehtoja? joku oikarihan se tietty voi olla kun akku menee tyhjäksi. Mutta kertokaahan joku mitä pitäisi tehdä?
Avatar
juhape
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1018
Liittynyt: Ti 28.10.2003 21:27
Paikkakunta: Pieksämäki

Viesti Kirjoittaja juhape »

Aluksi volttimittarilla mittaat auton käydessä akun navoilta jännitteen.
Jos laturi on ehjä ja lataa niin pitäisi näyttää n.13.5-14V...
Kuvauksestasi päätellen uskoisin että laturi on sökö.
MB E280 CDI 4Matic -07 AMG-Look
Ford Focus Trend Wagon -11(Vaimon auto)
Zetor 6245 + Quicke 520 etukuormaaja -89
David Brown 996 -76
MF 35 -59
Tunturi Super Sport -85
Ja vielä Stiga Park 12 HST -90 :)
keef
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1004
Liittynyt: Ma 09.02.2004 21:00

Viesti Kirjoittaja keef »

keef kirjoitti:- säädin rikki.
- säädin rikki. :D
lepardi
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 3
Liittynyt: Ke 03.01.2007 18:22
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja lepardi »

juhape kirjoitti:Aluksi volttimittarilla mittaat auton käydessä akun navoilta jännitteen.
Jos laturi on ehjä ja lataa niin pitäisi näyttää n.13.5-14V...
Kuvauksestasi päätellen uskoisin että laturi on sökö.
Laturi toimii jännite oli yli 14V Eli joku muu purkaa nyt akkuani. Niin osaisiko joku kertoa/jaksaisiko joku kirjoittaa mistä saisi sulakekaavion tuohon pirssiin suomeksi??? kaverin kanssa tutkittiin niitä ja ei oikein auennut että tietäsi mikä kuuluu mihinkin. Onpahan jokunen sulake tuollaisessa autossa.
Vastaa Viestiin