Nykii !! W211 220 Cdi -02

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Jpa77
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 9
Liittynyt: Ti 13.02.2007 20:43
Paikkakunta: Pirkkala

Nykii !! W211 220 Cdi -02

Viesti Kirjoittaja Jpa77 »

Missä vika ? Nykii pintakaasulla 1200-1400 rpm. Kierrosluku soutaa ja meno on nykivää ikään kuin polttoaine loppuisi. Kun painaa vähän kaasua niin meno normalisoituu. Samaa ilmeni myös kruisella ajaessa vähän kovemmassa nopeudessa (90km/h). Automaatti loota. Tekee samaa soutamista ajoittain myös tyhjäkäynnillä kylmänä ja lämpimänä ??
mtuitto
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 282
Liittynyt: Ke 22.11.2006 21:56
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja mtuitto »

Turbiinihan sieltä on pikkuhiljaa menossa... Mulla tuli ongelma ekan kerran 150tkm kohdalla. Tehtiin laatikolle öljyhuuhtelu eli kierrätettiin tuoretta öljyä jäähdytinputken kautta niin paljon että oli varmasti kaikki öljyt vaihdettu, auttoi hetkeksi. Loppujenlopuksi vaihdettiin turbiini, vika oli siellä. Nyt 1,5 vuotta ja toiset 150tkm myöhemmin oireilee taas. Toista turbiinia en vaihda, tingatkoot joku sen vaihtoautomyyjältä...
Avatar
Arno
Mersumies
Mersumies
Viestit: 526
Liittynyt: Su 06.02.2005 12:40
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Arno »

Samaa ongelmaa enemmän kuin useammalla w203:n faceliftillä.
EQC400 4Matic AMG -20 (N293)
ex- E350 CDI Coupe -10 (C207)
ex- E270 CDI Classic -02 (W211)
ex- A190 Avantgarde -99 (W168)
Matti R
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1594
Liittynyt: To 15.05.2003 11:00
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Matti R »

Kuulemma syynä on Valeon tekemä jäähdytin, joka päästää jäähdytysnestettä automaatin öljyihin sekaan. Siitähän ei laatikko tykkää... Noin 9/03 valmistettuihin asti on tuo ongelma. Jos on Behrin jäähdytin niin ongelmaa ei esiinny.
Matti
MB SLK 230K -98
Cadillac DeVille -64
Cadillac Calais Coupe -66
Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95
Tesla MYLR -24
Avatar
Jox
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 319
Liittynyt: Ti 03.08.2004 15:21

Viesti Kirjoittaja Jox »

Jos ongelmia myös 203 facelift mallien automaattilaatikoissa.
Niin mikäs sit näissä syynä, kun 9/03 jälkeen valmistetuissa ei pitäis olla Valeon jäähdytin ongelmaa enää, ja facelifthän tuli vasta 2004 keväällä?

Mistäs sen näkee mikä jäähdytin? Tossa omassa W203 -02 ei nää keulassa muutakun mustaa muovia, ei mitään tekstiä missään.
W205 220d autom. AMG -15

Exät W203 Classic -01
W203 C200Kompressor autom. Classic -02
S203 C220cdi Avantgarde -05
W204 C200cdi autom. Elegance -08
W212 C200cdi autom. Avantgarde -13
kt4879
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 19
Liittynyt: Ke 07.02.2007 19:09

Taitaa olla yleistä

Viesti Kirjoittaja kt4879 »

Minulla on juuri tehty diagnoosi kuvaamastasi ongelmasta + huonosta vaihtamisesta ja jurinasta/täsinästä kierroksilla 1200 - 1800 rpm. Auto on E 270 T CDI vm. 2003 (s211). Ajokilometrit selvittelyn aluksi 92000 km ja nyt diagnoosin aikaan 110000 km.

Syyksi paljastui tuo Valeon jäähdytin automaattilaatikossa, joka huonouttaan tihkaa jäähdytysnestettä vaihteistoöljyn sekaan. Sitten tämä jäähdytysneste aiheuttaa momentinmuuntimen vioittumisen ja lopulta kuulemma laatikon hajoamisen.

Nyt sitten ensi viikolla auto on merkkihuollossa, jossa siihen laitetaan uusi jäähdytin (toivottavasti entistä parempi) ja uusi turbiini. Lisäksi huuhdellaan ja puunataan. Osat itsessään on n. 2500 € ja sitten sitä työtä...

