w124 300e ei käy eikä kuku Vika löytyi?!
w124 300e ei käy eikä kuku Vika löytyi?!
mikäs nyt tuli?
Potilas:
W124 300e '87 4-matic
Oireet:
1)
Käynnistyy hyvin, toimii ok 1-2 minuuttia, sitten syttyy ABS-valo
ja alkaa nykiminen. Joskus vain vähäistä nytkettä, joskus niskoja
naksauttelevaa jumppaa. Pahiten nykii kun kytkin on hetken pohjassa,
esim risteyksestä käännyttäessä.
2 )
lähtee hyvin käyntiin, abs-valo syttyy välittömästi, ei kestä kaasua yhtään, sitten naksaktaa palikat kohdalleen ja toimii ok.
3)
1 ja 2 yhdistelmä.
Tehdyt toimenpiteet:
tulpat, puola ja ilmanputsari vaihdettu,
johtojen liitoksia rassattu.
Valistuneita arvauksia viasta:
*polttoainepumppu
*ylijännitesuojarele
*ruiskunohjausboxi
* joku muu
Misä tuo ylijännitesuojarele rele on?
pitäisi kuulemma olla akun takaa kirkas rele jossa kaksi sulaketta
Mulla akun takan vain ABS-, 4-matic, ruiskunboksit ja musta iso rele jossa ei sulakkeita.
Mitä sanoo arvoisa raati?
Potilas:
W124 300e '87 4-matic
Oireet:
1)
Käynnistyy hyvin, toimii ok 1-2 minuuttia, sitten syttyy ABS-valo
ja alkaa nykiminen. Joskus vain vähäistä nytkettä, joskus niskoja
naksauttelevaa jumppaa. Pahiten nykii kun kytkin on hetken pohjassa,
esim risteyksestä käännyttäessä.
2 )
lähtee hyvin käyntiin, abs-valo syttyy välittömästi, ei kestä kaasua yhtään, sitten naksaktaa palikat kohdalleen ja toimii ok.
3)
1 ja 2 yhdistelmä.
Tehdyt toimenpiteet:
tulpat, puola ja ilmanputsari vaihdettu,
johtojen liitoksia rassattu.
Valistuneita arvauksia viasta:
*polttoainepumppu
*ylijännitesuojarele
*ruiskunohjausboxi
* joku muu
Misä tuo ylijännitesuojarele rele on?
pitäisi kuulemma olla akun takaa kirkas rele jossa kaksi sulaketta
Mulla akun takan vain ABS-, 4-matic, ruiskunboksit ja musta iso rele jossa ei sulakkeita.
Mitä sanoo arvoisa raati?
Viimeksi muokannut Blitzvan, Pe 14.12.2007 12:03. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
eipä auttanut ylijännitereleen vaihto
Perskuta sammui keskelle neljän ruuhkaa, lähti onneksi
pitkän tarttauksen jälkeen käyntiin.
Lisää oireita:
kun nykii ja painasee kaasua, tupsauttaa se mustan savupilven, miettii hetken ja sitten lähtee.
välillä tyhjäkäynti 1200-1300 kiekkaa, ei kestä kaasua yhtään vaan pyrkii sammumaan. Kun tyhjäkäynti tipahtaa normaaliin ( 700 rpm)
toimii ok.
Ajaessa tasaisella nopeudella välillä kierrokset hypähtää korvakuulolla mitattuna, välillä tuntuu että ajais kovaan vastatuuleen.
Lisää arvauksia:
* Ruiskunohjaus rikki
* sytytyksen ohjaus särki
* joku anturi mykkä/pätkii
* ilmavuoto jossain
Kattia ei ole, joten lambda se ei voi olla.
loppuu kohta järki ja hermot, auttakee
Perskuta sammui keskelle neljän ruuhkaa, lähti onneksi
pitkän tarttauksen jälkeen käyntiin.
Lisää oireita:
kun nykii ja painasee kaasua, tupsauttaa se mustan savupilven, miettii hetken ja sitten lähtee.
välillä tyhjäkäynti 1200-1300 kiekkaa, ei kestä kaasua yhtään vaan pyrkii sammumaan. Kun tyhjäkäynti tipahtaa normaaliin ( 700 rpm)
toimii ok.
Ajaessa tasaisella nopeudella välillä kierrokset hypähtää korvakuulolla mitattuna, välillä tuntuu että ajais kovaan vastatuuleen.
