EPC-valo w210 -97 220D, riivattu Mersu.
EPC-valo w210 -97 220D, riivattu Mersu.
Ajoin tuos soratiellä pienoiseen monttuun, seurauksena EPC-valon syttyminen kojetauluun.
Voikos tuollainen täräys sen aiheuttaa, vai oliko sattumaa ?
No, parin tunnin unet ja sit kypsänä kohti merkkihuoltoa, vikakoodien lukuun.
Katselin kaikki sulakkeet läpi ja käytin akunkenkääkin irti, mut valo vaan palaa.
Pääsin päätielle, ja auto oli entistäkin laiskempi, näytti että 5 vaihdetta ei automaattilootassa ole enää lainkaan, kuuluu vissiin tähän vikatila systeemiin tuo laiskuus.
Olin liikennevaloissa ja edessäni oli joku mummeli joka ei tajunnut valojen vaihtumista vihreelle, mä tööttäsin torvea...ja hoplaa EPC valo sammui samalla, oliko tääkin sattumaa, vai olenko riivattu !!!
Vikakoodit luettu ja sain auton pois merkkihuollosta.
Auto toimii normaalisti.
Vikamuisti oli seuraava:
- R/P-salvan käyttömagneetti,
- Kaasupoljinarvo ei uskottava,
- Moottorin krs luku ei uskottava.
Mitään korjaustoimenpiteitä ei tehty, vaan jos valo uudelleen syttyy niin sit vika päällä hoitoon, nää oli ohjeet.
Mitäs nää tarkoittaa niinkuin käytännössä kun en jaksanut jäädä siihen tiskille notkumaan ja kyselemään, ja johtuiko kenties EPC valon syttyminen siitä monttuun ajamisesta ? ?
Voikos tuollainen täräys sen aiheuttaa, vai oliko sattumaa ?
No, parin tunnin unet ja sit kypsänä kohti merkkihuoltoa, vikakoodien lukuun.
Katselin kaikki sulakkeet läpi ja käytin akunkenkääkin irti, mut valo vaan palaa.
Pääsin päätielle, ja auto oli entistäkin laiskempi, näytti että 5 vaihdetta ei automaattilootassa ole enää lainkaan, kuuluu vissiin tähän vikatila systeemiin tuo laiskuus.
Olin liikennevaloissa ja edessäni oli joku mummeli joka ei tajunnut valojen vaihtumista vihreelle, mä tööttäsin torvea...ja hoplaa EPC valo sammui samalla, oliko tääkin sattumaa, vai olenko riivattu !!!
Vikakoodit luettu ja sain auton pois merkkihuollosta.
Auto toimii normaalisti.
Vikamuisti oli seuraava:
- R/P-salvan käyttömagneetti,
- Kaasupoljinarvo ei uskottava,
- Moottorin krs luku ei uskottava.
Mitään korjaustoimenpiteitä ei tehty, vaan jos valo uudelleen syttyy niin sit vika päällä hoitoon, nää oli ohjeet.
Mitäs nää tarkoittaa niinkuin käytännössä kun en jaksanut jäädä siihen tiskille notkumaan ja kyselemään, ja johtuiko kenties EPC valon syttyminen siitä monttuun ajamisesta ? ?
...rahamiehetkin voi hehkuttaa...
220 D Väyrynen -97.
Suzuki Bandit 1200 -97.
Arctic Cat ZR 580 -98.
KTM Supermoto LC 4 -96.
220 D Väyrynen -97.
Suzuki Bandit 1200 -97.
Arctic Cat ZR 580 -98.
KTM Supermoto LC 4 -96.
Mulla on pari kertaa syttynyt tuo omassa (-99 320cdi) mutta se on tullut vain kovassa kiihdytyksessä. Ja kun lamppu syttyy niin auto sammuu kuin saunalyhty ja vaatii sen jälkeen toisenkin startin ennenkuin käynnistyy. Vikakoodeja tulee 2 vaihtoehtoa: commonrail paine liian alhainen tai liian korkea (ei vissiin osaa päättää
). Niin ja lisänä vielä että auto ei jää nilkutusmoodiin vaan toimii ihan normaalisti uudelleenkäynnistyksen jälkeen....

