Onko normaalia kulutus 10,4 litraa/ 100km seka-ajossa
Onko normaalia kulutus 10,4 litraa/ 100km seka-ajossa
Auto on 200E 2.0 automaatti w124 - 89
Aiemmin kulutti jopa 15 litraa satkulla
Lambdaa ei tuossa autossa ole.
Vaihdettu ilmansuodatin ja tulpat, kulutus laski.
Vieläkö pitäisi vähemmällä mennä?
Aiemmin kulutti jopa 15 litraa satkulla
Lambdaa ei tuossa autossa ole.
Vaihdettu ilmansuodatin ja tulpat, kulutus laski.
Vieläkö pitäisi vähemmällä mennä?
Mulla meni samaisella koneella joskus alle 9 lirtaan mutta hän oli kovalla laatikolla. Varmaan aika kohdillaan on. Nykyisestä 230 en oo mitannu mutta perstuntumalla 12-15 litraa menee.
MB 308d 91
Projekti:
MB 200 D W123 -81
Exät:
MB 240 D W115 -75
MB 240 D W123 3 kpl
MB 200 W124 -88
MB 200 D W124 -85
MB 200 D W124 -88
Projekti:
MB 200 D W123 -81
Exät:
MB 240 D W115 -75
MB 240 D W123 3 kpl
MB 200 W124 -88
MB 200 D W124 -85
MB 200 D W124 -88
Alla olevasta linkistä, voit vertailla kulutusta. Näyttää vuodelle -89 kahta mallia (7/85-8/89 ja 9/89-10/92)
http://www.mercefreaken.com/modellene/124/124.htm
http://www.mercefreaken.com/modellene/124/124.htm
w220 S320 -99
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)
ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)
ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
mulla sai 300e:täkin polkea jo jonkin verran noihin lukemiin...mw124 kirjoitti:Mulla meni samaisella koneella joskus alle 9 lirtaan mutta hän oli kovalla laatikolla. Varmaan aika kohdillaan on. Nykyisestä 230 en oo mitannu mutta perstuntumalla 12-15 litraa menee.
ex: Mercedes w210 e320 m112 -98
ex: Mercedes w115 220d -74
ex:Mercedes w124 300e -86 "USA"
ex: Mercedes w115 220d -74
ex:Mercedes w124 300e -86 "USA"
automaatin kulutus 10 % kovempi vrt. manuaali.
Oma vei 8.7 sekaajossa ja oli manuaali eli on se 10.4 ehkä liikaa.
Se on ihan sun kaasujalasta kiinni.
Vaikuttaisiko laatikon ja vaijerin säätäminen .Vaihtaako liian aikaisin?
Jää paras vääntö saavuttamatta,jollain varmaan tuohon parempikin oikea tieto.Tämä oli mutua
Oma vei 8.7 sekaajossa ja oli manuaali eli on se 10.4 ehkä liikaa.
Se on ihan sun kaasujalasta kiinni.
Vaikuttaisiko laatikon ja vaijerin säätäminen .Vaihtaako liian aikaisin?
Jää paras vääntö saavuttamatta,jollain varmaan tuohon parempikin oikea tieto.Tämä oli mutua
Hirrenveistoa pääsääntöisesti pelkkahirrestä
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Nämä kulutukset on aina vähän mystisiä juttuja,sen verran eroja löytyy samoista koneista/autoista vaikka varsinaista vikaa ei äkkiseltään ainakaan löydy.Kokeilepa ajella ihan rauhallista maantieajoa ainakin 100km,millaista lukemaa tulee?Kai siitäkin jotain voi päätellä.Mun autossani on pienempi kori mutta sama moottori(sekä manuaali 5-v.),ja maantiekulutus on todella pieni.
