w124 250D kulutusongelma (10l/100km)
w124 250D kulutusongelma (10l/100km)
Syö tuo 124 pikkasen liikaa. keskikulutus viimeisen 5000km perusteella hiukan vajaat 10 litraa sataselle. ajo seka-ajoa, suurin osa kuitenkin matkaa. auto alunperin 200D johon vaihdettu 250d kone. vaihteisto 4-vaihteinen ja perävälitys 3.46. Voiko johtua siitä että kone huutaa liikaa? vai mistä lähtisi vikaa etsimään? ei savuta yhtään, pumppuun ei liene koskettu. Menettää jo dieseli merkityksensä noilla kulutuslukemilla.
Pumpussa täytyy olla vikaa. Samalla rempalla vaihtaa 5v. laatikon.
Alle 7l pitää mennä,muuten on jossain vikaa mikäli matkaa suurin osa.
Mitä tuli laskettua aikoinaan tankkauksia,hyvin yleinen lukema oli 6.6l/100km,puhtaasti matka-ajossa paljon vähemmän. 5v. laatikko ja mittarissa silloin pyöreät puolimiljoonaa. Enolla nykyään ja ennen koneremppaa alkoi kulutus kasvamaan,viat ei tulleet oireetta. Auton huolto oli mitä sattuu joten siinä syy remppaan ja kulutuksen kasvuun.
Alle 7l pitää mennä,muuten on jossain vikaa mikäli matkaa suurin osa.
Mitä tuli laskettua aikoinaan tankkauksia,hyvin yleinen lukema oli 6.6l/100km,puhtaasti matka-ajossa paljon vähemmän. 5v. laatikko ja mittarissa silloin pyöreät puolimiljoonaa. Enolla nykyään ja ennen koneremppaa alkoi kulutus kasvamaan,viat ei tulleet oireetta. Auton huolto oli mitä sattuu joten siinä syy remppaan ja kulutuksen kasvuun.
kokeilin yhden tankillisen niin, että ajelin sievästi, satasen alueella n.90km/h. puolet oli sellaista 30km suuntaansa matka-ajoa. kulutus 9,3 litraa. Mutta ei kai se vitosvaihteen puute voi vaikuttaa noin paljon? vika varmaan pumpussa, pitänee ruuvata se irti ja lähettää pajalle, saa samalla myös lisäpotkua...
Jarrut ei laahaa ja rullaa hyvin.
Jarrut ei laahaa ja rullaa hyvin.
Kyllä tuo kokonaisvälitys tiellä vaikuttaa varmaanki litran. 250D5v:ssä on kokonaisvälitys 3,06 ----2,87 vuosimallista riippuen.-jorkki- kirjoitti:kokeilin yhden tankillisen niin, että ajelin sievästi, satasen alueella n.90km/h. puolet oli sellaista 30km suuntaansa matka-ajoa. kulutus 9,3 litraa. Mutta ei kai se vitosvaihteen puute voi vaikuttaa noin paljon? vika varmaan pumpussa, pitänee ruuvata se irti ja lähettää pajalle, saa samalla myös lisäpotkua...
Koneen käyntihän se kertoo jo paljon onko se ja syöttölaitteet kunnossa. Ensimmäisen tarkastuttaisin suuttimet ja sitten pumpun ajoituksen ja sitten vasta miettisin muuta.
Suuttimien avautumispaineet vai? ne voin itsekkin testata kun on penkki käytössä. miten saan selville ajoituksen? jäi muuten sanomatta ettei lähde kylmänä joka pytyllä käyntiin, kaikki hehkut kunnossa. voiko vika olla pumpussa?juhaoh kirjoitti:Kyllä tuo kokonaisvälitys tiellä vaikuttaa varmaanki litran. 250D5v:ssä on kokonaisvälitys 3,06 ----2,87 vuosimallista riippuen.-jorkki- kirjoitti:kokeilin yhden tankillisen niin, että ajelin sievästi, satasen alueella n.90km/h. puolet oli sellaista 30km suuntaansa matka-ajoa. kulutus 9,3 litraa. Mutta ei kai se vitosvaihteen puute voi vaikuttaa noin paljon? vika varmaan pumpussa, pitänee ruuvata se irti ja lähettää pajalle, saa samalla myös lisäpotkua... :wink:
Koneen käyntihän se kertoo jo paljon onko se ja syöttölaitteet kunnossa. Ensimmäisen tarkastuttaisin suuttimet ja sitten pumpun ajoituksen ja sitten vasta miettisin muuta.
S212 & W639
Itse laitoin tuossa vähän aikaa sitten tuommoisen w124:n 250 td:n niin ihmettelen kyllä tuon kulutusta Nyt kun käytiin kaverin kanssa tuommoinen 600km:n lenkki matkaajoa...pääasiassa tasakaasulla noin 120km/h niin laskin keski kulutuksen niin se oli huimat 13l/100km! Oiskohan pumppu vähän perssiellään...vien pumpun nyt mynälle tai pp:lle syksyn aikana niin saavat katsella...pumpusta kuuluu vähän yli tuhannen kierroksen jälkeen sivuääni ja soitin hp:lle niin sanoivat että joku laakeri on melko lopussa mutta voi viellä ajella...mutta kohtuuttoman iso on ainaki kulutuslukema
M-B 250dt ic-89