Selvitytytin veholta / valmistajalta tulisivatko vastaan korjauskustannuksissa -> Eivät, joten omaan piikkiin menee. Tämä ihmetyttää kovasti, sillä perus syy on tuo viallinen, laadultaan kelvoton jäähdytin! Lisäksi tämä tuntuu olevan todella yleinen ongelma, jos asiaa tarkastelee näin suomessa tai euroopassa. Asian mielestäni vahvistaa se, että automaattikorjaamoilla tämä näiden mb laatuautojen ongelma ei tunnu olevan mikään harvinainen juttu.

En tiedä olenko täysin väärässä, mutta luulen, että monet eivät edes huomaa laatikon pikkuhiljaa heikkenevää toimintaa ennen kun on liian myöhäistä?

Tämä nyt tästä vuodattamisesta...olisikohan jokin keino saattaa valmistaja/alihankkia (valeo) vastuuseen tälläisien heikkolaatuisien osien tuottamisesta? Olisi reilua myöntää virhe ja korvata vahingot.

Toivonkin, että nyt laatikkoon asennettava uusi jäähdytin on sitä parempaa 09/03 jälkeen tullutta sarjaa. Kuinka voin asiasta varmistua?
Avatar
masaf1
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1944
Liittynyt: La 29.11.2003 19:13
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja masaf1 »

Ota suosiolla yhteyttä jälkimarkkinointipäällikköön. Korjaamosedät Veholla ei tuu missään vastaan ilman, että keskustelee jonkun ylemmän tahon kanssa.
center69
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 64
Liittynyt: La 03.03.2007 19:16

Viesti Kirjoittaja center69 »

masaf1 kirjoitti:Ota suosiolla yhteyttä jälkimarkkinointipäällikköön. Korjaamosedät Veholla ei tuu missään vastaan ilman, että keskustelee jonkun ylemmän tahon kanssa.
kuopiossa tuo veho onkin niin vaikuttava taho? eiköhän nyt pitäisi kääntyä mercedes-benzin puoleen ei vehon.. ja tässäkin tilanteessa pitää muistaa että puhutaan takuun kannalta melko vanhasta autosta.. en kiellä sitä etteikö se olisi perseestä että tällaista pääsee tapahtumaan mutta johonkin myös autonvalmistajan se raja on vedettävä..
Matti R
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1594
Liittynyt: To 15.05.2003 11:00
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Matti R »

center69 kirjoitti:
masaf1 kirjoitti:Ota suosiolla yhteyttä jälkimarkkinointipäällikköön. Korjaamosedät Veholla ei tuu missään vastaan ilman, että keskustelee jonkun ylemmän tahon kanssa.
kuopiossa tuo veho onkin niin vaikuttava taho? eiköhän nyt pitäisi kääntyä mercedes-benzin puoleen ei vehon.. ja tässäkin tilanteessa pitää muistaa että puhutaan takuun kannalta melko vanhasta autosta.. en kiellä sitä etteikö se olisi perseestä että tällaista pääsee tapahtumaan mutta johonkin myös autonvalmistajan se raja on vedettävä..
Nimenomaan MB:n puoleen pitää kääntyä. Veho on paikallinen diileri eikä korvaa mitään tällaista itse, ainoastaan jos tehdas sen maksaa. Saksassa MB maksaa osan näistä jäähdytin+turbiini - korjauksista.
Matti
MB SLK 230K -98
Cadillac DeVille -64
Cadillac Calais Coupe -66
Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95
Tesla MYLR -24
Avatar
masaf1
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1944
Liittynyt: La 29.11.2003 19:13
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja masaf1 »

Vehon jälkimarkkinointipäällikkö on yhtä kuin Mersun Suomen jälkimarkkinointipäällikkö. Sinne vaan.
lampion
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 11
Liittynyt: Ti 05.12.2006 14:48

Viesti Kirjoittaja lampion »

Syy voi olla myös ilmastointilaitteessa, joka kytkeytyy päälle/pois. Hydrauliikkayksikkö automaattilaatikossa saattaa tarvita teflonista tehdyt O-rengastiivisteet ja vaihteiston öljy kannattaa tietenkin vaihtaa. Samalla näkyy, onko öljyn seassa jotain sinne kuulumatonta.
hanta
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1187
Liittynyt: Pe 30.12.2005 12:45
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja hanta »

