Tässä keskustelun avaukseksi hyvä kirjoitus AK47:ltä, koskien mallisarjaa W201 (lainaus http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=59986" onclick="window.open(this.href);return false;):
Edit: Hakusanat bensa turbo bensaturbo katsastus muutoskatsastus vertailumoottori vähäpäästöinenAK47 kirjoitti:Käytännössä 200hp tehot leimalla tarkoittaa alustalta ja jarruilta ja voimansiirrolta 2.5 16v EVO1 tai EVO2 tekniikkaa.
Suosittelen leimaamaan noin 160hp eli 2.6E:n tehoille, jolloin riittää pienet muutokset, eli etujarrut 284x22mm ja etuvakaaja 2.6E tai kuustoistavenasesta bensavehkeestä. Asiallinen katsastushenkilö antaa nuilla leiman. Tuosta jos menee yli, niin pitää vaihtaa etu ja takanavat ja takajarrut ja takavakaaja ja ohjaustehostin, voimansiirto moottorilta vanteeseen asti. Kuka laskee rosentit?
Edit: Ohessa vertailukohteita, aina kun teholuku ylittyy niin tekniikkaa vaaditaan vähintään seuraavaksi isommasta mallista. Maksimi on 235hp+20%=>282hp ja se taitaa ylittää suurimman sallitun tehopainosuhteen aika reilusti.
2.0E 122hp. Et luultavasti tarvitse mitään muutoksia
2.3E 136hp. Et luultavasti tarvitse mitään muutoksia
2.6E 166hp. Tarvitset etujarrut ja etuvakaajatangon
2.3 16v 185hp. Tarvitset käytännössä alustan, jarrut ja voimansiirron
2.5 16v 195hp. Tarvitset käytännössä alustan, jarrut ja voimansiirron
EVO1 204hp. Tarvitset käytännössä alustan, jarrut ja voimansiirron
EVO2 235hp. Tarvitset käytännössä alustan, jarrut ja voimansiirron
3.2 AMG 234hp. Tarvitset käytännössä alustan, jarrut ja voimansiirron
tomant