W124 styling(upd:4.8 kesä kuvia )

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Vastaa Viestiin
Avatar
enska
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 1976
Liittynyt: Ti 17.06.2003 23:21
Paikkakunta: stadi ja sisäkehä

W124 styling(upd:4.8 kesä kuvia )

Viesti Kirjoittaja enska »

Eli laitetaan tähän topicciin näitä juttuja mitä on tullu tehtyä ja tullaan tekemään tohon W124 230E:hen.

Autossa oli ostohetkellä alustasarja, 16" alut sekä vapari putki Simons vaimentajilla.

Ensitöikseni annoin kyytiä orggis vilkuille ja vaihdoin ne "valkoisiin" vilkkuihin.
Maski muuttui 2 viikon aikana muutamaan kertaan, ennen kuin näytti hyvältä.
Ensimmäinen versio mustalla pohjalla ja orggis rivoituksella ei tuntunut tarpeeksi räyhäkältä ja Bilteman :oops: musta muovipuskuri maali oli sen verran surkeaa kamaa, että jo viikon jälkeen otin maskin irti ja vedin listojen kiinnikkeet dremelillä pois. Itse maalin poisto urakka meinas viedä hermot, mutta "muutaman" :roll: tunnin työn jälkeen autossa komeili hieno kokomusta maski.

Seuraavaksi projektiksi muodostui takavalojen vaihto. Mietin pitkään sopivia valoja, kunnes Forumille ilmestyi myyntiin Hellan alkuperäiset Tummat takavalot. Heittämällä kiinni ja kovaan ajoa.

Operaatio hifin poistosta on juttua Topicissa "W124 sisustan ehostusta"

Nyt sai Valkoiset vilkut kyytiä ja tilalle laitoin Kristalli vilkut. Ensin ajovalot irti Ja niiden lasit pesuun, pesun jälkeen laitoin hopeisiin reunoihin huolellisesti kromiteippiä, että saisin ne saman laisiksi kuin nuo kristalli kulmat. Homma ei sovi heikkohermoiselle ja kirurgin skalpeili osoittautui parhaaksi työkaluksi tässä työssä.
Vaikeinta oli saada saumat näkymättömiin ja siistin näköiseksi, tähänkin vierähti tunti poikineen :?

Toisen vilkun kanssa oli odottamattomia vaikeuksia jotka söivät pinnaa kohtalaisesti.

Laitan kuvia heti kun saan kameran lainaan.

Tulevaisuudessa olisi tarkoitus uusia vapari putki ja maalata koneesta putsarin kansi ja venttiili koppa.
korisarjan metsästys jatkuu. AMG sarjat on sen verran kiven alla, että voipi kestää...
Viimeksi muokannut enska, La 04.08.2007 22:24. Yhteensä muokattu 15 kertaa.
Käytössä: W204 220CDI ja satunnainen pösö...
Avatar
enska
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 1976
Liittynyt: Ti 17.06.2003 23:21
Paikkakunta: stadi ja sisäkehä

Viesti Kirjoittaja enska »

Muutama vanha kuva syksyltä:
Keula
Kuva
Takapää
Kuva
Käytössä: W204 220CDI ja satunnainen pösö...
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12611
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

laita ihmeessä kuvia siitä lamppu projektista 8)
Avatar
raul
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 2966
Liittynyt: Ma 09.06.2003 13:22
Paikkakunta: Etelä

Viesti Kirjoittaja raul »

Aja tänne niin napataan kuvia!
Avatar
Vesa T
Mersumies
Mersumies
Viestit: 819
Liittynyt: Pe 11.04.2003 20:21
Paikkakunta: Varkaus

mikä vapari??

Viesti Kirjoittaja Vesa T »

tyhmänä kyselen, mitä tarkotat vapari putkella :oops: Kai siinä vielä katti on? Miten muuten soundit muuttuu Simonsilla?

Takavalosi on ainakin kuvissa törkiän mustat!! Itselläni on paljon vaisummat, ostettu Motonetistä. :cry:
W203 C180 Kompressor A Sport -05
W201 190E 2.3-16 A Cosworth -86 -> Project 2022-2024: Getrag, KMS ITB, Motec, OZ Ultraleggera, Eibach B12, Sparco.

Exät: W124 230E -89, W202 C180 -95, C124 230CE -87, W203 C180 Kompressor A Avantgarde -04, S203 C200 CDI Elegance -05
Avatar
enska
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 1976
Liittynyt: Ti 17.06.2003 23:21
Paikkakunta: stadi ja sisäkehä

Viesti Kirjoittaja enska »

tyhmänä kyselen, mitä tarkotat vapari putkella Kai siinä vielä katti on? Miten muuten soundit muuttuu Simonsilla?
Nauku löytyy ja soundit on mukavan möreät, muttei häiritsevät.
Muutoksesta en tiedä kun en ole mokomaa rööriä asentanut.