Mikähän mahtoi olla lopullinen diagnoosi siinä Jpa77:n autossa ?
Niin, ja misthän sen Valeon jäähdyttimen tunnistaa ? Omastanikaan en löytänyt mitään tekstiä noin päällisin puolin etsittynä.
W203CDI
Avatar
mirmir69
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 166
Liittynyt: Ke 30.03.2005 20:09
Paikkakunta: Poh.Savo

Viesti Kirjoittaja mirmir69 »

Moi!
Omasta w211 220cdia 1/2004 valitettavasti Valeon valmistetarra löytyy. Se löytyy kun tiirailet lampun kanssa tulipellin välistä näkyvän kumisen syylärin yläpölysuojan alle. Eli nostelet sitä kumisuojaa ja siellä se tarra oli keskivasemmalla syylärin päällä. Minun syylari oli valmistettu 3. marraskuuta 2003 ja merkki oli tuo Valeo. Oma laatikko (260 tkm) ei ole vielä oireillut vaikka tehoja ja vääntöjä on reippaasti lisätty. Täytynee kuitenkin ensi huollossa se glykolitesti pyytää, niin autolle muuten.
S213 E400d 11/2018, om656 ainut oikea mb motti!
ex.W203 Coupe 200 COMP man.om111 2002
ex. S213 220d 4matic 11/2017, vaikea tapaus
ex. S212 Facelift 250 CDI 4MATIC Tuikutettu;
ex.W211 320 CDI 4(00hp)MATIC Tuikutettu;
ex. S203 270 CDIA, Tuikutettu
ex. S203 200 CDI man, Orig. Tuikku
W639 2015 116 CDIA 4x4, Tuikun täysteho 258hp/585Nm
ex. W639 115 CDIA 4x4, Tuikutettu
ex. W639 111 CDIA, Tuikutettu, mörkö suuttimet
ex. S202 180 C man, lumikki kesäauto;
ex. W203 200 Komperssori man., kesäauto;
ex. W211 220 CDIA (GT23/ 2 5 5 9, AMG, 3", cool, Tuikutetu)
ex. W210 200 CDIA
ex. 124 300D /E
=>VW 1.9 / 2.0 TDI Touran with 1852vnt
=>VW 2.0 TDI DSG V Golf 200hp/400Nm
=> VW 2.0 CRD Tiguan Tipronic 200hp/416 Nm
=> VW GTE Golf Hybridi, Antti Karpitettu 230hp/400Nm Wau!
jussilampi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1554
Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
Paikkakunta: oulu

Re: Taitaa olla yleistä

Viesti Kirjoittaja jussilampi »

kt4879 kirjoitti:Minulla on juuri tehty diagnoosi kuvaamastasi ongelmasta + huonosta vaihtamisesta ja jurinasta/täsinästä kierroksilla 1200 - 1800 rpm. Auto on E 270 T CDI vm. 2003 (s211). Ajokilometrit selvittelyn aluksi 92000 km ja nyt diagnoosin aikaan 110000 km.

Syyksi paljastui tuo Valeon jäähdytin automaattilaatikossa, joka huonouttaan tihkaa jäähdytysnestettä vaihteistoöljyn sekaan. Sitten tämä jäähdytysneste aiheuttaa momentinmuuntimen vioittumisen ja lopulta kuulemma laatikon hajoamisen.

Nyt sitten ensi viikolla auto on merkkihuollossa, jossa siihen laitetaan uusi jäähdytin (toivottavasti entistä parempi) ja uusi turbiini. Lisäksi huuhdellaan ja puunataan. Osat itsessään on n. 2500 € ja sitten sitä työtä...

Selvitytytin veholta / valmistajalta tulisivatko vastaan korjauskustannuksissa -> Eivät, joten omaan piikkiin menee. Tämä ihmetyttää kovasti, sillä perus syy on tuo viallinen, laadultaan kelvoton jäähdytin! Lisäksi tämä tuntuu olevan todella yleinen ongelma, jos asiaa tarkastelee näin suomessa tai euroopassa. Asian mielestäni vahvistaa se, että automaattikorjaamoilla tämä näiden mb laatuautojen ongelma ei tunnu olevan mikään harvinainen juttu.

En tiedä olenko täysin väärässä, mutta luulen, että monet eivät edes huomaa laatikon pikkuhiljaa heikkenevää toimintaa ennen kun on liian myöhäistä?

