w202 apusimpukan korjaus
w202 apusimpukan korjaus
Tuommonen homma olis edessä, eli apusimpukkaan pitäis laittaa tuommonen korjaussarja. Prässiä vissiin tarvii että saa entisen puslan pois ja uuden tilalle??? Onko mitään muuta erikoistyökaluja vaativaa?
-Mercedes-Benz s211
Re: w202 apusimpukan korjaus
mutteri auki 24 hylsyllä->lyö pultti pois-> vaikka 3/8 jatkovarrella lyöden metallinen holkki pois ja sen jälkeen se kumi-> sama alapuolelle johon 3/8 keskikokoinen jatko sopiva "tuurna" ja lyö vasaran alareunalla alaspäin niin irtoaa helposti-> uudet hollille ja pultilla vetää ne kiinni/sisään-> "tanko" takaisin,pultti läpi ja mutteri kiinni -> VALMISpetrikar kirjoitti:Tuommonen homma olis edessä, eli apusimpukkaan pitäis laittaa tuommonen korjaussarja. Prässiä vissiin tarvii että saa entisen puslan pois ja uuden tilalle??? Onko mitään muuta erikoistyökaluja vaativaa?
työkalut: vasara,"tuurna",24 hylsy+räikkä,24lenkkiavain,(10mm avain suojapellin irroitukseen,8mm avain pohjamuovin irroitukseen"
Re: w202 apusimpukan korjaus
Tarviiko tonne laittaa minkäänlaista öljyä/rasvaa?shade_z kirjoitti:> uudet hollille ja pultilla vetää ne kiinni/sisään-> "tanko" takaisin,pultti läpi ja mutteri kiinni -> VALMIS
tuo kuulostaa W124 ohjeelta!mutteri auki 24 hylsyllä->lyö pultti pois-> vaikka 3/8 jatkovarrella lyöden metallinen holkki pois ja sen jälkeen se kumi-> sama alapuolelle johon 3/8 keskikokoinen jatko sopiva "tuurna" ja lyö vasaran alareunalla alaspäin niin irtoaa helposti-> uudet hollille ja pultilla vetää ne kiinni/sisään-> "tanko" takaisin,pultti läpi ja mutteri kiinni -> VALMIS
minäkun muistelin että se ois ollu 202sessa 17mm kannalla se pultti siinä ja sitten löysätään 5mm kuusio avaimella "välitangosta"kiristys
ja siitäpä se pusla tipahtaakin!
uusi pusla tilalle ja pulttit kiinni,rasvoja ei tartte
ML W164
No niin. Operaatio suoritettu Ei tosiaan ollut iso homma, noin tunti yksin tehtynä. Ainoa huono puoli oli renkaanvapauttaja nosturi joka nostaa alle puolimetriä Irrotin vaan sen pitkän pultin, sitten sen pienen millä se holkki kiinni ja siinäpä se. Ensin tietysti pohjapanssarit ja lämpösuojat. 8mm, 17mm ja 6-kulma-avain oli ainoat työkalut mitä tarvitsi
-Mercedes-Benz s211