Se kaasujalka voi tosiaan olla suurin yksittäinen(ellei ainoa)syy suuriin kulutuseroihin autojen kesken?Ei toi 10,4 musta mitenkään järkyttävältä kuulosta mikäli enimmäkseen kaupunkia/lyhyttä ajoa.Mutta toiset vastaavanlaisen auton omistajat ovat kyllä parempia arvioimaan.
Se kaasujalka voi tosiaan olla suurin yksittäinen(ellei ainoa)syy suuriin kulutuseroihin autojen kesken?Ei toi 10,4 musta mitenkään järkyttävältä kuulosta mikäli enimmäkseen kaupunkia/lyhyttä ajoa.Mutta toiset vastaavanlaisen auton omistajat ovat kyllä parempia arvioimaan.
W123 200 (2024-)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
Niin ja sen unohdin sanoa että itse olen pitänyt renkaissa hieman ohjearvoja korkeampia paineita (edessä 2,5 ja takana 2,6-2,7). Tuntuu että nyt menee muutama desi vähemmän kuin ohjearvoilla, tai sitten vaan uskottelen itselleni niin
Hyundai i30 cw -08 1.6crdi
ex:W124 200 -88 bensa katalysaattorilla
ex:W124 200 -88 bensa katalysaattorilla
- pastori paholainen
- Vakiokalustoa
- Viestit: 152
- Liittynyt: Ti 01.03.2005 19:03
- Paikkakunta: etelä pohjanmaa
liikaa vie
mb 200d - 93
mb 220 cdi -01
yamaha xv se 1000 midnight special -86
fordson major- 58
---------------------------
ex:
mb e300 tdt -96 ( 124)
mb 190e sportline -91
mb 123 240d -79
ford mustang -70 ht 351cid cleveland 4v
chevrolet sportside -89 350cid
volvoja, opeleita, japseja,....monia muita
mb 220 cdi -01
yamaha xv se 1000 midnight special -86
fordson major- 58
---------------------------
ex:
mb e300 tdt -96 ( 124)
mb 190e sportline -91
mb 123 240d -79
ford mustang -70 ht 351cid cleveland 4v
chevrolet sportside -89 350cid
volvoja, opeleita, japseja,....monia muita
Samaa mieltä. Viime viikonloppuna vetäisin tuolla 300E:llä matkaa suht raskaalla kaasujalalla. Vei 7.6 litraa sataselle !!pastori paholainen kirjoitti:liikaa vie
MB E280 CDI 4Matic -07 AMG-Look
Ford Focus Trend Wagon -11(Vaimon auto)
Zetor 6245 + Quicke 520 etukuormaaja -89
David Brown 996 -76
MF 35 -59
Tunturi Super Sport -85
Ja vielä Stiga Park 12 HST -90 :)
Ford Focus Trend Wagon -11(Vaimon auto)
Zetor 6245 + Quicke 520 etukuormaaja -89
David Brown 996 -76
MF 35 -59
Tunturi Super Sport -85
Ja vielä Stiga Park 12 HST -90 :)
Passaa tulla kokeilemaan tuolla mun Mersulla ! Pitää kyllä ajaa tosi kovaa koko ajan jos aikoo saada kympin menemään matkassa. Eli yli kortinlähtönopeuksien.dealer kirjoitti: Ripeässä matka-ajossa tuskin päästään juuri alle 10 litran.
Alkuperäisellä 3.67 perällä pääsi helposti siihen 8 litraan mutta nyt on automaatin perä 3.27 jollä näyttäis vievän vielä vähemmän. Joo mittari on samasta autosta kuin peräkin että näyttää oikein!
Seka-ajossa kyllä menee yli kympin varsinkin talvella.