Tämä nyt tästä vuodattamisesta...olisikohan jokin keino saattaa valmistaja/alihankkia (valeo) vastuuseen tälläisien heikkolaatuisien osien tuottamisesta? Olisi reilua myöntää virhe ja korvata vahingot.

Toivonkin, että nyt laatikkoon asennettava uusi jäähdytin on sitä parempaa 09/03 jälkeen tullutta sarjaa. Kuinka voin asiasta varmistua?
Kyllä ne Veholla nyt tietää, mikä lauhdutin siihen laitetaan,on niitä vaihteistoja tuon takia niin paljon Veholla korjattu,ihmetyttää miksei kukaan nosta tuosta oikeusjuttua,koska selvästi todistettavissa oleva virheellinen tuote,josta auton valmistaja on vastuussa.Kuluttajasuojan mukaan tuote on virheellinen jos se ei kestä sen oletettua kestoikää ja ei se voi olla mersun vaihteiston osalta alle 300000km,Varmasti voittaa jutun käräjillä.Auton valmistaja siitä on vastuussa eikä lauhduttimen valmistaja,jota mersu taas hakee vastuuseen virheellisestä tuotteesta.kaverilla meni 211 320Cdi 2003 Farkussa laatikko 60000 jälkeen,Glygoolit Öljyn seassa ja jouduttiin vaihtamaan lauhdutin ja koko laatikko,tehdas maksoi 50% korjauksesta
S213 220CDI,Sprinter 315 Köning W906,BMW R1150RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
Matti R
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1594
Liittynyt: To 15.05.2003 11:00
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Matti R »

mirmir69 kirjoitti:Moi!
Omasta w211 220cdia 1/2004 valitettavasti Valeon valmistetarra löytyy. Se löytyy kun tiirailet lampun kanssa tulipellin välistä näkyvän kumisen syylärin yläpölysuojan alle. Eli nostelet sitä kumisuojaa ja siellä se tarra oli keskivasemmalla syylärin päällä. Minun syylari oli valmistettu 3. marraskuuta 2003 ja merkki oli tuo Valeo. Oma laatikko (260 tkm) ei ole vielä oireillut vaikka tehoja ja vääntöjä on reippaasti lisätty. Täytynee kuitenkin ensi huollossa se glykolitesti pyytää, niin autolle muuten.
Saksan mersusivuilla sanotaan että syyläri olisi jotenkin muuttunut 9/2003 jälkeen, ja ongelma koskee ennen sitä asennettuja. Oireilu alkaa reilusti ennen sinun 260tkm lukemia, yleensä jo alle 100 tkm.
Matti
MB SLK 230K -98
Cadillac DeVille -64
Cadillac Calais Coupe -66
Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95
Tesla MYLR -24
Turbocompound
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 467
Liittynyt: To 12.02.2004 20:35
Paikkakunta: Tukholma

Viesti Kirjoittaja Turbocompound »

Tässä ois "lisää" tietoa mitä itse lueskelin kun se oli ajan kohtaista.

Linkit jossa on keskusteltu asiasta englaniksi.
http://www.mbclub.co.uk/forums/showthread.php?t=27124
http://www.mbclub.co.uk/forums/showthread.php?t=27051
http://forums.mbworld.org/forums/archiv ... 29158.html



Kuva
A170cdi-00 1999-
Avatar
A. Koro
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 7
Liittynyt: Ke 12.10.2005 23:18
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja A. Koro »

Olis taas pitänyt printtaa täältä tiedot ennenkuin käytin huollossa autoa. -01 C180 T automaatti 126tkm oireilee samaan tyyliin, 100km/h nopeudessa turbiinin lukko ei pidä ja ajo hieman nykivää, samalla kierrokset seilaa n. 200rpm. Vehon huollossa ei muka tiedetty tälläisestä mitään ja tarjosivat että toisin uudestaan sähkömiehen tutkittavaksi.
Onko tästä tietoa kuittaako tehdas jotain virheestään vai meneekö jokaisen kuskin omasta taskusta?
center69
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 64
Liittynyt: La 03.03.2007 19:16

Viesti Kirjoittaja center69 »

