M113 E43 värisee tyhjäkäynnillä
M113 E43 värisee tyhjäkäynnillä
Kone värisee hieman tyhjäkäynnillä mutta ajossa ei ole mitään ongelmia. Kävin Vehon pikahuollossa ja siellä luettiin vikakoodit, mitään vikoja ei sen mukaan ollut ja sitten katsottiin koneen arvot ja yhden sylinterin sytytys oli muita heikompi. Vehossa suositeltiin tekemään tulpanvaihto ja teetin sen Alppilan autohuollossa koska tulpanvaihto oli muutenkin ajankohtainen. Tämä kustansi kyseisessä paikassa hieman yli 400e.
Tulpanvaihto ei kuitenkaan auttanut asiaan ja myös Alppilassa sytys mitattiin ja se oli nyt ok eli siitä ongelma ei johdu. Alppilassa todettiin että ongelma voisi johtua viallisesta ilmamassamittarista tai vuotavista suuttimista. Ilmamassamittarin vaihto osineen kustantaa noin 400e kuten myös suutinhuolto joten molempia ei viitsisi teettää jos ongelma johtuu vain toisesta noista.
Onko teillä kellään kokemusta vastaavanlaisesta ongelmasta ja kummasta ehdotetusta toimenpiteestä tulisi lähteä liikenteeseen vai voisiko tuo johtua jostain ihan muusta viasta?
Tulpanvaihto ei kuitenkaan auttanut asiaan ja myös Alppilassa sytys mitattiin ja se oli nyt ok eli siitä ongelma ei johdu. Alppilassa todettiin että ongelma voisi johtua viallisesta ilmamassamittarista tai vuotavista suuttimista. Ilmamassamittarin vaihto osineen kustantaa noin 400e kuten myös suutinhuolto joten molempia ei viitsisi teettää jos ongelma johtuu vain toisesta noista.
Onko teillä kellään kokemusta vastaavanlaisesta ongelmasta ja kummasta ehdotetusta toimenpiteestä tulisi lähteä liikenteeseen vai voisiko tuo johtua jostain ihan muusta viasta?
Viimeksi muokannut chilli, To 20.12.2007 12:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: E430 värisee tyhjäkäynnillä
OT: Herranjumala. Onko se tulpanvaihto tuohon autoon jo ihan mahdoton tehtävä itse? Kuulostaa äkkipäin aivan poskettomalta hinnalta tuommoiselle aivan perusoperaatiolle?chilli kirjoitti:Vehossa suositeltiin tekemään tulpanvaihto ja teetin sen Alppilan autohuollossa koska tulpanvaihto oli muutenkin ajankohtainen. Tämä kustansi kyseisessä paikassa hieman yli 400e.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Re: Puola?
Mutta eikös tuo viallinen puola olisi näkynyt koneen sytytyksen mittauksessa? Alppilan autohuollon mukaan sytytys oli kuitenkin kunnossa tulpanvaihdon jälkeen.pjj53 kirjoitti:Eräässä toisessa laatumerkissä kyseinen oire johtuu yleisimmin viallisesta puolasta.
Re: E430 värisee tyhjäkäynnillä
Pelkät tulpat makso vähän reilu 200e koska niitä menee siihen 16 kpl ja pitää olla vielä platina mallia. Töistä laskutettiin 2,5h kun kuulemma joutuu purkamaan oheislaitteita jonkun verran ennenkuin operaatio onnistuu joten se teki noin 200e. No onneksi seuraavaan 80tkm ei ole tulpanvaihtoa edessä..Aku P kirjoitti:OT: Herranjumala. Onko se tulpanvaihto tuohon autoon jo ihan mahdoton tehtävä itse? Kuulostaa äkkipäin aivan poskettomalta hinnalta tuommoiselle aivan perusoperaatiolle?chilli kirjoitti:Vehossa suositeltiin tekemään tulpanvaihto ja teetin sen Alppilan autohuollossa koska tulpanvaihto oli muutenkin ajankohtainen. Tämä kustansi kyseisessä paikassa hieman yli 400e.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 274
- Liittynyt: Ti 09.12.2003 18:37
- Paikkakunta: Rovaniemi
Ei se värinä sitten johtunut kuitenkaan siitä viallisesta ilmamassa mittarista?JACKHAMMER kirjoitti:emolla kans "värisee" tyhjäkäynnillä aina välistä..
vikaa etitään, ilmamassa mittari uusittu ihan vasta, se oli oikeestikki rikki.
autolla ajettu 130thkm.
ja siellä oikeesti on ahasta konehuoneessa... erikseen nuo "vajaa" pyttyiset autot![]()
Tässä tapauksessa kone värisee tyhjäkäynnillä kokoajan eli ei ole siis jaksottaista.
