Vito 112cdi 2003

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Hemingway
Mersumies
Mersumies
Viestit: 759
Liittynyt: To 15.05.2003 12:31

Vito 112cdi 2003

Viesti Kirjoittaja Hemingway »

Vitoista löytyy foorumilta paljon tietoa, etenkin siitä "voihan vito"-topicista.

Aloitan kuitenkin rohkeasti uuden aiheen, kysymyksillä:

-Minibussit Vito 112CDI vs Transporter 2.5TDI (ajettavuus, kulku, kulutus, mukavuus)?
-Tilaa huonommin kuin VW:ssä? Entä muunneltavuus?
-Onko lastentauteja jo karsittu noihin viimeisiin malleihin?
-Moottorin kestävyys, millä moottorilla Vito kannattaisi laittaa? Voimansiirto?
-Kestävyys? (Mitkä ovat akilleen kantapäät, ts. kalleimmat viat?)
-Varustus? Onko ESP jo vakiona?
-Muita kommentteja Vitosta?

Kiitos!
124.023
Hemingway
Mersumies
Mersumies
Viestit: 759
Liittynyt: To 15.05.2003 12:31

Viesti Kirjoittaja Hemingway »

up
124.023
Hemingway
Mersumies
Mersumies
Viestit: 759
Liittynyt: To 15.05.2003 12:31

Viesti Kirjoittaja Hemingway »

Ei ole Vitosta pahaa sanottavaa?

Vito on parempi kuin Transporter!
124.023
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Eiköhän Vitoista ole kaikki jo tullut sanottua tänne.

Harvalla on mahdollisuutta vertailla transportterin kanssa, mutta monet, ketkä ovat Viton pois vaihtaneet ovet olleet todella helpottuneita kun painajainen on päättynyt. Miksi ? en tiedä.

Minun -76 transportteri ainakin oli reikäisempi kuin tuo -98 vito 8)
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
Antti V
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1495
Liittynyt: To 03.06.2004 10:32
Paikkakunta: Naantali/Nummela

Viesti Kirjoittaja Antti V »

Vitosta hyvin vähän omakohtaista tietoa, mutta Portterista enempi.

Eli mitä vitosta tiedän, niin ajoltaan tuo etuvetoinen kohtuu mukava, mutta kuten täälläkin tullut esiin, niin aika vika-altis. Tuon ikäpolven Vitoon saa kohtuu luotettavan automaatin (tietysti kun alkaa veskolan ja kumppanusten tielle, niin kaikkihan saa rikki :wink: ) ja taas T4:n automaatti kannattaa kiertää todella kaukaa.

Mulla ittellä on ollut kaksi Transportteria (tai oikeastaan ne oli Caravelleja), toinen oli 102 hv lastulla ja kilsoja mulle tuli n 220 tkm ja toinen oli 150 hv, jolla kilsoja tuli 230 tkm. Kummatkin oli väriltään "tipun keltaisia" ja niiden värien kanssa oli huomattavia ongelmia, eli kummatkin maalattiin tehtaan takuuseen lähes yli useassa erässä. Tuossa ekassa ei perushuoltojen lisäksi uusittu tekniikan osalta muuta kuin takimmaisen ilmastoinnin mankkuventtiili ja etupään nivelet kertaalleen ja tosta jälkimmäisestä perushuoltojen lisäksi kaksi ilmastoinin kompuraa, nivelet edestä kahteenkertaan (osasyynä lienee 17" rengastus), pakoputken etuosa ja yksi johtonippu kuljettajan ovesta.

Ajoltaan tuo jälkimmäinen oli todella mukava, kohtuu tehokas ja kun oli varustettuna tehtaan sporttipaketilla, niin myös suuremmissa nopeuksissakin erittäin vakaa. Valitettavasti minulla noista kahdesta vaihtoehdosta vaakakuppi kallistuisi tuohon kansan autoon, mutta toisaalta väittävät, että nyt noi uusikoppaiset olisivat jo kohtuu luotettavia (ja saisihan siita 120 CDI Vitosta kulkevan paketin liikuttajan).
SL AMG
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI

"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
janimat
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 319
Liittynyt: Su 04.06.2006 17:59
Paikkakunta: Etelä-Savo

Re: Vito 112cdi 2003

Viesti Kirjoittaja janimat »

No, itselläni ainakin on kokemusta molemmista. Transporter 2,5TDi 102hv, sekä Vito 110CDi. VW oli meillä 5v/100Tkm uudesta asti. Tämän jälkeen tuli Vito, sekin uutena hankittu ja lienee n.100Tkm/6v nyt menossa.

VW:sta meni takuuseen takaluukun maalaus ja päävirtarele. Lisäksi jouduttiin kerran pajoittaa Eberi, sekä sen minikello. Lisäksi raidetangon päät ja etujarruletkut jouduttiin ainakin vaihtamaan. Maali hilseili helmoista, mutta kuppaa ei varsinaisesti vielä ollut.

Vitoon meni uudekseltaan takuuseen vetarin stefa vaihteistosta (asennusvirhe?). Sen jälkeen on jouduttu kuskin vetari vaihtamaan. Muuta ei mielestäni ole ollut. Auto on ruostesuojattu uutena + lokarit.

Olen siinä käsityksessä, että VW:n osat reilusti kalliimpia, kuin Viton. Lisäksi VW:ssä jakohihna. Viton huolto muutenkin halvempaa.

Kumpikaan auto ei ole huono ajaa. Vito oli kyllä VW:n jälkeen jotenkin outo (kytkin-vaihteensiirto-ajoasento-ohjaus). Siihen kuitenkin tottui nopeasti. Viton kytkin on aika äkkinäinen. Vito vie mielestäni enemmän ainetta. Se on makuasia kumman ottaa, jos vaan hyvän yksilön löytää.
M: Sprinter 311 Cdi Sprintshift -01 osina
Avatar
juturpei
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 19
Liittynyt: Pe 06.07.2007 23:14

Viesti Kirjoittaja juturpei »

itellä oli -00 vito 112 cdi automaatti ajettu 248 kun lähti minulta, pelasi hyvin,automaatti oli miellyttävä,ilmastointi oli tehokas, mukava ajaa, pikku ruokanen kaikki ok MUTTA kun vaihdoin sen liikkeestä E mersuun ja vitolle tuli uusi omistaja niin se oli levinnyt suurin piirtei kun ankan paska, mittaristo pimennyt, pakokaasun takaisin kierrätys, pumppusuuttimet, webasto, laturi, en muista ees kaikkea!
Vastaa Viestiin