A. Koro kirjoitti:Olis taas pitänyt printtaa täältä tiedot ennenkuin käytin huollossa autoa. -01 C180 T automaatti 126tkm oireilee samaan tyyliin, 100km/h nopeudessa turbiinin lukko ei pidä ja ajo hieman nykivää, samalla kierrokset seilaa n. 200rpm. Vehon huollossa ei muka tiedetty tälläisestä mitään ja tarjosivat että toisin uudestaan sähkömiehen tutkittavaksi.
Onko tästä tietoa kuittaako tehdas jotain virheestään vai meneekö jokaisen kuskin omasta taskusta?
7 vuotta vanhaan autoon? mietitäänpä oikein yhdessä tätä asiaa..
mielipiteeni ovat omiani, eivät minkään yrityksen tai yhteisön mielipiteitä.
Avatar
A. Koro
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 7
Liittynyt: Ke 12.10.2005 23:18
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja A. Koro »

Huoltohistorian mukaan tämä on huomattu jo 60tkm kohdalla, silloin Veho ei ole tehnyt asialle mitään (ei ole havaittu koeajolla...). Tuossa aikaisemmassa linkissä Englannissa useita autoja on mennyt vastaavilla kilometreillä takuuseen, siksi kyselenkin miten täällä suomessa on käynyt muille 2001-2003 vuosimallin automaattivaihteiston vian kärsineille? Ainakin herttoniemen vehon jälkimarkkinointi hetken keskustelun jälkeen tiedosti ongelman, mutta ei ainakaan heti pyytänyt autoa korjattavaksi.
Avatar
Arno
Mersumies
Mersumies
Viestit: 526
Liittynyt: Su 06.02.2005 12:40
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Arno »

center69 kirjoitti:7 vuotta vanhaan autoon? mietitäänpä oikein yhdessä tätä asiaa..
A. Koro kirjoitti:Huoltohistorian mukaan tämä on huomattu jo 60tkm kohdalla, silloin Veho ei ole tehnyt asialle mitään (ei ole havaittu koeajolla...).

Ainakin herttoniemen vehon jälkimarkkinointi hetken keskustelun jälkeen tiedosti ongelman, mutta ei ainakaan heti pyytänyt autoa korjattavaksi.

Jos asia on huomattu jo 60tkm kohdalla ja nyt jälkikäteen Herttoniemessä tiedostetaan tilanne, niin mielestäni kysymyksen voisi asettaa myös muotoon, että miksi tuolloin 60tkm kohdalla asian kohdalla ei tehty mitään ja olisiko aika nyt korjata tämä aikaa sitten tapahtunut erhe toiminnassa.

Itse tiedän tapauksen, jossa ko. toimenpide suoritettiin takuuajan ja huoltosopimuksen umpeuduttua. Ei tosin ilman pientä sanailua ja alkuun annettua "asiakas maksaa"-tuomiota, mutta tosiaan tässä tapauksessa auton huoltodokumenteista löytyi maininta asiasta useampaan kertaan huoltoon autoa tuodessa. Ja kyseessä oli w203 -04 facelift.
EQC400 4Matic AMG -20 (N293)
ex- E350 CDI Coupe -10 (C207)
ex- E270 CDI Classic -02 (W211)
ex- A190 Avantgarde -99 (W168)
Avatar
Sami J. E.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 653
Liittynyt: Pe 04.04.2003 17:38
Paikkakunta: Belgia

Viesti Kirjoittaja Sami J. E. »

Onkos W210:ssä ilmaantunut samoja ongelmia?
"Das Beste oder Nichts."-Gottlieb Daimler 1834-1900
S211 280CDI Avantgarde Sport -09
280E -76 W114
280SE-79
Exät:
W211: E220 CDI -01 Avantgarde
W124: E200 -95
W123: 230, 250
W114/115: 3x200, 230.6
Matti R
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1594
Liittynyt: To 15.05.2003 11:00
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Matti R »

Arno kirjoitti:Itse tiedän tapauksen, jossa ko. toimenpide suoritettiin takuuajan ja huoltosopimuksen umpeuduttua. Ei tosin ilman pientä sanailua ja alkuun annettua "asiakas maksaa"-tuomiota, mutta tosiaan tässä tapauksessa auton huoltodokumenteista löytyi maininta asiasta useampaan kertaan huoltoon autoa tuodessa. Ja kyseessä oli w203 -04 facelift.
Ko vikaa ei pitäisi olla 9/03 jälkeen valmistetuissa autoissa. Olisiko tuo auto kuitenkin tullut linjalta ennen sitä?
Matti
MB SLK 230K -98
Cadillac DeVille -64
Cadillac Calais Coupe -66
Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95
Tesla MYLR -24
Avatar
sl350
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 197
Liittynyt: Ti 14.10.2003 13:14
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja sl350 »

Turbocompound kirjoitti:Tässä ois "lisää" tietoa mitä itse lueskelin kun se oli ajan kohtaista.