EPC VALO
Lähetetty: Per 18.04, 2008 13:49 Viestin aihe: EPC-valo w210 -97 220D, riivattu Mersu.
--------------------------------------------------------------------------------
Ajoin tuos soratiellä pienoiseen monttuun, seurauksena EPC-valon syttyminen kojetauluun.
Tarkista pumpulle menevä sähköjohto,onko hiertynyt johonkin.Johonkin terävään kulmaan mahdollisesti,voi täräyksessä vastata runkoon.
--------------------------------------------------------------------------------
Ajoin tuos soratiellä pienoiseen monttuun, seurauksena EPC-valon syttyminen kojetauluun.
Tarkista pumpulle menevä sähköjohto,onko hiertynyt johonkin.Johonkin terävään kulmaan mahdollisesti,voi täräyksessä vastata runkoon.
joo
Nyt kun koodit on nollattu ja auto toimii taas niin tuli mieleen, että...
Kun joskus tuo auto on tuntunut " tehottomalta " ja joskus taas tuntuu, että mites tää nyt näin ( pirtee ) tänään on.
...niin sitä vaan, että onkohan mulla tuo vika ollut kokoajan päällä ja se kuoppaan ajaminen sytytti sen epc-valon palamaan, siis vika päällä mut epc ei vaan ole aiemmin palanutkaan
Kävin tänään kokeilee autoa, niin tuntuu että on ripeämpi kuin normaalisti, vaihtaa terävämmin ja kiertää pidemmälle, siis toimii kuten pitääkin.
Käynnistäminen on ollut normaalia kokoajan, ekalla startilla lähtenyt käyntiin pitkin syksyä/talvea/kevättä...
Tyhjäkäynti ei oo seilannu eikä käynnissä muutenkaan ole ollut mitään moittimista, kulutus on ollut talven ajan sitä 6.5-7.5 litraa satasella.
Enkä ole autoa paljoo roikassa pitäny, eberillä lämmitellyt sen mitä on tarvinnu.
Tietääkö joku mitä tarkoittaa vikakoodeista löytynyt :
R/P-salvan käyttömagneetti
Mikä se on ja missä ???
Kun joskus tuo auto on tuntunut " tehottomalta " ja joskus taas tuntuu, että mites tää nyt näin ( pirtee ) tänään on.
...niin sitä vaan, että onkohan mulla tuo vika ollut kokoajan päällä ja se kuoppaan ajaminen sytytti sen epc-valon palamaan, siis vika päällä mut epc ei vaan ole aiemmin palanutkaan
Kävin tänään kokeilee autoa, niin tuntuu että on ripeämpi kuin normaalisti, vaihtaa terävämmin ja kiertää pidemmälle, siis toimii kuten pitääkin.
Käynnistäminen on ollut normaalia kokoajan, ekalla startilla lähtenyt käyntiin pitkin syksyä/talvea/kevättä...
Tyhjäkäynti ei oo seilannu eikä käynnissä muutenkaan ole ollut mitään moittimista, kulutus on ollut talven ajan sitä 6.5-7.5 litraa satasella.
Enkä ole autoa paljoo roikassa pitäny, eberillä lämmitellyt sen mitä on tarvinnu.
Tietääkö joku mitä tarkoittaa vikakoodeista löytynyt :
R/P-salvan käyttömagneetti
Mikä se on ja missä ???
...rahamiehetkin voi hehkuttaa...
220 D Väyrynen -97.
Suzuki Bandit 1200 -97.
Arctic Cat ZR 580 -98.
KTM Supermoto LC 4 -96.
220 D Väyrynen -97.
Suzuki Bandit 1200 -97.
Arctic Cat ZR 580 -98.
KTM Supermoto LC 4 -96.
Kyllä se kulki sen 100 km/h ihan melkein pintakaasulla, en kyl kokeillut paljonko olis kulkenut enempää valon palaessa, kun oli 80 rajoituskin tiellä, se kiihdytys siihen sataseen vaan oli elämys kun meni varmaan kolme kilometrii ennenkuin 5 meni päälle, laiskuus oli selvää.hannun1 kirjoitti:Silloin kun se EPC -valo palaa, niin auton ei pitäisi kulkea kuin hädin tuskin 100 km/h ja kierrokset rajoittuvat 3000 rpm.