Kyllä, ahdastahan siellä on

Nyt on myös ilmamassamittari vaihdettu eikä mitään vaikutusta ongelmaan
Olisiko kellään ideoita mitä tälle kannattaisi seuraavaksi tehdä? Tuli nyt toi ilmamassamittarikin turhaan vaihdettua niin ei viitsisi teettää tuota Alppilan ehdottamaa suutinhuoltoa jos ongelma ei johdu siitäkään.
Itseä epäilyttää vielä vähän tuo sytytys puoli mutta Alppilasta väitettiin että jos sytytyksessä olisi jotain vikaa niin se näkyisi auton vikakoodeissa mitkä tulpanvaihdon jälkeen luettiin, pitääkö tämä paikkaansa?

Olisiko kellään ideoita mitä tälle kannattaisi seuraavaksi tehdä? Tuli nyt toi ilmamassamittarikin turhaan vaihdettua niin ei viitsisi teettää tuota Alppilan ehdottamaa suutinhuoltoa jos ongelma ei johdu siitäkään.
Itseä epäilyttää vielä vähän tuo sytytys puoli mutta Alppilasta väitettiin että jos sytytyksessä olisi jotain vikaa niin se näkyisi auton vikakoodeissa mitkä tulpanvaihdon jälkeen luettiin, pitääkö tämä paikkaansa?
Tjaa, jos 8-pyttyinen värisee havaittavasti, niin yksi pytty on aika lailla
vajaakäytöllä. Tulppia vaihtaessa ei varmaankaan tullut katsottua,
ovatko kaikki saman värisiä? Auttaisi, jos pystyisi paikallistamaan
viallisen pytyn. Tosi guru kuulee sen kai kepillä, jonka toinen pää
pannaan pytyn pälle ja toinen päätä vasten.
Kotikonstein voisi kai lähinnä mitata puristuksia, mutta sitä
varten joutuu irrottamaan tulpan. Ammattilainen voisi tehdä
myös ohivuotomittauksen, mutta sekin on työläs joka pyttyyn:
http://www.kam.fi/kkvk/Moottorin%20kunt ... ittaus.htm
Yksi vikamahdollisuus on tosiaan puutteellinen suihkutus.
Ensiapuna voisi kokeilla puhdistaa järjestelmää sopivalla
puhdistusaineella (Forte).
http://www.forte-nwe.com/FIN/brandstof_FSC.html
vajaakäytöllä. Tulppia vaihtaessa ei varmaankaan tullut katsottua,
ovatko kaikki saman värisiä? Auttaisi, jos pystyisi paikallistamaan
viallisen pytyn. Tosi guru kuulee sen kai kepillä, jonka toinen pää
pannaan pytyn pälle ja toinen päätä vasten.
Kotikonstein voisi kai lähinnä mitata puristuksia, mutta sitä
varten joutuu irrottamaan tulpan. Ammattilainen voisi tehdä
myös ohivuotomittauksen, mutta sekin on työläs joka pyttyyn:
http://www.kam.fi/kkvk/Moottorin%20kunt ... ittaus.htm
Yksi vikamahdollisuus on tosiaan puutteellinen suihkutus.
Ensiapuna voisi kokeilla puhdistaa järjestelmää sopivalla
puhdistusaineella (Forte).
http://www.forte-nwe.com/FIN/brandstof_FSC.html
En tiedä onko Alppilan autohuollon pojat tarkastaneet tulppien värit, epäilen että ei koska heidän toiminta ei muutenkaan vakuuttanut. Tuon tulpanvaihdon yhteydessä olisi varmaan kannattanut tehdä myös ohivuotomittaus koska työ oli muutenkin sen varran aikaa vievä mutta eipä sitäkään Alppilassa ehdotettu tehtäväksiJarkkoN kirjoitti:Tjaa, jos 8-pyttyinen värisee havaittavasti, niin yksi pytty on aika lailla
vajaakäytöllä. Tulppia vaihtaessa ei varmaankaan tullut katsottua,
ovatko kaikki saman värisiä? Auttaisi, jos pystyisi paikallistamaan
viallisen pytyn. Tosi guru kuulee sen kai kepillä, jonka toinen pää
pannaan pytyn pälle ja toinen päätä vasten.