Lisää arvauksia:
* Ruiskunohjaus rikki
* sytytyksen ohjaus särki
* joku anturi mykkä/pätkii
* ilmavuoto jossain
Kattia ei ole, joten lambda se ei voi olla.
loppuu kohta järki ja hermot, auttakee
Vaikuttaa aika tutulta nuo oireet. Omani lähtee hyvin käyntiin ja kulkee muutaman kilometrin aivan erinomaisesti lähes pintakaasulla.
Sitten alkaa hyytymään, ihan kuin ajaisi ylämäkeen. Ja pensa maittaa.
Parkissa ollessa käynti röpeltää, etenkin jos painaa hiukankin kaasua.
Vaihdoin juuri ilma- ja polttoainesuodattimet. Ei vaikutusta. Ylijännitereleen sulakkeet ehjät.
Mikähän mättää?
Sitten alkaa hyytymään, ihan kuin ajaisi ylämäkeen. Ja pensa maittaa.
Parkissa ollessa käynti röpeltää, etenkin jos painaa hiukankin kaasua.
Vaihdoin juuri ilma- ja polttoainesuodattimet. Ei vaikutusta. Ylijännitereleen sulakkeet ehjät.
Mikähän mättää?
-----------------------------------------------------------
MB C 240T (W202)
Audi A4 Avant quattro 2.0 TFSI
MB C 240T (W202)
Audi A4 Avant quattro 2.0 TFSI
nyt se tempun teki, sammui taas keskelle risteystä
Sain just ja just siirrettyä pientareelle kun teki täydellisen stopin.
Kymmenen minuutin maanittelun jälkeen sain sen pysymään käynnissä sen verran että sain siirrettyä sen kotipihaan.
Kahden kilometrin matkalla meinasi sammua kaksi kertaa...
Vien sen pajalle kunhan saan ajan ( Veholla valohoitoa )
Kerron sitten diagnoosin ja merssun kohtalon, jos kallis remontti mennee se lihoiksi
Sain just ja just siirrettyä pientareelle kun teki täydellisen stopin.
Kymmenen minuutin maanittelun jälkeen sain sen pysymään käynnissä sen verran että sain siirrettyä sen kotipihaan.
Kahden kilometrin matkalla meinasi sammua kaksi kertaa...
Vien sen pajalle kunhan saan ajan ( Veholla valohoitoa )
Kerron sitten diagnoosin ja merssun kohtalon, jos kallis remontti mennee se lihoiksi
Selvitä mistä sulakkeesta molemmat ongelmakohdat saavat alkunsa. Jos kaksi vikaa ilmestyy yht'aikaa niin se on sähköongelma alkulähteellä.
Vuodesta -73 laatumerkin kanssa kurvaillut.
---------------------------------------------------
'The one that dies with the most expensive toys wins the game'. Words to live by.
W140 + W124.
---------------------------------------------------
'The one that dies with the most expensive toys wins the game'. Words to live by.
W140 + W124.
Jotenkin tuntuu liittyvän moottorin lämpiämiseen. Kokeilin taas tänään ja kylmällä koneella toimii, lämpimällä ei. Oisko joku anturi/säädin sökönä?
Vikaa on kyllä mittaritaulussakin. Käynistysvaiheessa syttyy vain kaksi varoitusvaloa, vaikka muissakin polttimot ehjät. Liittyiskö jotenkin toisiinsa?
Ja kaiken kukkuraksi myös radio alkoi temppuilemaan. Sammuu ja käynnistyy omia aikojaan.
Vikaa on kyllä mittaritaulussakin. Käynistysvaiheessa syttyy vain kaksi varoitusvaloa, vaikka muissakin polttimot ehjät. Liittyiskö jotenkin toisiinsa?
Ja kaiken kukkuraksi myös radio alkoi temppuilemaan. Sammuu ja käynnistyy omia aikojaan.
-----------------------------------------------------------
MB C 240T (W202)
Audi A4 Avant quattro 2.0 TFSI
MB C 240T (W202)
Audi A4 Avant quattro 2.0 TFSI
lisää...
Voi olla että oireet liittyy toisiinsa - tai sitten ei...
