W124 styling(upd:4.8 kesä kuvia )
W124 styling(upd:4.8 kesä kuvia )
Eli laitetaan tähän topicciin näitä juttuja mitä on tullu tehtyä ja tullaan tekemään tohon W124 230E:hen.
Autossa oli ostohetkellä alustasarja, 16" alut sekä vapari putki Simons vaimentajilla.
Ensitöikseni annoin kyytiä orggis vilkuille ja vaihdoin ne "valkoisiin" vilkkuihin.
Maski muuttui 2 viikon aikana muutamaan kertaan, ennen kuin näytti hyvältä.
Ensimmäinen versio mustalla pohjalla ja orggis rivoituksella ei tuntunut tarpeeksi räyhäkältä ja Bilteman musta muovipuskuri maali oli sen verran surkeaa kamaa, että jo viikon jälkeen otin maskin irti ja vedin listojen kiinnikkeet dremelillä pois. Itse maalin poisto urakka meinas viedä hermot, mutta "muutaman" tunnin työn jälkeen autossa komeili hieno kokomusta maski.
Seuraavaksi projektiksi muodostui takavalojen vaihto. Mietin pitkään sopivia valoja, kunnes Forumille ilmestyi myyntiin Hellan alkuperäiset Tummat takavalot. Heittämällä kiinni ja kovaan ajoa.
Operaatio hifin poistosta on juttua Topicissa "W124 sisustan ehostusta"
Nyt sai Valkoiset vilkut kyytiä ja tilalle laitoin Kristalli vilkut. Ensin ajovalot irti Ja niiden lasit pesuun, pesun jälkeen laitoin hopeisiin reunoihin huolellisesti kromiteippiä, että saisin ne saman laisiksi kuin nuo kristalli kulmat. Homma ei sovi heikkohermoiselle ja kirurgin skalpeili osoittautui parhaaksi työkaluksi tässä työssä.
Vaikeinta oli saada saumat näkymättömiin ja siistin näköiseksi, tähänkin vierähti tunti poikineen
Toisen vilkun kanssa oli odottamattomia vaikeuksia jotka söivät pinnaa kohtalaisesti.
Laitan kuvia heti kun saan kameran lainaan.
Tulevaisuudessa olisi tarkoitus uusia vapari putki ja maalata koneesta putsarin kansi ja venttiili koppa.
korisarjan metsästys jatkuu. AMG sarjat on sen verran kiven alla, että voipi kestää...
Autossa oli ostohetkellä alustasarja, 16" alut sekä vapari putki Simons vaimentajilla.
Ensitöikseni annoin kyytiä orggis vilkuille ja vaihdoin ne "valkoisiin" vilkkuihin.
Maski muuttui 2 viikon aikana muutamaan kertaan, ennen kuin näytti hyvältä.
Ensimmäinen versio mustalla pohjalla ja orggis rivoituksella ei tuntunut tarpeeksi räyhäkältä ja Bilteman musta muovipuskuri maali oli sen verran surkeaa kamaa, että jo viikon jälkeen otin maskin irti ja vedin listojen kiinnikkeet dremelillä pois. Itse maalin poisto urakka meinas viedä hermot, mutta "muutaman" tunnin työn jälkeen autossa komeili hieno kokomusta maski.
Seuraavaksi projektiksi muodostui takavalojen vaihto. Mietin pitkään sopivia valoja, kunnes Forumille ilmestyi myyntiin Hellan alkuperäiset Tummat takavalot. Heittämällä kiinni ja kovaan ajoa.
Operaatio hifin poistosta on juttua Topicissa "W124 sisustan ehostusta"
Nyt sai Valkoiset vilkut kyytiä ja tilalle laitoin Kristalli vilkut. Ensin ajovalot irti Ja niiden lasit pesuun, pesun jälkeen laitoin hopeisiin reunoihin huolellisesti kromiteippiä, että saisin ne saman laisiksi kuin nuo kristalli kulmat. Homma ei sovi heikkohermoiselle ja kirurgin skalpeili osoittautui parhaaksi työkaluksi tässä työssä.