Täytyy nyt seurailla tilannetta ja mennä sit merkkihoitoon jos valo syttyy uudelleen.
Edelleen kiinnostaa tuo R/P-salvan käyttömagneetti, mikä se on ?
...rahamiehetkin voi hehkuttaa...
220 D Väyrynen -97.
Suzuki Bandit 1200 -97.
Arctic Cat ZR 580 -98.
KTM Supermoto LC 4 -96.
220 D Väyrynen -97.
Suzuki Bandit 1200 -97.
Arctic Cat ZR 580 -98.
KTM Supermoto LC 4 -96.
EPC-valo syttyy edelleen aina kiihdytyksissä, auto kiertää yli kolme tonnia kuitenkin, mutta on normaalia laiskemman oloinen.
Kaasupoljinta painetaessa valo syttyy ja kun löysää kaasua kiihdytyksen jälkeen niin valo sammuu, missähän vikaa, kokemuksia.
Vakionopeussäädin ei toimi, lakkasi toimimasta kun viime vikakoodi kuittauksen jälkeen epc syttyi uudelleen palamaan.
Starttauksia takana kymmeniä, vika päällä edelleen.
Alkaa vaan syömään miestä, jos joka toinen viikko kantaa reilut 50 euroa vikakoodin kuittaukseen.
Kaasupoljinta painetaessa valo syttyy ja kun löysää kaasua kiihdytyksen jälkeen niin valo sammuu, missähän vikaa, kokemuksia.
Vakionopeussäädin ei toimi, lakkasi toimimasta kun viime vikakoodi kuittauksen jälkeen epc syttyi uudelleen palamaan.
Starttauksia takana kymmeniä, vika päällä edelleen.
Alkaa vaan syömään miestä, jos joka toinen viikko kantaa reilut 50 euroa vikakoodin kuittaukseen.
...rahamiehetkin voi hehkuttaa...
220 D Väyrynen -97.
Suzuki Bandit 1200 -97.
Arctic Cat ZR 580 -98.
KTM Supermoto LC 4 -96.
220 D Väyrynen -97.
Suzuki Bandit 1200 -97.
Arctic Cat ZR 580 -98.
KTM Supermoto LC 4 -96.
Näinköhän tuo kiihdyttäessä vetäisi jostain liitoksesta ilmaa polttoainelinjaan? Sitten kun kupla pääsee pumpulle, sytyttää valon, jolloin kiihdytys tyssää kuin seinään ja ehkä ilman tulo loppuu. Jolloin valo sammuu.
Mulla teki pari kertaa tuolleen, tosin oireili kylmänä käynnistäessä muutenkin. Vaan kaikki letkut ja tiivisteet kun uusin, niin jopa loppui.
Mulla teki pari kertaa tuolleen, tosin oireili kylmänä käynnistäessä muutenkin. Vaan kaikki letkut ja tiivisteet kun uusin, niin jopa loppui.
Ville
Otan Mersuni, kuten olueni. Pitkänä. 280 SEL.
Otan Mersuni, kuten olueni. Pitkänä. 280 SEL.
Tänään taas ei mitään probleemaa autossa, kaikki toimi normaalisti niin vakkari kuin kickdown....mut eilen ei pelannu kumpikaan noista sen jälkeen kun oli vilautellut sitä EPC-valoa pariin otteeseen...
Ja mitään ei oo tällävälillä tehty...

Ja mitään ei oo tällävälillä tehty...
...rahamiehetkin voi hehkuttaa...
220 D Väyrynen -97.
Suzuki Bandit 1200 -97.
Arctic Cat ZR 580 -98.
KTM Supermoto LC 4 -96.
220 D Väyrynen -97.
Suzuki Bandit 1200 -97.
Arctic Cat ZR 580 -98.
KTM Supermoto LC 4 -96.
