W140 350 Tdsl, vieläkö "susisarjaa"?
W140 350 Tdsl, vieläkö "susisarjaa"?
Lyhyestä virtsaus kaunis elikäs: onko vm. -93 W140-koppaisen turbokiisseli, siis tämä 3.5-litrainen vielä sitä kestävyydeltään hieman kyseenalaista sarjaa vai olivatko nämä "alle 200.000 km ajolla poksahtelevat" koneet ainoastaan W126-koppaisen taakkana. Onko siis konetta paranneltu, kun se istutettiin "möhkön" nokalle? Jos on, niin miten - ken tietää?
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Sen mitä korviin ja silmiin on kantautunut, niin ainakin W126-korissa 3.5-litraiset eivät saaneet mitään luotettavimman myllyn mainetta. Sitä tässä juuri ounastelin, notta onko konetta kohennettu, kun se laitettiin seuraavaan malliin. Varmasti perusrakenne on sama, ja ainakin tehoa on yhden lähteen mukaan nostettu 14 hv, mutta onko luotettavuudelle tehty jotain siinä samassa yhteydessä. Ku ei tiiä, pirullakaan 

Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
mitä mä olen kuullut , että 140 3.5 turbodiesel kone on juuri kaikista paskin kone mitä 140 on saanut, ja että se 3.0 turbodiesel on kaikissa suhteissa parempiKaapo kirjoitti:Sen mitä korviin ja silmiin on kantautunut, niin ainakin W126-korissa 3.5-litraiset eivät saaneet mitään luotettavimman myllyn mainetta. Sitä tässä juuri ounastelin, notta onko konetta kohennettu, kun se laitettiin seuraavaan malliin. Varmasti perusrakenne on sama, ja ainakin tehoa on yhden lähteen mukaan nostettu 14 hv, mutta onko luotettavuudelle tehty jotain siinä samassa yhteydessä. Ku ei tiiä, pirullakaan

Mitenkäs muuten tuo korjaus -- rakennetaanko heikkouttaan poksahtelevat koneet jotenkin uudelleensuunnitelluilla palikoilla vahvemmaksi kuin ne alkujaan ovat olleet, tyyliin M102:n nokkaremontit 80-luvun lopulla? Vai onko myös korjatun 350:n kestävyys luokkaa 200 tkm?!
Tässä kun tulee silloin tällöin kuolattua noita G-sarjalaisia 350-turbodieselillä, mutta koneen maine hirvittää. Ilmeisesti tolkuttoman painava ja muiltakin osin vaivalloisesti liikkuva (ilmanvastus, usein vetotehtäviä ym) G-kori ei ole sen parempi raami tuolle motille kuin S-koppakaan. Mutta uskaltaako maininnalla "koneremontti tehty" varustettua GD350:aakaan ostaa vai onko taas 300 tkm tietämissä korjuuta luvassa? Muutettiinko koneen rakennetta jossain vaiheessa tuotantoa?
Tulipas paljon kysymysmerkkejä.
Tässä kun tulee silloin tällöin kuolattua noita G-sarjalaisia 350-turbodieselillä, mutta koneen maine hirvittää. Ilmeisesti tolkuttoman painava ja muiltakin osin vaivalloisesti liikkuva (ilmanvastus, usein vetotehtäviä ym) G-kori ei ole sen parempi raami tuolle motille kuin S-koppakaan. Mutta uskaltaako maininnalla "koneremontti tehty" varustettua GD350:aakaan ostaa vai onko taas 300 tkm tietämissä korjuuta luvassa? Muutettiinko koneen rakennetta jossain vaiheessa tuotantoa?
Tulipas paljon kysymysmerkkejä.

S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
No eikös se vika syntynyt mm. liian suureksi poraamisesta, ja tämä ongelma tuskin poistuu pikkuosien vaihdolla. Ja sama moottori W140:ssa kuin W126:ssa. Toki jotain pientä on saatettu muuttaa. Katso vielä www.mercedesproblems.com
Kaapo: hanki S 300 Turbodiesel suosiolla.
Kaapo: hanki S 300 Turbodiesel suosiolla.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Juu, tuo isoksi poraaminen ongelmat minunkin käsittääkseni aiheutti. Ajattelin lähinnä, että vahvistettiinko uudempia vaihto-osia niiltä osin kuin rakenne oli osoittautunut orggismosassa heikoksi. Toisaalta, jos sylinteriryhmä itsessään on heikko, sitä on kai aika paha tukevoittaa...Timo L. kirjoitti:No eikös se vika syntynyt mm. liian suureksi poraamisesta, ja tämä ongelma tuskin poistuu pikkuosien vaihdolla. Ja sama moottori W140:ssa kuin W126:ssa. Toki jotain pientä on saatettu muuttaa. Katso vielä www.mercedesproblems.com
Kaapo: hanki S 300 Turbodiesel suosiolla.