Linkit jossa on keskusteltu asiasta englaniksi.
http://www.mbclub.co.uk/forums/showthread.php?t=27124
http://www.mbclub.co.uk/forums/showthread.php?t=27051
http://forums.mbworld.org/forums/archiv ... 29158.html



[ http://www.glojo.eclipse.co.uk/forumimages/211.jpg ]
Itsellä w203 facelift juuri tuotu, jäähdytin on Valeo ja aika glycoli testiin on varattu. Kierrokset noin 2000 niin kierroslukumittari huojuu, nykimistä ei tunne. Ymmärsinkö oiken että kohta b olisi myös huomioitava (kun jäähdytin on Valeo?) Onko kenelläkään omia kokemuksia uudemmista malleista eli 9/2003 jälkeen. Palaan asiaan ensi tiistain jälkeen. Jukka
BMW 330iA Cabrio m-sport-09
BMW K1300S-09
BMW K1200S -07ex
CLK 320 CDI-06 AMG style ex
C 270 CDI -05ex
CLK 270CDI -03ex
C 250dt -96ex
MB 350sl-75 ex
soikka
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 85
Liittynyt: To 19.04.2007 07:47
Paikkakunta: kymi

bulletiinit

Viesti Kirjoittaja soikka »

Löytyisköhän noita "Star Bulletiineja" jostain netistä ML 163 vehkeisiin? voisi ravita luulosairauttaan..
MB Exät:
GLK 220 CDI BE 4matic 09
ML 270 CDI 01
E 220 CDI 00 farkku
E 250 D 89 farkku
E 200 D 90
E 200 D 86
220 D 78
Avatar
Jox
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 319
Liittynyt: Ti 03.08.2004 15:21

Viesti Kirjoittaja Jox »

Niin kun tuossa aiemmin utelin, että ei tainnut ongelmat loppua 9/03 malliin? Kun näitä 203 faceliftejä alettu valmistaa vasta 5/04 alkaen
W205 220d autom. AMG -15

Exät W203 Classic -01
W203 C200Kompressor autom. Classic -02
S203 C220cdi Avantgarde -05
W204 C200cdi autom. Elegance -08
W212 C200cdi autom. Avantgarde -13
Avatar
Arno
Mersumies
Mersumies
Viestit: 526
Liittynyt: Su 06.02.2005 12:40
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Arno »

Matti R kirjoitti:Ko vikaa ei pitäisi olla 9/03 jälkeen valmistetuissa autoissa. Olisiko tuo auto kuitenkin tullut linjalta ennen sitä?
Auto on facelift ja saapunut Suomeen sekä rekisteröity välillä 7-9/04. Muistaakseni oli ensimmäisiä ulos tulleita faceliftejä.
EQC400 4Matic AMG -20 (N293)
ex- E350 CDI Coupe -10 (C207)
ex- E270 CDI Classic -02 (W211)
ex- A190 Avantgarde -99 (W168)
Avatar
sl350
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 197
Liittynyt: Ti 14.10.2003 13:14
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja sl350 »

sl350 kirjoitti:
Turbocompound kirjoitti:Tässä ois "lisää" tietoa mitä itse lueskelin kun se oli ajan kohtaista.

Linkit jossa on keskusteltu asiasta englaniksi.
http://www.mbclub.co.uk/forums/showthread.php?t=27124
http://www.mbclub.co.uk/forums/showthread.php?t=27051
http://forums.mbworld.org/forums/archiv ... 29158.html



