w201:sen Madallus

Kaikki Mersujen muokkaamiseen liittyvä keskustelu.
Mabezki
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 34
Liittynyt: To 27.12.2007 23:55
Paikkakunta: Vähäkyrö

w201:sen Madallus

Viesti Kirjoittaja Mabezki »

Eli eli tarkoituksena olisi vähän tiputtaa mersua mutta ajattelin kysyä, että kuinka ja kuinka paljon. Olen ajatellut 60/40 mutta kärsiikö ajettavuus kuinka paljon jos keula on hiukan matalemmalla kuin perä? Haluaisin kuintenkin, että ei tarvitsisi pelätä niiin paljon hidasteiden yms. muiden monttujen takia.

Toinen asia taas, että mistä saisi hyvän alustasarjan kohtuu hinnalla?
190D 2.5turbo -88
Kryptonite
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3401
Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kryptonite »

Linkki


Itse hommaisin tuolta kokeeksi tuon miltein ilmaisen 45/45 setin.. Mutta kyllä tuo ehdottamasi 60/40 on ihan käypä setti ja eikä se perse niin ylös jää verrattuna keulaan.. Melko hyvä...

Jos haluaa vähän enemmän sijoittaa, niin

Bilsteinon hyvä vaihtoehto. (huom ottaen huomioon dollarin kurssin tällä hetkellä niin iskari setti siinä vähän päälle 300e tietämissä)
220.128 Black Mirror
Avatar
EeKi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1804
Liittynyt: Ma 26.01.2004 21:02

Viesti Kirjoittaja EeKi »

Kuva
http://img106.imageshack.us/img106/9172/p1010001ti6.jpg


Kuva
http://img155.imageshack.us/img155/3339/p1010004pc9.jpg

Tommoseen asentoon menee, eli pienessä etukenossa mennään. Eli juuri täydellinen mersuun. :wink:

Hyvä ajaa(Bilstein Sprint/H&R -60mm), ei ole pintakova. Tietty nyt pomppuja ja reikiä asfaltissa täytyy varoa, niitä nyt pitää normaalillakin autolla varoa.
Mulla ottaa isommissa esteissä putkensuoja kiinni, mutta mulla roikkuukin hieman putki.
Avatar
evolution
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 301
Liittynyt: Ma 18.06.2007 22:45

Viesti Kirjoittaja evolution »

mitäs muuten ku mulla on toi 2.3 sportline niin paljonkos se on orkkista matalempi?
[url=http://tiku.kuvat.fi/kuvat/Autot/C180%20Sport/]C180 Sport[/url]
Avatar
evolution
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 301
Liittynyt: Ma 18.06.2007 22:45

Viesti Kirjoittaja evolution »

ja mistäs muuten saa noita jousuien kumeja?
[url=http://tiku.kuvat.fi/kuvat/Autot/C180%20Sport/]C180 Sport[/url]
Mabezki
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 34
Liittynyt: To 27.12.2007 23:55
Paikkakunta: Vähäkyrö

Kumit

Viesti Kirjoittaja Mabezki »

evolution kirjoitti:ja mistäs muuten saa noita jousuien kumeja?

http://www.motonet.fi/ Tuolta tilasin omaani nuo kummit jousien alle.
190D 2.5turbo -88
Avatar
Britomaris
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 5
Liittynyt: Ma 14.01.2008 17:08
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Britomaris »

Kuva

Kuva

60/40mm madallus. jos en väärin muista niin navan keskeltä lokarin kaaren oli edes 31cm ja takaa 31.5cm.