-heitän arvauksena vielä, että vaihtaisin jakajan kannen,
ja sytytysjohdoista ainakin sen puolalle menevän. Sähkövikoja nämä sammumiset tuntuu kuitenkin olevan
-heitän arvauksena vielä, että vaihtaisin jakajan kannen,
ja sytytysjohdoista ainakin sen puolalle menevän. Sähkövikoja nämä sammumiset tuntuu kuitenkin olevan
1980 200 Autom., 1993 E 300D-24, 1994 C 180 Aut., 1997 C 230 T Aut., 2003 E 240 T Aut.( sekä muutama muunkin merkkinen)
tervehdys.
Hei vaan.
Oma autoni sammui kesken kaiken eikä lähtenyt millään käyntiin, kunnes taas yhtäkkiä käynnistyi hyvin. Kylmänä röpötteli ja nyki, otti päähän.
Vaihdoin perkeleesti osia, kunnes minua neuvottiin mittaamaan virranjakajalta vastus. Siellähän se vika, uusi virranjakaja kiinni kaikki ongelmat katos.
Jos et tiedä miten mitataan muuttuva vastus kysy täältä yritetään auttaa.
Oma autoni sammui kesken kaiken eikä lähtenyt millään käyntiin, kunnes taas yhtäkkiä käynnistyi hyvin. Kylmänä röpötteli ja nyki, otti päähän.
Vaihdoin perkeleesti osia, kunnes minua neuvottiin mittaamaan virranjakajalta vastus. Siellähän se vika, uusi virranjakaja kiinni kaikki ongelmat katos.
Jos et tiedä miten mitataan muuttuva vastus kysy täältä yritetään auttaa.
Nonnii sain veholta tuon koslan takasi eilen,
olivat vaihtaneet virranjakajan kaikki härpäkkeet ja sanoivat nyt olevan ok. Oli kuulemma tuo nokkakselin tiiviste falskannu ja tihkunut öljyä jakajaan. Lasku 430e.
minäpoika onnellisena ajelin kotia päin ja pääsinkin jopa kolme ( 3 ) kilometriä ennenkuin alko nykimään.... niin autolla kuin kuskillakin
No sitten ajelin veholle valittamaan sillä reissulla sammui kaksi kertaa
risteyksiin.
Eli kytkin pohjaan, tyhjäkäynti hyppää 1500 ja hipaisetkin kaasua niin sammuu. Eikä meinaa lähteä enää käyntiin, ei....
kun nykii kytkin pohjaan hetkeksi, jos tyhjäkäynti normaali matka voi jatkua, jos 1500 se sammuu...
Sanoivat veholla että tuo tutkittavaksi 75e/tunti. Perkl enpä tuo.....
ABS:n valon syttyminen tuntuu jotenkin liittyvä käyntiin, koska
hetikohta kun valo syttyy nykiminen tai sammumiset alkaa.
Vaihdan vielä tulpanjohdot ja käyn sähköjohtoja läpi,
mutta mitä sitten jos ja kun ei sekään auta?
olivat vaihtaneet virranjakajan kaikki härpäkkeet ja sanoivat nyt olevan ok. Oli kuulemma tuo nokkakselin tiiviste falskannu ja tihkunut öljyä jakajaan. Lasku 430e.
minäpoika onnellisena ajelin kotia päin ja pääsinkin jopa kolme ( 3 ) kilometriä ennenkuin alko nykimään.... niin autolla kuin kuskillakin
No sitten ajelin veholle valittamaan sillä reissulla sammui kaksi kertaa
risteyksiin.
Eli kytkin pohjaan, tyhjäkäynti hyppää 1500 ja hipaisetkin kaasua niin sammuu. Eikä meinaa lähteä enää käyntiin, ei....
kun nykii kytkin pohjaan hetkeksi, jos tyhjäkäynti normaali matka voi jatkua, jos 1500 se sammuu...
Sanoivat veholla että tuo tutkittavaksi 75e/tunti. Perkl enpä tuo.....
ABS:n valon syttyminen tuntuu jotenkin liittyvä käyntiin, koska
hetikohta kun valo syttyy nykiminen tai sammumiset alkaa.
Vaihdan vielä tulpanjohdot ja käyn sähköjohtoja läpi,
mutta mitä sitten jos ja kun ei sekään auta?
jännite
Mittaappa huviksesi latausjännite ongelman aikana. Itsellä ainakin dieselissä ABS valo syttyy ja radio sammuu käynnistyy omineen, kun jännite laskee, esim. toinen hiili ei saa kunnolla kosketusta. Latauksen merkkivalo ei jostain syystä pala vaikka syytä olisi.