MB E280 CDI 4Matic -07 AMG-Look
Ford Focus Trend Wagon -11(Vaimon auto)
Zetor 6245 + Quicke 520 etukuormaaja -89
David Brown 996 -76
MF 35 -59
Tunturi Super Sport -85
Ja vielä Stiga Park 12 HST -90 :)
Ford Focus Trend Wagon -11(Vaimon auto)
Zetor 6245 + Quicke 520 etukuormaaja -89
David Brown 996 -76
MF 35 -59
Tunturi Super Sport -85
Ja vielä Stiga Park 12 HST -90 :)
Taidetaan isäukon kanssa sitten elää haavemaailmassa kun molemmat 200 bensat menee sillä n. 8,5 litran keskikulutuksella.dealer kirjoitti:Ihan normaali kulutus 200E:lle.
Vanhoilla bensamersuilla on turha haaveilla alle 10 litran keskikulutuksista.
Taloudellisiahan nämä on jos verrataan vastaavankokoisilla koneilla oleviin naapurimaan kanttiautoihin.
Poliitikot ja vaipat pitää vaihtaa tietyin väliajoin, ja samasta syystä.
Kyllä tuo paljolta minustakin kuulostaa, mutta en kyllä usko normaaliajossa päästävän lähellekään 8 litran keskikulutusta(omalla kohdallani normaaliajo on kotoatöihin ja takas => 50km, kaksi kertaa kuussa 400km matka-ajoa ja sitten vielä kotikylällä pikkulenkit siihen päälle). Itselläni on (pilkunviilaajan luonteesta johtuen) ylhäällä keskikulutus siltä ajalta, kun auto on minulla ollut. Eli noin 90000km. Kulutus melkolailla tasan 9 (km-mittarin virhe tarkastettu, ei vaikuta tulokseen). Että semmosta.
Kyllä 300:sella pääsee helposti matkassa alle 10 litran. Itselläni kulutus oli matkaajossa n. 8,5, reilu satanen matkavauhtia ja hitaammat reippaasti ohitellen.Sekalaisessa ajelussa kulutus oli noin 10,5-11,5. Ja autohan oli vielä farmari, tosin manuaaliaski laski kulutusta. Mutta sitten jos pätkäajossa näytti kaasupoljinta reilummin niin vei oikeastaan niin paljon kun halusi, talvella ei varmasti 20 litraakaan olisi ollut mikään mahdottoman iso lukema
Puolen vuoden kokemuksella 300 CE automaatilla ja ilmastoinnilla: en meinannut itsekään uskoa, että ripeällä (100 km/h-> ja nopeita ohituksia) tapahtuva eteneminen pitkässä matkassa kuluttaa bensaa n. 8,8 l/100 km, joka tapauksessa alle 9. Toinen oli Mikkeli-Jalasjärvi-Mikkeli väli ja toinen S-Joensuu-Savonlinna.dealer kirjoitti:Ripeässä matka-ajossa tuskin päästään juuri alle 10 litran.
Kaupungissa tosin kuluu jotain 12 litran tietämillä.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Minusta tuo 10,4 on oikea kulutus tuolle autolle.
Kulutus riippuu paljon ajotavasta ja normaalissa sekalaisessa ajossa
pitkän ajan keskiarvo asettuu todennäköisesti lähelle valmistajan
ilmoittamia lukemia.
Tapa ilmoittaa normikulutukset muuttui tuossa vuoden 1990 tienoilla
pessimistisemmäksi eli lukemat suuremmiksi. Samoihin aikoihin
katalysaattori saattoi lisätä kulutusta 10%. Katalysaattori saattoi olla
lisävaruste, mutta normikulutus mitattiin ilman katalysaattoria.
Ilmastointi lisää 5%, kun se on päällä. Kaikki lisävarusteet painavat ja
kulutus kasvaa sitä kautta. Rengaspaineet ja kattotelineet vaikuttavat
myös, joten mitään yhtä lukemaa on vaikea pitää oikeana. Jokainen
100 kg:n lisäys vaikuttaa tuon ajan autossa noin 5-10%. Farkkukorissa
moottoritienopeudet lisäävät kulutusta enemmän kuin sedanissa.