Vaikeinta oli saada saumat näkymättömiin ja siistin näköiseksi, tähänkin vierähti tunti poikineen
Toisen vilkun kanssa oli odottamattomia vaikeuksia jotka söivät pinnaa kohtalaisesti.
Laitan kuvia heti kun saan kameran lainaan.
Tulevaisuudessa olisi tarkoitus uusia vapari putki ja maalata koneesta putsarin kansi ja venttiili koppa.
korisarjan metsästys jatkuu. AMG sarjat on sen verran kiven alla, että voipi kestää...
Viimeksi muokannut enska, La 04.08.2007 22:24. Yhteensä muokattu 15 kertaa.
Käytössä: W204 220CDI ja satunnainen pösö...
mikä vapari??
tyhmänä kyselen, mitä tarkotat vapari putkella Kai siinä vielä katti on? Miten muuten soundit muuttuu Simonsilla?
Takavalosi on ainakin kuvissa törkiän mustat!! Itselläni on paljon vaisummat, ostettu Motonetistä.
Takavalosi on ainakin kuvissa törkiän mustat!! Itselläni on paljon vaisummat, ostettu Motonetistä.
W203 C180 Kompressor A Sport -05
W201 190E 2.3-16 A Cosworth -86 -> Project 2022-2024: Getrag, KMS ITB, Motec, OZ Ultraleggera, Eibach B12, Sparco.
Exät: W124 230E -89, W202 C180 -95, C124 230CE -87, W203 C180 Kompressor A Avantgarde -04, S203 C200 CDI Elegance -05
W201 190E 2.3-16 A Cosworth -86 -> Project 2022-2024: Getrag, KMS ITB, Motec, OZ Ultraleggera, Eibach B12, Sparco.
Exät: W124 230E -89, W202 C180 -95, C124 230CE -87, W203 C180 Kompressor A Avantgarde -04, S203 C200 CDI Elegance -05
Nauku löytyy ja soundit on mukavan möreät, muttei häiritsevät.tyhmänä kyselen, mitä tarkotat vapari putkella Kai siinä vielä katti on? Miten muuten soundit muuttuu Simonsilla?
Muutoksesta en tiedä kun en ole mokomaa rööriä asentanut.
Juu ei ole motonetin halpakamaa nää valot. Hellan alkuperäiset tummat valot jotka on ollu joskus AMG 320 coupessa.Takavalosi on ainakin kuvissa törkiän mustat!! Itselläni on paljon vaisummat, ostettu Motonetistä.
Käytössä: W204 220CDI ja satunnainen pösö...
Uudessa AutoSoundissa oli kuinka saa vahvistimen alumiini kuoren kiiltämään sitä kauheammin hinkkaamatta..enska kirjoitti:Joo tossahan on ideaa, mites mahtais onnistua?? Jos veis lasikuula puhallukseen ton konavepanmiksu.80 kirjoitti:älä maalaa venakoppaa... kiillota se...
Einekset oli muutama desi Kodin Putkimiestä, vettä, astia tottakai ja tiskiharja.
Voiskohan toimia venakopalle samalla lailla
[img]http://i2.photobucket.com/albums/y3/_Antti/2010/aava10.jpg[/img]
Tota pitää testata mulla on SL:n kone palasina autotallissa ja eilen kävin höyrypesurilla pesemässä öljypohjan ja venakopan. Öljymoska lähti hyvin, mutta tummia länttejä jäi silti. Muistelin että on olemassa jotain happoa jolla alumiiniosia voi kiillottaa, mutta yleensä erikois mömmöt on hurjan hintaisia. Putkimies mömmö tuskin on älyttömän kallista._Antti kirjoitti:Uudessa AutoSoundissa oli kuinka saa vahvistimen alumiini kuoren kiiltämään sitä kauheammin hinkkaamatta..enska kirjoitti:Joo tossahan on ideaa, mites mahtais onnistua?? Jos veis lasikuula puhallukseen ton konavepanmiksu.80 kirjoitti:älä maalaa venakoppaa... kiillota se...
Einekset oli muutama desi Kodin Putkimiestä, vettä, astia tottakai ja tiskiharja.
