mersuista kysymyksiä? C ja w124 malleista?
- THOOOOOONNI
- Vakiokalustoa
- Viestit: 167
- Liittynyt: Su 05.11.2006 21:47
- Paikkakunta: Pohjois-Savo
mersuista kysymyksiä? C ja w124 malleista?
meinasin tuossa kesällä ostaa mersun ja kysymys kuuluu? mielessä olisi turbo tai vapari. kattelin tossa nuita C mersuja ja kysymys kuuluu että onko tuo 2.0D kone sama kuin w201 j w124? tehot jne ja onko nuita C:tä tehty turbona? kumpaako enemmin suosittelette w124 vai C mallia?mielipiteitä? onko tuo C malli sit W202 vai?
w202 tunnetaan C-sarjan aloittajana vuodesta 1993. Samoihin aikoihinhan alettiin käyttää w124:sta E-sarja nimikettä..
Eiköhän nuo liene samat koneet kummassakin, siis 1993-1995 malleissa?..
Tosin mercefreaken löytänyt eroja:
w201 (1988-1993)
87,0 / 84,0 mm
Slagvolum 1997 cm3
Kompresjon 22,0
Effekt 72 HK ved 4600 o./min.
fra 03/1989: 75 HK ved 4600 o./min.
Dreiemoment 123 Nm ved 2800 o./min.
fra 03/1989: 126 Nm ved 2700-3550 o./min.
w124 (1993-1995)
87,0 / 84,0 mm
Slagvolum 1997 cm3
Kompresjon 22,0
Effekt 75 HK ved 4600 o./min.
Dreiemoment 126 Nm ved 2700-3550 o./min
w202 (1993-1995)
87,0 / 84,0 mm
Slagvolum 1997 cm3
Kompresjon 22,0
Effekt 75 HK ved 5500 o./min.
Dreiemoment 130 Nm ved 2000-3600 o./min.
w202 löytyy myös turbodieselinä, tuolta voit vertailla:
http://www.mercefreaken.com/modellene/202/202.htm
Eiköhän nuo liene samat koneet kummassakin, siis 1993-1995 malleissa?..
Tosin mercefreaken löytänyt eroja:
w201 (1988-1993)
87,0 / 84,0 mm
Slagvolum 1997 cm3
Kompresjon 22,0
Effekt 72 HK ved 4600 o./min.
fra 03/1989: 75 HK ved 4600 o./min.
Dreiemoment 123 Nm ved 2800 o./min.
fra 03/1989: 126 Nm ved 2700-3550 o./min.
w124 (1993-1995)
87,0 / 84,0 mm
Slagvolum 1997 cm3
Kompresjon 22,0
Effekt 75 HK ved 4600 o./min.
Dreiemoment 126 Nm ved 2700-3550 o./min
w202 (1993-1995)
87,0 / 84,0 mm
Slagvolum 1997 cm3
Kompresjon 22,0
Effekt 75 HK ved 5500 o./min.
Dreiemoment 130 Nm ved 2000-3600 o./min.
w202 löytyy myös turbodieselinä, tuolta voit vertailla:
http://www.mercefreaken.com/modellene/202/202.htm
w220 S320 -99
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)
ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)
ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
No, eikös ne tuon verran nouse tehot vähän joka faceliftissä...Esa H. kirjoitti:
Tosin mercefreaken löytänyt eroja:
***
w202 löytyy myös turbodieselinä, tuolta voit vertailla:
http://www.mercefreaken.com/modellene/202/202.htm
Sama peruskone on kyseessä, pomminvarma, laiska mutta kulkee naftan hajulla. Mahtaako olla muuten ihan samat varaosanumerotkin ku 124:n koneessa?
Tarkennettakoon, että ei 200:sta perusdieseliä turbona saanut 202:eenkaan, isompia tok. Tosin ruuvaamallahan sitä piristää 200:sta huonon ahdetun tehot pihalle...
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
- THOOOOOONNI
- Vakiokalustoa
- Viestit: 167
- Liittynyt: Su 05.11.2006 21:47
- Paikkakunta: Pohjois-Savo
- THOOOOOONNI
- Vakiokalustoa
- Viestit: 167
- Liittynyt: Su 05.11.2006 21:47
- Paikkakunta: Pohjois-Savo
Onko näissä se vähäpäästöisyys rajana?hannun1 kirjoitti:Kyllä se sinne tietysti käy, mutta katsastusmiehelle ei...THOOOOOONNI kirjoitti:juu kiitoksia. nii arvelinki et niis o samata konneet mut eikös nuista tuo w124 oo tilavin?eli periaattes vaikka -88 w201 2.5 turbo dieseli kone käy w202:een?
w220 S320 -99
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)
ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)
ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Re: mersuista kysymyksiä? C ja w124 malleista?
