Lisää voimaa 320cdi:hin?

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Avatar
Vee
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 13
Liittynyt: Ma 19.03.2007 19:57
Paikkakunta: Kaakonkulma

Lisää voimaa 320cdi:hin?

Viesti Kirjoittaja Vee »

Sain vihdoinkin hommattua itselleni oman pienen velkahelvetin, e320cdi:n (w210) ja heti alkoi tekemään mieli lisää.
Siispä, kuinka tämmöiseen ajokatokseen saapi lisää liikettä, kuitenkaan nostamatta mottia nokalta...?
Avatar
Antti V
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1495
Liittynyt: To 03.06.2004 10:32
Paikkakunta: Naantali/Nummela

Viesti Kirjoittaja Antti V »

Jos haluaa toimivia hevosia siihen helposti lisää, kannattaa suunnata keula kohti Leppävettä ja siellä Alt-Controll Oy:hyn. Siellä Tohtori Karala loihtii sen auton aikalailla erilaatuiseksi.

Mutta jos haluaa mennä aivan äärimmäisyyksiin, kannattaa lukea kirjoittaja Tuikun juttua http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=27045 , jossa selviää, että kun mikään ei riitä... :wink:
SL AMG
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI

"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
Avatar
mortti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 586
Liittynyt: Ma 17.10.2005 21:33
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mortti »

Antti V kirjoitti:Mutta jos haluaa mennä aivan äärimmäisyyksiin, kannattaa lukea kirjoittaja Tuikun juttua http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=27045 , jossa selviää, että kun mikään ei riitä... :wink:
Ettei olisi antille käymässä samoin. :roll:
W202 250 DT
W124 300 STDT 4-MATIC
W124 300 DT
http://www.mortti.us
http://www.urakkauunot.com
http://www.sulax.fi
Jos ei ole hermoja, niin tekee paremmin työtä ja ehtii tehdä enemmän asioita.
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Jos on velkarahalla ostettu auto, sitä ei ehkä kannata hajottaa virittämällä liikaa. :roll: Peruslastu karalalta ja siinä se sitten.
Lisää tietoa: www.skg.fi
xr
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1225
Liittynyt: Ti 06.07.2004 01:08
Paikkakunta: Eteläpohjanmaa

Re: Lisää voimaa 320cdi:hin?

Viesti Kirjoittaja xr »

Vee kirjoitti:Sain vihdoinkin hommattua itselleni oman pienen velkahelvetin, e320cdi:n (w210) ja heti alkoi tekemään mieli lisää.
Siispä, kuinka tämmöiseen ajokatokseen saapi lisää liikettä, kuitenkaan nostamatta mottia nokalta...?
liitetään auto tietokoneeseen ja pukataan uusi ohjelma poksiin aikaa menee kolme minuuttia ja se on siinä

satasen oon noista ottanut mutta ei noin kaukaa kannata lähteä pohojanmaalle
nautseri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1829
Liittynyt: Ma 26.04.2004 10:30
Paikkakunta: 87200

Re: Lisää voimaa 320cdi:hin?

Viesti Kirjoittaja nautseri »

liitetään auto tietokoneeseen ja pukataan uusi ohjelma poksiin aikaa menee kolme minuuttia ja se on siinä

satasen oon noista ottanut mutta ei noin kaukaa kannata lähteä pohojanmaalle[/quote]

Paljonko nousee tehot ja vääntö?
Huomaako perstuntumalta eron?
Vähentääkö päästojä ja kulutusta,ym,,,?
Tulo voi kestää kaun sinne asti ,mutta takaisin tullaan nopeasti,viritetyt vehkeet :lol:
Ruostekasa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 113
Liittynyt: Pe 24.06.2005 09:55

Viesti Kirjoittaja Ruostekasa »

Meikäläiselläkin olis tuos yks W210 320cdi lastutusta vailla. Mitäs tuo xr5t:n ohjelmointi tekee? Säätääkö se laatikkoa kanssa, vai minkälainen softaus se on? Mulla olis auto Pohjanmaalla jo valmiiksi:)
Avatar
maxy
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 92
Liittynyt: Su 28.11.2004 20:35
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja maxy »