Voiskohan toimia venakopalle samalla lailla
Kävi myös mielessä hiekka/lasikuulapuhallus, mutta koitan kuitenkin kemikaaleja ensin. Puhaltamisessa on vaan se huono puoli että pinta jää karheaksi ja se oikein imee likaa itseensä.
Rikkihappoa käytetään alumiinin pintakäsittelyssä.
Sitä tuo vannehappokin luultavasti sisältää.
Natriumhydroksidia eli lipeää sisältäviä aineita kannattaa käyttää varovasti, se kun syövyttää alumiinia aika tehokkaasti.
50%:lla lipeällä saa pienessä ajassa koko kannen häviämään
Varsinkin jos on kyse huokoisemmista alumiinivaluista, joita koneen osat usein on, voi käydä hassusti...
Mekaaninen kiilloituskaan ei ole vaikeeta.
Tarvitaan hienoa vesihiomapaperia(1000)
Kiilloitustahnaa (esim. autoglym metal polish)
Puuvillalaikka porakoneeseen tai pikku rälläkkään.
Sitten vaan hiotaan sileäksi, ja kiilloitetaan tahnan ja laikan avulla.
Työtä vähän vaatii, mutta jälki on ok.
Sitä tuo vannehappokin luultavasti sisältää.
Natriumhydroksidia eli lipeää sisältäviä aineita kannattaa käyttää varovasti, se kun syövyttää alumiinia aika tehokkaasti.
50%:lla lipeällä saa pienessä ajassa koko kannen häviämään
Varsinkin jos on kyse huokoisemmista alumiinivaluista, joita koneen osat usein on, voi käydä hassusti...
Mekaaninen kiilloituskaan ei ole vaikeeta.
Tarvitaan hienoa vesihiomapaperia(1000)
Kiilloitustahnaa (esim. autoglym metal polish)
Puuvillalaikka porakoneeseen tai pikku rälläkkään.
Sitten vaan hiotaan sileäksi, ja kiilloitetaan tahnan ja laikan avulla.
Työtä vähän vaatii, mutta jälki on ok.
-Jani-
W124, W210, W163, W251
+Pari ajoneuvoa
W124, W210, W163, W251
+Pari ajoneuvoa
Re: W124 styling
Kromiteipeistähän tässä kuvia odotellaan. Voisi itsekin duunailla samantyylistä, kun ne hopeanväriset umpionlasit ei oikein rimmaa kirkkaisiin vilkkuihin. (Kuten kuvasta näkyy)enska kirjoitti:Ja niiden lasit pesuun, pesun jälkeen laitoin hopeisiin reunoihin huolellisesti kromiteippiä, että saisin ne saman laisiksi kuin nuo kristalli kulmat. Homma ei sovi heikkohermoiselle ja kirurgin skalpeili osoittautui parhaaksi työkaluksi tässä työssä.
Vaikeinta oli saada saumat näkymättömiin ja siistin näköiseksi, tähänkin vierähti tunti poikineen
EDIT: typoja korjaillessa....
Viimeksi muokannut Juhis., Ma 16.02.2004 11:55. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Mersuharrasteet:
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
Lakkasuosituksia? (Juu, en ole dieselin venakoppaa kiillottamassa, mutta vastaisuuden varalle. )mikky kirjoitti:Lakka päälle niin hyvä tulee.enska kirjoitti:Mitenköhän tuo kiilto pysyy, imeekö kaikki pa#kat sisään??
Kumipyöräinen käyttökartano: LMC Liberty 635 / Sprinter W903 313CDI 2000
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition
http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition
http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
Avatar putsarinkansi työstetty noin, paitsi myllyllä ja käsin, ei hiottu tai käytetty mitään muita aineita kuin Autoglymin Metal polishia. Aikaa meni pari tuntia ja tuli peilikiiltävä. Hyvin myös kesti. Moottoripesun yhteydessä hoitona riittää sipaisu metallinkiillotusaineella tai vahalla. (Koskee alumiinisia ilmanputsareita)Jani kirjoitti: Kiilloitustahnaa (esim. autoglym metal polish)
Puuvillalaikka porakoneeseen tai pikku rälläkkään.
