200d käy huonosti nostajien vaihdon jälkeen
200d käy huonosti nostajien vaihdon jälkeen
Eli vaihdoin aparaattiin hydr.nostajat ja nyt auto ei lähde ilman täys kaasua käyntiin, ja kun käynnistyy niin hyvin vahva vaalea savu täyttää pihan (myös naapureiden) ja käynti on raskastaja kone ravistaa . jaon tarkastin pariinkin kertaan ja oli kohdallaan. mikä aiheuttaa vaalean savun? palamatonko polttoaine vai??? jäähdytin neste savua se ei ole.
No ei sitä ketjua varmaan saa hyppyytettyä tuurilla, joten otat pumpun irti, laitat merkit kohdalleen, lukitse pumpun kohdalleen, ja tökkäät paikalleen. Noin suurinpiirtein pitäisi mennä.
Lisää tietoa: www.skg.fi
- dieselflosse
- Valvoja
- Viestit: 1617
- Liittynyt: Ti 18.03.2003 08:43
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Onnistuisikohan näin
Onnistuisikohan tuo fiksaus näin:
- Säädä se pumpun kyljessä oleva säätö puoleenväliin (jotta jää säätövaraa molempiin suuntiin).
- Käännät koneen siihen 13 astetta jykk.
- Kiskaiset ruiskutuspumpun irti. Huom. ketjupyörän pultti on vasenkätisellä jengalla!
- Käännät pumpun irtonaisena merkkiin. (Siitä vasemmalta sivulta (siis auton perästä katsottuna vasen) löytyy sellainen 17-19 mm pultinkannalla oleva hattu, jonka alta löytyy reikä, jossa näkyy pyörivä kara, mikä pitäisi lukita siihen asentoon, jotta reiästä näkyy sellainen lattapää ruuvaria muistuttava kärki. Itse tein sopivan lukitustapin poran terän pätkästä, mutta mikä tahansa reikään sopiva tangon pätkä käy.)
- Työntelet pumpun takaisin spooreihin, lukittuna. Muista poistaa lukitus, kun pumppu on ruuvattu paikalleen.
Tämä ohjeistus perustuu pumpun irroitus- ja takaisin laitto-ohjeeseen. Voipi olla, että joku heittää heti jonkin yksinkertaisemman tavan.
Oleellista ohjeessa on, että käännät koneen merkkiin pumppu paikallaan, kun kääntö pumppu irroitettuna ei oikein onnistu. Ja toiseksi pumpun tulee olla lukittu, kun sitä asentelee takaisin.
Tuossa askarrellessa taitaa mennä vaihtoon se alipainepumpun ja moottorin välinen tiiviste.
Selvisikö tästä mitään? Taitaa haulla löytyä tuo alkuperäinen pumpun irtikäyttöohjekin...
Edit: Veskola oli nopeampi ja lyhytsanaisempi vastaaja
- Säädä se pumpun kyljessä oleva säätö puoleenväliin (jotta jää säätövaraa molempiin suuntiin).
- Käännät koneen siihen 13 astetta jykk.
- Kiskaiset ruiskutuspumpun irti. Huom. ketjupyörän pultti on vasenkätisellä jengalla!
- Käännät pumpun irtonaisena merkkiin. (Siitä vasemmalta sivulta (siis auton perästä katsottuna vasen) löytyy sellainen 17-19 mm pultinkannalla oleva hattu, jonka alta löytyy reikä, jossa näkyy pyörivä kara, mikä pitäisi lukita siihen asentoon, jotta reiästä näkyy sellainen lattapää ruuvaria muistuttava kärki. Itse tein sopivan lukitustapin poran terän pätkästä, mutta mikä tahansa reikään sopiva tangon pätkä käy.)
- Työntelet pumpun takaisin spooreihin, lukittuna. Muista poistaa lukitus, kun pumppu on ruuvattu paikalleen.
Tämä ohjeistus perustuu pumpun irroitus- ja takaisin laitto-ohjeeseen. Voipi olla, että joku heittää heti jonkin yksinkertaisemman tavan.
Oleellista ohjeessa on, että käännät koneen merkkiin pumppu paikallaan, kun kääntö pumppu irroitettuna ei oikein onnistu. Ja toiseksi pumpun tulee olla lukittu, kun sitä asentelee takaisin.
Tuossa askarrellessa taitaa mennä vaihtoon se alipainepumpun ja moottorin välinen tiiviste.
Selvisikö tästä mitään? Taitaa haulla löytyä tuo alkuperäinen pumpun irtikäyttöohjekin...
Edit: Veskola oli nopeampi ja lyhytsanaisempi vastaaja
Terveisin
Tero
Tero
Ei jos se on 180 astetta väärin, katsot että ykkösen nokat on ylhäällä silloin kun pumpun ja kammen merkit on kohdillaan. Mikäli se on 180 astetta pielessä nii eikös silloin ole nelosen nokat pystyssä. Ykkösessä siis pitää olla puristustahti menossa kun ruiskutetaan.kachina kirjoitti:mutta eikös sillon ottaisi tikkarit mäntiin?