Takavalosi on ainakin kuvissa törkiän mustat!! Itselläni on paljon vaisummat, ostettu Motonetistä.
Juu ei ole motonetin halpakamaa nää valot. Hellan alkuperäiset tummat valot jotka on ollu joskus AMG 320 coupessa.
Käytössä: W204 220CDI ja satunnainen pösö...
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

älä maalaa venakoppaa... kiillota se... :D
Avatar
Guula
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 140
Liittynyt: Ti 21.10.2003 22:05
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja Guula »

miksu.80 kirjoitti:älä maalaa venakoppaa... kiillota se... :D
jep! kaikki kiiltävä rokrok :lol:
Avatar
enska
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 1976
Liittynyt: Ti 17.06.2003 23:21
Paikkakunta: stadi ja sisäkehä

Viesti Kirjoittaja enska »

miksu.80 kirjoitti:älä maalaa venakoppaa... kiillota se... :D
Joo tossahan on ideaa, mites mahtais onnistua?? Jos veis lasikuula puhallukseen ton konavepan :?:
Käytössä: W204 220CDI ja satunnainen pösö...
Avatar
Kimmo S.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 696
Liittynyt: La 12.07.2003 00:26

Viesti Kirjoittaja Kimmo S. »

Valehteleeko kuva, vai onko tossa kuskinpuolella takalampun alla lommo...? :(
Volvo 855 T-5R & V70R AWD
Avatar
enska
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 1976
Liittynyt: Ti 17.06.2003 23:21
Paikkakunta: stadi ja sisäkehä

Viesti Kirjoittaja enska »

Kimmo S. kirjoitti:Valehteleeko kuva, vai onko tossa kuskinpuolella takalampun alla lommo...? :(
On siinä lommo :oops: Tosin nyt sitä on saatu vähän suoristettua.

Missä lie tullut siihen :(
Käytössä: W204 220CDI ja satunnainen pösö...
Avatar
_Antti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 592
Liittynyt: Ma 21.07.2003 16:21
Paikkakunta: Laihia

Viesti Kirjoittaja _Antti »

enska kirjoitti:
miksu.80 kirjoitti:älä maalaa venakoppaa... kiillota se... :D
Joo tossahan on ideaa, mites mahtais onnistua?? Jos veis lasikuula puhallukseen ton konavepan :?:
Uudessa AutoSoundissa oli kuinka saa vahvistimen alumiini kuoren kiiltämään sitä kauheammin hinkkaamatta..

Einekset oli muutama desi Kodin Putkimiestä, vettä, astia tottakai ja tiskiharja.

Voiskohan toimia venakopalle samalla lailla :?:
[img]http://i2.photobucket.com/albums/y3/_Antti/2010/aava10.jpg[/img]
Avatar
Antti K
Valvoja
Valvoja
Viestit: 447
Liittynyt: To 13.11.2003 18:16
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Antti K »

_Antti kirjoitti:
enska kirjoitti:
miksu.80 kirjoitti:älä maalaa venakoppaa... kiillota se... :D
Joo tossahan on ideaa, mites mahtais onnistua?? Jos veis lasikuula puhallukseen ton konavepan :?:
Uudessa AutoSoundissa oli kuinka saa vahvistimen alumiini kuoren kiiltämään sitä kauheammin hinkkaamatta..

Einekset oli muutama desi Kodin Putkimiestä, vettä, astia tottakai ja tiskiharja.

Voiskohan toimia venakopalle samalla lailla :?:
Tota pitää testata mulla on SL:n kone palasina autotallissa ja eilen kävin höyrypesurilla pesemässä öljypohjan ja venakopan. Öljymoska lähti hyvin, mutta tummia länttejä jäi silti. Muistelin että on olemassa jotain happoa jolla alumiiniosia voi kiillottaa, mutta yleensä erikois mömmöt on hurjan hintaisia. Putkimies mömmö tuskin on älyttömän kallista.

Kävi myös mielessä hiekka/lasikuulapuhallus, mutta koitan kuitenkin kemikaaleja ensin. Puhaltamisessa on vaan se huono puoli että pinta jää karheaksi ja se oikein imee likaa itseensä.
Avatar
kimmo l
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1507
Liittynyt: Su 19.10.2003 16:58
Paikkakunta: 300km turusta Onneksi!

