Millainen auto w210 oikeastaan on?

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Avatar
Ere866
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1516
Liittynyt: Su 06.06.2004 12:15

Millainen auto w210 oikeastaan on?

Viesti Kirjoittaja Ere866 »

Eli isännän kohdalla tulee ehkä ajankohtaiseksi tässä piakkoin luultavasti hyvän diesel-auton hankinta työkäyttöön. Nykyinen Vectra C on ollut melko vikaherkkä, mutta muuten hyvä auto.

Nyt olisi siis aika saada vaihdettua Opeli pois mersun alta, minun aivopesun jälkeen ja olen alkanut katselemaan E-sarjalaista täältä lähimailta, jos vaikka sattuisi löytymään.

Eli vinkit autosta tulisi tarpeeseen.

Nettiauton ID: 1277272
[en saanut linkkiä vörkkiin)

Tuollainen löytyisi Torniosta, ajokilometrit tuskin pitävät paikkaansa, kun tuontiauto vaikuttaa olevan. Miten suhtautua tähän? Tämänikäiset laatikothan ovat sähkö? Miten kestävyyden kanssa?

Onkos tuon 300 koneen turbot kestäviä ja millä kilomtetreillä ne huoltoa tarvitsisivat?

Onko tuo ennen facelift-diesel hyvä ostos ylipäättään? Facelift mallit alkavat olla jo sitten sen verran kalliimpia, että joutuu laittamaan liikaa väliin
w126 300SE 1986
w116 450SE 1975
Avatar
pyhimys
Mersumies
Mersumies
Viestit: 504
Liittynyt: Ti 03.08.2004 13:55
Paikkakunta: Sipoo

Viesti Kirjoittaja pyhimys »

Kone kestää varmaan kauemmin kuin kori :roll:
Ruoste ongelmiahan noissa on ollut, mutta samat ongelmat on C-kopassakkin. Eikä nuo ruosteongelmatkaan mitään maata kaatavia ole kunhan ne hoitaa heti alussa kuntoon.

Alustaltaan on hyvä ajettava kunhan kaikki on kunnossa.

Moottorin polttoainepuolella tulee olemaan ilmaongelmia, mutta niihinkin löytyy konstit. Helppoja hommia tee se itse miehelle.
Ei oppinut olutta ojaan kaada
Avatar
Esko R
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 422
Liittynyt: Ti 18.11.2003 23:02
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja Esko R »

Siinäpä suora linkki Ere866 :wink:

LINKKI


Itellä on nyt takana hiukan yli 30 tkm, tyytyväinen olen ollut, ajomukavuus on kyllä toistaluokkaa (parempi) kuin esim. W124 :llä.

Kuluvia osia on joutunut päivitään, kuten jarruja ja alustan nikamia.

Jarrutehostin meni myös vaihtoon, jonka auton myyjä hommasi.

Kun pellit on kunnossa, tekniikan kanssa pärjää aina.
Kyllä Mersu on aina Mersu

W212 220CDI (FL)
Exät:
S212 300CDI
C219 320CDI
S211 270CDI
S203 200CDI
S210 300TDT (Mynä-D)
W124 300D -24V (PP-D)
S124 250D (PP-D)
W210 E220D
W124 200D (HP-D)
Eldorado
Mersumies
Mersumies
Viestit: 973
Liittynyt: Ke 14.06.2006 16:52
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Eldorado »

Sen verran tuosta kuuluisasta ruoste-ongelmasta, että kun isäukolla oli aikanaan kaksi W210 väyrystä, niin ensimmäinen ennen-facelift malli säilyi ruosteettomana, mutta jälimmäinen facelift-malli ruostui n. 2-3 v käyttöiässä tutuista paikoista, mm. ovenkarmit. En tiedä onko tämä sitten yleistettävissä niin että ensimmäiset väyryset olisivat ruosteenkeston suhteen parempia?

Molemmilla ukko ajeli yli 300 tkm (ammattikäytössä), ja teknisellä puolella mitään pahempia murheita ei kummassakaan ollut. Eka oli E220D (vapari) ja jälkimmäinen E200CDI. Molemmissa oli myös automaattilaatikot, eikä niiden kanssa ollut mitään ongelmia.