Vois myös täällä olla kiinnostusta lastutuksen puolelle! Auto myös Pohjanmaalla... Kerroppa xr5t lisää :?:

T: Maxy
Avatar
Vee
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 13
Liittynyt: Ma 19.03.2007 19:57
Paikkakunta: Kaakonkulma

Viesti Kirjoittaja Vee »

Niin no, juup, kerro ihmeessä lisää! Olisihan tuo varsin kelvollinen veruke päästä karkuun kotioloja... :lol:
Tuttava mainosti myös Digituningia, mutta onko kenelläkään mitään hajua/ käytännön kokemusta moisesta?
holkki
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 40
Liittynyt: Ke 26.10.2005 09:18

Viesti Kirjoittaja holkki »

Joo,110 cdi vitosta ja digituningin yhteiselosta on reilun vuoden kokemukset,positiiviset sellaiset.Ohjelma oli ns.custom file, ja muutokset
moottorin käytöksessä olivat selkeät.Vääntö oli pontevaa ja voimaa oli helposti käytettävissä,kone oli herkemmän tuntuinen.Auto vaihtui äsken T5 transuun,"tyttöjen moottoriseen" 77kw 1.9 ja uusi softa on digituningilta
tulossa,pakollinen investointi,kun oli tottunut viton käytökseen.
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4681
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Satanen lastusta ei kuulosta hyvältä.
Varsinaiseen hyväntekeväisyyteen liittyvät jutut on tavallaan olleet lähinnä ruoka-, vaateapu linjalla.
Mutta maailma muuttuu.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Avatar
Haisuli
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1308
Liittynyt: To 18.11.2004 19:48
Paikkakunta: Hesa

Viesti Kirjoittaja Haisuli »

Mutta eikös tuossa 320cdi:ssä oleva garretin gt22:nen käy pieneksi kun ruvetaan tehoja hakemaan?
Masta 6_2_6
Väliaikainen mese tuolla: http://mesefi.forumup.com/
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4681
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Viesti Kirjoittaja tuikku »

Haisuli kirjoitti:Mutta eikös tuossa 320cdi:ssä oleva garretin gt22:nen käy pieneksi kun ruvetaan tehoja hakemaan?
GT2359

Kyllä se riippuu mm käytetyistä suuttimista.
Kylläpä luulisi että yli 200kw riittää.
Mulla on omassani juuri tuollainen.
Hyvä ahdin.
Tehonkestokin tulee kohta selville.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
xr
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1225
Liittynyt: Ti 06.07.2004 01:08
Paikkakunta: Eteläpohjanmaa

Viesti Kirjoittaja xr »

tuikku kirjoitti:.
Satanen lastusta ei kuulosta hyvältä.
Varsinaiseen hyväntekeväisyyteen liittyvät jutut on tavallaan olleet lähinnä ruoka-, vaateapu linjalla.
Mutta maailma muuttuu.
ei tässä ole tarkoitus rikastua lastutuksilla pitäähän sitä olla harrastuksia
tuskin tuikkukaan ihan metsästyksellä elelee :D

onnistuu lähinnä mb. cdi autoihin vm. noin 98--2004
ecussa oleva boschsin numero pitää tietää esim. 0281010409

bemari 530d löytyy ohjelma
Avatar
Vee
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 13
Liittynyt: Ma 19.03.2007 19:57
Paikkakunta: Kaakonkulma

Viesti Kirjoittaja Vee »

By the way, minkälaisia vääntölukemia mahtaa tuommoisen em. mb:n automaattilaatikko kestää?
a.i.h
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 186
Liittynyt: To 16.02.2006 15:26
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja a.i.h »