Tilasin paketin www.kitupiikki.net

Asennuksesta kuvia http://www.kuvaboxi.fi/julkinen/27chs+b ... jekti.html
http://www.kuvaboxi.fi/julkinen/27chs+britomaris-mb-projekti.html
Avatar
Simpe
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 200
Liittynyt: Su 06.01.2008 21:57
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Simpe »

Asia Sivuaa käsiteltävää aihetta. Haluaisin kysyä, onko kenelläkään tietoa/kokemusta missä tampereen suunnalla kannattaisia asennuttaa madallusjouset? Olen kuullut että homma olisi aika simppeli jos vain löytyy tämä erikoistyökalu jousien vaihtoon...
Avatar
Simpe
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 200
Liittynyt: Su 06.01.2008 21:57
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Simpe »

Saako nuo takajouset helposti irti ihan kotikonstein, olisi tarkoitus laittaa sinne ykkösen kumit kolmosien tilalle.
Avatar
{janne}}}
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 96
Liittynyt: Ti 12.02.2008 21:50
Paikkakunta: Nivala

Viesti Kirjoittaja {janne}}} »

No taaksehan se on helpompi vaihtaa.. etupään jousten kans saa vähä ¨taistella mutta itellä ainaki onnistu etupäähän laittaa paksummat kumit.
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Joo takajouset saa helposti kotikonsteinkin irti, mutta eteen kyllä tarvii (jos ei halua ottaa riskiä) ne kunnon jousipuristimet.

Mikä tahansa autokorjaamo kyllä tekee homman eikä kauaa mene, alle tunti.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12594
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

etujouset saa ilman kuolemanpelkoa helpostikkin vaihdettua, siis ilman orkkis puristimia. Varsinkin kun madallusjouset laittaa, nehän ei tarvii puristinta ollenkaan edessä kun ottaa alapallosta irti ja tunkilla vaan nostaa kiinni.

tosin ämpäriinkin voi hukkua kun tarpeeks toope yrittämässä :idea:
Avatar
biglimited
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 397
Liittynyt: Ke 03.01.2007 16:55
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja biglimited »

evolution kirjoitti:mitäs muuten ku mulla on toi 2.3 sportline niin paljonkos se on orkkista matalempi?
Sportline, ainakin w201:ssä, on 22mm matalampi
Sakemannicäbi
samip
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 257
Liittynyt: Ma 29.09.2003 15:43

Viesti Kirjoittaja samip »

eepi kirjoitti:
Tommoseen asentoon menee, eli pienessä etukenossa mennään. Eli juuri täydellinen mersuun. :wink:

Hyvä ajaa(Bilstein Sprint/H&R -60mm), ei ole pintakova. Tietty nyt pomppuja ja reikiä asfaltissa täytyy varoa, niitä nyt pitää normaalillakin autolla varoa.
Mulla ottaa isommissa esteissä putkensuoja kiinni, mutta mulla roikkuukin hieman putki.
Eli ymmärsinkö oikein et sulla on sekä edessä että takana toi sama -60mm H&R jousi? Muistatko yhtään mitkä jousikumit sinne laitoit,oliko edessä ja takana saman paksuset kumit? Ajattelin nimittäin tilata tuon H&R -40mm sarjan ja laittaa ykkösen kumit eteen ja taakse et tulisko lähellekkään tuonlainen kuin toi sun Auto nyt on... näyttää nimittäin tosi hyvälle!
Nykyinen Auto: C180 -99

Ex Mersut: (ne jotka muistan)
Vito 108D
200D -95
190D -89
200D -92
250D -92
Vito 108Cdi
C200D -94 Elegance
200D -93
C200 Cdi -99
A170 Cdi -99
C200D -93
300D -87
190D -91
Avatar
petrikar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 867
Liittynyt: Ti 01.08.2006 22:12
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja petrikar »

Mulla olis myytävänä Bilsteinin madallusjouset ja iskarit W201 malliin. Kuvista näkee minkä verran madaltaa. 3-kumit joka kulmassa.
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
-Mercedes-Benz s211
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

epk kirjoitti:etujouset saa ilman kuolemanpelkoa helpostikkin vaihdettua, siis ilman orkkis puristimia. Varsinkin kun madallusjouset laittaa, nehän ei tarvii puristinta ollenkaan edessä kun ottaa alapallosta irti ja tunkilla vaan nostaa kiinni.
Jep, pitäähä ne orginaalit pois saaha eka ;) Ite poltin pillillä poikki orkkikset... Ja madallusjouset tosiaa meni sisään heittämällä.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
{janne}}}
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 96
Liittynyt: Ti 12.02.2008 21:50
Paikkakunta: Nivala

