w202 apusimpukan korjaus

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
petrikar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 867
Liittynyt: Ti 01.08.2006 22:12
Paikkakunta: Oulu

w202 apusimpukan korjaus

Viesti Kirjoittaja petrikar »

Tuommonen homma olis edessä, eli apusimpukkaan pitäis laittaa tuommonen korjaussarja. Prässiä vissiin tarvii että saa entisen puslan pois ja uuden tilalle??? Onko mitään muuta erikoistyökaluja vaativaa?
-Mercedes-Benz s211
shade_z
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1641
Liittynyt: Ma 22.09.2008 21:17

Re: w202 apusimpukan korjaus

Viesti Kirjoittaja shade_z »

petrikar kirjoitti:Tuommonen homma olis edessä, eli apusimpukkaan pitäis laittaa tuommonen korjaussarja. Prässiä vissiin tarvii että saa entisen puslan pois ja uuden tilalle??? Onko mitään muuta erikoistyökaluja vaativaa?
mutteri auki 24 hylsyllä->lyö pultti pois-> vaikka 3/8 jatkovarrella lyöden metallinen holkki pois ja sen jälkeen se kumi-> sama alapuolelle johon 3/8 keskikokoinen jatko sopiva "tuurna" ja lyö vasaran alareunalla alaspäin niin irtoaa helposti-> uudet hollille ja pultilla vetää ne kiinni/sisään-> "tanko" takaisin,pultti läpi ja mutteri kiinni -> VALMIS

työkalut: vasara,"tuurna",24 hylsy+räikkä,24lenkkiavain,(10mm avain suojapellin irroitukseen,8mm avain pohjamuovin irroitukseen"
Avatar
petrikar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 867
Liittynyt: Ti 01.08.2006 22:12
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja petrikar »

Oookei. Kiitoksia :lol:
-Mercedes-Benz s211
juhaoh
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1811
Liittynyt: Su 23.05.2004 17:34

Re: w202 apusimpukan korjaus

Viesti Kirjoittaja juhaoh »

shade_z kirjoitti:> uudet hollille ja pultilla vetää ne kiinni/sisään-> "tanko" takaisin,pultti läpi ja mutteri kiinni -> VALMIS
Tarviiko tonne laittaa minkäänlaista öljyä/rasvaa?
Avatar
Teppo L
Mersumies
Mersumies
Viestit: 847
Liittynyt: Ma 22.03.2004 21:13
Paikkakunta: Joensuun tienoo

Viesti Kirjoittaja Teppo L »

mutteri auki 24 hylsyllä->lyö pultti pois-> vaikka 3/8 jatkovarrella lyöden metallinen holkki pois ja sen jälkeen se kumi-> sama alapuolelle johon 3/8 keskikokoinen jatko sopiva "tuurna" ja lyö vasaran alareunalla alaspäin niin irtoaa helposti-> uudet hollille ja pultilla vetää ne kiinni/sisään-> "tanko" takaisin,pultti läpi ja mutteri kiinni -> VALMIS
tuo kuulostaa W124 ohjeelta!

minäkun muistelin että se ois ollu 202sessa 17mm kannalla se pultti siinä :roll: ja sitten löysätään 5mm kuusio avaimella "välitangosta"kiristys
ja siitäpä se pusla tipahtaakin!
uusi pusla tilalle ja pulttit kiinni,rasvoja ei tartte 8)
ML W164
Avatar
Teppo L
Mersumies
Mersumies
Viestit: 847
Liittynyt: Ma 22.03.2004 21:13
Paikkakunta: Joensuun tienoo

Viesti Kirjoittaja Teppo L »

ja tietysti pohja panssari ja pakoputken lämpösuoja pitää irrotella tieltä :roll:
jokatapauksessa helppo homma ihan perustyökaluilla!
ML W164
Avatar
petrikar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 867
Liittynyt: Ti 01.08.2006 22:12
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja petrikar »

No niin. Operaatio suoritettu 8) Ei tosiaan ollut iso homma, noin tunti yksin tehtynä. Ainoa huono puoli oli renkaanvapauttaja nosturi joka nostaa alle puolimetriä :twisted: Irrotin vaan sen pitkän pultin, sitten sen pienen millä se holkki kiinni ja siinäpä se. Ensin tietysti pohjapanssarit ja lämpösuojat. 8mm, 17mm ja 6-kulma-avain oli ainoat työkalut mitä tarvitsi :roll:
-Mercedes-Benz s211
Vastaa Viestiin