Sen näkee siitä öljykorkilta vaikka olisi kone täysin jo kasassa. Mikäli on vääri niin nokkapyörön pultti irti ja nokkaa pitäisi pystyä pyörittämään, tässä vain saa olla tarkkana ettei venttiili ota mäntään (eli pitää männät pyöräyttää pois tieltä)
Lisää tietoa: www.skg.fi
Nokka oli oikeinpäin. prkl ku pingahti ketjunkiristimestä toinen sellanen silinterihatun näkönen osa lepikkoon kun pihalla ruuvailin eli ei tänään kasaan, pitää jostaki hommata samanlainen jollen sitte päivitä kiristintä tai kaikkia jakopään kuluvia osia.
on kyllä upeasti vastustanu tämäki projekti, yksi askel eteen ja sitten kaksi taakse nooh seuraavalla kerralla osaa varoa ja tietotaito taas kehitty tästäki moottorista.
on kyllä upeasti vastustanu tämäki projekti, yksi askel eteen ja sitten kaksi taakse nooh seuraavalla kerralla osaa varoa ja tietotaito taas kehitty tästäki moottorista.
Voiskohan tämä olla niitä tapauksia kun pumpun merkki on väärässä kohdassa, jos varmasti on kaikki koottu muutoin oikein.
Ilmaakaan kun siihen polttoainejärjestelmään ei ole voinut päästä.
ääh, en kyllä keksi mikä voi mennä pieleen pelkkien nostajien vaihdon yhteydessä...
Kampiakselin merkin voisi tarkistaa siitä suuttimen reiästä.
Ilmaakaan kun siihen polttoainejärjestelmään ei ole voinut päästä.
ääh, en kyllä keksi mikä voi mennä pieleen pelkkien nostajien vaihdon yhteydessä...
Kampiakselin merkin voisi tarkistaa siitä suuttimen reiästä.
Lisää tietoa: www.skg.fi
no hehkuista sen verran että valo ei jostakin syystä sammu. voisko se tehdä tuon? toki ei kovin kylmiä kelejä ole ollu eikä hehkut oo toiminu hetkeen, toki uudet vaihdoin tässä yhteydessä. Khyyllä aikasta erikoista ongelmaa pukkaa, huomenna tsekkailen hehkut ja sen mitä keksin, mutta tänään on pakko vähä ottaa muutama nallukka hermoja hellimään etten pilko kiukus kokoautoa
w124 200d "violet editíon"
w201 cossu tbo,ic projekti
w201 cossu tbo,ic projekti
Ilman hehkutusta ei oikein lähde käyntiin kylmä kone, ainakaan toi mun om603, kannattaa ne pistää ensin kuntoon ja jatkaa sitten vian metsästystä. Vito muuten taitaa läheteä ilman hehkuakin, en sitten tiedä mistä johtuu, paremmasta puristuksestako.
Juu otetaan me muutamat oluet ja hommaillaan taas huomenna lisää
Juu otetaan me muutamat oluet ja hommaillaan taas huomenna lisää
Lisää tietoa: www.skg.fi
Ittellä kävi kans kerran niin (200D:ssä) ettei hehkuvalo sammunu niin pian kuin normaalisti. No lämpöanturin johto oli päässy irti "taistelujen tuoksinassa". Päättelin että ilmeisesti hehkuaika perustuu lämpöanturin vastusarvoon?
Niin ja törkkää jännitemittari akun napoihin ja käännä hehku päälle. Jos jännite putoaa jonnekkin 11V kieppeille ja alle niin hehkut toimii.
Niin ja törkkää jännitemittari akun napoihin ja käännä hehku päälle. Jos jännite putoaa jonnekkin 11V kieppeille ja alle niin hehkut toimii.
No 27 mm pitkällä hylsyllä. Ruiskuputkia varten taisi olla 14 mm avokitavain aika hyvä juttu, ahdastahan niitä on väännellä.kachina kirjoitti:jepulis. milläs nuo suuttimet lähtee kätsästi irti?
Mikäli meinasit suuttimen ottaa pois, jotta voi tarkistaa yläkuolokohdan, niin pelkäänpä että pitää ottaa esikammiokin irti...tai no jos osut rautalangalla tuosta pienestä reiästä läpi, eli hehku pois tieltä:
äääh eikö kukaan keksi helpompaa tapaa ?
Lisää tietoa: www.skg.fi
yläkäännön löydät myös täyttämällä polttoainetta suuttimen reijästä jonkin verran ja pyörität moottoria kunnes polttoaineen pinta ei enää nouse. tämä keino on helppo epäiltäessä kampiakselipyörän merkkejä. tietääkseni jakoketju ei voi hypätä normaalisti ketjunvaihdon yhteydessä johtuen siitä että sille ei kertakaikiaan ole jätetty tilaa niin paljon. muta eteen on tullut tapauksia joissa remontin yhteydessä ketju on syltännyt alapäästään ja murtanut alumiinisen tapin jolloin ketju pääsee laskeumaan kampiakselipyörältä. elikkä jos vielä koetat panna kampiakselin ja nokka-akselin merkit kohdalleen ja tästä pyöräytät moottoria eteenpäin 13 astetta, tulisi nyt olla pumpun kohdistinmerkki kodallaan. huomaa merkki on 13 astetta jälkeen yläkäännön.
Joo, ei kampiakselin ketjupyörällä, mutta ennakkosäätimen ketjupyörällä mahtuu hyppimään. Ja saa siitä parin pellinpalan avulla siirrettyä pumpun ajoitusta lähemmäs oikeaa kohtaa eli uitettua ketjua hampaiden yli kun löysää nokka-akselin pyörää .nokiotta kirjoitti:. tietääkseni jakoketju ei voi hypätä normaalisti ketjunvaihdon yhteydessä johtuen siitä että sille ei kertakaikiaan ole jätetty tilaa niin paljon. .