Jos joku ilmoittaa lukemia kovin paljon alle normikulutuksen, niin kyseessä
on yleensä lyhyen ajan mittaus, jota ei voi pitää luotettavana
keskikulutuksen mittauksessa. Vasta vuoden mittainen tarkka kirjanpito on
luotettava. Matkamittarin tarkistus pitäisi myös tehdä, jos pyritään parin
prosentin tarkkuuteen.
Suuri teho ei sinänsä lisää kulutusta, alitehoisuus voi lisätä.
Polttoaineen ruiskutus on selvästi (10%) saasteliäämpi kuin
kaasutinmoottori. Kuusisylinterinen vie selvästi enemmän kuin
nelisylinterinen suuremman kitkan ja painon takia. Palamisen
kannalta edullisin lienee noin 400-500 cc sylinteritilavuus.
Vääntäväksi mitoitettu moottori on helpompi ajaa taloudellisesti
kuin ylävireinen.
Kulutus riippuu paljon ajotavasta ja normaalissa sekalaisessa ajossa
pitkän ajan keskiarvo asettuu todennäköisesti lähelle valmistajan
ilmoittamia lukemia.
Tapa ilmoittaa normikulutukset muuttui tuossa vuoden 1990 tienoilla
pessimistisemmäksi eli lukemat suuremmiksi. Samoihin aikoihin
katalysaattori saattoi lisätä kulutusta 10%. Katalysaattori saattoi olla
lisävaruste, mutta normikulutus mitattiin ilman katalysaattoria.
Ilmastointi lisää 5%, kun se on päällä. Kaikki lisävarusteet painavat ja
kulutus kasvaa sitä kautta. Rengaspaineet ja kattotelineet vaikuttavat
myös, joten mitään yhtä lukemaa on vaikea pitää oikeana. Jokainen
100 kg:n lisäys vaikuttaa tuon ajan autossa noin 5-10%. Farkkukorissa
moottoritienopeudet lisäävät kulutusta enemmän kuin sedanissa.
Jos joku ilmoittaa lukemia kovin paljon alle normikulutuksen, niin kyseessä
on yleensä lyhyen ajan mittaus, jota ei voi pitää luotettavana
keskikulutuksen mittauksessa. Vasta vuoden mittainen tarkka kirjanpito on
luotettava. Matkamittarin tarkistus pitäisi myös tehdä, jos pyritään parin
prosentin tarkkuuteen.
Suuri teho ei sinänsä lisää kulutusta, alitehoisuus voi lisätä.
Polttoaineen ruiskutus on selvästi (10%) saasteliäämpi kuin
kaasutinmoottori. Kuusisylinterinen vie selvästi enemmän kuin
nelisylinterinen suuremman kitkan ja painon takia. Palamisen
kannalta edullisin lienee noin 400-500 cc sylinteritilavuus.
Vääntäväksi mitoitettu moottori on helpompi ajaa taloudellisesti
kuin ylävireinen.
Samaa mutua miullakin. En tuota omaa 230E:ä saa viemään oikein millään alle 10,5:ä, vaikka tämän pitäis ilmeisesti nätillä ajolla olla ihan mahollistakin. Tuntuu tosiaan siltä, että etenki rauhallisesti ajaessa laatikko vaihtaa turhan aikasin isommalle vaihteelle.koyama kirjoitti:Vaikuttaisiko laatikon ja vaijerin säätäminen .Vaihtaako liian aikaisin?
Jää paras vääntö saavuttamatta,jollain varmaan tuohon parempikin oikea tieto.Tämä oli mutua
Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w202 C220 CDI Elegance -98
w168 A160 automatic Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
w126 300 SEL -89
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w202 C220 CDI Elegance -98
w168 A160 automatic Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
Missä tätä ihmeautoa voi koeajaa?juhape kirjoitti:Samaa mieltä. Viime viikonloppuna vetäisin tuolla 300E:llä matkaa suht raskaalla kaasujalalla. Vei 7.6 litraa sataselle !!pastori paholainen kirjoitti:liikaa vie
Minun ajollani 300CE vie 12-13 litraa ja helposti ylikin sekalaisessa ajossa suht kovalla kaasujalalla 4 vuoden kokemuksella. Autolla on päästy 9 litran pintaan todella kevyellä maantieajolla. Päästöarvot kohdallaan.