Vaihdoin virranjakajan kannen, oli melkoiset arvet nastoissa ja hiili kulunut. Pyörijä näytti ihan käypäseltä. Ei auttanut. Röpöttää edelleen ja pensaa palaa...!
Tulpanjohdot vaihdettu pari vuotta sitten.
Tulpanjohdot vaihdettu pari vuotta sitten.
-----------------------------------------------------------
MB C 240T (W202)
Audi A4 Avant quattro 2.0 TFSI
MB C 240T (W202)
Audi A4 Avant quattro 2.0 TFSI
Kannattaa vaihtaa se pyöriäkin suosiolla, samalla kun kansi
siinä voipi olla ihan pieni hiushalkeama jota ei havaitse ja se vaikuttaa kyllä tuohon käyntiin. Lyö läpi varsinkin hetken ajon jälkeen
Tuo varoitusvalojen ja radion sähkävikailu viittaa kyllä myös huonoon maadoitukseen tai kuluneeseen johtoon joka liikkeessä ottaa sitten runkoon kiinni ja aiheuttaa oikosulkua.
Tai niinkuin PekkaK totesi laturin tarkistus ja johdotukset, paljonko antaa latausvirtaa ?
Tarkista kaikki maadoituspiteet ja radion johdotukset
siinä voipi olla ihan pieni hiushalkeama jota ei havaitse ja se vaikuttaa kyllä tuohon käyntiin. Lyö läpi varsinkin hetken ajon jälkeen
Tuo varoitusvalojen ja radion sähkävikailu viittaa kyllä myös huonoon maadoitukseen tai kuluneeseen johtoon joka liikkeessä ottaa sitten runkoon kiinni ja aiheuttaa oikosulkua.
Tai niinkuin PekkaK totesi laturin tarkistus ja johdotukset, paljonko antaa latausvirtaa ?
Tarkista kaikki maadoituspiteet ja radion johdotukset
Difference between men and boys is the price of the toys
W169 180 Cdi
W203 220 Cdi Sport Coupe
Honda Cbr 1000 F
Ex W126 500 SE
W169 180 Cdi
W203 220 Cdi Sport Coupe
Honda Cbr 1000 F
Ex W126 500 SE
oli vapaapäivä ehti perehtymään tuohon kotteroon
hieman syvemmin...
latausjännite 14.4v eli normaali?
ABS ei välttämättä liitykkään käyntiin, vasemman puoleisen anturin johto
korjattu edellisen omistajan toimesta tinaamalla, oli ilmeisesti joskus katkennut tms..
käytin piiiiitkään pihalla tyhjäkäynnillä ja välillä tyhjäkäynti nousi sinne 1200-1500 rpm jolloin tuprutti hieman savua ja nokea pakoputkesta.
Seokset päin helevettiä?
niinikään ilmamäärämittarin lautanen laski 5-10 mm kun normaalisti auki
ihan hitusen ( 1-2 mm ). Antaako joku anturi väärää tietoa vai onko tuo
ilmamäärämitari kaputt?
Mikä ihme poksi on pelkääjän puolella heti umpion takana?
sinne tulee nippu johtoja ja vaijeri ruiskulta.
Tempomat?
Nyt vaihdettu:
tulpat
tulpanjohdot
ylijännitesuojarele
puola
virranjakajan kaikki osat
kuskin päreet neljätoista kertaa
Kajjaanissa muita mersukorjaajia kuin Veho eiku Hartikainen?
Joku boschin huolto kenties?
ei enää jaksa ite pähkäillä....
hieman syvemmin...
latausjännite 14.4v eli normaali?
ABS ei välttämättä liitykkään käyntiin, vasemman puoleisen anturin johto
korjattu edellisen omistajan toimesta tinaamalla, oli ilmeisesti joskus katkennut tms..
käytin piiiiitkään pihalla tyhjäkäynnillä ja välillä tyhjäkäynti nousi sinne 1200-1500 rpm jolloin tuprutti hieman savua ja nokea pakoputkesta.
Seokset päin helevettiä?
niinikään ilmamäärämittarin lautanen laski 5-10 mm kun normaalisti auki
ihan hitusen ( 1-2 mm ). Antaako joku anturi väärää tietoa vai onko tuo
ilmamäärämitari kaputt?