Viesti Kirjoittaja kimmo l »

8) Vanne-happo!!
Puhdistaa alumiinin? Lue tarkasti käyttöohje!
Löytyy mm. wurth:lta ja hyvin varustetuista automaaliliikkeistä!
Esim:Jkl:ssä mestari-väri ahjokatu 13 :lol:
Kuva

Hyvät on perät.......
Auti
Avatar
enska
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 1976
Liittynyt: Ti 17.06.2003 23:21
Paikkakunta: stadi ja sisäkehä

Viesti Kirjoittaja enska »

Täytyypä kysellä tota vanne happoa!. Putkimiehellä varmaan lähtis toi vanha maali/pinnoite pois?!

Mutta jotenkin on jäänyt sellanen mielikuva, että putkimies ei ole kovin helläväräinen alumiini osille?

Voi olla väärä muistikuva
Käytössä: W204 220CDI ja satunnainen pösö...
Avatar
Jani
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1358
Liittynyt: Pe 04.04.2003 23:57
Paikkakunta: Karvia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jani »

Rikkihappoa käytetään alumiinin pintakäsittelyssä.
Sitä tuo vannehappokin luultavasti sisältää.
Natriumhydroksidia eli lipeää sisältäviä aineita kannattaa käyttää varovasti, se kun syövyttää alumiinia aika tehokkaasti.
50%:lla lipeällä saa pienessä ajassa koko kannen häviämään :shock:
Varsinkin jos on kyse huokoisemmista alumiinivaluista, joita koneen osat usein on, voi käydä hassusti...
Mekaaninen kiilloituskaan ei ole vaikeeta.
Tarvitaan hienoa vesihiomapaperia(1000)
Kiilloitustahnaa (esim. autoglym metal polish)
Puuvillalaikka porakoneeseen tai pikku rälläkkään.

Sitten vaan hiotaan sileäksi, ja kiilloitetaan tahnan ja laikan avulla.
Työtä vähän vaatii, mutta jälki on ok.
-Jani-
W124, W210, W163, W251
+Pari ajoneuvoa
Avatar
jarski
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2157
Liittynyt: Su 23.03.2003 20:15
Paikkakunta: Karstula

..

Viesti Kirjoittaja jarski »

Myöskin patapadalla saa ihan kiiltävän tuloksen aikaan ja halvalla
w115,123,124,126,210 yms.
Avatar
enska
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 1976
Liittynyt: Ti 17.06.2003 23:21
Paikkakunta: stadi ja sisäkehä

Viesti Kirjoittaja enska »

Mitenköhän tuo kiilto pysyy, imeekö kaikki pa#kat sisään??
Käytössä: W204 220CDI ja satunnainen pösö...
Avatar
Mikky
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 238
Liittynyt: Ma 17.11.2003 19:52
Paikkakunta: Riihimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mikky »

enska kirjoitti:Mitenköhän tuo kiilto pysyy, imeekö kaikki pa#kat sisään??
Lakka päälle niin hyvä tulee.
W124 250D Aut -90
Citroen Xsara -01
Toyota Corolla 4WD -90 AS
[url=http://www.sahkoautot.fi/wiki:2ev]Citroen 2CV -70[/url]
Avatar
Juhis.
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 2328
Liittynyt: Ti 08.04.2003 01:12
Paikkakunta: Kouvola

Re: W124 styling

Viesti Kirjoittaja Juhis. »

enska kirjoitti:Ja niiden lasit pesuun, pesun jälkeen laitoin hopeisiin reunoihin huolellisesti kromiteippiä, että saisin ne saman laisiksi kuin nuo kristalli kulmat. Homma ei sovi heikkohermoiselle ja kirurgin skalpeili osoittautui parhaaksi työkaluksi tässä työssä.
Vaikeinta oli saada saumat näkymättömiin ja siistin näköiseksi, tähänkin vierähti tunti poikineen :?
Kromiteipeistähän tässä kuvia odotellaan. :) Voisi itsekin duunailla samantyylistä, kun ne hopeanväriset umpionlasit ei oikein rimmaa kirkkaisiin vilkkuihin. (Kuten kuvasta näkyy)

EDIT: typoja korjaillessa....
Viimeksi muokannut Juhis., Ma 16.02.2004 11:55. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Mersuharrasteet:
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
Avatar
Saul
Ylläpitäjä / Admin
Ylläpitäjä / Admin
Viestit: 4637
Liittynyt: Ke 09.04.2003 18:14
Paikkakunta: Planet Earth

Viesti Kirjoittaja Saul »

mikky kirjoitti:
enska kirjoitti:Mitenköhän tuo kiilto pysyy, imeekö kaikki pa#kat sisään??
Lakka päälle niin hyvä tulee.
Lakkasuosituksia? (Juu, en ole dieselin venakoppaa kiillottamassa, mutta vastaisuuden varalle. ;) )
Kumipyöräinen käyttökartano: LMC Liberty 635 / Sprinter W903 313CDI 2000
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition


http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
Avatar
Taxana
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 525
Liittynyt: Pe 23.01.2004 20:10
Paikkakunta: Stadi

Viesti Kirjoittaja Taxana »

Jani kirjoitti: Kiilloitustahnaa (esim. autoglym metal polish)
Puuvillalaikka porakoneeseen tai pikku rälläkkään.