Onkos ABS anturit ehjät ja puhtaat? Onko perässä lukkoa ja jos on, onko perän toiminta ok ja kaikki siellä kunnossa?häjy kirjoitti:Tänään taas ei mitään probleemaa autossa, kaikki toimi normaalisti niin vakkari kuin kickdown....mut eilen ei pelannu kumpikaan noista sen jälkeen kun oli vilautellut sitä EPC-valoa pariin otteeseen...![]()
Ja mitään ei oo tällävälillä tehty...
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
Vois olla yks vaihtoehto...hannun1 kirjoitti:vaikuttais jotenkin johtosarjan vialle, kun kerta "moottorin kääntely" vaikuttaa tuon valon palamiseen.
Eilen valon sai syttymään reilulla kaasun polkaisulla, ja valo sammui heti kun löysäsi kasun.
Kickdown toimi mut vakkari ei, siis sen valon syttymisen jälkeen.
Ei varmaan tuossa dieseleissä se moottori heilahda mihinkään kun kaasua antaa, eihän siinä tapahtu muutenkaan juuri mitään tuolla hetkellä esim. vitosella kuudenkympin vauhdissa

Voisko vikana olla jokin kaasupolkimen asentotunnistin, onko sellainen olemassa ja missä.?
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
Edellisestä vikakoodin kuittauksesta tulostetussa paperissa lukee seuraavat löydöt.
- R/P salvan käyttömagneetti
- ajoittain kaasupoljinarvo ei uskottava, CAN
- ajoittain krs.luku ei uskottava, CAN
- ajoittain moottorin vääntömom. ei uskottava, CAN
Siinäpä ne vikakoodit mitä tuli ulos, mut missä vika ?
...rahamiehetkin voi hehkuttaa...
220 D Väyrynen -97.
Suzuki Bandit 1200 -97.
Arctic Cat ZR 580 -98.
KTM Supermoto LC 4 -96.
220 D Väyrynen -97.
Suzuki Bandit 1200 -97.
Arctic Cat ZR 580 -98.
KTM Supermoto LC 4 -96.
Onkohan väykyssä sama vika kuin noissa C-malleissa. Nimittäin yhdellä tutulla oli hinkannut pumpulta menevä johtosarja suodatin kotelon runkoon ja yksi johto puhki-> paloin EPC valo
Auto on C220D -97 Lucas pumpulla
Niin, on kuulemma C-mallien tyyppi vika tuossa vuosikerrassa.....tiesi viisaat kertoa


Niin, on kuulemma C-mallien tyyppi vika tuossa vuosikerrassa.....tiesi viisaat kertoa

-94 E500 Limited Edition
-03 W220 320CDI
-03 W220 320CDI
Rauhallisesti kun ajelee, niin ei oo mitään ongelmaa.
Ja tuo EPC-valo syttyy vain kun kylmänä lähtee autolla liikkeelle ja antaa hieman kaasua reilummin heti alkuun, lämpimänä ei tee lainkaan tuota.
Hieman hankala rauhallisesti lähtee liikkeelle, kun joutuu kotitieltä suoraan päätielle 100 km/h liikenteen sekaan, niin ei voi oikein vitkastella kiihdytyksien suhteen....
Virrat kun käyttää valon syttymisen jälkeen pois ja starttaa uudelleen, niin taas toimii ihan normaalisti.
Ja tuo EPC-valo syttyy vain kun kylmänä lähtee autolla liikkeelle ja antaa hieman kaasua reilummin heti alkuun, lämpimänä ei tee lainkaan tuota.
Hieman hankala rauhallisesti lähtee liikkeelle, kun joutuu kotitieltä suoraan päätielle 100 km/h liikenteen sekaan, niin ei voi oikein vitkastella kiihdytyksien suhteen....
Virrat kun käyttää valon syttymisen jälkeen pois ja starttaa uudelleen, niin taas toimii ihan normaalisti.
...rahamiehetkin voi hehkuttaa...
220 D Väyrynen -97.
Suzuki Bandit 1200 -97.
Arctic Cat ZR 580 -98.
KTM Supermoto LC 4 -96.
220 D Väyrynen -97.
Suzuki Bandit 1200 -97.
Arctic Cat ZR 580 -98.
KTM Supermoto LC 4 -96.