Mulla w211 ja ajettu nyt 60 tkm allaolevilla tiedoilla..
Kaikenhan saa rikki ja korjattua, mulla on kyllä kestänyt.
BMW 535dA e61 M sport
ex: BMW e61 530dA M sport
ex: MB S211 320 CDI A
blackbird
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 31
Liittynyt: Ti 06.03.2007 12:03

Viesti Kirjoittaja blackbird »

mulla on nyt ollut pari viikkoa tuo 320 cdi farkku (w210) mikä on demec:in tekemä, vaihdettu ahdin, välijäähy, putkisto ja karalalla lastutettu, 208kw, väännöistä en tiedä. autolla on ajettu 190tkm, ja niistä noin 30tkm piristyksen jälkeen, hyvin tuntuu toimivan ja on kyllä kohtuullisen kiva kulkemaan.. dieseliks... :wink: tarkempia specksejä en vielä tiedä, mutta selvinnee kunhan pääsen käymään demec:illä..

hieno auto kaiken kaikkiaan..

p.s xr5t, eihän sulla ole sierra/audi projektin kanssa mitään tekemistä? t:cossu ++500hv :wink:
xr
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1225
Liittynyt: Ti 06.07.2004 01:08
Paikkakunta: Eteläpohjanmaa

Viesti Kirjoittaja xr »

blackbird kirjoitti:mulla on nyt ollut pari viikkoa tuo 320 cdi farkku (w210) mikä on demec:in tekemä, vaihdettu ahdin, välijäähy, putkisto ja karalalla lastutettu, 208kw, väännöistä en tiedä. autolla on ajettu 190tkm, ja niistä noin 30tkm piristyksen jälkeen, hyvin tuntuu toimivan ja on kyllä kohtuullisen kiva kulkemaan.. dieseliks... :wink: tarkempia specksejä en vielä tiedä, mutta selvinnee kunhan pääsen käymään demec:illä..

hieno auto kaiken kaikkiaan..

p.s xr5t, eihän sulla ole sierra/audi projektin kanssa mitään tekemistä? t:cossu ++500hv :wink:
kyllä tässä on jo kaksi viikkoa ooteltukin läppäri kainalossa ohjelman arkistointia 8)
ja kyytiä ollaan naapurin ukon kanssa ooteltu :wink:
blackbird
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 31
Liittynyt: Ti 06.03.2007 12:03

Viesti Kirjoittaja blackbird »

no arvasinhan mä.. järjestyy, sekä ohjelma et kyyti..
blackbird
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 31
Liittynyt: Ti 06.03.2007 12:03

Viesti Kirjoittaja blackbird »

ai niin, tuossa auton mukana tuli kaks eri "stage" lastua.. toki tekijänoikeudet huomioiden palataan asiaan.. :wink:
nautseri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1829
Liittynyt: Ma 26.04.2004 10:30
Paikkakunta: 87200

Viesti Kirjoittaja nautseri »

xr5t kirjoitti:
tuikku kirjoitti:.
Satanen lastusta ei kuulosta hyvältä.
Varsinaiseen hyväntekeväisyyteen liittyvät jutut on tavallaan olleet lähinnä ruoka-, vaateapu linjalla.
Mutta maailma muuttuu.
ei tässä ole tarkoitus rikastua lastutuksilla pitäähän sitä olla harrastuksia
tuskin tuikkukaan ihan metsästyksellä elelee :D

onnistuu lähinnä mb. cdi autoihin vm. noin 98--2004
ecussa oleva boschsin numero pitää tietää esim. 0281010409

bemari 530d löytyy ohjelma
Vieläkö harrastat päivityksiä?
Onnistuuko 320 cdi -05 päivitys?
xr
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1225
Liittynyt: Ti 06.07.2004 01:08
Paikkakunta: Eteläpohjanmaa

Viesti Kirjoittaja xr »

kyllä onnistuu tarvii vain poksin numeron esim.
0281010068
0281011349
Avatar
nurmi73
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 281
Liittynyt: Su 23.09.2007 15:55
Paikkakunta: Nummi-pusula

Viesti Kirjoittaja nurmi73 »

