EPC-valo w210 -97 220D, riivattu Mersu.

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
häjy
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 66
Liittynyt: Su 21.10.2007 06:23
Paikkakunta: 05

EPC-valo w210 -97 220D, riivattu Mersu.

Viesti Kirjoittaja häjy »

Ajoin tuos soratiellä pienoiseen monttuun, seurauksena EPC-valon syttyminen kojetauluun.

Voikos tuollainen täräys sen aiheuttaa, vai oliko sattumaa ?

No, parin tunnin unet ja sit kypsänä kohti merkkihuoltoa, vikakoodien lukuun.
Katselin kaikki sulakkeet läpi ja käytin akunkenkääkin irti, mut valo vaan palaa.

Pääsin päätielle, ja auto oli entistäkin laiskempi, näytti että 5 vaihdetta ei automaattilootassa ole enää lainkaan, kuuluu vissiin tähän vikatila systeemiin tuo laiskuus.

Olin liikennevaloissa ja edessäni oli joku mummeli joka ei tajunnut valojen vaihtumista vihreelle, mä tööttäsin torvea...ja hoplaa EPC valo sammui samalla, oliko tääkin sattumaa, vai olenko riivattu !!!

Vikakoodit luettu ja sain auton pois merkkihuollosta.
Auto toimii normaalisti.

Vikamuisti oli seuraava:

- R/P-salvan käyttömagneetti,
- Kaasupoljinarvo ei uskottava,
- Moottorin krs luku ei uskottava.

Mitään korjaustoimenpiteitä ei tehty, vaan jos valo uudelleen syttyy niin sit vika päällä hoitoon, nää oli ohjeet.

Mitäs nää tarkoittaa niinkuin käytännössä kun en jaksanut jäädä siihen tiskille notkumaan ja kyselemään, ja johtuiko kenties EPC valon syttyminen siitä monttuun ajamisesta ? ?
...rahamiehetkin voi hehkuttaa...

220 D Väyrynen -97.
Suzuki Bandit 1200 -97.
Arctic Cat ZR 580 -98.
KTM Supermoto LC 4 -96.
Kettunet
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 206
Liittynyt: Pe 08.09.2006 13:45

Viesti Kirjoittaja Kettunet »

Mulla on pari kertaa syttynyt tuo omassa (-99 320cdi) mutta se on tullut vain kovassa kiihdytyksessä. Ja kun lamppu syttyy niin auto sammuu kuin saunalyhty ja vaatii sen jälkeen toisenkin startin ennenkuin käynnistyy. Vikakoodeja tulee 2 vaihtoehtoa: commonrail paine liian alhainen tai liian korkea (ei vissiin osaa päättää :D ). Niin ja lisänä vielä että auto ei jää nilkutusmoodiin vaan toimii ihan normaalisti uudelleenkäynnistyksen jälkeen....
kokkumi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 42
Liittynyt: To 16.02.2006 14:36

EPC VALO

Viesti Kirjoittaja kokkumi »

Lähetetty: Per 18.04, 2008 13:49 Viestin aihe: EPC-valo w210 -97 220D, riivattu Mersu.

--------------------------------------------------------------------------------

Ajoin tuos soratiellä pienoiseen monttuun, seurauksena EPC-valon syttyminen kojetauluun.


Tarkista pumpulle menevä sähköjohto,onko hiertynyt johonkin.Johonkin terävään kulmaan mahdollisesti,voi täräyksessä vastata runkoon.
Avatar
häjy
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 66
Liittynyt: Su 21.10.2007 06:23
Paikkakunta: 05

joo

Viesti Kirjoittaja häjy »

Nyt kun koodit on nollattu ja auto toimii taas niin tuli mieleen, että...

Kun joskus tuo auto on tuntunut " tehottomalta " ja joskus taas tuntuu, että mites tää nyt näin ( pirtee ) tänään on.
...niin sitä vaan, että onkohan mulla tuo vika ollut kokoajan päällä ja se kuoppaan ajaminen sytytti sen epc-valon palamaan, siis vika päällä mut epc ei vaan ole aiemmin palanutkaan

Kävin tänään kokeilee autoa, niin tuntuu että on ripeämpi kuin normaalisti, vaihtaa terävämmin ja kiertää pidemmälle, siis toimii kuten pitääkin.

Käynnistäminen on ollut normaalia kokoajan, ekalla startilla lähtenyt käyntiin pitkin syksyä/talvea/kevättä...
Tyhjäkäynti ei oo seilannu eikä käynnissä muutenkaan ole ollut mitään moittimista, kulutus on ollut talven ajan sitä 6.5-7.5 litraa satasella.
Enkä ole autoa paljoo roikassa pitäny, eberillä lämmitellyt sen mitä on tarvinnu.

Tietääkö joku mitä tarkoittaa vikakoodeista löytynyt :
R/P-salvan käyttömagneetti

Mikä se on ja missä ???
...rahamiehetkin voi hehkuttaa...