Sitten vaan hiotaan sileäksi, ja kiilloitetaan tahnan ja laikan avulla.
Työtä vähän vaatii, mutta jälki on ok.
Viimeksi muokannut Taxana, Ma 16.02.2004 14:14. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
S 300 Turbodiesel (W 140) 1998
560 SEC (C 126) 1988
E 270 CDI T (S 210) 2003
200 E (W124) 1992 ajettu 70 tkm
B6 600 9066 Hardtail mountain bike 2000
Ex E 220 CDI T (S 210) 2003
Ex 200 B (W 123) 1983
Ex E 220 CDI T (S 210) 2000
Ex E 250 D (W 124) 1994
Ex 200 D (W 124) 1991
Ex 300 CE-24 (C 124) 1990
560 SEC (C 126) 1988
E 270 CDI T (S 210) 2003
200 E (W124) 1992 ajettu 70 tkm
B6 600 9066 Hardtail mountain bike 2000
Ex E 220 CDI T (S 210) 2003
Ex 200 B (W 123) 1983
Ex E 220 CDI T (S 210) 2000
Ex E 250 D (W 124) 1994
Ex 200 D (W 124) 1991
Ex 300 CE-24 (C 124) 1990
Siis eikös tuota ole lakattu mitenkään? Eikös peltiosat luulisi ruostuvan ja alumiiniosat tummuvan ajanmittaan?Taxana kirjoitti:ei hiottu tai käytetty mitään muita aineita kun Autoglymin Metal polishia. Aikaa meni pari tuntia ja tuli peilikiiltävä. Hyvin myös kesti.
Mersuharrasteet:
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
Nimimerkki "konepyörän vanteet kiiltämään" vastaa;
Kun kiillotat alumiiniosia
1. Hae kumihanskat
2. Vanha tiskiharja
3. Maaliliikkestä tai yleis-sekatavarakaupasta NITRO-MÖRS nimistä maalipoistoainetta (vihreä littana puteli 350--500ml)
4. Levitä mihin levität PAKSULTI ja odota kuplimista
5. Kuplimisen loputtua jos maalia vielä jäljellä levitä vanhav mohjon päälle uusi ja odota taas
6. Tiskiharjalla hinkkaillen pitäis kohta lähteä paksumpikin maali
7.Vettä perään ja hyvä tuli
8.Auto-glymillä loppusilaus
Kun kiillotat alumiiniosia
1. Hae kumihanskat
2. Vanha tiskiharja
3. Maaliliikkestä tai yleis-sekatavarakaupasta NITRO-MÖRS nimistä maalipoistoainetta (vihreä littana puteli 350--500ml)
4. Levitä mihin levität PAKSULTI ja odota kuplimista
5. Kuplimisen loputtua jos maalia vielä jäljellä levitä vanhav mohjon päälle uusi ja odota taas
6. Tiskiharjalla hinkkaillen pitäis kohta lähteä paksumpikin maali
7.Vettä perään ja hyvä tuli
8.Auto-glymillä loppusilaus
MB C126 420 -90
MB X218-13
Honda VFR 1200F -10
MB X218-13
Honda VFR 1200F -10
- SledgeHammer
- Vakiokalustoa
- Viestit: 360
- Liittynyt: Pe 13.02.2004 20:34
- Paikkakunta: Ritis
Miksi maski on raiskattu?enska kirjoitti:Muutama vanha kuva syksyltä:
Keula
[ http://photo.jippii.fi/fi/image//data/photo/jippii.fi/m/a/maksy3/1076748929177.jpeg ]
Takapää
[ http://photo.jippii.fi/fi/image//data/photo/jippii.fi/m/a/maksy3/1076749015402.jpeg ]
Ja IMHO tarkoittaa In My Humble Opinion, kun halutaan lisätä näkemyksen vaatimattomuutta.perttu_n kirjoitti:In My Opinion, tai ainakin pitäisi tarkoittaa
Mersuharrasteet:
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955