On muuten aika paljon yleisempi G:ssa tuo 3,5 litrainen kuin uudempi kolmilitrainen. Ehken tyydymme katselemaan viisipyttyisiä 300:sia...
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Joskus hain Googlella noita jenkkilän ongelmia käsitteleviä juttuja ja sieltä jäi sellainen muistikuva että pääasiassa ongelmana olisi ollut katkeilevat kampiakselit ja kansiviat, ja jotakin pientä asiaan vaikuttavaa parannusta niille tehtiin.
Se korjaamaton vika on sitten liian suuresta porauksesta johtuva 1- ja 4 sylinterin muodonmuutos ja kiinnileikkaaminen kovassa ajossa (pitempi Autobahn-taival kaasu pohjassa). Tuokin toki johtaa kampiakselin katkeamiseen. Suomen oloissa tietysti harvemmin tulee ajettua 186 km/h pitempään yhtäjaksoisesti.
Kahta S350:ä olen sivusta seurannut nyt jo kolmisen vuotta joista enemmän ajettuun on tehty edellisen omistajan aikana kone (kansi?) remontti kuten Mauri sanoi. Nykyisillä omistajillaan kummassakaan autossa ei ole ollut ongelmia.
Eli: riski 350:ssä on suurempi ja kesto riippuu paljon enemmän käytöstä kuin muissa koneissa - yhtään "varaa" ole. Silti onnellisiakin tapauksia löytyy. Jokatapauksessa hinnanerolle on olemassa selitys. Vaihtaahan jotkut etujousia Bilteman puristimella jne...
Tuossa vielä noita aiempia threadeja:
http://www.mersuforum.net/forum/viewto ... hp?t=3904
Jyrki
Se korjaamaton vika on sitten liian suuresta porauksesta johtuva 1- ja 4 sylinterin muodonmuutos ja kiinnileikkaaminen kovassa ajossa (pitempi Autobahn-taival kaasu pohjassa). Tuokin toki johtaa kampiakselin katkeamiseen. Suomen oloissa tietysti harvemmin tulee ajettua 186 km/h pitempään yhtäjaksoisesti.
Kahta S350:ä olen sivusta seurannut nyt jo kolmisen vuotta joista enemmän ajettuun on tehty edellisen omistajan aikana kone (kansi?) remontti kuten Mauri sanoi. Nykyisillä omistajillaan kummassakaan autossa ei ole ollut ongelmia.
Eli: riski 350:ssä on suurempi ja kesto riippuu paljon enemmän käytöstä kuin muissa koneissa - yhtään "varaa" ole. Silti onnellisiakin tapauksia löytyy. Jokatapauksessa hinnanerolle on olemassa selitys. Vaihtaahan jotkut etujousia Bilteman puristimella jne...
Tuossa vielä noita aiempia threadeja:
http://www.mersuforum.net/forum/viewto ... hp?t=3904
Jyrki
Eihän se varmastikaan tuhma peli olisi, tosin tässä tapauksessa utelin asiaa alustavasti kaverin puolesta. Kun tuli tyrkylle tuollainen 93-mallinen 350-versio, tarkemmin en pelistä mitään tiedäkään, edes myyjää tai notta onko uusiotuonti vaiko Suomi-auto. Ja kun poloisella ei ole nettiä käytössä likikään joka päivä, niin piti hieman antaa uskonvahvistusta tai oikeastaan uskonmenetystäTimo L. kirjoitti: Kaapo: hanki S 300 Turbodiesel suosiolla.

osa 2Timo L. kirjoitti: Kaapo: hanki S 300 Turbodiesel suosiolla.
Mutta, mutta.... hmmmm, siis että vaihtaisi w140:n bensakoneaatokset 3-sataseen turbonakuun, tekisi konsultointimatkan vaikkapa Maurin tykö ja tuloksena poistuisi takavasemmalle esim. S420:lle takavaloja näyttäen. Mielenkiintoinen yhtälö.....



Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85