Mikä ihme poksi on pelkääjän puolella heti umpion takana?
sinne tulee nippu johtoja ja vaijeri ruiskulta.
Tempomat?
Nyt vaihdettu:
tulpat
tulpanjohdot
ylijännitesuojarele
puola
virranjakajan kaikki osat
kuskin päreet neljätoista kertaa
Kajjaanissa muita mersukorjaajia kuin Veho eiku Hartikainen?
Joku boschin huolto kenties?
ei enää jaksa ite pähkäillä....
Mistähän päin tuo ruiskutuspumpun rele mahtaa löytyä? Boschin vehkeet näkyy olevan.esata kirjoitti:Itselläni oli samankuuloisia vikoja. Vaihdoin ruiskupumpun releen ja ylijännitesuojareleen ja nyt ok.
-----------------------------------------------------------
MB C 240T (W202)
Audi A4 Avant quattro 2.0 TFSI
MB C 240T (W202)
Audi A4 Avant quattro 2.0 TFSI
tutkimukset jatkuu....
1) varovainen konehuoneen pesu
2) aliapaineletkujen tarkistus, ei vikaa, kaikki löydetyt letkut ehjiä
3) bensapumpun releen tarkistus sieltä ylijännitesuojareleen vierestä;
näyttää ok ei silmin nähden irtonaisia tinauksia.
4) sähköjohtojen perusteellinen tarkistus
löytyi kammenkulmananturin johdosta nirhauma, kupari näkyvissä,
on ehkä voinut ottaa runkoon kiinni.
Sain ajan paikalliselta korjaamolta syyskuulle joka kuulemma osaa ja viitsii korjata vanhempia mersuja. Vikoja kerrottaessa pelotteli että ruiskusysteemi on ehkä kulunut ja menee vaihtoon ( =Kallista ).
Ei kiva? Autolla ajettu 440000.
Kaasuttelin pihalla reippaasti ( 5000 rpm ) naapurit tykkää
Polttaa putkessa ja työntää nokea ja äänenvaimentajan sisäkappaleita....
Sytytys siis myöhäisellä eli onko vika syttyboksissa?
1) varovainen konehuoneen pesu
2) aliapaineletkujen tarkistus, ei vikaa, kaikki löydetyt letkut ehjiä
3) bensapumpun releen tarkistus sieltä ylijännitesuojareleen vierestä;
näyttää ok ei silmin nähden irtonaisia tinauksia.
4) sähköjohtojen perusteellinen tarkistus
löytyi kammenkulmananturin johdosta nirhauma, kupari näkyvissä,
on ehkä voinut ottaa runkoon kiinni.
Sain ajan paikalliselta korjaamolta syyskuulle joka kuulemma osaa ja viitsii korjata vanhempia mersuja. Vikoja kerrottaessa pelotteli että ruiskusysteemi on ehkä kulunut ja menee vaihtoon ( =Kallista ).
Ei kiva? Autolla ajettu 440000.
Kaasuttelin pihalla reippaasti ( 5000 rpm ) naapurit tykkää
Polttaa putkessa ja työntää nokea ja äänenvaimentajan sisäkappaleita....
Sytytys siis myöhäisellä eli onko vika syttyboksissa?
- MeMyselfAndMB
- Vakiokalustoa
- Viestit: 63
- Liittynyt: Pe 06.10.2006 09:40
- Paikkakunta: kerava
sytkä puolella tod näk
sytkäpuolella tahi jossain muualla kon ihte ruiskussa kun tämä k-jet ilman lambdaa käy vaikka heittäsit ruiskuboksin mehtään ei hyvi mutta käy kumminkin, jos vaan bensapumppu lykkää ainetta ja kipinää tulee. jos se lautanen sielä imusarjassa tippuu normaalia alemmas (tyhjäkäynnillä) sillontällön ja rupee käymään omituisesti niin tarkistappa se ohjauspaineen säädin, se ei toimi oikein jos se yht.äkkiä rikkaammalle muuttaapi seosta.
