Aurinko paistaa ja linnut laulaa... Jo taas iski Autokuume!

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Avatar
Tapio R.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 276
Liittynyt: Ma 04.08.2003 10:41
Paikkakunta: Helsinki

Aurinko paistaa ja linnut laulaa... Jo taas iski Autokuume!

Viesti Kirjoittaja Tapio R. »

Eli tämähän oli jo odotettavissa. Kun on päässyt Ässän makuun, niin nälkä kasvaa syödessä :D

Siis olen vakavasti harkinnut vaihtavani 300 SEL:ni V8 -koneiseen versioon. Tässä olis yks potentiaalinen kohde:
http://www.nettiauto.com/viewCar.php?id_car=80214

Mitäs mieltä arvoisa raati on? Kulutus näyttäisi olevan aikas lailla samaa tasoa kuin 300:ssa automaatissa ja saishan lisäksi nykyiseen verrattuna 2 vuotta tuoreemman ja 35 tkm vähemmän ajetun pelin. Lisäksi tulisivat sähköjakkarat eteen, ilmastointi ja tempomatic.

Miinuspuolella olis: ei ole hälytintä eikä lohkoa, jotka Daamini on juuri saanut pukilta lahjaksi. Ja 500 olis vaan SE eli kaljakoppaa ei sais viritettyä repsikan jalkatilaan taakse, kuten nykyisessä :)

Kun tulee tuota matka-ajoa jonniin verran eli n. 25.000 km vuodessa, niin olishan se mukava kuunnella 8-koneen ääntä, kun kiertää vain n. 2.000 rpm matka-ajossa verratuba nykyisen yli 3 tontun kierrosta kiertävään Daamiin. :?

Onkos se 8 koneinen niin paljon kalliimpi ylläpidettävä verrattuna 300 SEL:iin?
Avatar
Mesedesi
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 3987
Liittynyt: Ma 01.09.2003 15:45
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Mesedesi »

En tiedä mistä se johtunee, mutta usean tuon ikäluokan kasikoneella olevaan ässämersuun on tehty jonkinlainen kansiremontti, joka on vanhassa markka-ajassa maksanut noin 30000 tuolla vehon kanttiinilla tehtynä.

Olisihan se varmasti leuhka peli ajella, mutta käyttökustannukset ovat varmasti tähtitieteelliset ainankin tavan duunarille.
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
Avatar
Tapio R.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 276
Liittynyt: Ma 04.08.2003 10:41
Paikkakunta: Helsinki

Kansiremontti 30.000 mummoo???

Viesti Kirjoittaja Tapio R. »

Mesedesi kirjoitti:En tiedä mistä se johtunee, mutta usean tuon ikäluokan kasikoneella olevaan ässämersuun on tehty jonkinlainen kansiremontti, joka on vanhassa markka-ajassa maksanut noin 30000 tuolla vehon kanttiinilla tehtynä.

Olisihan se varmasti leuhka peli ajella, mutta käyttökustannukset ovat varmasti tähtitieteelliset ainankin tavan duunarille.


Niin... Kyllähän Daamiinkin on vaihdettu tuo nokkakeppi ja keinuvipuakselisto uuteen 186 tkm:n kohdalla, koska olivat aivan finaalissa ja mallia -86. Mutta ei se maksanut kuin kuulema n. 1.000 erkkiä, (onneksi ei mennyt omaan piikkiin) :D

Mutta mikäs tuossa vinkkelikasissa noin pirusti maksaa sama homma :?: :shock:

Eikös nuo nokkakeppien materiaalit parantuneet joskus v. -88 vai koskeekos tämä vain M 103:n koneita :?:

Meneehän sitä nytkin kaikki liikenevä lati tuohon 300:senkin käyttöön, joten ajaisikohan tuo vaihtaminen 500:seen sitten konkurssiin :?
Avatar
Mesedesi
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 3987
Liittynyt: Ma 01.09.2003 15:45
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Mesedesi »

No tietysti huomaat, että niitä kansia on kaksi kappaletta ja vihjasin että nämä hinnat oli siellä VEHO:lla, mutta joku toinen nyrkkipaja saattaa tehdä saman rempan huomattavasti edullisemminkin.