Viesti Kirjoittaja {janne}}} »

ite tuossa syksyllä ihan nuilla tavallisilla jousipuristimilla vaihoin kumit etujousiin ja kyllähän tuo jousi pois tuli ilman alapallon irrotusta. :)
Avatar
Jonski
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 198
Liittynyt: La 03.05.2008 22:32
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Jonski »

Mites on, että uskaltaako madaltaa maltillisesti (n.30mm), kun autossa on 205/55 16" pyörät alla? Nyt välillä ottaa kaariin kiinni, jos ajaa kovempaa töyssyihin :?
Avatar
Zalbeer
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1165
Liittynyt: Ma 21.02.2005 01:40
Paikkakunta: Jkl Mlk

Viesti Kirjoittaja Zalbeer »

Jonski kirjoitti:Mites on, että uskaltaako madaltaa maltillisesti (n.30mm), kun autossa on 205/55 16" pyörät alla? Nyt välillä ottaa kaariin kiinni, jos ajaa kovempaa töyssyihin :?
Tuskin se siitä ainakaan vähenee se raapiminen.. 50profiililla ei kyllä ota mihinkään.. 55 on aika iso. :?
Zalbeer@hotmail.com
"Ihmiset autoissa aiheuttavat vahinkoja. Vahingot autoissa aiheuttavat ihmisiä."

Ei ole mulla autoa ei, mutta siitä viis mä välitän..
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Jeah! ei sovi siten millään! Hyvä että uskaltaa tasasella ajella. Tässä kuvassa on juuri tuo rengastus ja madallus on 40mm. Kaaren yläreunaan se ei ota oikeella ET:llä mutta puskuriin ottaa kii, rakoa ei jää renkaat suorana ku jotain alle 5mm... Ainakaan mulla :P Elikkä madalluksella ei ole väliä.

EDIT: kuvassa olevissa vanteissa ET 36
Viimeksi muokannut Sergey, Ti 15.07.2008 23:04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
Jonski
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 198
Liittynyt: La 03.05.2008 22:32
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Jonski »

Tuota vähän epäilinkin :S et35
mikklotj
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 201
Liittynyt: To 28.02.2008 15:37
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja mikklotj »

Lainaan vähän tätä topickia ku on nyt edes saman suuntaista asiaa. Nämä "ykkösen kumit jne." Niin millä nimellä näitä ostatte? kun motonettiin menin ja yritin kovin selittää että mitä haluan, niin sain käteen vaan sellaiset he*vetin isot mötikät missä oli kaikenmaailman ruuveja kiinni ja ne eivät varmasti olleet pyytämäni "ykkösen kumit". voisko joku valaista että mitä voisin sanoa seuraavalla kerralla varaosatiskin myyjälle, että saisin oikeat kumit? :lol:

Kiitos ja anteeksi
C36
Avatar
bäkström
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 354
Liittynyt: To 19.01.2006 21:36
Paikkakunta: kuusankoski

Viesti Kirjoittaja bäkström »

mikklotj kirjoitti:Lainaan vähän tätä topickia ku on nyt edes saman suuntaista asiaa. Nämä "ykkösen kumit jne." Niin millä nimellä näitä ostatte? kun motonettiin menin ja yritin kovin selittää että mitä haluan, niin sain käteen vaan sellaiset he*vetin isot mötikät missä oli kaikenmaailman ruuveja kiinni ja ne eivät varmasti olleet pyytämäni "ykkösen kumit". voisko joku valaista että mitä voisin sanoa seuraavalla kerralla varaosatiskin myyjälle, että saisin oikeat kumit? :lol:

Kiitos ja anteeksi

Mulle ainakin löyty ihan kyselemällä: "onks teil säätökumei vai mitkäneoli..?"