Sitten uudemmassa W211:ssä on niitä pikkumurheita ollutkin useankin edellisen edestä, lähinnä sähkö/elektroniikkapuolella, mutta tämähän ei enää oikeastaan kuulu aiheeseen.
ex S203 C270 CDI -02
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
Avatar
Mikko K
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 1556
Liittynyt: Ma 27.10.2003 18:10
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja Mikko K »

Vuosi alkaa olla takana 300: lla turbo Väykällä eikä sitä moittia tarvii.
TURBO INTERCOOLER DIESEL POWER
barton
Mersumies
Mersumies
Viestit: 522
Liittynyt: Pe 14.04.2006 13:04
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja barton »

Nyt on 110tkm ajettu CommonRaililla. Pahimmat murheet liittyy O-rengasvuotoihin ja sähköliittimien kosketushäiriöihin eli ei mitään vakavaa mutta toisaalta jos ne ois korjautettu Veholla niin lovi lompsaan ois ollu melko mojova.

Siinä oikeastaan pähkinänkuoressa koko väykyn luonne: halpa pitoauto jos et käytä Veholla, reilusti mainettaan parempi. :wink:
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

10tkm ajettu 290 väykyllä.. Toistaiseksi viatta. :shock:
Avatar
Ari66
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4696
Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

Mallina S210 E 300 Turbodiesel.
Ostettu 189 000 km ajettuna.

Nyt mittarissa 370 000 km ja Pohjois-Norjaan taas kerran menossa ja taas vaunu perässä.
Ks. www.mese.fi/seuranta ,toimii vain FireFoxilla, sieltä linkki Ari tai Ari E 90, jälkimmäinen seuranta viimeksi käytössä.
Aikaleima kertoo tiedon tuoreuden.
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
e320
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2304
Liittynyt: Ma 20.12.2004 03:17

Viesti Kirjoittaja e320 »

Mulla meni 60 000km tuolla -96 väykyllä ennenkuin tuli ensimmäinen huolto-ohjelman ulkopuolinen korjattava osa eteen.
Avatar
AM
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 3179
Liittynyt: To 03.04.2003 01:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

No jos haluaa mahdollisimman luotettavan auton niin suosittele jotain Avensista tai uutta corollaa :wink: Tietty jos ajamisesta haluaa nauttiakin niin sitten on eri asia.En nyt sano etteikö joku pidä tojotalla ajamisestakin, kaikenlaisia masokisteja kyllä löytyy 8)

Itsellä ollut väykky vasta 6tkm matkan ajan, joten kestävyydestä en osaa mitään sanoa. Mutta muuten olen kyllä ollut tyytyväinen. Auto on mahtava ajaa varsinkin matka-ajossa, yleensä tekee mieli kiertää mahdollisimman pitkän kaavan kautta ettei matka lopu kesken 8) Jos nyt vartaa vaikkapa kakkosneloseen niin mukavan eron tekee tila jota on kuskille ja takapenkkiläisille paljon enemmän. Myös sisusta on omasta mielestä jotenkin laadukkaampi, ei niin muovinen ja viimeistellymmän näköinenkin. Ajoltaan auto on erilainen kuin 124, tekisi jopa mieli sanoa että muistuttaa siltä osin enemmän 123:sta :shock:

Linkin mersu tuntuu hieman ylihintaiselta noilla varusteilla jos ei kilometreistäkään ole varmuutta. Tietty jos oikein virheetön, mutta sittenkin...
Avatar
MatiasB
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 53
Liittynyt: La 26.08.2006 23:40
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja MatiasB »

Terveisiä täältä saksanmaalta Bremenstä :)
Meidän taloudessa on tuollainen E430 -98 W210 ja 125tmk taulussa.

Matkaa tälläisellä on todella mukavaa heittää jos vertaa tavalliseen kiinankoppiin tai vaikka astraan :o

Ongelmia ei suurempia ole ollut mitä nyt normaalia kulumisesta aiheutuvaa laittoa kuten pallonivel.

Muuten auto toimii hienosti ja toivottavasti vielä jatkossakin kun pitäs ainakin tuo eteläsaksa vielä kiertää :D
MB W210 E430 -98 Avantgarde .aut
Avatar
Ere866
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1516
Liittynyt: Su 06.06.2004 12:15

Viesti Kirjoittaja Ere866 »

Jooh, kävästiin kattomassa. Hyvältä peliltähän se vaikutti, sisältä ei paljoa uutta hävennyt, pohjaan kurkkasin punnertaen ja ihan harmaalta näytti, ei näkynyt kummllisuuksia, mitä nyt siltä katsomalta voi sanoa.