Mersu lunastaa tuon varmaan mielellään mallisarjan ihmeenä joka kevyesti alittaa tehtaan keskikulutusrajat vielä tuon ikäisenä - saat varmaan uuden vastaavan tilalle
On nää ihmeellisiä pelejä sitten jos näin on...vuoden 2006 Mazda 2.3 GT 166 hv? farkku automaatilla kuulemma vie omistajan mukaan matka-ajossa 7-9 l/100 km. Painoa toki voi olla enemmän mutta eipä sitten olla kehityksessä kovin pitkälle päästy...
2000 W208 Mercedes Benz 320 CLK "Berliininmunkki"
1989 Porsche 944 turbo (GTS rep.)
ex: 1991 W201 Mercedes Benz 190E 1.8
ex: 1995 W202 Mercedes Benz C36 AMG
ex: 1988 W124 Mercedes Benz 300CEa
----------------------------------------------
1989 Porsche 944 turbo (GTS rep.)
ex: 1991 W201 Mercedes Benz 190E 1.8
ex: 1995 W202 Mercedes Benz C36 AMG
ex: 1988 W124 Mercedes Benz 300CEa
----------------------------------------------
kyllä kulutus on ihmeellinen asia, jotkut autot vain vievät enemmän kuin toiset, vaikka ovat täysin identtisiä. Ajotapa vaikuttaa myös paljon, varsinkin bensa vehkeessä, eli ohittaessa reippaasti jotkut survaisevat sen pedaalin surutta lattiaan ja toiset hieman maltillisemmin
Sitten toinen mihin kannattaa kiinnittää huomiota, näyttääkö mittari todellakin oikein? navi on hyvä peli matkamittarin paikkaansa pitävyyttä tarkkaillessa. henkilökohtaisesti tiedän, että matkamittari voi valehdella reilustikkin jolloin keskikulutus näyttää melkoisia lukemia.......
Sitten toinen mihin kannattaa kiinnittää huomiota, näyttääkö mittari todellakin oikein? navi on hyvä peli matkamittarin paikkaansa pitävyyttä tarkkaillessa. henkilökohtaisesti tiedän, että matkamittari voi valehdella reilustikkin jolloin keskikulutus näyttää melkoisia lukemia.......
MersuMies kolmannessa polvessa..........
w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
Auto on Pieksämäellä. En osaa sanoa mistä tämän pieni matkakulutus johtuu.Petri M. kirjoitti: Missä tätä ihmeautoa voi koeajaa?
On nää ihmeellisiä pelejä sitten jos näin on...vuoden 2006 Mazda 2.3 GT 166 hv? farkku automaatilla kuulemma vie omistajan mukaan matka-ajossa 7-9 l/100 km. Painoa toki voi olla enemmän mutta eipä sitten olla kehityksessä kovin pitkälle päästy...
Tässä ei kyllä ole niitä M103:sen tyyppillisiä käyntihäiriöitä joita lähes jokaisella kuuluu olevan. Ja manuaalilaatikollakin on varmasti vaikutusta.
Nopeusmittari näyttää navin mukaan n.3-4km liikaa noilla 225/45-17 renkailla.
Ja mitä kehitykseen tulee niin ei siinä todellakaan ole mihinkään päästy. Toisena esimerkkinä voisi ottaa A-mallin Omegan (ilman katalysaattoria)jolla pääsi kuutosella alkaviin kulutuslukemiin mutta koitappas B-mallilla!