220 D Väyrynen -97.
Suzuki Bandit 1200 -97.
Arctic Cat ZR 580 -98.
KTM Supermoto LC 4 -96.
Avatar
hannun1
Mersumies
Mersumies
Viestit: 662
Liittynyt: Pe 16.04.2004 19:07

Viesti Kirjoittaja hannun1 »

Silloin kun se EPC -valo palaa, niin auton ei pitäisi kulkea kuin hädin tuskin 100 km/h ja kierrokset rajoittuvat 3000 rpm.
Avatar
häjy
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 66
Liittynyt: Su 21.10.2007 06:23
Paikkakunta: 05

Viesti Kirjoittaja häjy »

hannun1 kirjoitti:Silloin kun se EPC -valo palaa, niin auton ei pitäisi kulkea kuin hädin tuskin 100 km/h ja kierrokset rajoittuvat 3000 rpm.
Kyllä se kulki sen 100 km/h ihan melkein pintakaasulla, en kyl kokeillut paljonko olis kulkenut enempää valon palaessa, kun oli 80 rajoituskin tiellä, se kiihdytys siihen sataseen vaan oli elämys kun meni varmaan kolme kilometrii ennenkuin 5 meni päälle, laiskuus oli selvää.

Täytyy nyt seurailla tilannetta ja mennä sit merkkihoitoon jos valo syttyy uudelleen.

Edelleen kiinnostaa tuo R/P-salvan käyttömagneetti, mikä se on ?
...rahamiehetkin voi hehkuttaa...

220 D Väyrynen -97.
Suzuki Bandit 1200 -97.
Arctic Cat ZR 580 -98.
KTM Supermoto LC 4 -96.
Avatar
häjy
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 66
Liittynyt: Su 21.10.2007 06:23
Paikkakunta: 05

Viesti Kirjoittaja häjy »

EPC-valo syttyy edelleen aina kiihdytyksissä, auto kiertää yli kolme tonnia kuitenkin, mutta on normaalia laiskemman oloinen.

Kaasupoljinta painetaessa valo syttyy ja kun löysää kaasua kiihdytyksen jälkeen niin valo sammuu, missähän vikaa, kokemuksia.

Vakionopeussäädin ei toimi, lakkasi toimimasta kun viime vikakoodi kuittauksen jälkeen epc syttyi uudelleen palamaan.

Starttauksia takana kymmeniä, vika päällä edelleen.

Alkaa vaan syömään miestä, jos joka toinen viikko kantaa reilut 50 euroa vikakoodin kuittaukseen.
...rahamiehetkin voi hehkuttaa...

220 D Väyrynen -97.
Suzuki Bandit 1200 -97.
Arctic Cat ZR 580 -98.
KTM Supermoto LC 4 -96.
Avatar
Fenton
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1294
Liittynyt: Ma 17.09.2007 16:52
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Fenton »

Näinköhän tuo kiihdyttäessä vetäisi jostain liitoksesta ilmaa polttoainelinjaan? Sitten kun kupla pääsee pumpulle, sytyttää valon, jolloin kiihdytys tyssää kuin seinään ja ehkä ilman tulo loppuu. Jolloin valo sammuu.
Mulla teki pari kertaa tuolleen, tosin oireili kylmänä käynnistäessä muutenkin. Vaan kaikki letkut ja tiivisteet kun uusin, niin jopa loppui.
Ville
Otan Mersuni, kuten olueni. Pitkänä. 280 SEL.
Avatar
häjy
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 66
Liittynyt: Su 21.10.2007 06:23
Paikkakunta: 05

Viesti Kirjoittaja häjy »

Tänään taas ei mitään probleemaa autossa, kaikki toimi normaalisti niin vakkari kuin kickdown....mut eilen ei pelannu kumpikaan noista sen jälkeen kun oli vilautellut sitä EPC-valoa pariin otteeseen... :lol:

Ja mitään ei oo tällävälillä tehty...
...rahamiehetkin voi hehkuttaa...

220 D Väyrynen -97.
Suzuki Bandit 1200 -97.
Arctic Cat ZR 580 -98.
KTM Supermoto LC 4 -96.
Avatar
hannun1
Mersumies
Mersumies
Viestit: 662
Liittynyt: Pe 16.04.2004 19:07

Viesti Kirjoittaja hannun1 »

vaikuttais jotenkin johtosarjan vialle, kun kerta "moottorin kääntely" vaikuttaa tuon valon palamiseen.
AK47
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2657
Liittynyt: Ti 10.08.2004 20:00
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

häjy kirjoitti:Tänään taas ei mitään probleemaa autossa, kaikki toimi normaalisti niin vakkari kuin kickdown....mut eilen ei pelannu kumpikaan noista sen jälkeen kun oli vilautellut sitä EPC-valoa pariin otteeseen... :lol:

Ja mitään ei oo tällävälillä tehty...
Onkos ABS anturit ehjät ja puhtaat? Onko perässä lukkoa ja jos on, onko perän toiminta ok ja kaikki siellä kunnossa?
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
Avatar
häjy
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 66
Liittynyt: Su 21.10.2007 06:23
Paikkakunta: 05

Viesti Kirjoittaja häjy »

hannun1 kirjoitti:vaikuttais jotenkin johtosarjan vialle, kun kerta "moottorin kääntely" vaikuttaa tuon valon palamiseen.
Vois olla yks vaihtoehto...