Sitten vaan hiotaan sileäksi, ja kiilloitetaan tahnan ja laikan avulla.
Työtä vähän vaatii, mutta jälki on ok.
Avatar putsarinkansi työstetty noin, paitsi myllyllä ja käsin, ei hiottu tai käytetty mitään muita aineita kuin Autoglymin Metal polishia. Aikaa meni pari tuntia ja tuli peilikiiltävä. Hyvin myös kesti. Moottoripesun yhteydessä hoitona riittää sipaisu metallinkiillotusaineella tai vahalla. (Koskee alumiinisia ilmanputsareita)
Viimeksi muokannut Taxana, Ma 16.02.2004 14:14. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
S 300 Turbodiesel (W 140) 1998
560 SEC (C 126) 1988
E 270 CDI T (S 210) 2003
200 E (W124) 1992 ajettu 70 tkm

B6 600 9066 Hardtail mountain bike 2000

Ex E 220 CDI T (S 210) 2003
Ex 200 B (W 123) 1983
Ex E 220 CDI T (S 210) 2000
Ex E 250 D (W 124) 1994
Ex 200 D (W 124) 1991
Ex 300 CE-24 (C 124) 1990
Avatar
Juhis.
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 2328
Liittynyt: Ti 08.04.2003 01:12
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja Juhis. »

Taxana kirjoitti:ei hiottu tai käytetty mitään muita aineita kun Autoglymin Metal polishia. Aikaa meni pari tuntia ja tuli peilikiiltävä. Hyvin myös kesti.
Siis eikös tuota ole lakattu mitenkään? Eikös peltiosat luulisi ruostuvan ja alumiiniosat tummuvan ajanmittaan?
Mersuharrasteet:
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
Avatar
-O-
Valvoja
Valvoja
Viestit: 559
Liittynyt: Ke 09.04.2003 07:27
Paikkakunta: Harjavalta

Viesti Kirjoittaja -O- »

Nimimerkki "konepyörän vanteet kiiltämään" vastaa;

Kun kiillotat alumiiniosia

1. Hae kumihanskat
2. Vanha tiskiharja
3. Maaliliikkestä tai yleis-sekatavarakaupasta NITRO-MÖRS nimistä maalipoistoainetta (vihreä littana puteli 350--500ml)
4. Levitä mihin levität PAKSULTI ja odota kuplimista
5. Kuplimisen loputtua jos maalia vielä jäljellä levitä vanhav mohjon päälle uusi ja odota taas
6. Tiskiharjalla hinkkaillen pitäis kohta lähteä paksumpikin maali
7.Vettä perään ja hyvä tuli
8.Auto-glymillä loppusilaus
MB C126 420 -90
MB X218-13
Honda VFR 1200F -10
Avatar
SledgeHammer
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 360
Liittynyt: Pe 13.02.2004 20:34
Paikkakunta: Ritis

Viesti Kirjoittaja SledgeHammer »

Avatar
perttu_n
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 322
Liittynyt: Ma 27.10.2003 15:48
Paikkakunta: Ylivieska
Viesti:

Viesti Kirjoittaja perttu_n »

Sopii IMO loistavasti auton kokonaisilmeeseen.
w201 190D
Avatar
jarski
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2157
Liittynyt: Su 23.03.2003 20:15
Paikkakunta: Karstula

..

Viesti Kirjoittaja jarski »

Mitä tuo "IMO" tarkottaa? :oops:
w115,123,124,126,210 yms.
Avatar
perttu_n
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 322
Liittynyt: Ma 27.10.2003 15:48
Paikkakunta: Ylivieska
Viesti:

Viesti Kirjoittaja perttu_n »

In My Opinion, tai ainakin pitäisi tarkoittaa :)
w201 190D
Avatar
Juhis.
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 2328
Liittynyt: Ti 08.04.2003 01:12
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja Juhis. »

perttu_n kirjoitti:In My Opinion, tai ainakin pitäisi tarkoittaa :)
Ja IMHO tarkoittaa In My Humble Opinion, kun halutaan lisätä näkemyksen vaatimattomuutta. :wink:
Mersuharrasteet:
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
Avatar
jarski
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2157
Liittynyt: Su 23.03.2003 20:15
Paikkakunta: Karstula

..

Viesti Kirjoittaja jarski »

Selvä! :lol:
w115,123,124,126,210 yms.
Vastaa Viestiin