[ http://www.glojo.eclipse.co.uk/forumimages/211.jpg ]
Itsellä w203 facelift juuri tuotu, jäähdytin on Valeo ja aika glycoli testiin on varattu. Kierrokset noin 2000 niin kierroslukumittari huojuu, nykimistä ei tunne. Ymmärsinkö oiken että kohta b olisi myös huomioitava (kun jäähdytin on Valeo?) Onko kenelläkään omia kokemuksia uudemmista malleista eli 9/2003 jälkeen. Palaan asiaan ensi tiistain jälkeen. Jukka
Testi tehty ja glykolit kiertää missä pitääkin. Pienen huojumisen saa poistettua laatikon huuhtelulla jota suosittelivat. Hintaa operaatiolle noin 400€. Oulun Vehon mukaan ei näissä ongelmia ole ollut?
BMW 330iA Cabrio m-sport-09
BMW K1300S-09
BMW K1200S -07ex
CLK 320 CDI-06 AMG style ex
C 270 CDI -05ex
CLK 270CDI -03ex
C 250dt -96ex
MB 350sl-75 ex
Avatar
kttopar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 858
Liittynyt: Su 28.12.2003 10:29
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja kttopar »

Aiemmin oli ohjeita miten selvittää onko syyläri Valeon vai Behrin valmistama. En onnistunut saamaan selville noilla ohjeilla. Voisiko joku tarkentaa ?
W210:ssä näyttää olevan kolme jäähdytintä: moottorin jäähdytysnesteelle ( sisällä ilmeisesti vaihteiston jäähdytin ) , ilmastoinnille ja moottoriojjylle ?
Tuossa matalassa ( noin 10cm korkea ) ulommaisessa oli BEHR merkintä.
Muiteen merkinnät olivat hyvin piilossa.
Ajopelit:
Yamaha XJ900, -90
Suzuki T500 Titan, Japanin Jawa, -73 museorekisterissä
Honda CB 350, -72, cafe racer
MB, ML. -05, 320 CDI, automaatti, emännän auto
MB, ML, -09, 320 CDI, automaatti, omassa käytössä
MB, ML, -05, 320 CDI automaatti, vara-auto
MB 124 -88 300 CE Coupe Automatic, pukeilla ja otan käyttöön kun pääsen eläkkeelle 2024.
Yamaha RD400 vm-78, historic race kilpapyörä, museorekisterissä.
Mehtuuauto Chevrolet Fleetside Silverado -89 Pick Up, 4*4 Aut., 6,2 L V8 Detroit Diesel
Vene,Bella 7501 , Volvo Penta DuoProp 130 hv meridiesel sisäperämoottori
FORD 3600 traktori, vm 75
jussilampi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1554
Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja jussilampi »

kttopar kirjoitti:Aiemmin oli ohjeita miten selvittää onko syyläri Valeon vai Behrin valmistama. En onnistunut saamaan selville noilla ohjeilla. Voisiko joku tarkentaa ?
W210:ssä näyttää olevan kolme jäähdytintä: moottorin jäähdytysnesteelle ( sisällä ilmeisesti vaihteiston jäähdytin ) , ilmastoinnille ja moottoriojjylle ?
Tuossa matalassa ( noin 10cm korkea ) ulommaisessa oli BEHR merkintä.
Muiteen merkinnät olivat hyvin piilossa.

Minä olen käsittänyt että se alimmainen lauhdutin on juuri vaihteistolle,ja itselläni lukee siinä Behr,kesällä jäähdyttää ja talvella lämmittää vaihteisto öljyjä korjatkaa viisaammat jos olen väärässä.
S213 220CDI,Sprinter 315 Köning W906,BMW R1150RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
Avatar
kttopar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 858
Liittynyt: Su 28.12.2003 10:29
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja kttopar »

Kysymys oli siis W211 270 CDI mallista eikä w210:stä.
Toinen kysymys miten saan vaihteisto-öljyn mittatikun auki ? Siinä on pieni punainen muovin kappale lukkona mutta luulen, että särkyy, jos aukaisee.
Ajopelit:
Yamaha XJ900, -90
Suzuki T500 Titan, Japanin Jawa, -73 museorekisterissä
Honda CB 350, -72, cafe racer
MB, ML. -05, 320 CDI, automaatti, emännän auto
MB, ML, -09, 320 CDI, automaatti, omassa käytössä
MB, ML, -05, 320 CDI automaatti, vara-auto
MB 124 -88 300 CE Coupe Automatic, pukeilla ja otan käyttöön kun pääsen eläkkeelle 2024.
Yamaha RD400 vm-78, historic race kilpapyörä, museorekisterissä.
Mehtuuauto Chevrolet Fleetside Silverado -89 Pick Up, 4*4 Aut., 6,2 L V8 Detroit Diesel
Vene,Bella 7501 , Volvo Penta DuoProp 130 hv meridiesel sisäperämoottori
FORD 3600 traktori, vm 75
Vastaa Viestiin