Eilen valon sai syttymään reilulla kaasun polkaisulla, ja valo sammui heti kun löysäsi kasun.
Kickdown toimi mut vakkari ei, siis sen valon syttymisen jälkeen.

Ei varmaan tuossa dieseleissä se moottori heilahda mihinkään kun kaasua antaa, eihän siinä tapahtu muutenkaan juuri mitään tuolla hetkellä esim. vitosella kuudenkympin vauhdissa :lol:

Voisko vikana olla jokin kaasupolkimen asentotunnistin, onko sellainen olemassa ja missä.?

¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤

Edellisestä vikakoodin kuittauksesta tulostetussa paperissa lukee seuraavat löydöt.

- R/P salvan käyttömagneetti
- ajoittain kaasupoljinarvo ei uskottava, CAN
- ajoittain krs.luku ei uskottava, CAN
- ajoittain moottorin vääntömom. ei uskottava, CAN

Siinäpä ne vikakoodit mitä tuli ulos, mut missä vika ?
...rahamiehetkin voi hehkuttaa...

220 D Väyrynen -97.
Suzuki Bandit 1200 -97.
Arctic Cat ZR 580 -98.
KTM Supermoto LC 4 -96.
Avatar
häjy
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 66
Liittynyt: Su 21.10.2007 06:23
Paikkakunta: 05

Viesti Kirjoittaja häjy »

Onkos ABS anturit ehjät ja puhtaat? Onko perässä lukkoa ja jos on, onko perän toiminta ok ja kaikki siellä kunnossa?
Mites noi voi vaikuttaa tähän oireeseen ???
...rahamiehetkin voi hehkuttaa...

220 D Väyrynen -97.
Suzuki Bandit 1200 -97.
Arctic Cat ZR 580 -98.
KTM Supermoto LC 4 -96.
Avatar
Cardoc
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 514
Liittynyt: Su 13.02.2005 12:24
Paikkakunta: HELSINKI

Viesti Kirjoittaja Cardoc »

Onko autossasi linku tai sähköavain?
Avatar
piippu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 491
Liittynyt: Ke 08.12.2004 00:59
Paikkakunta: Härmä/Forssa

Viesti Kirjoittaja piippu »

Onkohan väykyssä sama vika kuin noissa C-malleissa. Nimittäin yhdellä tutulla oli hinkannut pumpulta menevä johtosarja suodatin kotelon runkoon ja yksi johto puhki-> paloin EPC valo :idea: Auto on C220D -97 Lucas pumpulla :roll:


Niin, on kuulemma C-mallien tyyppi vika tuossa vuosikerrassa.....tiesi viisaat kertoa :idea:
-94 E500 Limited Edition
-03 W220 320CDI
koff
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 94
Liittynyt: Ma 06.06.2005 01:52
Paikkakunta: Schweden

Viesti Kirjoittaja koff »

Letkut ja tiivisteet kun uusi niin kyllä loppu :idea:
W176 A200 cdi Cls 350 cdi-11 w218 sl 500-93 Vito-15
Avatar
häjy
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 66
Liittynyt: Su 21.10.2007 06:23
Paikkakunta: 05

Viesti Kirjoittaja häjy »

Cardoc kirjoitti:Onko autossasi linku tai sähköavain?
Sähköavain on, miks ?
...rahamiehetkin voi hehkuttaa...

220 D Väyrynen -97.
Suzuki Bandit 1200 -97.
Arctic Cat ZR 580 -98.
KTM Supermoto LC 4 -96.
Avatar
häjy
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 66
Liittynyt: Su 21.10.2007 06:23
Paikkakunta: 05

Viesti Kirjoittaja häjy »

Rauhallisesti kun ajelee, niin ei oo mitään ongelmaa.

Ja tuo EPC-valo syttyy vain kun kylmänä lähtee autolla liikkeelle ja antaa hieman kaasua reilummin heti alkuun, lämpimänä ei tee lainkaan tuota.

Hieman hankala rauhallisesti lähtee liikkeelle, kun joutuu kotitieltä suoraan päätielle 100 km/h liikenteen sekaan, niin ei voi oikein vitkastella kiihdytyksien suhteen....

Virrat kun käyttää valon syttymisen jälkeen pois ja starttaa uudelleen, niin taas toimii ihan normaalisti.
...rahamiehetkin voi hehkuttaa...

220 D Väyrynen -97.
Suzuki Bandit 1200 -97.
Arctic Cat ZR 580 -98.
KTM Supermoto LC 4 -96.
Avatar
Fenton
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1294
Liittynyt: Ma 17.09.2007 16:52
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Fenton »

Vieläkin olen sitä mielipuolta, että se on ilmavuoto polttoainelinjassa. Varsinkin jos kerran ilmenee vain kylmänä :!:
Ville
Otan Mersuni, kuten olueni. Pitkänä. 280 SEL.
Vastaa Viestiin