Densionin mukana tulleet asennusohjeet olivat vähän ylimalkaiset. Samoin käyttöohjepumaska. Tämä aiheutti pikkuisen haasteita. En siis voi valitettavasti aivan varauksettomasti yhtyä jäsen JKK:n täällä sanomiin sanoihin alkuun pääsemisen helppoudesta. JKK:n tapauksessa tosin kyseesä oli W211 ja minulla S203. Lienevätkö MOST-version ohjeet paremmalla tasolla...
1. Ensin autoni D2B-kuitulenkki meni ihan sekaisin. Joka kulmalta autoa kuului pelkkää naksumista eikä mikään toiminut. Eivät edes sellaiset varusteet, jotka vielä ennen piuhojen kytkemistä toimivat.
2. Tämän jälkeen kappaleet hyppivät ilman mitään loogista syys-seuraus-suhdetta operaatioihin, joita yritin auton käyttökytkimistä aikaansaada.
3. Ja lopuksi vielä COMAND:in näyttö esitteli tietoja, jotka eivät antaneet mitään järjellistä tietoa soivasta raidasta.
Äimisteltyäni D2B-konfiguraatiotani kyllin pitkästi hoksasin, että apparaatti vaatiikin "virtalukon" sijasta D2B-wakeup-signaalin. Ja "pim" alkoi lyyti kirjoittaa.
Sitten vain piti löytää asennuspaikka taskumatin kokoiselle rasialle. Se meinasi olla hituksen haastavaa kun autossa alkaa aikaisempien thynink-operaatioiden seurauksena olla varusteita sen verran, että joka lokero on jo täynnä laatikkoa ja johtonippua. Mutta sinne se meni: Pelkääjän jalkatilan katomuovin taakse.
Noiduttuna hyppivien kappaleiden ongelman ihmettelyssä kului kohtuullisesti aikaa myös. Pelkäsin jo, että jossain on oikeasti vikaa, mutta ratkaisu olikin naurettavan yksinkertainen; asennuksen aikana olin vahingossa pistänyt iPod:iin satunnaisskannauksen päälle. Mutta kuka sitä nyt alkaa vikoja metsästää helposta päästä

Auton käyttöliittymän järjettömyys ei olisi selvinnyt ilman Googlea. Mutta onneksi Google auttoi. Densionin käyttöliittymä on oletusarvoisesti "iPod UI", mikä tarkoittaa, että käyttöliittymä menee iPodille eikä väylän yli autolle. Tämän saa konfiguroiduksi toisin. Mutta eipä tullut ihan ensiksi mieleen että autoon integroituvaksi tarkoitetun vimpaimen oletuskäyttöliittymä ei olekaan auton käyttöliittymä.

Eli jos asennusohjeet olisivat olleet hiukan vähemmän ylimalkaiset ja käyttöohjeen kirjoittaja olisi ottanut myös kuluttajan huomioon, uuden lelun ostanut asiakas ei olisi joutunut kokemaan tuskan hetkiä eikä raapimaan likikään näin paljon kaljuaan.

Mutta lopputulos on kyllä kokolailla fiksu. Ja nyt piisaa Mersussa musiikkia.