Sikäli sekin on syynä, että nuo kasimoottoreiden osien hinnat ovat omaa luokkaansa verrattuna noihin rivimyllyihin.

Mutta osta vaan pois, niin saadaan sitten lukea kokemuksia sellaisestakin.
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

kyllähän nuo kasikoneet on yhtä lujia kuin muutkin bensakoneet... kunhan vaan huolehtii huollot oikeaan aikaan.. ja ei laita mitään halppis öljyjä...
Avatar
Tapio R.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 276
Liittynyt: Ma 04.08.2003 10:41
Paikkakunta: Helsinki

500 SE: n tiloista

Viesti Kirjoittaja Tapio R. »

Mika.T kirjoitti:kyllähän nuo kasikoneet on yhtä lujia kuin muutkin bensakoneet... kunhan vaan huolehtii huollot oikeaan aikaan.. ja ei laita mitään halppis öljyjä...
Morjens!

Kävin chekkssmassa tuon pelin. Muuten oli kuin helmi, mutta kun kuskin paikalle istahtaa 200 xm. ja 145 kg. niin takapenkille ei mahu kun 7 vee poikani.

Luusisin, ettö ko. peli tullee kohta "Myydään" -osastollee???

Hieno peli on ja ilman ruostetts...
Rise
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 161
Liittynyt: Pe 25.04.2003 09:55
Paikkakunta: Oulu

500 SE

Viesti Kirjoittaja Rise »

Se oli ilmeisesti Saksan tuliaisia?
Oliko ruskeat velurit sisällä? Kuvasta ei oikein erota.
Oliko huoltokirja? Vaikuttiko kilometrimäärä uskottavalta?
Entä moottorin ääni?

Rise
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Re: Kansiremontti 30.000 mummoo???

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Tapio R. kirjoitti:Meneehän sitä nytkin kaikki liikenevä lati tuohon 300:senkin käyttöön, joten ajaisikohan tuo vaihtaminen 500:seen sitten konkurssiin :?
Tähän voisi kyllä todeta yleismaailmallisesti, että ei.
Vaikka autona olisi pomminvarmasti toimiva 2l/100 km dieseliä kuluttava ja pa:ksi rekattu ketterä Suzuki Swift, ei sitä rahaa kuitenkaan jäisi mihinkään sukanvarteen yhtään enempi.
Sama homma kuin kunnallistaloudessa: vaikka kunnasta lyötäisiin kiinni koulut ja terveyskeskukset ja jätettäisiin säästöjen nimissä tiet auraamatta, ei viivan alle vuoden lopussa jäävä summa luultavasti kuitenkaan olisi sen ihmeellisempi kuin ennenkään.

:shock:
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
Tapio R.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 276
Liittynyt: Ma 04.08.2003 10:41
Paikkakunta: Helsinki

Re: 500 SE

Viesti Kirjoittaja Tapio R. »

Rise kirjoitti:Se oli ilmeisesti Saksan tuliaisia?
Oliko ruskeat velurit sisällä? Kuvasta ei oikein erota.
Oliko huoltokirja? Vaikuttiko kilometrimäärä uskottavalta?
Entä moottorin ääni?

Rise
Juu, Saksasta tuotu. Sähkösäädettävät ruskeat veluuri/plyysipenkit edessä. Huoltokirja oli muistaakseni 120 tkm:iin asti. Oli huollettu Hampurissa 2 eri Mersun huollossa. Mielestäni mittarissa oleva 164 tkm saataa jopa olla aika kohdallaan. Kuskin penkki oli yhtä jämäkkä, kuin Daamissani, jolla on 200 tkm takana. Moottori kävi nätisti 600 runtua P -asennossa ja oli siistin näköinen, ei näkynyt hikoilevan. Öljyn paineet tyhjäkäynnillä yli 2. Omistaja oli Veholla vaihdattanut autoon uudet Mobil 1 0W40 ja suodattimen sekä vaihteiston öljyt. Laatikko vaihtoi nätisti, kick down toimi. Tosin alla uuden karheat kitkarenkaat ja tiet olivat hieman jäässä tuolla Ruotsinpyhtäällä eli löi aika helposti tyhjää.

Miinuksena voisi mainita lukkoperän/ ASR:n puuttumisen.
Vastaa Viestiin