Ollut kuulemma saksassa esittelyautona, mikä selittänee elegance-varustelun, konepellin alla oli ohut kerros pölyä, mutta muuten hyvännäköistä, pikkuisen rautajohdoissa hapettumaa(lähti jostain säiliöstä, samoilla kohdin kun w126:ssa ohjaustehostimen tavarat) ja pakosarja oli kilometreihin nähden uskottava, ei liian kulunut. Ollut liikken jälkeen yhdellä ihmisellä.

Päällepäin autosta siis voisi uskoa kilometrt. Ajamassa ei käyty, kun jobbari piti vähän hankalana, kun ei oma Opel Vectramme kelpaa vaihdossa, sillä rahallisesti sen pystyisi vaihtamaan päikseen keskennään, mutta myyjä ei pitänyt sitä järkevänä. Mieluummin myy mersua kuin Opelia. Ymmärrämmehän me sen :D

Eli muuten OK paketti, mutta tuo oma Vectra pitäisi saada alta pois.
w126 300SE 1986
w116 450SE 1975
toja
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 4
Liittynyt: Pe 29.06.2007 21:30

Viesti Kirjoittaja toja »

Ere866 kirjoitti:Jooh, kävästiin kattomassa. Hyvältä peliltähän se vaikutti, sisältä ei paljoa uutta hävennyt, pohjaan kurkkasin punnertaen ja ihan harmaalta näytti, ei näkynyt kummllisuuksia, mitä nyt siltä katsomalta voi sanoa.

Ollut kuulemma saksassa esittelyautona, mikä selittänee elegance-varustelun, konepellin alla oli ohut kerros pölyä, mutta muuten hyvännäköistä, pikkuisen rautajohdoissa hapettumaa(lähti jostain säiliöstä, samoilla kohdin kun w126:ssa ohjaustehostimen tavarat) ja pakosarja oli kilometreihin nähden uskottava, ei liian kulunut. Ollut liikken jälkeen yhdellä ihmisellä.

Päällepäin autosta siis voisi uskoa kilometrt. Ajamassa ei käyty, kun jobbari piti vähän hankalana, kun ei oma Opel Vectramme kelpaa vaihdossa, sillä rahallisesti sen pystyisi vaihtamaan päikseen keskennään, mutta myyjä ei pitänyt sitä järkevänä. Mieluummin myy mersua kuin Opelia. Ymmärrämmehän me sen :D

Eli muuten OK paketti, mutta tuo oma Vectra pitäisi saada alta pois.
Saako tiedustella, että millainen Vectra on kyseessä ja mitä ongelmia sen kanssa on ollut?
Avatar
Ere866
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1516
Liittynyt: Su 06.06.2004 12:15

Viesti Kirjoittaja Ere866 »

Musta 2004 Vectra GTS 2.2 litran bensakoneella ja sport-.varustuksella. Ei autossa sem kummempia ongelmia ole ollut, mutta diesl-auton osto saattaa olla edessä. Muistaakseni vuosi pari sitten oli bensansyötössä ongelmia jotka korjaantuivat jonkinlaisen elektronisen sirun vaihtamisella.

Miksi?
w126 300SE 1986
w116 450SE 1975
toja
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 4
Liittynyt: Pe 29.06.2007 21:30

Viesti Kirjoittaja toja »

Utelin asiaa siksi, että itselläni on C-Vectra, tosin dieselinä.
mikkow
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 9
Liittynyt: Ke 03.03.2004 01:06
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja mikkow »

MatiasB kirjoitti:Terveisiä täältä saksanmaalta Bremenstä :)
Meidän taloudessa on tuollainen E430 -98 W210 ja 125tmk taulussa.

Matkaa tälläisellä on todella mukavaa heittää jos vertaa tavalliseen kiinankoppiin tai vaikka astraan :o

Ongelmia ei suurempia ole ollut mitä nyt normaalia kulumisesta aiheutuvaa laittoa kuten pallonivel.