Tässä muutama ääni 124:lle:THOOOOOONNI kirjoitti:kumpaako enemmin suosittelette w124 vai C mallia?mielipiteitä? onko tuo C malli sit W202 vai?
- Tilavampi. Tästä esimerkkinä, että w124:n takakontissa mahtuu kuljettamaan toisen rengassarjan, mutta w202:ssa konttiin ei saa mahtumaan kuin kaksi rengasta.
- Jämäkämpi ajettava kuin C-sarjan Classic malli
- Laadukkaampi (mersumaisempi) vaikutelma. Esimerkiksi etu niskatukien korkeus säädetän face liftatuissa 124:issa säätöpyörästä, kun taas 202:ssa korkeuden säädössä on japanilaisen auton mieleen tuova systeemi. Toinen yksityiskohta on takakontin pohjalevy: 124: pohja levyssä on reikä, josta takakontin valo pääsee loistamaan varapyötäkoteloon, kun kansi on nostettu ylös; 202:ssa tämmöistä seikkaa ei ole huomioitu.
Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w202 C220 CDI Elegance -98
w168 A160 automatic Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
w126 300 SEL -89
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w202 C220 CDI Elegance -98
w168 A160 automatic Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
Re: mersuista kysymyksiä? C ja w124 malleista?
Niin, 124 on enemmän "mersumaisempi". 124 on myös huomattavasti hiljaisempi melutasoltaan, ainakin rengasäänien osalta.jackie kirjoitti:Tässä muutama ääni 124:lle:THOOOOOONNI kirjoitti:kumpaako enemmin suosittelette w124 vai C mallia?mielipiteitä? onko tuo C malli sit W202 vai?
- Tilavampi. Tästä esimerkkinä, että w124:n takakontissa mahtuu kuljettamaan toisen rengassarjan, mutta w202:ssa konttiin ei saa mahtumaan kuin kaksi rengasta.
- Jämäkämpi ajettava kuin C-sarjan Classic malli
- Laadukkaampi (mersumaisempi) vaikutelma. Esimerkiksi etu niskatukien korkeus säädetän face liftatuissa 124:issa säätöpyörästä, kun taas 202:ssa korkeuden säädössä on japanilaisen auton mieleen tuova systeemi. Toinen yksityiskohta on takakontin pohjalevy: 124: pohja levyssä on reikä, josta takakontin valo pääsee loistamaan varapyötäkoteloon, kun kansi on nostettu ylös; 202:ssa tämmöistä seikkaa ei ole huomioitu.
- THOOOOOONNI
- Vakiokalustoa
- Viestit: 167
- Liittynyt: Su 05.11.2006 21:47
- Paikkakunta: Pohjois-Savo
Re: mersuista kysymyksiä? C ja w124 malleista?
juuh.onn katellu itelleni tuommosia w124 300DT mersuja ku toho w202 ei oo tehty 2.5turbodiisseliä. tai sit toinen vaihto ehto on tuo w201 2.5DT. saksasta nuita kyl löytys halvalla, vähäajettuja.eikä tuo rahti ois ku tonnin pintaa+verot. (toinen tonni)Wikke kirjoitti:Niin, 124 on enemmän "mersumaisempi". 124 on myös huomattavasti hiljaisempi melutasoltaan, ainakin rengasäänien osalta.jackie kirjoitti:Tässä muutama ääni 124:lle:THOOOOOONNI kirjoitti:kumpaako enemmin suosittelette w124 vai C mallia?mielipiteitä? onko tuo C malli sit W202 vai?
- Tilavampi. Tästä esimerkkinä, että w124:n takakontissa mahtuu kuljettamaan toisen rengassarjan, mutta w202:ssa konttiin ei saa mahtumaan kuin kaksi rengasta.
- Jämäkämpi ajettava kuin C-sarjan Classic malli
- Laadukkaampi (mersumaisempi) vaikutelma. Esimerkiksi etu niskatukien korkeus säädetän face liftatuissa 124:issa säätöpyörästä, kun taas 202:ssa korkeuden säädössä on japanilaisen auton mieleen tuova systeemi. Toinen yksityiskohta on takakontin pohjalevy: 124: pohja levyssä on reikä, josta takakontin valo pääsee loistamaan varapyötäkoteloon, kun kansi on nostettu ylös; 202:ssa tämmöistä seikkaa ei ole huomioitu.