Viimeksi muokannut MeMyselfAndMB, Ke 22.08.2007 17:55. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
[volvo s60 t5 + MB w124 300e]
[MB W124 300e] + 100HP NOS system
ex Chevy astro starcraft -91
ex [MB W201 200d amglook]
ex [Volvo 440 1.7 Turbo 1.5bar :)]
ex [BMW E3 2500]
ex [BMW E32 730]
ex [BMW E34 520]
ex [MB w201 200e]
[MB W124 300e] + 100HP NOS system
ex Chevy astro starcraft -91
ex [MB W201 200d amglook]
ex [Volvo 440 1.7 Turbo 1.5bar :)]
ex [BMW E3 2500]
ex [BMW E32 730]
ex [BMW E34 520]
ex [MB w201 200e]
Blitzvan kirjoitti:tutkimukset jatkuu....
1) varovainen konehuoneen pesu
2) aliapaineletkujen tarkistus, ei vikaa, kaikki löydetyt letkut ehjiä
3) bensapumpun releen tarkistus sieltä ylijännitesuojareleen vierestä;
näyttää ok ei silmin nähden irtonaisia tinauksia.
4) sähköjohtojen perusteellinen tarkistus
löytyi kammenkulmananturin johdosta nirhauma, kupari näkyvissä,
on ehkä voinut ottaa runkoon kiinni.
Sain ajan paikalliselta korjaamolta syyskuulle joka kuulemma osaa ja viitsii korjata vanhempia mersuja. Vikoja kerrottaessa pelotteli että ruiskusysteemi on ehkä kulunut ja menee vaihtoon ( =Kallista ).
Ei kiva? Autolla ajettu 440000.
Kaasuttelin pihalla reippaasti ( 5000 rpm ) naapurit tykkää
Polttaa putkessa ja työntää nokea ja äänenvaimentajan sisäkappaleita....
Sytytys siis myöhäisellä eli onko vika syttyboksissa?
Tää vaikuttaa tukkeutuneelta äänenvaimentimelta!
Koitappa irrottaa putkea alkupäästä ja kokeilla sitte!
Naapurit tykkää vielä enemmän
W220 500 -01
CLK 320 -00
SL500 -92 kesälelu
Ex 300ce24 -92
ex 260E -91
CLK 320 -00
SL500 -92 kesälelu
Ex 300ce24 -92
ex 260E -91
Akun takana on sellainen musta rele jossa lukee kannessa kickdown. Se irti jaiak, missä päin tuo irronut liitos siten oli?
polkimen takana, vaiko akun takana pa-pumpun releessä?
kansi auki, niin pitäisi näkyä juotosvika jos siellä sellainen on. Itsellä oli
yhdessä liitin nastassa ihan selkeä vika. Kannattaa heilutella komponentteja
varovasti ja katsoa samalla tinauksen puolelta onko ne irti.
Kottero oli paikallisella korojaamolla tutkittavana pitkään ja hartaasti, mutta vikaa ei vaan tunnu löytyvän....
Bensanpaineet, suuttimet, sytytys, anturit kaikki ok,
entisten palikoiden lisäksi ruiskun ohjausyksikkö vaihdettu.
Mutta ei vaan toimi. perk!
Eli ainut vaihtoehto määräjakaja/ilmamäärämittari?
Tiedossa olisi yksi 300E:n raato, jossa koko kone paikoillaan.
Mistä erottaa onko se katillinen malli lambdalla vai ei? ( pakoputkistoa ei ole paikallaan ) Onko se lambra pakosarjassa vai missä?
Omassa ei siis kattia ( '87 ) ja määräjakaja/ilmamäärämittari kuulemma pitäisi olla myös katiton malli, jotain eroa niissä?
Kylläpä se Mersu jaksaa koetella kärsivällisyyttä, mutta en vielä luovuta...
Bensanpaineet, suuttimet, sytytys, anturit kaikki ok,
entisten palikoiden lisäksi ruiskun ohjausyksikkö vaihdettu.
Mutta ei vaan toimi. perk!
Eli ainut vaihtoehto määräjakaja/ilmamäärämittari?
Tiedossa olisi yksi 300E:n raato, jossa koko kone paikoillaan.
Mistä erottaa onko se katillinen malli lambdalla vai ei? ( pakoputkistoa ei ole paikallaan ) Onko se lambra pakosarjassa vai missä?
Omassa ei siis kattia ( '87 ) ja määräjakaja/ilmamäärämittari kuulemma pitäisi olla myös katiton malli, jotain eroa niissä?
Kylläpä se Mersu jaksaa koetella kärsivällisyyttä, mutta en vielä luovuta...