Muuten auto toimii hienosti ja toivottavasti vielä jatkossakin kun pitäs ainakin tuo eteläsaksa vielä kiertää :D
Hauska vertaus E430 -> Astra.. :lol: Toivotaan että peli kestää myös loppumatkankin.. :P
Avatar
JSJ
Mersumies
Mersumies
Viestit: 640
Liittynyt: Ke 07.05.2003 13:46
Paikkakunta: Raahe
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JSJ »

Itselläkin on tarkoitus vaihtaa nykyinen mersu vähän uudempaan, mutta eilen kun kävin noita väyrysiä testaamassa niin kaikissa neljässä vm. 2002 autossa joita kokeilin niin oli kuskinpuolen takakaari siinä kunnossa että maali lähti lastuina irti! Kilometrejä noissa vekottimissa oli 300t - 450t välillä. On kyllä perseestä että luultavasti joutuu volkkarin tai audin laittamaan...
Avatar
AM
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 3179
Liittynyt: To 03.04.2003 01:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

On niitä ehjiäkin, kunhan jaksaa katsella, ja muitakin kun niitä halvimpia..
Avatar
JSJ
Mersumies
Mersumies
Viestit: 640
Liittynyt: Ke 07.05.2003 13:46
Paikkakunta: Raahe
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JSJ »

AM kirjoitti:On niitä ehjiäkin, kunhan jaksaa katsella, ja muitakin kun niitä halvimpia..
Nuokin oli kaikki päällepäin hyvä peltisen näköisiä ja hintaakin oli yli 20.000E eli ei ihan halvimpiakaan, mutta kun vähän kurkisti suojankaariin niin siellähän sitä ruostetta oli piilossa ja maali irtoili peukalonkynnen kokoisina lastuina kun vähän sormenpäällä kokeili.
Avatar
jukka-tre
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1025
Liittynyt: To 14.09.2006 19:04
Paikkakunta: Pirkanmaa / Tampere

W210 Gallup

Viesti Kirjoittaja jukka-tre »

Aiheesta on foorumilla oikein tutkimus olemassa. Tuossa linkissä:

http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=42737

83% Vastaajista antaa arvosanaksi kiitettävä tai hyvä, muut sitten huonompia.

Oma näkemykseni on, että auto on ajoltaan ja ominaisuuksiltaan aivan 10. Ruostemurheet on faktaa, jotka joissain yksilöissä on karanneet pahalle tolalle. Jos on tehty kunnolliset suojauskäsitelyt, niin sitten murheita ei ole. Tehtaalla on tehty isoja virheitä aikoinaan, joita on vaikea ymmärtää tämän tason valmistajan laitteissa.

Itsellä on on -00 W210. Koko auto käyty ruoste-firmassa läpi, suojattu. Sekä Vehossa pintaruosteet korjattu ovien alalaidoista, lokareista. Nyt virheetön. Km 230 000. Itse ajettu 70 000, ei mainittavia ongelmia.

Parilla tutulla on 330 000 - 350 000 ajetut Väykyt. Toinen on suojannut, toisessa vissiin alunperin suojaus. Kaikki nämä 3 on käytetty Vehossa takuukorjauksessa pintaruosteen takia (ovissa ym.).

Eli 3:n Väykyn kokemuksella (-97 290 td, -00 220cdi ja mulla siis -00 320cdi):

Yhteensä ollaan päästelty (3kpl) Väykyillä aika tarkkaan 500 000 km. Mainittavampia ongelmia ei ole ollut tuota ruostetta lukuunottamatta (ja se on siis 2:lla tehty suojaus-firmassa ja 1 ei ole tehnyt).

Kukaan meistä ei ole vaihtamassa autoa, vaan kaikki ollaan päätetty pitää alunperin suunniteltua pitempään (autoja ollaan kaikki ostettu 3-4 vuoden pitoajaksi sopivasti jo käytettyinä). Tuo aika on tullut jo reilusti täyteen noilla 2:lla, itsellä vasta 2 vuotta takana.

Pikku hiljaa on kypsymässä päätös pitää tätä vielä kauan, ehkä 5 vuottakin vielä.

En keksi parempaa autoa, mihin vaihtaisin... Reunaehtoina on, että nykytasosta ei tingitä eli diesel, jossa teho sais olla n. 200 hp, vääntö n. 500 Nm ja kulutus maantiellä alle 6, mieluummmin 5:n pintaan kuten nyt. Ja tietysti kaikki mukavuusvarusteet ja ison auton meininki. Maksaa ei sais kanssa mahdottomia ja huoltopuoli pitäs olla "yleisesti saatavissa, eli muualtakin kuin merkkiliikkeestä".