Kotikonstein voisi kai lähinnä mitata puristuksia, mutta sitä
varten joutuu irrottamaan tulpan. Ammattilainen voisi tehdä
myös ohivuotomittauksen, mutta sekin on työläs joka pyttyyn:
http://www.kam.fi/kkvk/Moottorin%20kunt ... ittaus.htm
Yksi vikamahdollisuus on tosiaan puutteellinen suihkutus.
Ensiapuna voisi kokeilla puhdistaa järjestelmää sopivalla
puhdistusaineella (Forte).
http://www.forte-nwe.com/FIN/brandstof_FSC.html

Uskaltaako noita puhdistusaineita käyttää ettei niiden käytössä ole mitään riskiä koneelle? Onko juuri tuo Forte paras aine puhdistukseen?
Luin ton toisen Fortea koskevan ketjun ja uskaltauduin puhdistamaan polttoainejärjestelmän suositusten mukaisesti FORTÉ Fuel System Cleanerilla ja sitten heti perään FORTÉ Gas Treatmentilla. Tästäkään ei kuitenkaan ollut mitään apua koneen värinä ongelmaan. Seuraavaksi ilmeisesti pitää käydä vielä mittauttamassa Veholla kipinät koska en oikein luota tohon Alppilan autohuollon väitteeseen että pelkästään vikakoodien lukeminen paljastaisi mahdollisen sytytysongelman vai tietääkö joku onko toi totta?
No niin käytin auton Vehossa ja mittareilla selvisi heti että vika oli yhden sylinterin tuplanjohdoissa, ne vaihdettiin ja ongelma poistui.
Itse alunperin epäilinkin juuri sytytys ongelmaa ja mainitsin juuri noista tulpanjohdoista Alppilan autohuollossa mutta he väittivät että sytytyksessä ei ole mitään vikaa tulpanvaihdon jälkeen ja ehdottivat seuraaviksi toimenpiteiksi suutinhuoltoa ja ilmamassamittarin vaihtoa. Turhaan tuli siis vaihdettua ilmamassamittari ja pestyä suuttimia Fortella, onneksi en kuitenkaan teettänyt täydellistä suutinhuoltoa siellä koska alkoi heidän diagnoosit epäilyttämään sen verran! Nyt täytyy kyllä käydä keskustelemassa korvauksista Alppilan autohuollossa..

Itse alunperin epäilinkin juuri sytytys ongelmaa ja mainitsin juuri noista tulpanjohdoista Alppilan autohuollossa mutta he väittivät että sytytyksessä ei ole mitään vikaa tulpanvaihdon jälkeen ja ehdottivat seuraaviksi toimenpiteiksi suutinhuoltoa ja ilmamassamittarin vaihtoa. Turhaan tuli siis vaihdettua ilmamassamittari ja pestyä suuttimia Fortella, onneksi en kuitenkaan teettänyt täydellistä suutinhuoltoa siellä koska alkoi heidän diagnoosit epäilyttämään sen verran! Nyt täytyy kyllä käydä keskustelemassa korvauksista Alppilan autohuollossa..
Sinänsä kyllä mielenkiintoinen tilanne, ei voi muuta sanoa.
Viaksi Mercedes-Benzin valtuuttama huolto määrittelee toisen Mercedes-Benzin valtuuttaman huollon tekemän työn tai osan siitä.
Sanoisin, että tässä pelissä kannattaa katsoa kortit loppuun.
Viaksi Mercedes-Benzin valtuuttama huolto määrittelee toisen Mercedes-Benzin valtuuttaman huollon tekemän työn tai osan siitä.
Sanoisin, että tässä pelissä kannattaa katsoa kortit loppuun.
EQC400 4Matic AMG -20 (N293)
ex- E350 CDI Coupe -10 (C207)
ex- E270 CDI Classic -02 (W211)
ex- A190 Avantgarde -99 (W168)
ex- E350 CDI Coupe -10 (C207)
ex- E270 CDI Classic -02 (W211)
ex- A190 Avantgarde -99 (W168)