Jotkut jousen koroke kumit taitavat olla.. Kyl niil pitäs löytyä koneelta vähä specsei kun ne vaan etsis.. Kovasti käsillä näyttäen ja selittäen jousen yläpäähän tulevista kumi könteistä kysellen pitäs löytyä.. voin kuvankin laittaa kyseisestä mokkulasta ettet osta jotain ihan muuta.. :)

Motonetin sivuiltakin jos semmoset löydät niin saattaa auttaa.. :wink:



Edit: helposti löyty: JOUSIKOROKKEET/POHJAUSKUMIT MERCEDES W201 MALLI 83--93
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3933
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tomant »

mikklotj kirjoitti:Lainaan vähän tätä topickia ku on nyt edes saman suuntaista asiaa. Nämä "ykkösen kumit jne." Niin millä nimellä näitä ostatte? kun motonettiin menin ja yritin kovin selittää että mitä haluan, niin sain käteen vaan sellaiset he*vetin isot mötikät missä oli kaikenmaailman ruuveja kiinni ja ne eivät varmasti olleet pyytämäni "ykkösen kumit". voisko joku valaista että mitä voisin sanoa seuraavalla kerralla varaosatiskin myyjälle, että saisin oikeat kumit? :lol:

Kiitos ja anteeksi
Motonetilta löytyy esim. W201 kohdalta seuraavat, jotka käyvät myös W124-tyyppiin. Muissa Mersutyypeissä on eri varaosanumerot:

JOUSIKOROKKEET/POHJAUSKUMIT MERCEDES W201 MALLI 83--93
W201 Takajousen korokekumi "1" 8mm. . . . . . . . . . . . . 18-1281 3.03 ???
W201 Takajousen korokekumi "2" 13mm (keskiverto). . . . . . 18-1202 3.36 ???
W201 Takajousen korokekumi "3" 18mm. . . . . . . . . . . . 18-1203 3.36 ???
W201 Etujousen korokekumi "1" 8mm. . . . . . . . . . . . . 18-1307 3.03 ???
W201 Etujousen korokekumi "2" 13mm (keskiverto). . . . . . 18-1308 3.36 ???
W201 Etujousen korokekumi "3" 18mm. . . . . . . . . . . . . 18-1309 4.37 ???
W201 Etujousen korokekumi "4" 23mm. . . . . . . . . . . . . 18-1204 4.20 ???

tomant
Kiihdytin 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
mikklotj
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 201
Liittynyt: To 28.02.2008 15:37
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja mikklotj »

Eipä muutaku motonettiin takas huomen! :lol:

Kiitoksia oikein paljon! :)
C36
Juze`
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 5
Liittynyt: Ma 30.06.2008 21:34

Viesti Kirjoittaja Juze` »

Kuis paljo kärsii madaltaa rengastuksilla 205/50 16"?
Pitäs enemmän saaja autua tonttiin
Mercedes w201 -84
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

kuinkas paljon se on jo madallettu?
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Juze`
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 5
Liittynyt: Ma 30.06.2008 21:34

Viesti Kirjoittaja Juze` »

Sergey kirjoitti:kuinkas paljon se on jo madallettu?

Tais olla 40/40
Mercedes w201 -84
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Ja ei ota missään kohdissa vielä kiinni? Silloha voi madaltaa lisää vaikka 20mm ;) Mulla otti tolla rengastuksella yksissä vanteissa kiinni jostain sisäpuolelta ja madallusta oli todellisuudessa 50mm edes ja 55mm takan. Paperin mukaan ne madaltaa 40/40! Melko tarkkana saa olla vanteiden ET:n kans. Ite ratkaisin nii et vaihoin kokonaa toiseen rengastukseen eli 195/50 kunnes kauppasin auton eteenpäin.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Juze`
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 5
Liittynyt: Ma 30.06.2008 21:34

Viesti Kirjoittaja Juze` »

Ei ota kiinni. Takaa pystyy viel 20mm mitä kattonu ja eestä on kaareen matkaa viel sen 30mm. jos eestä ottais sen 30mm viel ja takaa 10-20mm?
Mercedes w201 -84
Vastaa Viestiin