Vee kirjoitti:Niin no, juup, kerro ihmeessä lisää! Olisihan tuo varsin kelvollinen veruke päästä karkuun kotioloja... :lol:
Tuttava mainosti myös Digituningia, mutta onko kenelläkään mitään hajua/ käytännön kokemusta moisesta?
Mun tämä nykyinen autoni vieraili siellä,edellisen omistajan toimesta,joskus vuosi sitten,ja sen jälkeen hummia tuli komeasti 50kpl lisää.
Minkäänlaisia toiminnallisia häiriöitä en ole huomannut.(ollut mulla muutaman kuukauden).Eikä tämä edellinenkään omistaja löytänyt moitittavaa,joten voinen suositella..Olipahan vaikeaselkoista tekstiä...pistikö saunan kuumuus pään sekaisin..!?
C 30 cdi ////AMG
ha
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 122
Liittynyt: Ke 14.05.2003 12:17
Paikkakunta: Vantaa

Digituning

Viesti Kirjoittaja ha »

Minulla on custom softa. Ei ole ollut mitään ongelmia.
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4681
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Viesti Kirjoittaja tuikku »

tuikku kirjoitti:
Haisuli kirjoitti:Mutta eikös tuossa 320cdi:ssä oleva garretin gt22:nen käy pieneksi kun ruvetaan tehoja hakemaan?
GT2359

Kyllä se riippuu mm käytetyistä suuttimista.
Kylläpä luulisi että yli 200kw riittää.
Mulla on omassani juuri tuollainen.
Hyvä ahdin.
Tehonkestokin tulee kohta selville.
Katsoppas vaan, joskus on tullut tuollaistakin höpötettyä.

Ahdin ei ole matkan varrella huonontunutkaan yhtään.
Tehonkeston arvauskin on sattunut melkolailla, justiinsa.
Kuusipyttyisessä tosiaankin vähän yli 200kw riittää, kun painetta ei tarvi paljoa nostaa ja näin pysytään paremman hyötysuhteen alueella pidempään.
Tässä pikkumoottorissa tehoraja tulee vastaan pikkuisen aikaisemmin, kun samaan ilmamäärään pääsemiseksi joutuu köyttämään korkeampaa painetta, silloin sukelletaan kartalta metsään vähän aikaisemmin.
Eiköhän se tuo 190kw savutta ole max tässä pikkumoottorissa ja vaikka kuinka haluaisi savutellakkin, niin aivan ei kahtasataa tavoita, raja on niin selkeä.

Näiden moottoreiden tilavuudesta siis riippuen, tehorajat ahtimelle voisi olla siis vaikka 260-270-280.
Rajoittavana tekijänä siis ahtimen tuotto, ei niinkään varsinainen tehonkesto.

Ahdin on sillä tavoin hienosti kasattu, että tankoa säätämällä pääsee tilanteeseen, jossa pakopuoli ihan kunnialla selviää siitä ilman määrästä, mitä imusiipi kykenee ilmaa moottoriin puskemaan.
Niin että eiköhän tuolla ahtimella voi moottorista, sen puolesta, ottaa ulos kaikki se, mitä sieltä on tulollaan.
Hirmuinen alavääntöjen kasvattaminen ei kyllä ole sitten muuten mitenkään järkevää.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Avatar
jukkareu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 172
Liittynyt: Su 05.11.2006 12:35
Paikkakunta: Turun seutu

Viesti Kirjoittaja jukkareu »

Missä hinnoissa nuo Karalan lastuhommelit ovat asennettuna?
BMW E61 530 xd M-Sport

ex. MB E 220 CDI Elegance
Avatar
Eicca_
Mersumies
Mersumies
Viestit: 730
Liittynyt: Ti 09.05.2006 05:55
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja Eicca_ »