- THOOOOOONNI
- Vakiokalustoa
- Viestit: 167
- Liittynyt: Su 05.11.2006 21:47
- Paikkakunta: Pohjois-Savo
Jackie, myös pre-facelift 124:ssa niskatuet nousevat selkänojan kallistuskulman säätöpyörästä.
Thoooni, käy perehtymässä tuonne:
http://www.mercefreaken.com/
Ei tarvitse arvuutella, mitä konetta saa ja ei saa.
W202 C 250 Turbodiesel
Antall sylindre 5 (rekke)
Antall ventiler 20
Boring/slaglengde 87,0 / 84,0 mm
Slagvolum 2497 cm3
Kompresjon 22,0
Effekt 150 HK ved 4400 o./min.
Dreiemoment 280 Nm ved 1800-3600 o./min.
Thoooni, käy perehtymässä tuonne:
http://www.mercefreaken.com/
Ei tarvitse arvuutella, mitä konetta saa ja ei saa.
W202 C 250 Turbodiesel
Antall sylindre 5 (rekke)
Antall ventiler 20
Boring/slaglengde 87,0 / 84,0 mm
Slagvolum 2497 cm3
Kompresjon 22,0
Effekt 150 HK ved 4400 o./min.
Dreiemoment 280 Nm ved 1800-3600 o./min.
124.023
Re: mersuista kysymyksiä? C ja w124 malleista?
Mulla taitaa olla sitten jonkun viripajan tuote, kun mulla on tollaisia W/S 202 jo toinen 20 venttiilinen 2,5 litrainen turbodiesel peräkkäin.THOOOOOONNI kirjoitti:ku toho w202 ei oo tehty 2.5turbodiisseliä. tai sit toinen vaihto ehto on tuo w201 2.5DT. saksasta nuita kyl löytys halvalla, vähäajettuja.eikä tuo rahti ois ku tonnin pintaa+verot. (toinen tonni)
Kuten tuolla jo muutkin sanoi, tututstu vaikka http://www.mercefreaken.com/ tuohon sivustoon, tuntuu tietävän Mersuista ja niiden malleista huomattavasti enempi, kuin Esson baarin ikkuna pöytä
SL AMG
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI
"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI
"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
Re: mersuista kysymyksiä? C ja w124 malleista?
Ja tähän listaan taas yks huomio. Kakkosnelosessahan on etuistuimien ja keskikonsolin väli verhoiltu siten, että jos siihen vaikkapa kynä tipahtaa kädestä, niin sen saa siitä helposti noukittua talteen, kun taas 202:ssä yhtenä päivänä puhelin lipsahti lapasesta ja sehän meni tohon rakoon aika syvälle.jackie kirjoitti: Laadukkaampi (mersumaisempi) vaikutelma. Esimerkiksi
Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w202 C220 CDI Elegance -98
w168 A160 automatic Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
w126 300 SEL -89
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w202 C220 CDI Elegance -98
w168 A160 automatic Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
Re: mersuista kysymyksiä? C ja w124 malleista?
joo'o, tein pienen kevät siivouksen yks päivä ja löysin sieltä penkin raosta aarteita eihän mikään auto ole täydellinen, kaikissa niisä on joitakin puutteita, vai onko?jackie kirjoitti:Ja tähän listaan taas yks huomio. Kakkosnelosessahan on etuistuimien ja keskikonsolin väli verhoiltu siten, että jos siihen vaikkapa kynä tipahtaa kädestä, niin sen saa siitä helposti noukittua talteen, kun taas 202:ssä yhtenä päivänä puhelin lipsahti lapasesta ja sehän meni tohon rakoon aika syvälle.jackie kirjoitti: Laadukkaampi (mersumaisempi) vaikutelma. Esimerkiksi
-w124 200D- ex
-w202 C 200D- ex
-w201 190E 1.8- ex
-w202 C 200D- ex
-w203 C 200K- ex
-w203 C 200cdi-
-Ei voimaa ilman savua-
-www.nolimit.fi-
-w202 C 200D- ex
-w201 190E 1.8- ex
-w202 C 200D- ex
-w203 C 200K- ex
-w203 C 200cdi-
-Ei voimaa ilman savua-
-www.nolimit.fi-