MB E280 CDI 4Matic -07 AMG-Look
Ford Focus Trend Wagon -11(Vaimon auto)
Zetor 6245 + Quicke 520 etukuormaaja -89
David Brown 996 -76
MF 35 -59
Tunturi Super Sport -85
Ja vielä Stiga Park 12 HST -90 :)
Ford Focus Trend Wagon -11(Vaimon auto)
Zetor 6245 + Quicke 520 etukuormaaja -89
David Brown 996 -76
MF 35 -59
Tunturi Super Sport -85
Ja vielä Stiga Park 12 HST -90 :)
- pastori paholainen
- Vakiokalustoa
- Viestit: 152
- Liittynyt: Ti 01.03.2005 19:03
- Paikkakunta: etelä pohjanmaa
sama
Riippuu missä tankkaa, bensan laaduissa on eroja. Mutta ero niin pieni ettei se kulutusta suuremmin laske. Oma 190 e 1.8 koneella vei talvella 10l seka ajossa, nyt 8.3. Matka ajossa, siis pitkässä (100km ei anna totuutta vielä) ajelin semmosen 1000 km jossa matka ajoa suurin osa, ja sitten eri kaupungeissa ajelua, niin kulutus oli 7.2l . matkanopeus 90-100. 4 -vaihteisella ei kannata lujempaa ajella.
mb 200d - 93
mb 220 cdi -01
yamaha xv se 1000 midnight special -86
fordson major- 58
---------------------------
ex:
mb e300 tdt -96 ( 124)
mb 190e sportline -91
mb 123 240d -79
ford mustang -70 ht 351cid cleveland 4v
chevrolet sportside -89 350cid
volvoja, opeleita, japseja,....monia muita
mb 220 cdi -01
yamaha xv se 1000 midnight special -86
fordson major- 58
---------------------------
ex:
mb e300 tdt -96 ( 124)
mb 190e sportline -91
mb 123 240d -79
ford mustang -70 ht 351cid cleveland 4v
chevrolet sportside -89 350cid
volvoja, opeleita, japseja,....monia muita
Uskon täysin Juhapen ilmoittaman lukeman.MB 300E vie alkuperäisen esitteen mukaan tasaisella 90km/h 6,5l/100km.
Omani menee melkein samaan maantiellä,kuin mitä tehdas ilmoittanut..ja auto on vanha kuin mikä.Ymmärrän kyllä että nämä paikoin käsittämättömät kulutuserot aiheuttavat hämmennystä ja katkeruuttakin,mutta tuskin täällä kukaan vakikasvo valehtelee kulutuksiaan,mitä iloa siitä olisi.No,onhan meitä moneen junaan tietysti.Mutta jos oikein herjan heitoksi menee,niin ainahan voidaan asiat todeta käytännössä ja lyödä kunnon veto.Ainakin valehtelijat karsiintuu ja epäilijät ovat hiukan köyhempiä.
Omani menee melkein samaan maantiellä,kuin mitä tehdas ilmoittanut..ja auto on vanha kuin mikä.Ymmärrän kyllä että nämä paikoin käsittämättömät kulutuserot aiheuttavat hämmennystä ja katkeruuttakin,mutta tuskin täällä kukaan vakikasvo valehtelee kulutuksiaan,mitä iloa siitä olisi.No,onhan meitä moneen junaan tietysti.Mutta jos oikein herjan heitoksi menee,niin ainahan voidaan asiat todeta käytännössä ja lyödä kunnon veto.Ainakin valehtelijat karsiintuu ja epäilijät ovat hiukan köyhempiä.
W123 200 (2024-)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
Mulla söi 200B -86 manuaali talvella joku 11-15litraa/100km.
230ce automaatti syö kaupungissa 15-17litraa/100km.
Nuo on sitten niitä todellisia kulutuksia satkulle siten ettei autoa ole hinattu puolta matkaa
230ce automaatti syö kaupungissa 15-17litraa/100km.
Nuo on sitten niitä todellisia kulutuksia satkulle siten ettei autoa ole hinattu puolta matkaa
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90