Ja huom. moni ostaa 200-220 CDI:n ja päivittää moottorin ohjauksen (joku satanen hinta). Näin saa 170 hp paikkeille. Tämä tehty kaverilla, ajettu 200 000 tkm sen jälkeen. Ei ongelmia.

Ei vaan tuu vastaan vaihtoehtoja, joten tällä ajellaan nyt :lol: :lol: :lol:

Sitten kun tulee parempi järkevään hintaan, niin pakkohan se on vaihtaa. Voi kyllä olla, että toista kertaa tulee suru puseroon. Ekan auton vaihto oli kova paikka. Siitä asti on ollut monia ja helppo on ollut luopua. Tästä voi olla aika vaikee... :cry: :cry: :cry:
Työkalu: W205 C300e -20 4Matic A Business Avantgarde (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, 4-veto, automaatti 9-v, hopea), 10 000 km
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km

- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -
meze1
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1323
Liittynyt: La 06.11.2004 15:44
Paikkakunta: Kempele/koti

Viesti Kirjoittaja meze1 »

Kuten olen itsekkin todennut aikanaan täälläkin, että turhaan porukka haukkuu W210. Tuntuu, että mersuilijatkin on osa apinoita, ku kuulee, että naapurin Patella oli jotakin omassa väykyssä, ni het leimataan. :roll:

Kuten aikasemminkin sanottua, että laadukas ja hyvän, mukavan matkanteon tae. :D
MB 220cdi 4matic W214
Jaguar XF 2.2d
EX- MB 180 cgi W204
EX- MB 270cdi S211
EX- MB 200 kompura C209 "Rouvan coupe"
EX- Toyota Yaris
EX- Volvo S60
EX- MB 200 cdi W211
EX- MB 270cdi W163 "Jykevä juna, joka vain puski eteepäin..."
EX- MB 290TD W210 "Halvin kulkupeli ikinä, uskollinen tiennielijä. Suosittelen kaikille lämpöisesti"
EX- BMW E34 520B
EX- MB 190 W201
EX- VW Transporter T3-type 2
EX- MB 230E W124"Ikirakas oma"
EX- Nissan Bluebird 2.0i vm91
EX- Ford Taunus vm81
Avatar
jukka-tre
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1025
Liittynyt: To 14.09.2006 19:04
Paikkakunta: Pirkanmaa / Tampere

Viesti Kirjoittaja jukka-tre »

meze1 kirjoitti:Kuten olen itsekkin todennut aikanaan täälläkin, että turhaan porukka haukkuu W210. Tuntuu, että mersuilijatkin on osa apinoita, ku kuulee, että naapurin Patella oli jotakin omassa väykyssä, ni het leimataan. :roll:

Kuten aikasemminkin sanottua, että laadukas ja hyvän, mukavan matkanteon tae. :D
Joo, tuntuu että uusia malleja aina näykitään kaikista ongelmista. Väykyn kanssa se on aiheellista ruosteitten osalta, mielestäni muuten ei. Pitää muistaa, että diesel-koneen osalta on päästömääräysten takia pakokaasun kierrätys, joka meidän kylmissä oloissa karstoittaa. Minkäs teet. Muutoin ei tekniikkapuolella ole huomautettavaa.

Kuitenkin hyvin harvoin näkee tiellä Väykkyä, missä on ruostetta.

Oon vakaasti nyt päättäny pitää tätä vielä pitkään.

Jos sopivasti saat Väykyn, paat ruosteet kuntoon, niin siinäpä on semmonen peli, että 3 kertaa enempi saat maksaa vastaavasta kyytistä uudemmissa.
Työkalu: W205 C300e -20 4Matic A Business Avantgarde (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, 4-veto, automaatti 9-v, hopea), 10 000 km
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km

- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -
Avatar
Esa H.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3619
Liittynyt: To 18.12.2003 11:02
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Esa H. »

Ihan messevä pelihän tuo w210 on ajella..
Nimimerkillä johan tässä on jo kohta pari viikkoa kurvailtu :lol:
w220 S320 -99
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)

ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Vastaa Viestiin