Kannattaa soittaa ite suoraan ja kysyä päivän hinta... mutta joku aika sitten oli hinta siinä n.550-600€ hujakoilla nyt en tiedän miten on hinnat muuttuneet :roll:
M-B S124 E300 TDT Sportline(talviunilla keräämässä voimia), w201 rally edition, Audi Typ81TQ, VW T3 DOKA Syncro, VW T3 Bluestar multivan, kasa muita tölkkejä ja muutama ratalelu.
Avatar
KOS
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1128
Liittynyt: Ke 11.02.2004 13:24
Paikkakunta: Pohojoissuomi

Viesti Kirjoittaja KOS »

Millasia kokemuksia on tuosta 320 cdi laatikosta lastutuksen jälkeen..??
Vaihtaako yhtä helposti viitoselta kolmoselle kun hiukan reilummin painaa kaasua vai muuttuuko tuon laatikon käytös lastutuksella..??

Entä onko sellasta ongelmaa kellään, et kun laatikko on talviasennossa (W) niin kickdownilla ei vaihda heti isompaa pykälää vaikka pitäs vaihtaa??

~KOS~
Mersut:
S211 320 CDI
S210 320 CDI
W460 300 DT
W191 rodi projekti
jpk
Mersumies
Mersumies
Viestit: 720
Liittynyt: Ma 21.07.2003 15:39

Viesti Kirjoittaja jpk »

KOS kirjoitti:Millasia kokemuksia on tuosta 320 cdi laatikosta lastutuksen jälkeen..??
Vaihtaako yhtä helposti viitoselta kolmoselle kun hiukan reilummin painaa kaasua vai muuttuuko tuon laatikon käytös lastutuksella..??

Entä onko sellasta ongelmaa kellään, et kun laatikko on talviasennossa (W) niin kickdownilla ei vaihda heti isompaa pykälää vaikka pitäs vaihtaa??

~KOS~
Ihan samalla lailla toimii kuin aiemminkin,paitsi jossain määrin antaa väännön hoitaa vetoa eikä tarjoa niin helposti pienempää. Kickdown jossain määrin huonokin ominaisuus,koneessa riittäis vetoa pienemmilläkin kierroksilla joten parin vaihteen pudottaminen tietyissä tilanteissa turhaa :?

Mulla tekee nykyään jänniä,kone menee vikatilaan vikavalojen saattelemana,liittyy reilumpaan kiihdytykseen eikä välttämättä edes täyskaasulla. Auto "sammuu" eli hyrräämällä tiensivuun jolloin kone sammuu,sitä ennen pysyy tyhjäkäynnillä. Vikaveikkauksia? Tämä ilmiö tuli kun pskan kierrätys poistettiin ohjelmalla käytöstä,samalla tulppasin ko. alipaineletkut kun pskankierrätyksen venttiili vuotaa alipaineet harakoille.

Savua tulee ja reilusti,imusarja lienee melkoisen tukossa mutta aika ei anna ropata. Varsinkin kun kesäautolla paaaaljon hauskempaa ajaa kun siihen aikaa :twisted:

W asennossa laatikko ei tarjoa isompaa pykälää vaikka kierrokset antaisi niin olettaa,MIKÄLI luistoa ts. kolmio vilkkuu taulussa. Tarkoitus lienee ainoastaan auton pitäminen tiellä,luistonesto pysyy hallinnassa eikä kuskille tule yllättäviä oho-tilanteita vaihteen vaihtuessa luistossa. Se valo vilkkuu kesälläkin joten luistoneston kun nappaa pois,ei leikkaa tehoja ja laatikko vaihtanee normaalisti.
Luistonesto on huono ainakin W210 malleissa,viimeisissäkin paljon huonompi kuin lähes kymmenen vuotta vanhemmissa bemareissa :twisted:
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4681
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Ei tarvi veikata, kun luetuttaa vikamuistin......


Eikä muutenkaan.
Joko railpaineessa häikkää, tai laatikko luistaa.
Nämä kattaa varmasti yli 95% hetisammuttavista vioista, jotka kuittaantuu uudelleenkäynnistymisellä.
Niinhän tässäkin varmaan käy, vaikkei sitä kerrottukaan.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Vastaa Viestiin